نسل های پژو ۲۰۰۸ را بشناسیم

پژو ۲۰۰۸ از جمله خودرو های نسل جوان است که اولین بار در سال ۲۰۱۳ از آن رونمایی شد. این خودرو دارای دو نسل عرضه شده می‌باشد که به عنوان فیس لیفت نسخه قبلی توسط کمپانی پژو فرانسه به مرحله عرضه جهانی درآمده و محبوبیت زیادی را تاکنون به خود اختصاص داده است.

پژو ۲۰۰۸ از نسل های جدید خودرو های کمپانی محبوب و پرکار پژو فرانسه می‌باشد که در طی سال های اخیر شاهد رونمایی دو نسخه از آن بوده ایم. می‌توان گفت این خودرو در راس دسته بندی اتومبیل هایی قرار می‌گیرد که با اختلاف بالایی مورد توجه عموم افراد قرار دارد.

۲۰۰۸ یک کراس اوور جمع و جور شهری است که اولین بار در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه ژنو سوئیس به مرحله رونمایی درآمد و رقیب سرسختی برای پژو ۲۰۷ SW معرفی شد. بعد از رونمایی این مدل پژو در مرحله تولید انبوه قرار گرفت و تولید آن تا سال ۲۰۱۶ ادامه یافت. این اتومبیل امروزه جای خود را به عنوان یک خودرو شهری به خوبی در میان رقبای خود باز کرده است.

از جمله افتخارات پژو ۲۰۰۸ (Peugeot 2008) دریافت جوایز های بین المللی مختلف از کشور هایی مانند لهستان، ایرلند، و ایتالیا بوده است، همچنین، توانست ۵ ستاره ایمنی را از موسسه Euro-NCAP نیز دریافت کند.

پژو 2008 نسل اول

لازم به ذکر است که پژو ۲۰۰۸ در سال ۱۳۹۶ وارد خط مونتاژ شرکت ایران خودرو در ایران شد و امروزه تعداد بسیاری از آن را در خیابان های شهر می‌بینیم. در واقع، این خودرو در ایران هم به یکی از محبوب ترین ها تبدیل شده است. دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست که مونتاژ این مدل پژو به دلیل اعمال دور جدید تحریم ها و مشکلات متعدد جهت واردات قطعات متوقف شده است.

مطالب بالا بیوگرافی خلاصه واری از رونمایی پژو ۲۰۰۸ تا وارد شدن آن به ایران را شرح می‌دهد، در ادامه قصد داریم تا به نسل های عرضه شده این خودرو نگاهی بیاندازیم و ویژگی های مختلف هر یک از آنها را در اختیار شما قرار دهیم. با مجله یدک یار همراه باشید.

نسل اول پژو ۲۰۰۸ – (۲۰۱۳ – ۲۰۱۶)

در سال ۲۰۱۳ کمپانی فرانسوی پژو تصمیم گرفت که با از رده خارج کردن نسخه استیشن ۲۰۷، خودرو جدید و مدرن تری را که با  ویژگی های ظاهری بهتری وارد عرضه رقابت می‌شود را معرفی کند. از این رو، پژو ۲۰۰۸ را به مرحله رونمایی درآورد.

پلتفرم بکار گرفته شده در تولید پژو ۲۰۰۸ دقیقا مشابه با سیتروئن است و این کراس اوور کوچک با داشتن ابعاد و اندازه مناسب و ویژگی های ظاهری قابل چشمگیر در راس یکی از محصولات پر فروش پژو قرار گرفت. پژو ۲۰۰۸ علاوه بر داشتن ویژگی های یک خودرو SUV یا به اصطلاح همان شاسی، ظاهر یک خودرو هاچبک را نیز در ذهن یادآور می‌شود.

پژو ۲۰۰۸ نسل اول دارای یک موتور با حجم ۱۶۰۰ سی سی، ۱۶۳ اسب بخار قدرت، و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. این خودرو همچنین تا ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت توانایی سرعت گرفتن دارد.

بدنه و کابین ۲۰۰۸ دارای ارگونومی بسیار مطلوبی است و در کنار طراحی شیک و جوان پسند از امکانات مناسب و مطلوبی نیز برای داشتن یک تجربه رانندگی خاطره انگیز برخوردار می‌باشد. از جمله امکانات قابل استفاده در این خودرو می‌توان به سیستم مالتی مدیا با مانیتور ۷ اینچی، سیستم ترمز های ABS + EBA، کنترل الکترونیکی، ایربگ های جانبی، پرده ای، و جلویی، سیستم Head-Up Display، تهویه اتوماتیک منطقه ای، سیستم خنک کننده داشبورد، سنسور دنده عقب، کروز کنترل، و … اشاره نمود.

نسل دوم پژو ۲۰۰۸ – (۲۰۱۶ – ۲۰۲۰)

پژو 2008 نسل دوم
مزایا و معایب پژو 2008

نسل دوم پژو ۲۰۰۸ که در واقع همان نسخه فیس لیفت نسل اول می‌باشد در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. طراحی این نسل زبانه جدیدی از طراحی های کمپانی پژو می‌باشد و از نظر شاهری شباهت های غیر قابل انکاری با پژو ۳۰۰۸، ۲۰۸، و ۵۰۸ دارد.

ابعاد این نسل نسبت به نسل اول کمی افزایش داشته و تقریبا ۱۴ سانتی متر طویل تر شده است. این موضوع در افزایش فضای صندوق عقب نیز تاثیر گذار بوده است. کابین نسل دوم پژو ۲۰۰۸ نیز با طراحی بسیار مدرن تری عرضه شده و وجود دو نمایشگر لمسی در کنار کلید های پیانویی داشبورد جذابیت خاصی را به وجود آورده است.

چهار تریم GT ،Allure، GT line، و Active  جهت فروش این کراس اوور فرانسوی ارائه می‌شود که از انواع موتور های دیزلی و بنزینی پشتیبانی می‌کند. موتور بنزینی آن دارای حجم ۱۲۰۰ سی سی بوده و بسته به فدرت خروجی تریم آن ۱۰۰، ۱۳۰، و ۱۵۰ اسب بخار قدرت دارد. نمونه موتور های دیزلی آن نیز حجمی معادل با ۱۵۰۰ سی سی داشته و قادر است تا ۱۰۰ الی ۱۳۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

نسخه پیشرانه های تمام الکتریکی ای مدل پژو نیز با ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌شود. از امکانات اضافه شده به این نسخه می‌توان به ترمز اضطراری خودرو، سیستم کمکی فول پارک، سیستم کمک تغییر لاین، سیستم تشخیص و پیشنهاد محدودیت سرعت، سیستم کنترل هوشیاری و تمرکز راننده، ترمز پارک الکتریکی، چراغ های هوشمند، سیستم صوتی Focal با ۱۰ اسپیکر، و … را نام برد.

لازم به ذکر است که کمپانی پژو در نظر دارد تا یک نسخه تمام الکتریکی با نام e-2008 از این خودرو را ارائه دهد و این پروژه تا سال ۲۰۲۳ بر روی بیشتر خودرو های کمپانی پژو اعمال خواهد شد.

سخن پایانی

۲۰۰۸ از جمله خودرو های پر فروشی است که در طی سال های عرضه در بازار های جهانی امتحان خود را پس داده و امروزه به یکی از بهترین اتومبیل های این کمپانی تبدیل شده است. قیمت خرید و فروش نسل اول این خودرو به دلیل نوسانات شدید قیمتی در کشور به شدت افزایش پیدا کرده و کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد. نسخه فیس لیفت این خودرو نیز هنوز پا به مرز های ایران نگذاشته است.

همچنین شما میتوانید به راحتی تمامی لوازم یدکی این خودرو را به یک کلیک خرید و تحویل بگیرید. بخش تخصصی فروش لوازم یدکی پژو ۲۰۰۸، یدک یار، به شما این امکان را می دهد که به راحتی تمامی قطعات و لوازم این خودرو را بررسی کرده و نسبت به خرید اقدام کنید

تجربه رانندگی با این خودرو را داشته اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید!

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.