بررسی برلیانس

برلیانس از جمله خودرو های چینی است که در سال ۱۳۹۴ وارد بازار های ایرانی شد و تاکنون در نسخه های سدان و هاچبک تولید شده است. این خودرو به دلیل طراحی مردن و زیبا و همچنین امکانات و مشخصات فنی مطلوب مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است و به عنوان یکی از خودرو های قیمت مناسب با ارزش خرید بالا شناخته شده است.

ورود خودرو های چینی از قبیل برلیانس و دوران رشد و شکوفایی آنها در دهه نود خورشیدی بیش از پیش خودنمایی می‌کند و امروزه می‌بینیم که تعداد بسیاری از افراد هر روزه به سمت خودرو های چینی که در بازار های ایرانی جایگاه به خصوصی را به خود اختصاص داده جذب می‌شوند.

برلیانس (Brilliance) هم یکی دیگر از خودرو های چینی می‌باشد که از سال ۱۳۹۴ وارد بازار های ایرانی شد و و در همین مدت زمان کم توانست مشتریان بسیاری را به خود اختصاص دهد. برلیانس از نمونه های مونتاژی خودرو های چینی محسوب می‌شود که توسط کمپانی پارس خودرو به بازار ورود کرده است. شرکت پارس خودرو از طریق مذاکره با شرکت برلیانس اتو چین توانست خط مونتاژ این خودرو را وارد کشور کند و سهمی در اتومبیل های محبوب به دست آورد.

برلیانس h330

برلیانس تاکنون در چهار تیپ مختلف H330، H320، H220، و H230 در دو نسخه هاچبک و سدان به مرحله مونتاژ عرضه رسیده است. تفاوت این دو مدل از نظر ظاهری و امکاناتی موارد بسیاری را در بر می‌گیرد. البته در بین این چهار تیپ مختلف، H330 سدان و H320 هاچبک توانست از استقبال بهتری برخوردار شود.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی کامل برلیانس و ویژگی های آن بپردازیم. اگر شما هم قصد خرید نمونه کارکرده این مدل خودرو را دارید می‌توانید تا انتها همراه ما باشید و پاسخ بسیاری از سوالات خود بگیرید. با ما همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری برلیانس

با توجه به محبوبیت بالای برلیانس در ایران، قطعا شما هم این مدل خودرو را به تکرار در خیابان های شهر دیده اید. جدا از ویژگی های ظاهری خوبی که این خودرو دارد، مشخصه های فنی آن نیز حاز اهمیت است و مزید بر علت شده تا تقاضا برای آن روز به روز بیشتر شود.

طراحی ظاهری برلیانس در مقایسه با خودرو های داخلی و ارزان قیمت بسیار مدرن و پیشرفته دیده می‌شود و دل زدگی ظاهری خودرو های داخلی را ندارد. همچنین، امکانات و آپشن های متعدد که در نسخه اتوماتیک آن اعمال شده استقبال بیشتر خریداران را به وجود آورده است.

بررسی طراحی بدنه برلیانس

در نگاه اول به نمای جلوی برلیانس، جلوپنجره متفاوت و جذاب آن به چشم می‌آید که سهم بالایی در زیبایی ظاهری این خودرو ایفا کرده است. انحناهای ایجاد شده بر روی کاپوت خودرو در کنار چراغ های کشیده و ترکیب رنگ جذاب جلوپنجره نمایی مدرن را در نگاه به وجود می‌آورد.

آرم برند مشکی رنگ شرکت برلیانس درست در وسط جلوپنجره نصب شده و سپر های یک تکه و بدون انحنایی که آن را از هم جدا کند نمای جلویی را متفاوت کرده است. چراغ های مه شکن گرد مانند هم در زیر چراغ های جلویی تعبیه شده اند.

در نمای جانبی خودرو نیز وجود انحنا و خطوط حجیمی که بر روی درب ها و گلگیر ها وجود دارد ظاهری عضلانی و پرقدرت را رقم زده است. آینه های جانبی دارای شکل مثلث مانند است و چراغ های راهنما جلو را هم در بخش پایینی خود جای داده است.

نمای جانبی برلیانس هاچبک

نوبت به نمای پشتی خودرو برلیانس می‌رسد که در نسخه های هاچبک و سدان کاملا از هم متفاوت هستند. این تفاوت در ابعاد و اندازه صندوق عقب به خوبی حس می‌شود. طراحی چراغ های عقب نیز بیشتر در نمای جانبی و سه رخ خودرو واضح است چرا که کشیدگی آن تا به نواحی جانبی خودرو کشیده شده است.

نمای پشتی برلیانس سدان

سپر های یک تکه و مدرن هم در نمای پشتی به وضوح به چشم دیده می‌شود. برآمدگی هایی نیز در بخش صندوق عقب خودرو وجود دارد و نمای آن را کمی پرقدرت نشان می‌دهد. البته نمای پشتی کمی ساده تر به چشم می‌آید که طراح سعی داشته با وجود دیفیوز های مشکی رنگ در بخش پایینی این سادگی را کمتر کند.

بررسی طراحی کابین برلیانس

کابین برلیانس یکی از نقاط مثبت و قوی در این خودرو می‌باشد که نسبت به رقبای هم رده خود از ویژگی های متفاوت تر و در کل از ظاهر متفاوت تری برخوردار است. انتخاب تریم کرم رنگ برای نمای کابین یکی از نکات متفاوت این طراحی است.

محفظه داشبورد بزرگ و جادار و محفظه کنسول میانی از جمله فضاهای در نظر گرفته شده مناسب برای این خودروست. شکل مدرن و زیبا دسته دنده در کنار سیستم صوتی ساده کمی تضاد به وجود می‌آورد اما طراحی اِلِمان های دیگر آن در حدی متفاوت از سایر خودرو های داخلی است تا این عیب را به خوبی پوشش دهد.

کابین برلیانس اتومات

غربیلک فرمان شکلی اسپرت دارد و با صفحه نمایش چهار آمپره که طراحی اسپرتی را به نمایش می‌گذارد جالب توجه است. دستگیره های درب خودرو همگی استیل و دارای شکل مستطیلی می‌باشد. اسپیکر های خودرو نیز در کنار دستگیره درب ها تعبیه شده است.

 صندلی های برلیانس پارچه ای بوده و آنها هم هم تریم تودوزی های داخل کابین طراحی شده اند. این صندلی ها چه در بخش جلویی چه در بخش عقبی از راحتی مناسبی برخوردار است و سرنشینان را در طول مسیر خسته نمی‌کند.

امکانات و آپشن های برلیانس

ترمز ABS + EBD
رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی
فرمان کمک برقی
تهویه مطبوع اتوماتیک
سانروف
سنسور دنده عقب
تنظیم صندلی ۸ حالته دستی
آینه های جانبی تنظیم شونده برقی
مه شکن جلو
باز شدن خودکار درب ها هنگام تصادف
سیستم ورود و خروج بدون کلید
قابلیت تنظیم نور پشت آمپر
شیشه بالابر برقی با استفاده از ریموت
ایربگ راننده و سرنشین جلو
نمایشگر ۷ اینچی (نسخه فول)
ایزوفیکس صندلی
صندلی های عقب تاشو دو تکه
کلید کنترل صوتی و تماس روی غربیلک فرمان
پخش USB، AUX، و بلوتوث

مشخصات فنی برلیانس

 H330 دنده ایH330 اتوماتیکH320 دنده ایH320 اتوماتیک
نوع موتوربنزینیبنزینیبنزینیبنزینی
حجم موتور۱۶۵۰ سی سی۱۶۵۰ سی سی۱۶۵۰ سی سی۱۶۵۰ سی سی
گیربکس۵ دسته بهبود یافته۴ دسته اتومات بهبود یافته۵ دسته بهبود یافته۴ دسته اتومات بهبود یافته
سیلندر۴۴۴۴
گشتاور۱۵۴ نیوتن متر۱۵۴ نیوتن متر۱۵۴ نیوتن متر۱۵۴ نیوتن متر
قدرت۱۱۴ اسب بخار۱۱۴ اسب بخار۱۱۴ اسب بخار۱۱۴ اسب بخار
حداکثر سرعت۱۷۰ کیلومتر۱۷۰ کیلومتر۱۷۰ کیلومتر۱۷۰ کیلومتر
شتاب صفر تا صد۱۲ ثانیه۱۳٫۵ ثانیه۱۲٫۱ ثانیه۱۳٫۱ ثانیه
حجم باک۵۵ لیتر۵۵ لیتر۵۵ لیتر۵۵ لیتر
مصرف ترکیبی۶٫۳ لیتر۶٫۳ لیتر۶٫۳ لیتر۶٫۳ لیتر
استاندارد آلایندگی
نوع بدنهسدانسدانهاچبکهاچبک

رقبای برلیانس

رقبای برلیانس

مزایا و معایب برلیانس

مزایامعایب
هندلینگ مناسبکیفیت ساخت پایین
صندوق عقب جادار حتی در نسخه های هاچبککمبود امکانات در تیپ های دنده ای
طراحی ظاهری جذابخدمات پس از فروش ضعیف
عملکرد فنی مطلوبقیمت بالا لوازم یدکی
قیمت مناسب در مقایسه با ارزششتاب نه چندان بالا
امکانات مناسبنفوذ صدا موتور به درون کابین

آیا برلیانس بخریم؟

با توجه به تمامی اطلاعاتی که درباره برلیانس داده شد، این خودرو چینی که از اوایل سال ۹۴ وارد بازار های ایرانی شد از جمله خودرو هایی است که باتوجه به قیمت مناسب به عنوان خودرو شهری و برای مسافرت مناسب بوده و نیاز خریدار را تا حد مناسبی برآورده می‌کند.

اگر امکانات خودرو برای شما مهم است، تیپ های دنده ای برلیانس انتخاب مناسبی نیست و بهتر است به سراغ تیپ ها اتومات بروید. هندلینگ مناسب و به طور کلی عملکرد فنی مناسب آن برای افراد زیادی جالب توجه می‌باشد. اما کیفیت پایین مونتاژ و شتاب نه چندان بالای آن برای بسیاری دلسرد کننده است.

خدمات پس از فروش کم و قطعات و لوازم یدکی گران قیمت از دیگر معایب داشتن برلیانس می‌باشد. در پی نامشخص بودن اطلاعات و شرایط ایمنی برلیانس باید گفت که هیچ نظری نمی‌توان داد اما به تازگی مدل تازه دیگری با نام H3 در چین تولید شده که زمان ورود آن به بازار های ایرانی مشخص نشده است.

خرید لوازم یدکی برلیانس

برای خرید لوازم یدکی برلیانس و قطعات جانبی و بدنه این خودرو می‌توانید با مراجعه به وب سایت فروشگاهی یدک یار اقدام به خرید کنید. این مجموعه دارای تنوع بالای قطعات و لوازم یدکی خودروست و ضمانت تمامی قطعات و سلامت فیزیکی آنها را به مشتری می‌دهد.

علاوه بر این، با شماره گیری ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ می‌توانید قطعه مورد نظر خود را سفارش دهید. همچنین، امکان دریافت مشاوره رایگان توسط کارشناسان متخصص ما نیز فراهم است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.