بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۲۰۶

خودروی پژو ۲۰۶ دارای قطعات مصرفی مختلفی است که بعد از مدتی این قطعات فرسوده شده و نیاز به تعویض پیدا خواهند کرد. در این مقاله ما بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۲۰۶ را بررسی کرده‌ایم تا بدانید چه قطعه‌ای را چه موقع لازم است تعویض کنید.

خودروی پژو ۲۰۶ (Peugeot 206) یکی از پرطرفدارترین خودروهای بازار ایران به شمار می رود که در تیپ ها و مدل های مختلفی به بازار عرضه می گردد. محبوبیت پژو ۲۰۶ باعث شده که تقاضا برای خرید قطعات مصرفی آن بالا باشد که به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۲۰۶” را بررسی کنیم تا با تعویض به موقع این قطعات مصرفی، ماشین خود را در شرایطی ایده‌آل نگه دارید.

بهترین زمان تعویض روغن موتور ۲۰۶

پژو ۲۰۶ با دو موتور اصلی ۱۴۰۰ تیپ ۲ و ۱۶۰۰ تیپ ۵ به بازار عرضه شده است. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ دارای موتور TU3 و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ دارای موتور TU5 می باشد که هر دوی آنها از روغن موتور ماشین با غلظت ۱۰W40 استفاده می کنند. پژو ۲۰۶ صندوقدار هم از موتورهای TU3 و TU5 پشتیبانی می کند که بهترین غلظت روغن موتور همان ۱۰W40 می باشد.

لازم به توضیح است که بهترین زمان تعویض روغن موتور ۲۰۶ بستگی به کیفیت روغن دارد و نمی توان زمان تعویض تمامی برندهای روغن موتور را یکی دانست. برای تیپ ۲ بهترین روغن موتورها شامل لیکومولی، کاسترول و سوپر پیشتار می باشند. لیکومولی بهتر است بعد از ۶۰۰۰ کیلومتر کارکرد تعویض شود. کاسترول بهتر است بعد از ۵۰۰۰ کیلومتر کارکرد تعویض شود. و بهران سوپر پیشتاز نیز بعد از ۶۰۰۰ کیلومتر کارکرد بهتر است تعویض شود.

در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ روغن موتور توتال، کاسترول و اسپیدی سوپر پیشتاز بهترین گزینه های موجود هستند. بدین ترتیب روغن موتور توتال تعویض آن زیر ۷۰۰۰ کیلومتر کارکرد توصیه می شود. روغن موتور کاسترول را باید هر ۵۰۰۰ کیلومتر تعویض کرد. و در نهایت اسپیدی سوپر پیشتاز بهتر است بعد از ۸۰۰۰ کیلومتر کارکرد تعویض شود.

بهترین روغن موتور تمامی ماشین ها
[ARPrice id=102]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ۲۰۶

پژو ۲۰۶ تیپ ۶ و برخی از تیپ ۵ ها با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه شده‌اند که لازم است برای حفظ عملکرد استاندارد و جلوگیری از خرابی گیربکس های اتوماتیک، روغن گیربکس ماشین را به موقع تعویض کنید. برای اینکه متوجه شوید چه زمانی باید تعویض روغن گیربکس ۲۰۶ را انجام دهید، راه های مختلفی وجود دارد. اول اینکه می توانید دفترچه راهنمای ماشین خود را مطالعه کنید، چراکه معمولاً در این دفترچه ها زمان تعویض روغن گیربکس قید شده است. دوم اینکه روغن گیربکس ۲۰۶ معمولاً بین ۲۰ هزار تا ۴۰ هزار کیلومتر دوام می آورد که بعد از این بازه زمانی بهتر است که روغن گیربکس را تعویض کنید. مورد آخر اینکه برای اطلاع از زمان تعویض روغن گیربکس ۲۰۶ می توانید کیفیت روغن گیربکس را به صورت دستی بررسی کنید. برای اینکار ابتدا ماشین را روشن کنید و اجازه دهید چند دقیقه‌ای کار کند و سپس گِیج یا شاخص روغن گیربکس را خارج کرده و آن را تمیز کنید. مجدداً گِیج را در جای خود قرار دهید و سپس خارج کنید. اگر میزان روغن پایین تر از خط شاخص باشد یعنی اینکه روغن باید تعویض شود و علاوه بر این رنگ روغن گیربکس باید قرمز و روشن باشد. اگر رنگ روغن به قهوه‌ای می زند و تیره رنگ است به این معنیست که نیاز به تعویض دارد.

[ARPrice id=103]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم ۲۰۶

بهترین زمان تعویض تسمه تایم پژو ۲۰۶ برای تیپ ۲ و تیپ ۵ هر ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار کیلومتر یا هر ۴ سال یکبار می باشد. بهتر است قبل از نزدیک شدن به این بازه های زمانی سلامت تسمه تایم ماشین خود را بررسی کنید تا از عوارض پاره شدن تسمه تایم جلوگیری کنید.

[ARPrice id=104]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام ۲۰۶

بهترین زمان تعویض تسمه دینام ۲۰۶ برای تمامی تیپ ها هر ۴ سال یکبار یا هر ۶۰ هزار کیلومتر می باشد. عوارض پاره شدن تسمه دینام بسیار جدی است به همین منظور سعی کنید به موقع تسمه دینام ۲۰۶ را تعویض کنید تا از آسیب های جدی جلوگیری کنید.

[ARPrice id=105]

بهترین زمان تعویض شمع ۲۰۶

بهترین زمان تعویض شمع پژو ۲۰۶ برای تیپ ۲ و تیپ ۵ بستگی به کیفیت شمع ماشین، کیفیت بنزین و سبک رانندگی دارد. با این حال به طور متوسط می توان گفت که شمع پژو ۲۰۶ بین ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار کیلومتر بایستی تعویض شود.

علاوه بر این، شما می توانید مقاله آشنایی با بهترین زمان تعویض شمع خودرو را از مجله یدک یار مطالعه کنید تا با نشانه ها و دیگر فاکتورهای تعویض شمع خودرو آشنا شوید.

[ARPrice id=106]

بهترین زمان تعویض باتری ۲۰۶

باتری پژو ۲۰۶ معمولاً بین ۲ تا ۳ سال عمر می کند که البته این مدت زمان بستگی به نوع باتری و شرایط نگهداری دارد. شما می توانید هر چند وقت یکبار تست سلامت باتری ماشین را انجام دهید تا بدانید نیاز به تعویض باتری دارید یا خیر.

[ARPrice id=107]

بهترین زمان تعویض دیسک و صفحه ۲۰۶

در حالت معمول، دیسک و صفحه پژو ۲۰۶ در تیپ های ۲ و ۵ پس از طی کردن مسافت ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد. البته این بازه زمانی بستگی به سبک رانندگی شما و شرایطی که در آن رانندگی می کنید دارد که ممکن است زودتر یا دیرتر دیسک و صفحه کلاچ فرسوده شود. با دانستن علائم و نشانه‌ی خرابی دیسک و صفحه و تست سلامت خرابی صفحه کلاچ می توانید از سالم بودن این قطعه آگاهی پیدا کنید.

[ARPrice id=108]

بهترین زمان تعویض لنت ۲۰۶

عوامل مختلفی روی عمر لنت ترمز پژو ۲۰۶ تاثیر دارد؛ به طور مثال هر چقدر کیفیت لنت ترمز بیشتر باشد طبیعتاً طول عمر بالاتری خواهد داشت. یا اینکه اگر سبک رانندگی شما پرشتاب است و ترمزهای شدید و محکم می گیرید و یا اینکه دائماً در ترافیک های شهری رفت و آمد می کنید، همگی اینها روی عمر لنت ترمز تاثیر می گذارند. با این اوصاف باید بگوییم که لنت ترمز جلو ۲۰۶ هر ۲۰ تا ۳۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد و لنت ترمز عقب ۲۰۶ نیز هر ۵۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر باید تعویض شود. همچنین لازم به ذکر است که استهلاک لنت ترمز جلو و عقب پژو ۲۰۶ در نسخه های اتوماتیک بیشتر از نسخه های دنده‌ای می باشد.

برای جلوگیری از آسیب لنت ترمز به دیسک، بهتر است با چگونگی تشخیص زمان تعویض لنت ترمز آشنا باشید تا در بهترین زمان این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=109]

بهترین زمان تعویض لاستیک ۲۰۶

نشانه های مختلفی زمان تعویض لاستیک ۲۰۶ را نشان می دهند که این نشانه ها شامل زمان ساخت لاستیک، مشاهده برآمدگی روی لاستیک، میزان آج لاستیک، ترک خوردگی لاستیک و… می باشند. همانطور که می دانید لاستیک های جلو زودتر از لاستیک های عقب فرسوده می شوند که شما می توانید بعد از مدت زمانی مشخص لاستیک های جلو با عقب را تعویض کنید تا از عمر لاستیک نهایت استفاده را ببرید. لازم به توضیح است که عمر لاستیک جلو ۲۰۶ حدوداً ۶۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر می باشد و لاستیک عقب ۲۰۶ معمولاً ۸۰ تا ۹۰ هزار کیلومتر دوام می آورد. علاوه بر این دقت داشته باشید لاستیک ها وقتی که ۴ یا ۵ سال از تاریخ تولید آنها می گذرد، نیاز به تعویض خواهند داشت.

[ARPrice id=110]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ۲۰۶

تمامی خودروها و از جمله پژو ۲۰۶ از فیلترهای مختلفی استفاده می کنند. این فیلترها شامل فیلتر هوا، فیلتر اتاق، فیلتر روغن و فیلتر بنزین می باشند.

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا ۲۰۶:

برای دانستن بهترین زمان تعویض فیلتر هوا ۲۰۶ می توانید به صورت چشمی این فیلتر را بازدید کنید و عملکرد صحیح آن را بسنجید. با این حال طبق استانداردهای گفته شده بهتر است فیلتر هوا ۲۰۶ را بین ۳ تا ۵ هزار کیلومتر تعویض کنید. اما بهترین راه برای بررسی زمان تعویض فیلتر هوا، همان بررسی چشمی این فیلتر است. با این حال دقت داشته باشید که تعویض فیلتر هوا ۲۰۶ هر دو سال یکبار و به فاصله هر ۲۴ هزار کیلومتر امری ضروری است.

[ARPrice id=111]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق ۲۰۶:

اغلب پیشنهاد می شود که تعویض فیلتر اتاق ۲۰۶ را هر ۷ تا ۱۰ هزار کیلومتر انجام دهید.

[ARPrice id=112]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن ۲۰۶:

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن ۲۰۶ هر شش ماه یکبار یا ۶ الی ۷ هزار کیلومتر است. لذا توصیه می شود زمانی که قصد دارید روغن موتور ۲۰۶ را تعویض کنید، فیلتر روغن را نیز همراه با آن تعویض کنید.

[ARPrice id=113]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین ۲۰۶:

کیفیت سوختی که استفاده می کنید روی عمر فیلتر بنزین ۲۰۶ تاثیر مستقیم دارد. بر اساس یک قانون کلی، صافی بنزین ۲۰۶ بین ۲۰ تا ۲۵ هزار کیلومتر بایستی تعویض شود.

[ARPrice id=114]

بهترین زمان تعویض کمک فنر ۲۰۶

کمک فنر ۲۰۶ نقش بسیار مهمی در سیستم تعلیق خودرو دارد و بایستی بعد از طی کردن مسافتی در حدود ۸۰ هزار کیلومتر بازدید و تعویض گردد. البته دقت کنید که شیوه رانندگی و شرایط جاده و مسیری که در آن تردد می کنید روی عمر کمک فنر ۲۰۶ تاثیر گذار است.

[ARPrice id=115]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور ۲۰۶

طول عمر مفید کاتالیزور ۲۰۶ حدوداً ۳ الی ۴ سال است که البته همانند سایر قطعات، این بازه زمانی می تواند متفاوت باشد. اگر از علائم خرابی کاتالیزور آگاه باشید می توانید به موقع تعویض این قطعه را انجام دهید که به همین منظور توصیه می کنیم مقاله عوامل و علائم خرابی کاتالیزور را از مجله یدک یار مطالعه کنید.

[ARPrice id=116]

خرید لوازم یدکی پژو ۲۰۶

خرید لوازم یدکی پژو 206

همانطور که ابتدای این مقاله اشاره شد، پژو ۲۰۶ در تیپ های مختلفی به بازار عرضه شده که در زمان خرید لوازم یدکی پژو ۲۰۶ بایستی به تیپ خودرو دقت دوچندانی داشته باشید. خودروی پژو ۲۰۶ قطعات مصرفی مختلفی را داراست که طبیعتاً تمامی این قطعات عمر مشخصی دارند. به همین منظور زمانی که قصد خرید لوازم یدکی پژو ۲۰۶ را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. لازم به توضیح است پس از تماس با یدک یار شما عزیزان می توانید تمامی سوالات خود را در مورد قطعه مورد نظر از کارشناسان یدک یار بپرسید تا همکاران ما اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهند و شما را راستای خریدی هرچه بهتر یاری نمایند.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر دیدگاه یا سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۲۰۶ دارید خوشحال می شویم در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.