در سراشیبی با چه دنده ای حرکت کنیم؟

زمانی که در سراشیبی رانندگی می کنید، اتخاذ دنده اشتباه و یا قرار دادن خودرو در حالت خلاص باعث شتاب گرفتن و سخت شدن کنترل ماشین می شود. پس اگر می پرسید در سراشیبی با چه دنده ای حرکت کنیم، این مقاله به کمکتان خواهد آمد.

رانندگی در سراشیبی با ماشین دنده ای به مهارت و تمرین نیاز دارد تا بتوانید به بهترین شکل ممکن خودرو را تحت کنترل خود داشته باشید. اگر می پرسید “در سراشیبی با چه دنده ای حرکت کنیم“، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا مهارت لازم را برای کنترل خودرو در سراشیبی پیدا کنید.

در سراشیبی با چه دنده ای حرکت کنیم

در سراشیبی با چه دنده ای حرکت کنیم

به عنوان یک قانون کلی، هنگام رانندگی در سراشیبی از دنده اول به عنوان منبع اصلی ترمز و کم کردن سرعت ماشین استفاده کنید. به این کار اصطلاحاً ترمز موتور می گویند و به این معنیست که شما نیازی به استفاده از پدال ترمز ندارید که باعث می شود خودرو شتاب نگیرد و به خوبی خودرو را کنترل کنید.

اصول کلی رانندگی در سراشیبی شامل موارد زیر می باشد:

  • پدال ترمز را فشار دهید و از دنده های پایین تر یا همان سنگین تر (دنده یک و دنده دو) برای به حداکثر رساندن تأثیر ترمز استفاده کنید. این کار باعث می شود در سرازیری های تند خودرو شتاب نگیرد.
  • وقتی در سراشیبی از دنده سنگین استفاده می کنید، دور موتور بالا می رود. این تا زمانی که دور موتور خودروی شما به خط قرمز نرسد خوب است.
  • با خودروی دنده دستی در حالت دنده خلاص از سراشیبی پایین نروید. شاید به این فکر می کنید که  این کار باعث صرفه جویی در مصرف بنزین می شود اما در واقع با این کار شما کنترل کمتری روی ماشین خود دارید.
  • از کروز کنترل استفاده نکنید چراکه شما باید روی سرعت خودرو کنترل داشته باشید.
  • پدال کلاچ را درگیر نکنید. این خطرات مشابه رانندگی در سراشیبی با دنده خلاص را به همراه دارد. از پدال کلاچ فقط برای تعویض دنده استفاده کنید و به محض انجام این کار آن را رها کنید.
  • فاصله مناسبی را با خودروی جلویی برقرار کنید تا در شرایط اضطراری بتوانید بدون ایجاد تصادف و آسیب، خودرو را متوقف کنید.
  • با سرعت کم رانندگی کنید چراکه در پیچ های سراشیبی شما دید کافی را ندارید. زمانی که سرعت خودرو کم باشد به راحتی می توانید در شرایط اضطراری خودرو را کنترل کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر دیدگاهی درباره دنده مناسب برای رانندگی در سراشیبی دارید خوشحال می شویم در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.