بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ورنا

تعویض به موقع اقلام مصرفی هیوندای ورنا باعث بهبود عملکرد و جلوگیری از خرابی مختلف می شود. ما در این مقاله بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ورنا را بررسی کرده‌ایم تا شما عزیزان را در راستای سرویس و نگهداری بهتر این خودرو یاری کنیم.

ورنا (Verna) یا همان اکسنت یکی از محصولات کمپانی هیوندای است که برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ تولید گردید و در طی این سال ها نسل های مختلفی از آن در بازار های جهانی عرضه شده است. اما در ایران هیوندای ورنا در سال ۱۳۸۳ و در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک وارد بازار شد که این خودرو هنوز هم طرفداران خاص خودش را دارد. به دلیل اینکه فقط نسل دوم ورنا در ایران وجود دارد و قطعات این خودرو به سختی یافت می شود، سرویس و نگهداری و تعویض اقلام مصرفی این خودرو باعث می شود که ورنا کمتر دچار خرابی شود. به همین منظور ما در این مقاله بررسی “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ورنا” را انجام داده‌ایم تا شما با آگاهی از زمان تعویض قطعات مصرفی بتوانید این خودرو را بهترین شرایط نگهداری کنید و از خرابی های مختلف جلوگیری کنید.

بهترین زمان تعویض روغن موتور ورنا

روغن موتور ورنا باید دارای گرانروی ۱۰W40 باشد که روغن موتورهای پیشنهادی برای ورنا شامل هیوندایی، فلومکس و بهران می باشند. اگر از روغن موتور هیوندایی یا فلومکس استفاده می کنید بهترین زمان تعویض هر ۷ هزار کیلومتر است و اگر از روغن موتور بهران استفاده می کنید بایستی هر ۵ الی ۶ هزار کیلومتر روغن موتور ورنا را تعویض کنید.

[ARPrice id=263]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ورنا

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، هیوندای ورنا دارای دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک می باشد که طبیعتاً این دو نوع گیربکس برای عملکرد بهتر نیاز به روغن گیربکس خواهند داشت. بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ورنا دنده‌ای و اتوماتیک بعد از طی کردن مسافت ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر می باشد. البته نسخه اتوماتیک ورنا به دلیل حساسیت های گیربکس آن بایستی زودتر از این بازه زمانی روغن گیربکس را مورد بررسی قرار دهید. علائم کم شدن روغن گیربکس اتومات به شما اطلاع می دهد که نیاز به تعویض این روغن دارید پس حتماً علائم آن را جدی بگیرید.

[ARPrice id=264]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم ورنا

تسمه تایم ورنا تسمه‌ای بسیار مهم محسوب می شود که زمان باز و بسته شدن میل لنگ و میل سوپاپ را بر عهده دارد. عوارض پاره شدن تسمه تایم بسیار بسیار زیاد است و به همین دلیل توصیه می کنیم در صورت مشاهده هرگونه پارگی و خرابی روی تسمه تایم ورنا و یا فرسودگی، سریعاً این قطعه را تعویض کنید. به طور میانگین بهترین زمان تعویض تسمه تایم ورنا مدل ۱۵۰۰ و ۱۶۰۰ بین کیلومترهای ۵۰ الی ۶۰ هزار می باشد.

[ARPrice id=265]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام ورنا

تسمه دینام ورنا دومین تسمه مهم این خودروست که برق لازم بخش های مختلف مانند واتر پمپ، سیستم تهویه مطبوع، پمپ فرمان و… را تامین می کند. تسمه دینام ورنا عمر بالاتری نسبت به تسمه تایم دارد که بهترین زمان تعویض تسمه دینام ورنا بین کیلومترهای ۸۰ الی ۱۰۰ هزار تعریف شده است.

[ARPrice id=266]

بهترین زمان تعویض شمع ورنا

شمع ورنا یکی دیگر از اقلام مصرفی مهم این خودروست که بایستی در بازه های زمانی مشخص تعویض شود. معمولاً بهترین زمان تعویض شمع ورنا هر ۴۰ الی ۵۰ هزار کیلومتر می باشد که البته کیفیت سوخت، کیفیت شمع، سبک رانندگی و… می توانند روی طول عمر این قطعه تاثیر گذار باشند. شما با دانستن نشانه های تعویض شمع خودرو می توانید تشخیص دهید که آیا شمع های ورنا نیاز به تعویض دارند یا خیر تا بتوانید عملکرد اتومبیل خود را در بهترین شرایط نگه دارید.

[ARPrice id=267]

بهترین زمان تعویض باتری ورنا

باتری ورنا مهم ترین بخش سیستم برق این خودروست که این قطعه برق مورد نیاز بخش های مختلف خودرو را تامین، ذخیره و تقسیم می کند. طول عمر باتری ورنا کاملاً متغیر است و کیفیت باتری، نحوه استفاده و سایر شرایط می توانند روی عمر این قطعه تاثیر گذار باشند. اما به طور کلی، بهترین زمان تعویض باتری ورنا بعد از ۲ الی ۳ سال استفاده می باشد که البته با نزدیک شدن به این بازه های زمانی می توانید تست سلامت باتری ماشین را انجام دهید تا به طور دقیق متوجه شوید آیا نیاز به تعویض باتری ورنا دارید یا خیر.

[ARPrice id=268]

بهترین زمان تعویض لنت ورنا

لنت ترمز ورنا بخشی بسیار مهم از سیستم ترمز می باشد که به دلیل مصرفی بودن هر از چند گاهی نیاز به تعویض دارد. از آنجایی که لنت ترمز ورنا با سلامت سرنشینان خودرو و سایر افراد سر و کار دارد برای همین توصیه می کنیم این قطعه را سر موقع تعویض کنید. همچنین باید گفت که فرسودگی لنت ترمز علاوه بر موضوعات ایمنی افراد، می تواند باعث آسیب به دیسک ترمز، روتورها و کالیپرهای ورنا نیز شود. علائم زمان تعویض لنت به شما اطلاع می دهد لنت ها در حال تمام شدن هستند، اما به طور میانگین توصیه می کنیم لنت ترمز جلو ورنا هر ۳۰ الی ۴۰ هزار کیلومتر و لنت ترمز عقب ورنا را هر ۶۰ الی ۷۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=269]

بهترین زمان تعویض لاستیک ورنا

لاستیک ورنا باعث افزایش هندلینگ و کیفیت سواری این خودرو می شود که با گذر زمان به دلیل ساییده شدن آج لاستیک بایستی لاستیک های ورنا را تعویض کنید. با توجه به اینکه لاستیک های جلو زودتر از لاستیک های عقب فرسوده می شوند، بهترین زمان تعویض لاستیک جلو ورنا بعد از طی کردن مسافت ۶۰ الی ۷۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لاستیک عقب ورنا بعد از طی کردن مسافت ۸۰ الی ۹۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=270]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ورنا

هیوندای ورنا همانند بسیاری از خودروهای دیگر دارای انواع مختلفی از فیلترها می باشد که در ادامه به تفکیک بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ورنا را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا ورنا:

معمولاً ذرات و آلاینده های زیادی در هوا وجود دارد که این آلودگی ها می توانند به بخش های مختلف ورنا از جمله سیلندرها، سوپاپ ها، رینگ های پیستون و…. آسیب وارد کنند. در اینجا فیلتر هوا ورنا با جذب ذرات و آلایندگی ها باعث ورود هوای خالص به موتور می شود و از خرابی و فرسایش آن جلوگیری می کند. به دلیل اینکه با گذر زمان فیلتر هوا ورنا دچار گرفتگی می شود، بهتر است بین کیلومترهای ۱۰ الی ۱۵ هزار این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=271]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق ورنا:

فیلتر اتاق یا فیلتر کابین ورنا باعث حذف آلاینده ها و گرد و غبار از هوایی که داخل اتاق ماشین تنفس می کنید می شود. از آنجایی که فیلتر اتاق ورنا با سلامت سرنشینان خودرو سر و کار دارد، اگر بوهای نامطبوعی را احساس کردید و یا اگر متوجه شدید جریان هوا در کابین خودرو کاهش یافته بایستی سریعاً این فیلتر را تعویض کنید. به همین منظور باید گفت بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق ورنا هر ۱۲ الی ۱۵ هزار کیلومتر می باشد. لازم به ذکر است اگر در محیط های با آلودگی زیاد تردد می کنید شاید نیاز باشد که فیلتر اتاق ورنا را زودتر موعد نیز تعویض کنید.

[ARPrice id=272]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن ورنا:

فیلتر روغن ورنا با فیلتراسیون ناخالصی ها و کثیفی های روغن موتور باعث می شود که روغن موتور بتواند به خوبی روانکاری و خنک سازی قطعات داخل موتور را انجام دهد. با توجه به اهمیت فیلتر روغن ورنا توصیه می کنیم هر زمان که روغن موتور را تعویض می کنید همراه با آن فیلتر روغن ورنا را نیز تعویض کنید.

[ARPrice id=273]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین ورنا:

معمولاً درون سوخت موجود در باک کثیفی های زیادی وجود دارد که این موضوع می تواند به موتور ورنا آسیب وارد کند. صافی بنزین ورنا از ورود ناخالصی ها و کثیفی های موجود در سوخت به موتور خودرو جلوگیری می کند تا عملکرد موتور را در بهترین شرایط نگه دارد و از خرابی مختلف جلوگیری کند. با توجه به اهمیت صافی بنزین ورنا، توصیه می کنیم این قطعه را بین کیلومترهای ۲۰ الی ۳۰ هزار تعویض کنید.

[ARPrice id=274]

بهترین زمان تعویض کمک فنر ورنا

کمک فنر ورنا یک بخش بسیار مهم از سیستم تعلیق این خودروست که با جذب ضربات و نوسانات وارده به شاسی خودرو باعث کاهش لرزش اتاق ماشین می شود. به طور کلی سبک رانندگی و شرایط مسیرهایی که در آن تردد می کنید تاثیر مستقیمی روی طول عمر کمک فنر ورنا خواهند داشت اما طبق یک قانون کلی، بهترین زمان تعویض کمک فنر ورنا هر ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=275]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور ورنا

کاتالیزور ورنا نقش بسزایی روی کاهش آلودگی خودرو دارد، این قطعه دارای لوله هایی است که از یک طرف به خروجی اگزوز و از طرف دیگر به خروجی منیفولد موتور متصل می شود و باعث کاهش آلودگی خودرو می شود. با توجه به اینکه کاتالیزور ورنا قطعه‌ای مصرفی است شما بایستی بعد از ۳ الی ۴ سال و یا طی کردن مسافتی در حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=276]

خرید لوازم یدکی ورنا

خرید لوازم یدکی ورنا

تا به اینجای مطالب گفته شده شما می دانید بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ورنا چه مواقعی می باشد. تعویض به موقع قطعات مصرفی می تواند تاثیر بسزایی روی عملکرد ورنا داشته باشد و از خرابی های مختلف جلوگیری کند. به همین منظور اگر قصد خرید لوازم یدکی ورنا را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. لازم به توضیح است مجموعه یدک یار امکان مشاوره رایگان را برای شما عزیزان ایجاد کرده تا اگر هر گونه سوالی اعم از زمان تعویض، برندهای قطعه و…. داشتید بتوانید از مشاورین یدک یار سوالات خود را بپرسید تا از تجربه خرید بهتری بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ورنا دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.