بررسی ام وی ام ایکس ۳۳

ام وی ام ایکس ۳۳ یکی از خودروهای کراس اور بازار می باشد که از طرفداران زیادی برخوردار است. این ماشین از گیربکس CVT استفاده می کند و دارای ظاهر مناسبی نیز می باشد. در این مقاله قصد داریم به ویژگی های فنی، نکات مثبت و منفی، آپشنهای موجود، طراحی و سایر موارد در مورد خودروی mvm x33 بپردازیم.

خودروی ”ام وی ام ‏ایکس ۳۳“ توسط کارخانه خودروسازی چری در کشور چین ساخته شد. این خودرو توسط شرکت مدیران خودرو که نماینده رسمی شرکت خودروسازی چری در ایران است، وارد کشور ما شد. خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ یک ماشین کراس آور است. این خودرو از خودروهای محبوب چینی در ایران است و سه مدل مختلف آن در ایران وجود داشته است. ام وی ام ایکس ۳۳ برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ در یک نمایشگاه به نمایش درآمد. از سال ۲۰۱۰ بر روی این ماشین فیس لیفت انجام شد. مدل تغییر چهره یافته‌ این خودرو در ایران با نام ام وی ام ایکس ۳۳ نیو شناخته می شود. تا سال ۲۰۱۶ شرکت مدیران خودرو همین مدل ام وی ام ایکس ۳۳ نیو را مونتاژ می کرد؛ ولی پس از آن مدل جدیدتری از ام وی ام ایکس ۳۳ یا همان چری تیگو ۳ (Chery Tiggo 3) در این شرکت مونتاژ شد و با نام ام وی ام ایکس ۳۳ اس از سال ۹۵ بازار خودروی ایران شد. همین مدل ایکس ۳۳ اس، خودش دارای دو مدل اسپرت و فول آپشن می باشد که امروزه فقط مدل فول آپشن آن در بازار موجود است.

مزایای خودروی ام وی ام ایکس ۳۳

  1. به دلیل استفاده از گیربکس سی وی تی در این ماشین، قدرت آن برای رانندگی در شهر و در بیرون از شهر بالا است.
  2. کیفیت سواری این ماشین بالا می باشد. البته استفاده از گیربکس سی وی تی، دلیل اصلی این کیفیت سواری بالا است.
  3.  مصرف سوخت این خودرو پایین است.
  4. هزینه نگهداری خودرو نسبت به خودروهایی که گیربکس سی وی تی ندارند، پایین تر است.
  5.  این خودرو به اندازه کافی جادار است.
  6. آپشن های خوب و طراحی داخلی منحصر به فرد در این خودرو تعبیه شده است
  7.  بسیاری از قطعات این خودرو از محصولات کمپانی های معتبر دنیا مانند بوش کشور آلمان، والئو و غیره هستند که باعث می شوند کیفیت این قطعات افزایش پیدا کرده و به تبع آن کیفیت خودرو بالا باشد.
  8. قیمت خودرو مناسب است.
ام وی ام ایکس 33

ویژگی های منفی خودروی ام وی ام ایکس ۳۳

  1. ایمنی خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ پایین است. آپشن های ایمنی موجود در این ماشین اصلاً با آپشن های ایمنی موجود در خودروهای روز دنیا مطابقت ندارند. این که تنها دو کیسه هوا در یک خودرو وجود داشته باشد به خوبی گویای ضعف ایمنی آن خودرو است. از طرف دیگر این خودرو هیچ تستی در سازمان های بررسی ایمنی ماشین نشده است و هیچ ستاره ایمنی نگرفته است.
  2. متریال به کار رفته در داخل آن کیفیت مناسبی ندارند و از جنس پلاستیک سفت و خشک می باشند.
  3. موتور خودروی ام وی ام ایکس ۳۳، برعکس بسیاری از خودروهای چینی جدید توربو شارژ نیست و تنفس طبیعی است. البته از یک طرف، این که موتور این خودرو تنفس طبیعی است، مزیت به حساب می آید چرا که دردسرهای نگهداری موتور توربوشارژ را ندارد ولی به هر حال توربوشارژ بودن، یک آپشن جدید هست و باعث می‌شود قدرت موتور بیشتر شود.
  4. گیربکس این خودرو عملکرد کندی دارد و باعث کم شدن شتاب خودرو می گردد.
  5. وزن این خودرو بالا است که باعث می شود هم استهلاک خودرو بالا برود و هم چالاکی و شتاب خودرو پایین می آید .
  6. عایق بندی کابین این خودرو ضعیف است که همین امر باعث می‌شود صدای باد معمولاً از شیشه جلو به داخل کابین نفوذ کند؛ همچنین صدای موتور هم در زمان هایی که دور موتور بالا است وارد کابین می شود.
  7. طراحی بیرونی خودرو مربوط به به یک دهه قبل است و خیلی با المان های روز طراحی دنیا هماهنگ نیست. در واقع این خودرو بسیار ساده است و حتی نسبت به سایر خودروهای ام وی ام مثل ام وی ام ایکس ۲۲ هم ساده تر است و طراحی ضعیف تری دارد.
  8. صندلی های خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ ارگونومی خوبی ندارند و سفت هستند و کیفیت آنها تقریباً پایین است. این موضوع در مسافرتهای طولانی بیشتر به چشم می آید.
  9. هرچند قطعات خودرو های ام وی ام معمولاً به همدیگر می خورند و مالک خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ می‌تواند از قطعات خودروهای ام وی ام دیگر استفاده کند؛ ولی از آنجایی که خودروی ام وی ام x33 نیو آخرین بار در سال ۹۵ تولید شده است اگر یک قطعه ای از آن را بخواهید پیدا کنید که نتوان از سایر خودروهای ام وی ام جایگزین کرد، با دردسر مواجه خواهید شد.

ویژگی های فنی خودروی ام وی ام ایکس ۳۳

خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ دارای موتوری به حجم ۲۰۰۰ سی سی با چهار سیلندر می باشد. گیربکس این خودرو هم از نوع سی وی تی و به صورت ۷ سرعته اتومات است. بیشترین سرعتی که این خودرو می‌تواند طی کند، برابر با ۱۸۵ کیلومتر در ساعت و بیشترین گشتاور آن ۱۸۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه می باشد .

مصرف سوخت ترکیبی خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ برابر با  ۸.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد. شتاب خودرو هم ۱۳.۴ است؛ یعنی این خودرو با کمترین وزن ممکن در داخل کابین خود می‌تواند در ۱۳.۴ ثانیه از سرعت صفر تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بدیهی است که اگر پنج نفر در این خودرو بنشینند این عدد قابل دستیابی نیست. ظرفیت باک بنزین این خودرو هم برابر ۵۵ لیتر است. وزن خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ هم هزار و ۴۵۵ کیلوگرم می باشد.

طراحی خارجی خودروی ام وی ام ایکس ۳۳

 خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ در سه مدل در ایران وجود داشته است که هر سه ظاهر خوبی داشته اند ولی طراحی خارجی خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ اسپرت خیلی حرفه ای تر و زیبا تر از مدل‌های قدیمی این خودرو در ایران است. طراحی خارجی مدل خودروی ام وی ام x33 نسبت به خودرو های روز کشور چین، تغییرات کمتری داشته و در واقع قدیمی تر و کلاسیک تر از آنها به نظر می رسد؛ البته در کشور ایران مشتریان خیلی از ظاهر این خودرو انتقاد نمی کنند و نسبت به آن ناراضی نیستند و اگر انتقادی هم است مربوط به سایر مسائل مربوط به این خودرو است.

 در کل این خودرو به لحاظ طراحی ظاهری، خودروی خوبی است و نسبت به خودروهای ایرانی، طراحی حرفه ای تر و جذاب تری دارد.

 طراحی قسمت جلویی خودروی ام وی ام ایکس ۳۳

طراحی قسمت جلوی خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ در مدل های مختلف بهبود پیدا کرده و در مدل ام وی ام ایکس ۳۳ اسپرت به بیشترین زیبایی دست یافته است. چراغ های جلوی خودرو کشیده هست؛ جلو پنجره این خودرو خیلی بزرگ نیست و همچنین لوگوی ام وی ام بر روی این جلو پنجره نقش بسته است. جلوی خودرو ظاهر خشن و و جالبی دارد؛ قاب هایی که برای مه شکن این خودرو وجود دارند بسیار زیبا طراحی شده اند و همچنین سپر  و دریچه کولر آن نیز خیلی اسپرت و زیبا هست.

طراحی قسمت کناری ماشین ام وی ام ایکس ۳۳

 طراحی قسمت کناری این خودرو در چند سالی که از تولید آن می‌گذرد، خیلی تغییر نکرده است است و در مدلهای مختلف، ظاهر کناری خودرو تقریباً یکسان است. نسبت به محصولات دیگر ام وی ام (مانند ام وی ام ایکس ۲۲)، خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ در نمای کناری خود، حجم پردازی و نمای عضلانی کمتری دارد.

mvm x33

 نمای عقب خودروی ام وی ام ایکس ۳۳

 در قسمت عقب این خودرو، چرخ یدکی خودرو روی درب صندوق عقب جای گرفته است. در دو طرف درب صندوق عقب هم چراغ‌های عقبی خودرو به صورت یک تیکه وجود دارند و سادگی و تناسب خوبی به این ماشین داده اند. در ستونها و سقف این ماشین هم در مدل اسپرت از رنگ سیاه استفاده شده است.

طراحی داخل خودروی ام وی ام ایکس ۳۳

طراحی داخلی این خودرو در چند مدلی که از آن تولید شده است کم کم بهبود یافته است تا بهترین طراحی کابین را در ام وی ام ایکس ۳۳ مدل s شاهد باشیم. در واقع طراحی داخلی این خودرو اسپرت است و افراد جوان و ماشین باز را هم جذب می‌کند. داشبورد این خودرو هم دارای خطوطی با زاویه های نرم و شکسته است و تزییناتی به رنگ قرمز در داخل داشبورد، اسپرت بودن آن را بیشتر کرده است. طرح دستگیره های درب های خودرو، قسمت بازوی درهای این خودرو، کنسول وسط خودرو، فرمان خودرو، دریچه های تهویه هوای خودرو، کیلومتر شمار پشت فرمان این خودرو، همه و همه دارای طراحی زیبا و متناسب با خودروهای روز دنیا است. ضعف طراحی داخلی خودرو ام وی ام x33 مثل اکثر خودروهای چینی، کیفیت مواد استفاده شده در داخل اتاق خودرو است. البته به این نکته هم توجه کنید که اگر قرار بود از متریال با کیفیتی برای ساخت اتاق این خودرو استفاده شود؛ قیمت تمام شده خودرو بالاتر از این قیمت ها می‌شد. در کل طراحی داخلی این خودرو جوان پسند است و نمره قبولی را از لحاظ فضای داخل کابین می‌گیرد. این را هم بگوییم که فضای داخلی این خودرو مناسب نشستن ۵ فرد با قد متوسط است و این پنج نفر می‌توانند به راحتی و بدون هیچ مشکلی در این خودرو بنشیند.

بررسی ام وی ام ایکس 33

آپشنهای موجود در ماشین ام وی ام ایکس ۳۳

 آپشنهای که در اینجا ذکر می‌کنیم مربوط به خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ با بالاترین مدل یا همان خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ اتومات مدل اس می‌باشد.

  1. کروز کنترل یا همان رانندگی خودکار
  2. امکان رانندگی در دو حالت رانندگی اکو و اسپرت
  3. حسگر پارک عقب
  4. ترمز ضد قفل یا همان ای بی اس
  5. روکش چرم صندلی ها
  6. وجود دکمه های کنترل روی فرمان
  7. دوربین عقب 
  8. سیستم صوتی با قابلیت اتصال به بلوتوث
  9. تعداد دو عدد ایربگ برای راننده و سرنشین جلو
  10. سیستم تهویه هوای خودکار
  11. سانروف
  12. آیینه میانی الکتروکرومیک خودرو
  13. امکان تنظیم صندلی سرنشین جلو به صورت دستی در چهار حالت
  14. امکان تنظیم برقی آینه های کناری خودرو
  15. گرمکن آینه های کناری خودرو
  16. امکان تنظیم صندلی راننده به صورت دستی در چهار حالت
  17. سیستم صوتی به همراه چهار بلندگو و هندزفری
  18. مانیتور ۸ اینچی لمسی
  19. جی پی اس
  20. دی لایت

قیمت خودروی ام وی ام ایکس ۳۳

 خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ به چند دلیل یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای شاسی بلند کامپکت یا همان جمع وجور در کشور ما بوده است. اول اینکه قیمت این خودرو نسبت به خودروهای هم رده بسیار پایین‌تر است و قشری از جامعه که درآمد کمتری دارند و آرزوی داشتن ماشین شاسی بلند را داشته اند را به آرزوی خود می‌رساند. شرکت مدیران خودرو، نمایندگی این خودرو را هنوز هم بر عهده دارد و مالک خودرو می‌تواند هر قطعه ای از این خودرو را بدون کمترین دردسری، چه در بازار و چه در شرکت مدیران خودرو پیدا کند. در مورد خودروهای خارجی دیگر مشکل کمبود قطعات خودرو و گرانی بیش از حد قطعات بزرگترین عیب و ایراد است که در مورد خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ و سایر خودروهای ام وی ام این مشکل وجود ندارد. همه این عوامل باعث شدند که این خودرو بازار بسیار خوبی در کشور ایران داشته باشد. بدیهی است که بازار این خودرو نسبت به بازار خودروی مثل پراید یا انواع پژو هنوز هم خیلی ضعیف تر است ولی نسبت به خودروهای خارجی، بازار خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ ، گرما و رونق زیادی دارد.

خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ در همین روزهایی که صنعت خودروسازی در بدترین وضع ممکن به سر می‌برد و تعداد خودروهای مونتاژی به شدت کاهش یافته است هم، در کشور ایران و توسط شرکت مدیران خودرو مونتاژ می‌شود. بنابراین مدل صفر آن در بازار موجود است. قیمت مدل صفر خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ حدود ۶۷۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان می باشد. بدیهی است که با نوسان قیمت ارز در کشور ایران، قیمت مدل صفر و حتی قیمت مدل های کارکرده این خودرو بالا و پایین می شوند. مدل ۹۹ خودروی ام وی ام x33،  قیمتی حدود ۵۱۰ تا ۵۳۰ میلیون تومان دارد؛ یعنی افت قیمت این خودرو در مدل های کارکرده بسیار بالا است. شرکت مدیران خودرو معمولا محصولات خود را به صورت قسطی هم به مشتریان می فروشد؛ هرچند سودی که بابت فروش قسطی بر روی قیمت محصولات می کشد خیلی بالا است ولی با توجه به اینکه هیچ کارخانه خودروسازی در ایران، محصولات قسطی به مشتریان نمی فروشد، همین امکان شرکت مدیران خودرو از هیچ بهتر است. البته اشکال بزرگ فروش قسطی محصولات مدیران خودرو من جمله فروش خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ این است که پیش پرداخت زیادی از خریدار دریافت می کند. یکی از نمونه های فروش قسطی خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ توسط مدیران خودرو به این صورت است که ۲۰۴ میلیون تومان آن را به صورت پیش پرداخت از خریدار دریافت می کنند و پس از ۴۵ روز خودرو را تحویل مشتری می‌دهند. مابقی پولی که خریدار باید پرداخت کند به صورت ۶۰ قسطی می باشد که با اقساط ماهیانه ۱۳ میلیون تومان بایستی پرداخت شود. اگر ۱۳ میلیون تومان را در ۶۰ ضرب کنیم، سپس با ۲۰۴ جمع کنید متوجه می شوید که سود عجیب و غریبی بر روی قیمت این محصول کشیده شده است. در واقع قیمت نهایی آن در حالت قسطی به ۹۸۴ میلیون تومان افزایش پیدا می کند. 

خرید لوازم یدکی ام وی ام ایکس ۳۳

برای خرید لوازم یدکی ام وی ام x33 می توانید با مجموعه یدک یار همراه باشید. یدک یار با در نظر گرفتن قطعات مورد نیاز این خوردو، امکان خرید اینترنتی را برای تمامی مشتریان خود فراهم کرده است.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت لوازم یدکی ام وی ام ایکس ۳۳ و خرید قطعات مورد نیاز خود، وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا اینکه با شماره گیری ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ به صورت تلفنی ثبت سفارش خود را انجام دهید.

ضمانت اصالت قطعه و سلامت فیزیکی کالا از جمله ویژگی های لوازم یدکی مجموعه یدک یار است که در تلاش برای کسب رضایت مشتری در سراسر کشور می باشد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجعه به استفاده از خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.