با دینام خراب ماشین چقدر میتوان رانندگی کرد؟

افراد بسیاری این سوال را می پرسند که با دینام خراب ماشین چقدر میتوان رانندگی کرد. به طور کلی مدت زمان رانندگی با دینام خراب بین ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت می باشد که البته این مدت زمان بستگی به وضعیت باتری و بار الکتریکی روی سیستم دارد.

سیستم الکتریکی خودرو چند جزء بسیار مهم دارد که دینام یکی از آنهاست. دینام ماشین برق را به لوازم الکتریکی خودرو می رساند و همچنین باتری ماشین را شارژ می کند. اما وقتی دینام خراب می شود چه اتفاقی می افتد؟ آیا رانندگی بدون دینام امکان پذیر است؟ با ما همراه باشید تا بدانید که “با دینام خراب ماشین چقدر میتوان رانندگی کرد” (How Long Can You Drive With a Bad Alternator) و آیا این موضوع خطرناک است یا خیر.

رانندگی با دینام خراب

رانندگی-با-دینام-خراب

ابتدا مهم است که بدانید علائم خرابی دینام ماشین چیست که ساده‌ترین این نشانه ها کم نور شدن چراغ های خودرو، خوابیدن باتری ماشین و روشن شدن چراغ چک باتری می باشد. پس وقتی دینام خراب می شود، باتری ماشین به سرعت خالی خواهد شد که معمولاً خودروهایی که دینام خراب دارند را می توان مسافت خیلی کوتاهی را با آن ها طی کرد. در واقع رانندگی با دینام خراب به این معنی است که فقط تا زمانی که باتری شارژ داشته باشد می توانید با ماشین رانندگی کنید. بنابراین اگر در حال رانندگی با دینام خراب هستید باید ابتدا تمام وسایلی مانند سیستم صوتی، کولر، چراغ های داشبورد و… را خاموش کنید و سپس ماشین را به نزدیک ترین باتری سازی برسانید تا افراد متخصص خرابی دینام را بررسی و آن را تعویض کنند.

رانندگی بدون دینام

مدت زمان رانندگی بدون دینام به عوامل مختلفی از جمله ظرفیت باتری ماشین، بار الکتریکی روی سیستم، وضعیت سلامت باتری و سایر اجزا بستگی دارد. به طور کلی باتری خودرو بسته به این عوامل می تواند حدود ۳۰ تا ۱ ساعت بدون دینام کار کند. بنابراین رانندگی بدون دینام با توجه به اینکه می تواند سریعاً باعث خالی شدن باتری شود عملاً توجیه پذیر نیست و شما باید در اسرع وقت دینام ماشین خود را تعمیر یا تعویض کنید.

ماشین بدون دینام روشن میشود؟

بله، ماشین بدون دینام روشن میشود ولی به دلیل اینکه خودرو به تنهایی و فقط بر روی باتری کار می کند، باتری در نهایت به طور کامل تخلیه می شود و تا زمانی که باتری را مجدداً شارژ یا تعویض نکنید دیگر قادر نخواهید بود که ماشین را روشن کنید.

ماشین بدون دینام چقدر کار میکند

همانطور که در بالا اشاره کردیم مدت زمان کار کردن ماشین بدون دینام بستگی به ظرفیت باتری، سلامت باتری و بار الکتریکی روی سیستم دارد. پس اگر می پرسید که ماشین بدون دینام چقدر کار میکند باید گفت به طور میانگین ماشین بدون دینام ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت کار خواهد کرد.

خرید دینام ماشین

خرید-دینام-ماشین

دینام ماشین ممکن است به دلایل مختلفی از کار بیفتد که در این شرایط می بایست نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنید تا از خالی شدن باتری ماشین و سایر مشکلات جلوگیری کنید. به همین منظور اگر نیاز به خرید دینام ماشین دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. فروشگاه اینترنتی یدک یار دینام تمامی ماشین ها را گردآوری کرده تا شما عزیزان با دستی باز به انتخاب خود بپردازید. علاوه بر این امکان مشاوره رایگان نیز برای شما وجود خواهد داشت تا تمامی سوالات خود را از متخصصان یدک یار بپرسید و از تجربه خرید بهتری بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد اینکه با دینام خراب ماشین چقدر میتوان رانندگی کرد دارید با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.