راهنما خرید دیسک و صفحه ورنا

دیسک و صفحه ورنا از جمله قطعاتی مصرفی این خودرو است که در عمر مفیدی داشته و بعد از اتمام این زمان نیاز به تعویض دارد. این قطعه در بخش موتور و گیربکس قرار دارد و نیرو وارده توسط موتور به گیربکس را کنترل می‌کند. برای خرید این قطعه نکاتی وجود دارد که پیش از خرید بهتر است بدانید.

تصور کنید که به نزد تعمیرکار رفته و بعد از معاینه خودرو به شما می‌گوید که باید دیسک و صفحه ورنا خود را تعویض کنید! در این حالت بهترین کار ممکن چیست؟ می‌دانید کدام مرکز فروش قطعات را برای خرید این قطعه انتخاب کنید؟

دیسک و صفحه قطعه حساس و مصرفی در خودرو می‌باشد که عمر مفید مشخصی داشته و بعد از اتمام باید تعویض شود و همانطور که می‌دانید قطعات خودرو بهتر است که با برند اصلی خریداری شوند! حال اگر خودرو شما ورنا باشد و برند اصلی آن را ندانید چه اتفاقی می‌افتد؟ در این مقاله قصد داریم تا به تمامی سوالات پاسخ دهیم و راهنما خرید دیسک و صفحه ورنا را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

دیسک و صفحه چیست و چکار می‌کند؟

دیسک و صفحه چیست و چکار میکند؟

دیسک و صفحه کلاچ (Clutch) از اصلی ترین اجزای مجموعه کلاچ است که همانطور که از نام آن پیداست به صورت دیسک دایره شکل و صفحه ای است که بر روی آن سوار است. دیسک از دو سطح لنت تشکیل می‌شود که بر روی یک صفحه فولادی پرچ شده و تعداد زیادی فنر نیز بر روی آنها کار شده است.

این دیسک با یک فنر خورشیدی به فلایویل متصل می‌شود و با سیستم کلاچ که به طور مستقیم با پدال کلاچ در ارتباط است درگیر می‌شود. این قطعه در اصل رابط انتقال نیرو بین موتور و گیربکس هستند و بدین ترتیب نیروی وارد شده را به طور کنترل شده ای هدایت می‌کند. این سیستم در خودرو های دنده ای به طور مستمر در حال استفاده است بنابراین، یکی از مستهلک ترین اجزای خودرو محسوب می‌شود.

هنگامی که موتور خودرو شما روشن باشد امکان تعویض دنده به صورت ناگهانی جود ندارد، در این زمان پدال کلاچ است که به کمک شما می‌آید و با فشردن آن انتقال نیرو بین موتور و گیربکس به صورت موقتی قطع شده و فرد می‌تواند دنده را تعویض نماید. با فشردن پدال کلاچ، دیسک و صفحه از هم جدا شده و اتصال بین موتور و گیربکس را قطع می‌کند، در این حالت راننده به راحتی می‌تواند دنده را تعویض نماید.

در حال حاضر سه نوع سیستم کلاچ اصطکاکی، بدون لغزش، و هیدرولیکی در بازار وجود دارد که بر اساس نوع خودرو و مدل آن می‌تواند بر روی خودرو ها نصب شود.

برند اصلی دیسک و صفحه ورنا چیست؟

حال که با دیسک و صفحه و کارایی آن به طور خلاصه آشنا شدید، وقت آن است که مطالبی را درباره نحوه خرید آن نیز بدانید. ورنا هم در زمان های مختلف نیاز به تعویض دیسک و صفحه دارد و این موضوع مسلتزم این امر است که شما اطلاعاتی درباره برند آن بدانید!

برند اصلی دیسک و صفحه ورنا چیست؟ این سوالی است که در هنگام خرید این قطعه از خود می‌پرسیم. برند اصلی دیسک و صفحه ورنا جنیون پارت بوده و این قطعه با بسته بندی های لیبل خورده جنیون پارت به فروش می‌رسد.

جنیون پارت برند اصلی قطعات خودرو های هیوندای می‌باشد که با بسته بندی های آبی رنگ در بازار عرضه می‌شوند. نحوه تشخیص اصالت قطعات جنیون پارت نیز از جمله مواردی است که باید درباره آن اطلاعات داشته باشید.

علاوه بر این، برند های دیگری با نام های والئو و سکو نیز در بازار یافت می‌شوند که کیفیت های مناسبی داشته و در وهله بعدی می‌تواند جواب گو نیاز خودرو شما باشد. راه های تشخیص اصالت قطعات والئو نیز قبل از انتخاب قطعه می‌تواند به شما کمک شایانی کند تا خریدی مناسب داشته باشید.

نکته ای که درباره دیسک و صفحه وجود دارد این است که برخی بسته بندی برخی برند ها تنها دارای دیسک و صفحه ورنا است و فرد بلبرینگ را باید به طور جداگانه خریداری کند. اما برند های ذکر شده فوق هر سه دارای کیت کامل دیسک، صفحه، و بلبرینگ هستند و خریدار دیگری نیازی ندارد که بلبرینگ را به طور جداگانه تهیه کند.

دیسک و صفحه ورنا را از کجا بخریم؟

خرید دیسک و صفحه ورنا

برای خرید دیسک و صفحه ورنا می‌توانید با مجموعه یدک یار در تماس باشید. این مجموعه در قالب فروشگاه اینترنتی و با دارا بودن بیش از ۶ سال سابقه فروش آنلاین، می‌توان نیاز شما و خودرو شما را در کوتاه ترین زمان ممکن تامین کند.

ضمانت اصالت در کیفیت قطعات، سلامت فیزیکی و بسته بندی بودن آسیب دیدگی، ارسال در اسرع وقت، تحویل درب محل، و درگاه پرداخت ایمن همگی در داشتن خریدی مطمئن از فروشگاه یدک یار به شما کمک می‌کنند.

همچنین، برای دریافت مشاوره رایگان درباره قطعه خاص یا لوازم یدکی که قصد خرید آن را دارید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.