بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی مگان

رنو مگان اقلام مصرفی گوناگونی مانند روغن موتور، تسمه تایم، شمع، باتری، لنت، کمک فنر و… دارد که با تعویض به موقع این اقلام می توانید تا سالیان سال سلامت و کارایی ماشین خود را تضمین کنید. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی مگان پرداخته‌ایم تا شما را در راستای نگهداری هرچه بهتر این خودرو یاری کنیم.

مگان محصول شرکت خودروسازی رنو فرانسه است که از خودروهای باکیفیت و محبوب بازار کشور به حساب می آید. رنو مگان (Renault Megan) برای اولین بار در سال ۱۳۸۷ و در دو تیپ ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ روانه بازار گردید که تیپ ۱۶۰۰ دارای گیربکس دستی و تیپ ۲۰۰۰ دارای گیربکس اتوماتیک و آپشن های بیشتر می باشد. رنو مگان همانند خودروهای دیگر نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارد که به همین دلیل ما در این مقاله می خواهیم به بررسی “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی مگان” بپردازیم تا با تعویض به موقع اقلام مصرفی، کیفیت و عملکرد رنو مگان را تضمین کنید.

بهترین زمان تعویض روغن موتور مگان

همانطور که در بالا اشاره کردیم رنو مگان دارای تیپ های دنده‌ای و اتوماتیک می باشد که موتور استفاده شده در مگان اتوماتیک با دنده‌ای متفاوت است. به همین منظور دقت داشته باشید که بهترین زمان تعویض روغن موتور مگان اتوماتیک هر ۵ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض روغن موتور مگان دنده‌ای هر ۶ هزار کیلومتر خواهد بود. البته نکته مهم این است که طول عمر برندهای مختلف روغن موتور باهم تفاوت هایی دارند که ما توصیه می کنیم همیشه انتخاب برندهای باکیفیت را در دستور کار خود قرار دهید. بهترین روغن موتور برای مگان شامل الف، فلومکس و سوپر رانا می باشد.

[ARPrice id=348]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس مگان

یکی دیگر از سیالات مهم مگان روغن گیربکس است که در مدل های دنده‌ای مگان این روغن در بخش سیستم و جعبه دنده قرار می گیرد و روانکاری قطعات مختلف گیربکس را انجام می دهد. در مدل های اتوماتیک مگان روغن گیربکس وظیفه انتقال نیرو از جعبه دنده به موتور را عهده‌دار است و همچنین گیربکس را خنک نگه می دارد. معمولاً بهترین زمان تعویض روغن گیربکس مگان اتوماتیک هر ۴۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض روغن گیربکس مگان دنده‌ای هر ۶۰ هزار کیلومتر خواهد بود. البته با توجه به اهمیتی که روغن گیربکس در مگان اتوماتیک دارد و برای اینکه از خرابی های پر هزینه گیربکس جلوگیری کنید، هر زمان که با علائم کم شدن روغن گیربکس اتومات مواجه شدید سریعاً این روغن را تعویض کنید.

[ARPrice id=349]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم مگان

تسمه تایم مگان مهم ترین رابط بین میل لنگ و میل سوپاپ محسوب می شود که این قطعه تنظیم چرخش میل سوپاپ و میل لنگ را بر عهده دارد. با گذر زمان تسمه تایم مگان دچار فرسودگی و خرابی می شود که اگر در حین رانندگی تسمه تایم پاره شود می تواند تعمیرات سنگین و پر هزینه‌ای را به دنبال داشته باشد. از این رو توصیه می کنیم تسمه تایم مگان دنده‌ای و اتوماتیک را هر ۵۰ الی ۷۰ هزار کیلومتر تعویض کنید و حتماً دقت داشته باشید که تسمه تایم مگان را به صورت کیت کامل تعویض می کنید.

[ARPrice id=350]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام مگان

تسمه دینام مگان تسمه‌ای بلند و پر پیچ و خم است که انرژی را به اجزای حیاتی خودرو منتقل می کند. معمولاً تسمه های دینام عمر بالایی دارند که دیرتر از تسمه تایم دچار پارگی و فرسودگی می شوند که به همین دلیل شما باید بعد از طی کردن مسافتی در حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر سلامت این قطعه را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

[ARPrice id=351]

بهترین زمان تعویض شمع مگان

شمع مگان یکی از مهم ترین قطعات مصرفی این خودرو به‌شمار می رود که وظیفه عمل جرقه زنی و احتراق را بر عهده دارد. طول عمر شمع مگان در حدود ۴۰ هزار کیلومتر خواهد بود که البته اگر با نشانه های تعویض شمع خودرو آشنا باشید می توانید با مشاهده هر کدام از این علائم متوجه فرسودگی شمع ها شوید و به موقع تعویض را انجام دهید.

[ARPrice id=352]

بهترین زمان تعویض باتری مگان

باتری مگان نقش اساسی را در تامین و ذخیره نیرو الکتریسیته دارد تا لوازم برقی خودرو بتوانند به درستی کار کنند. کیفیت باتری و نوع استفاده در طول عمر باتری مگان تاثیر می گذارد اما معمولاً بهترین زمان تعویض باتری مگان بعد از ۲ یا ۳ سال استفاده می باشد. برای اینکه بطور دقیق متوجه شوید آیا باتری مگان نیاز به تعویض دارد یا خیر بهتر است ابتدا تست سلامت باتری ماشین را انجام دهید و در صورت نیاز این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=353]

بهترین زمان تعویض لنت مگان

لنت ترمز مگان حیاتی ترین مکانیسم ایمنی این خودرو محسوب می شود که وقتی پدال ترمز را فشار می دهید لنت ها به روتور فشار وارد می کنند و این فشار باعث ایجاد اصطکاک و توقف خودرو می شود. عمر لنت ترمز مگان بستگی به شرایط و سبک رانندگی دارد که البته به طور میانگین بهترین زمان تعویض لنت ترمز جلو مگان هر ۴۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لنت ترمز عقب مگان هر ۶۰ هزار کیلومتر خواهد بود. البته بهتر است دقت ویژه‌ای به علائم زمان تعویض لنت ترمز داشته باشید و اگر نشانه‌هایی مانند لرزش در پدال ترمز، ضعیف شدن ترمزها، روشن شدن چراغ ترمز و… را مشاهده کردید سریعاً این قطعه را تعویض کنید تا سلامت سرنشینان خودرو و سایر افراد به خطر نیفتد.

[ARPrice id=354]

بهترین زمان تعویض لاستیک مگان

لاستیک ها نقش بسیار مهمی در هندلینگ و کیفیت سواری مگان دارند و از این رو بایستی در بازه‌های زمانی مشخص تعویض شوند. گذر زمان لاستیک های مگان را دچار فرسودگی و ساییدگی می کند که توصیه می شود لاستیک های جلو مگان را هر ۷۰ هزار کیلومتر و لاستیک های عقب مگان را هر ۹۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=355]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی مگان

خودروی مگان دارای انواع فیلترها است که ما در ادامه به تفکیک بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی مگان را بررسی کرده‌ایم.

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا مگان:

فیلتر هوا مگان در مسیر ورودی موتور این خودرو قرار دارد که عمل تصفیه هوا را انجام می دهد. در اصل این قطعه گرد و غبار و آلاینده‌های موجود در هوا را جذب می کند تا هوای تمیز وارد موتور شود. به طور میانگین بهترین زمان تعویض فیلتر هوا مگان بین ۱۰ الی ۱۵ هزار کیلومتر خواهد بود که بعد از این بازه زمانی فیلتر هوا کارایی خود را از دست می دهد و می تواند باعث آسیب سیلندرها، رینگ های پیستون، سوپاپ ها و… شود.

[ARPrice id=356]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق مگان:

فیلتر اتاق مگان به حذف آلاینده‌های مضر مانند دود و گرد و غبار از هوایی که در داخل خودرو تنفس می کنید کمک می کند. از آنجایی که فیلتر کابین مگان مستقیماً با سلامت سرنشینان خودرو سر و کار دارد بایستی به موقع آن را تعویض کنید که معمولاً بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق مگان بین ۱۲ الی ۱۵ هزار کیلومتر خواهد بود. نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر در محیط های با آلودگی زیاد تردد می کنید نیاز به تعویض زودتر از موعد فیلتر اتاق مگان خواهید داشت.

[ARPrice id=357]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن مگان:

وظیفه فیلتر روغن مگان پاک کردن کثیفی های موجود در روغن موتور است که به همین دلیل بهتر است هر زمان که قصد دارید روغن موتور مگان را تعویض کنید همراه با روغن موتور، فیلتر روغن موتور مگان را هم تعویض کنید.

[ARPrice id=358]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین مگان:

صافی بنزین مگان بین مخزن سوخت و موتور قرار دارد که این قطعه آلودگی موجود در سوخت را به خود جذب می کند تا از فرسودگی پمپ بنزین و انژکتورها جلوگیری کند. با گذر زمان صافی بنزین مگان به دلیل جذب آلودگی ها دچار گرفتگی می شود و کارایی خود را از دست می دهد که به همین دلیل بهتر است صافی بنزین مگان را هر ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=359]

بهترین زمان تعویض کمک فنر مگان

کمک فنر مگان بخش مهمی از سیستم تعلیق این خودرو به‌شمار می رود که با جذب ارتعاشات و ضربات وارد به شاسی خودرو اجازه نمی دهد اتاق ماشین دچار لرزش و سر و صدا شود. طول عمر کمک فنر مگان کاملاً بستگی به سبک و شرایط رانندگی شما دارد چراکه تردد در مسیرهای ناهموار باعث کاهش طول عمر کمک فنر می شود. اما به طور میانگین می توان گفت که بهترین زمان تعویض کمک فنر مگان بین ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=360]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور مگان

کاتالیست یا کاتالیزور مگان به خروجی اگزوز و به خروجی منیفولد موتور نصب می گردد و باعث کاهش آلایندگی خودرو می شود. زمانی که کاتالیزور مگان دچار فرسودگی می شود می تواند افت شتاب ماشین، افزایش مصرف سوخت، لرزش خودرو و بسیاری از مشکلات دیگر را به همراه داشته باشد که به همین دلیل باید کاتالیزور مگان را هر ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار کیلومتر کنید.

[ARPrice id=361]

خرید لوازم یدکی مگان

خرید-لوازم-یدکی-مگان

با توجه به توضیحاتی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی مگان ارائه کردیم شما می دانید که کدام قطعه را در چه زمانی باید تعویض کنید. شما عزیزان می توانید برای خرید لوازم یدکی مگان به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. متخصصان فنی یدک یار در طول فرایند خرید همراهتان خواهند بود تا خریدی بهتر و مطمئن تر داشته باشید. بدین منظور اگر سوالی در مورد لوازم یدکی مگان دارید با کارشناسان یدک یار در تماس باشید تا از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی مگان دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.