خاک کاتالیزور چیست و چه ارزشی دارد؟

خاک کاتالیزور به مواد داخلی تخلیه شده از کاتالیزور فرسوده گفته می شود که این خاک کاتالیزور از موادی مانند پلاتین، رودیوم، پالادیوم و طلا تشکیل شده است. دلیل ارزش خاک کاتالیزور نیز به وجود همین فلزات گرانبها از جمله طلا مربوط می شود که در این مقاله ما به بررسی خاک کاتالیزور ماشین و اینکه چرا خاک کاتالیزور ارزش دارد پرداخته‌ایم تا اطلاعات لازم را به دست آورید.

ممکن است نام “خاک کاتالیزور” به گوشتان خورده باشد ولی ندانید که منظور از خاک کاتالیزور چیست و چه ارزشی دارد. به طور کلی در داخل محفظه کاتالیزور ماشین بلوک های سرامیکی وجود دارد که ساختار آنها شبیه به لانه زنبور می باشد و سطح این بلوک ها با برخی از فلزات گرانبها مانند پلاتین، پالادیوم، رودیوم و طلا پر شده است که به آن خاک کاتالیزور گفته می شود. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی اینکه خاک کاتالیزور چیست و چه ارزشی دارد بپردازیم تا اطلاعات لازم را پیدا کنید.

خاک کاتالیزور اگزوز چیست

خاک-کاتالیزور

خاک کاتالیزور یا همان ضایعات اگزوز به مواد داخلی تخلیه شده از کاتالیزور (Catalytic Converter) فرسوده گفته می شود که مواد تشکیل دهنده خاک کاتالیزور ماشین معمولاً شامل پلاتین یا ترکیبی از پلاتین، رودیوم، پالادیوم و یا حتی طلا هستند. پس دقت داشته باشید گاهی خاک کاتالیزور طلا دارد و باید مورد توجه قرار بگیرد.

چرا خاک کاتالیزور با ارزش است

همانطور که در بالا اشاره کردیم، جنس خاک کاتالیزور از فلزهای ارزنده‌ای مثل پالادیوم، پلاتین، طلا، رودیوم و… می باشد که برای صنایع مختلف کاربرد دارد. به همین دلیل با بازیافت خاک کاتالیزور اگزوز، ضایعات آن قابل استفاده مجدد هستند و به طور مستقیم و غیر مستقیم در صنایع مختلف بکار می روند که در واقع علت با ارزش بودن خاک کاتالیزور همین موضوع می باشد. گفتنی است درصد بازیابی خاک کاتالیزور ماشین می تواند بین ۸۵ الی ۹۵ درصد باشد و از طرفی بسته به کیفیت قطعه میزان فلزات گرانبهای استفاده شده در آن متغییر است. لذا باید گفت ارزش خاک کاتالیزور و همچنین قیمت ضایعات کاتالیزور خودرو به صورت مستقیم به کیفیت و میزان فلزات گرانبهای استفاده شده در آن بستگی دارد.

خرید کاتالیزور ماشین

داشتن اطلاعات تخصصی در مورد کاتالیزور ماشین به شما کمک می کند که با آگاهی کامل اقدام به خرید این قطعه کنید. حال علاوه بر داشتن اطلاعات تخصصی در مورد قطعات مختلف خودرو، آشنایی با فروشگاه‌های معتبر فروش لوازم یدکی به شما کمک می کند که از تجربه خرید مطمئن‌تری بهره مند شوید. فروشگاه اینترنتی یدک یار با سابقه سال‌ها فعالیت در بازار لوازم یدکی خودرو این امکان را برای شما عزیزان فراهم کرده به تمامی قطعات خودرو به همراه ضمانت اصالت و کیفیت کالا دسترسی داشته باشید. شما می توانید برای خرید کاتالیزور ماشین به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از تماس با مجموعه یدک یار کارشناسان ما تمامی اطلاعات فنی مورد نیاز را در اختیارتان قرار خواهند داد تا بهترین و مناسب کاتالیزور را برای ماشین خود خریداری کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد خاک کاتالیزور و ارزش آن دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.