بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ال نود

قطعات مصرفی ال ۹۰ عمر معینی دارند و این قطعات به منظور حفظ عملکرد و سلامت خودرو نیاز به تعویض دارند. به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ال نود پرداخته‌ایم تا بدانید هر قطعه‌ای را چه زمانی باید تعویض کنید.

ال نود یا تندر نود که در کشورهای اروپایی با نام داچیا لوگان (Dacia Logan) شناخته می شود، یک خودروی سدان خانوادگی می باشد که از سال ۱۳۸۶ در ایران وارد خط تولید شده است. ال نود به خودرویی کم استهلاک معروف است که همین موضوع باعث شده فروش بالا و محبوبیت زیادی داشته باشد. اگر شما هم از صاحبان خودروی تندر ۹۰ هستید قطعاً هر از چند گاهی نیاز به تعویض قطعات مصرفی این خودرو پیدا خواهید کرد. از این رو ما در این مقاله قصد داریم “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ال نود” را بررسی کنیم تا به شما در جهت نگهداری هرچه بهتر این خودرو کمک کنیم.

بهترین زمان تعویض روغن موتور ال نود

ال نود، پارس تندر، ال نود پلاس و تندر وانت همگی از یک موتور استفاده می کنند، بنابراین تمامی این تیپ های ال نود از روغن موتور با غلظت ۱۰W40 بهره می برند. روغن موتور ماشین نقش بسیار مهمی دارد و به همین منظور باید به طور مرتب این روغن تعویض شود. بهترین روغن موتورها برای ال نود شامل برندهای الف، لیکومولی و بهران سوپر پیشتاز می باشند. روغن موتور الف را می توان بعد از ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد تعویض کرد. روغن موتور لیکومولی و روغن موتور بهران سوپر پیشتاز را بهتر است بعد از ۶ هزار کیلومتر کارکرد تعویض کنید. همچنین بهتر است از روغن موتور بیشتر از ۶ ماه استفاده نکنید چراکه روغن خاصیت روانکاری خود را از دست می دهد.

[ARPrice id=159]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ال نود

ال نود در دو نسخه گیربکس اتوماتیک و گیربکس دنده‌ای در بازار وجود دارد. با توجه به توصیه کمپانی سازنده، بهتر است روغن گیربکس ال نود اتوماتیک را بین کیلومترهای ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار تعویض کنید. برای ال نود دنده‌ای توصیه می شود که بین ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار کیلومتر روغن گیربکس یا همان واسکازین را تعویض کنید. البته شرایط مختلف می تواند روی عمر روغن گیربکس ماشین تاثیر بگذارد که به همین منظور شما می توانید پس از درآوردن شاخص روغن گیربکس، رنگ این مایع را بررسی کنید. اگر رنگ روغن گیربکس ال نود قرمز بود که نشان دهنده سالم بودن آن می باشد. ولی اگر رنگ روغن گیربکس به قهوه‌ای تیره می زند به این معنیست که باید روغن گیربکس را تعویض کنید.

[ARPrice id=160]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم ال نود

زمان تعویض تسمه تایم ال نود بستگی به کیفیت تسمه تایم و عملکرد ماشین شما دارد. طبیعتاً برندهای باکیفیت تسمه تایم ماشین طول عمر بالاتری را نسبت به برندهای معمولی خواهند داشت که باید این موضوع را مدنظر قرار دهید. اما به طور کلی، بهترین زمان تعویض تسمه تایم ال نود و کیت تسمه تایم ال نود هر ۴ سال یکبار یا هر ۶۰ هزار کیلومتر می باشد. حتماً دقت کنید که تسمه تایم ال نود به صورت کیت تعویض شود، لذا از خرید تسمه تایم ال نود به صورت مجزا خودداری کنید. همچنین لازم به ذکر است که عوارض پاره شدن تسمه تایم بسیار زیاد است و به همین دلیل سعی کنید با نزدیک شدن به پایان عمر تسمه تایم، عوض کردن آن را به تعویق نیندازید.

[ARPrice id=161]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام ال نود

تسمه دینام ال نود وظیفه انتقال قدرت موتور به قطعاتی مانند پمپ فرمان هیدرولیک، واتر پمپ ماشین، سیستم تهویه مطبوع و غیره را برعهده دارد. عمر مفید تسمه دینام ال نود بستگی به کیفیت تسمه و عملکرد خودرو دارد. بدین ترتیب بهترین زمان تعویض تسمه دینام ال نود هر ۶۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=162]

بهترین زمان تعویض شمع ال نود

شمع نقش بسیار مهمی در عملکرد مناسب خودرو دارد. اِلمان هایی مانند کیفیت شمع، کیفیت سوخت و سبک رانندگی شما تاثیر زیادی روی طول عمر شمع دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، می توان گفت که بهترین زمان تعویض شمع ال نود بین ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار کیلومتر می باشد.

همچنین شما می توانید مقاله آشنایی با بهترین زمان تعویض شمع خودرو را از مجله یدک یار مطالعه کنید تا با نکات تعویض شمع، نشانه های تعویض شمع، عوارض عدم تعویض شمع و سایر نکات آگاهی پیدا کنید.

[ARPrice id=163]

بهترین زمان تعویض باتری ال نود

عمر مفید باتری ال نود معمولاً بین ۲ تا ۳ سال می باشد و پس از این مدت بهتر است تست سلامت باتری ماشین را انجام دهید و در صورت نیاز باتری را تعویض کنید.

[ARPrice id=164]

بهترین زمان تعویض دیسک و صفحه ال نود

دیسک و صفحه ال نود فقط یک مدل دارد که برای تمامی تیپ های این خودرو استفاده می شود و همچنین یک مدل ال نود پلاس دارد که فقط مخصوص این خودروست. علائم خرابی دیسک و صفحه کلاچ به شما اطلاع می دهد که این قطعه نیاز به تعویض دارد. اما به صورت کلی می توان گفت که بهترین زمان تعویض دیسک و صفحه ال نود حدوداً ۷۰ الی ۸۰ هزار کیلومتر است که البته سبک رانندگی و شرایط تردد (رفت و آمد در ترافیک های شهری) می تواند عمر دیسک و صفحه کلاچ را تحت تاثیر قرار دهد.

[ARPrice id=165]

بهترین زمان تعویض لنت ال نود

لنت ترمز یکی دیگر از قطعات مصرفی ال نود می باشد که پس از مدتی نیاز به تعویض دارد. به طور کلی زمان تعویض لنت ال نود به سبک رانندگی و کیفیت لنت ترمز بستگی دارد. همچنین با توجه به نوع سیستم ترمز و نوع لنت دیسکی و کاسه‌ای، میزان مصرف لنت جلو ال نود بیشتر از لنت عقب ال نود می باشد. نکته آخر اینکه ال نود با گیربکس اتوماتیک مصرف لنت بیشتری نسبت به ال نود دنده‌ای دارد. با این تفاسیر باید گفت که زمان دقیقی برای تعویض لنت ال نود وجود ندارد و شما بایستی هر ۲۰ هزار کیلومتر لنت های جلو و هر ۵۰ هزار کیلومتر لنت های عقب ال نود را بررسی کنید و در صورت نیاز آن ها را تعویض کنید. به همین منظور توصیه می کنیم مقاله تشخیص زمان تعویض لنت ترمز را از مجله یدک یار مطالعه کنید تا با این مبحث آشنایی کاملی پیدا کنید.

[ARPrice id=166]

بهترین زمان تعویض لاستیک ال نود

با بررسی عمق آج لاستیک ها، نوار شاخص فرسودگی آج ها، برآمدگی یا ترک خوردگی لاستیک و لرزش های زیاد می توانید زمان تعویض لاستیک ال نود را تشخیص دهید. با این حال لاستیک های جلو ال نود حدوداً ۷۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر و لاستیک های عقب ال نود بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر عمر می کنند.

[ARPrice id=167]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ال نود

فیلتر هوا، فیلتر بنزین، فیلتر روغن و غیره همگی مصرفی هستند و باید طبق برنامه‌ای مشخص تعویض شوند.

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا ال نود:

طبق اعلام کمپانی سازنده، بهتر است فیلتر هوا ال نود را هر ۱۰ تا ۱۵ هزار کیلومتر یا هر ۱۲ ماه یکبار تعویض کنید. با این حال هر بار که به تعویض روغنی مراجعه می کنید می توانید فیلتر هوا را هم بررسی کنید و در صورت کثیف بودن، آن را تعویض کنید.

[ARPrice id=168]

بهترین زمان تعویض فیلتر کابین ال نود:

فیلتر کابین ال نود ۱۲ تا ۱۵ هزار کیلومتر دوام می آورد و چنانچه در مناطق آلوده و یا محیط های خاکی تردد می کنید بهتر است زودتر از این بازه زمانی، فیلتر کابین ال نود را تعویض کنید.

[ARPrice id=169]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن ال نود:

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن ال نود هر ۸ هزار کیلومتر است و اگر دائماً با ماشین خود در حال تردد هستید بهتر است این فیلتر را هر ۵ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=170]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین ال نود:

بهترین زمان تعویض صافی بنزین ال نود هر ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار کیلومتر می باشد که البته کیفیت سوختی که استفاده می کنید می تواند روی طول عمر فیلتر بنزین تاثیر گذار باشد.

[ARPrice id=171]

بهترین زمان تعویض کمک فنر ال نود

زمان تعویض کمک فنر ال نود هر ۸۰ هزار کیلومتر می باشد که این زمان می تواند با توجه به مسیرهای تردد و سبک رانندگی متفاوت باشد.

[ARPrice id=172]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور ال نود

به طور متوسط، عمر مفید کاتالیزور ال نود بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر و یا ۳ الی ۴ سال می باشد. فرسوده شدن کاتالیزور ال نود علاوه بر آلودگی محیط زیست باعث اختلال عملکرد ماشین نیز می شود که به همین منظور بهتر است با عوامل و علائم خرابی کاتالیزور آشنا باشید و به موقع این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=173]

خرید لوازم یدکی ال نود

خرید لوازم یدکی ال نود

ما در این مقاله بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ال نود را بررسی کردیم تا شما بدانید هر قطعه‌ای چه زمانی نیاز به تعویض دارد. به همین منظور زمانی که نیاز به قطعات مصرفی مختلف دارید می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و یا به وبسایت یدک یار مراجعه کنید تا خرید لوازم یدکی ال نود را انجام دهید. کارشناسان یدک یار در تمامی مراحل خرید، شما مشتریان عزیز را راهنمایی خواهند کرد تا قطعات مصرفی ال نود را با بهترین کیفیت خریداری کنید. علاوه بر این، امکان مشاوره آنلاین نیز برای شما وجود خواهد داشت تا بتوانید سوالات مختلف خود را از کارشناسان یدک یار بپرسید و از تجربه خرید بهتری بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ال نود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. مهدی می گوید

    ممنون بابت اطلاعات خوبتون

  2. غلامرضا می گوید

    تشکر و قدردانی