کاهش مصرف بنزین ال نود

مصرف سوخت بالای ال ۹۰ همواره از معضلاتی است که دارندگان این خودرو با آن رو به رو هستند. روش های مختلفی برای کاهش مصرف سوخت ال ۹۰ وجود دارد که در این مقاله به بررسی کامل آن پرداخته ایم تا افرادی که قصد کاهش هزینه های خود را دارند به راحتی بتوانند از آنها بهره بگیرند.

آیا شما هم صاحب یک ال ۹۰ هستید و به دنبال راه هایی برای کاهش مصرف بنزین آن می‌باشید؟ برای کاهش مصرف بنزین ال ۹۰ چکار باید کرد؟ همه ما می‌دانیم که سوخت عامل ثانویه مهمی است که منجر به احتراق و در نهایت حرکت خودرو ما می‌شود.

استفاده از سوخت برای تمامی خودروها الزامیست و این در حالی است که مصرف بالای آن به یکی از معضلات افراد تبدیل شده است. از آنجایی که معضل افزایش مصرف سوخت در ال ۹۰ بسیار شایع است، این موضوع مسلما سبب به وجود آمدن معضلاتی برای رانندگان از جوانب مختلفی همانند بالا رفتن هزینه ها، ایجاد مشکل در مسافت های طولانی و جاده ای، آلودگی بیشتر محیط زیست، و … خواهد بود.

در این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی را برای کاهش مصرف بنزین در خودروی ال ۹۰ در اختیار شما قرار دهیم. همچنین می توانید تمامی لوازم یدکی ال نود را در فروشگاه یدک یار پیدا و خریداری نمایید.

مصرف سوخت ال نود چقدر است؟

مصرف سوخت ال 0 چقدر است؟

ال ۹۰ از خودرو های مناسب شهری و از سدان های خانوادگی پر مصرف است که در خیابان ها به تکرار دیده می‌شود. میزان مصرف سوخت ال ۹۰ در سه سطح قابل اندازه گیری عبارتند از:

مصرف شهری (Lit / 100 Km)9.8
مصرف ترکیبی (Lit / 100 Km)7.4
مصرف خارج از شهر (جاده ای) (Lit / 100 Km)6

عوامل موثر در افزایش مصرف بنزین ال نود چیست؟

همان طور که گفته شد، بالا رفتن میزان سوخت مصرفی در ال ۹۰ یکی از معضلاتی است که دارندگان این خودرو با آن درگیر هستند. این درگیری سبب شده تا همواره در پی پیدا کردن راه حلی برای کاهش چشمگیر آن باشند. اما قبل از اینکه به حل این مشکل کمک کنید، لازم است تا عوامل موثر در افزایش مصرف بنزین ال ۹۰ را نیز بدانید:

  • رانندگی نامناسب

رانندگی های نامناسب و استفاده نامناسب از خودرو از مهم ترین دلایل افزایش مصرف بنزین ال ۹۰ است. شتاب گیری ها و ترمز گیری های ناگهانی و عدم رانندگی یکنواخت دو عامل این معضل می‌باشند.

  • پر بودن بیش از حد صندوق عقب

شاید برای شما هم عجیب باشد اما حمل هر ۴۵ کیلوگرم بار اضافی توسط خودرو مصرف سوخت آن را تا حدود ۲ برابر افزایش می‌دهد و اگر خودرو شما دچار افزایش مصرف بنزین شده، ممکن است مشکل این باشد.

  • سرعت بالا خودرو

عامل دیگری که تا ۷ برابر در افزایش میزان مصرف سوخت تاثیر دارد، رانندگی با سرعت های بالاست. هر چه قدر بیشتر به موتور خود فشار بیاورید، مقدار سوخت بیشتری استفاده و در نتیجه سبب افزایش میزان مصرف آن می‌شود.

  • شمع نامناسب یا خراب

شمع ماشین کلیدی ترین قطعات جهت سوخت رسانی به موتور هستند و وجود در گونه اختلال و ایراد در آنها موجب افزایش مصرف بنزین ال نود شما می‌شود.

  • عدم کارکرد مناسب سنسور اکسیژن

قطعاتی همچون سنسور اکسیژن دقیقا جهت کاهش مصرف سوخت و کنترل آلایندگی های ناشی از سوخت طراحی شده اند و عدم کارکرد صحیح موجب افزایش مصرف بنزین ال ۹۰ خواهد بود.

برای کاهش مصرف بنزین ال نود چه کنیم؟

روش های کاهش مصرف بنزین ال 90

حال به این سوال می‌رسیم که برای ماهش مصرف بنزین ال ۹۰ چکار باید کنیم؟ بهترین راه حل برای این مسئله چیست؟ در وهله اول که درباره عوامل موثر در افزایش آن اطلاعات کسب کردیم، نوبت به آن رسیده تا با رعایت عوامل و همچنین موارد دیگر منجر به کاهش مصرف بنزین ال ۹۰ به طور موثر باشیم:

  1. سرویس به موقع شمع خودرو
  2. خالی نگه داشتن صندوق عقب تا حد امکان
  3. با سرعت مناسب و حرکت یکنواخت رانندگی کنید.
  4. سرویس سوزن انژکتور و صافی بنزین

با کثیف بودن سوزن انژکتور خودرو، سوخت به ذرات ریز تبدیل نشده و سبب افزایش مصرف آن می‌شود.

  • بررسی فیلتر هوا

بررسی فیلتر های هوا و تعویض به موقع فیلتر هوا در کاهش مصرف بنزین ال ۹۰ تاثیر بالایی دارد؛ شاید فکر کنید تعویض هر باره روغن و فیلتر هوا منجر به ایجاد هزینه های بالا برای شما می‌شود اما واقعیت این است که با این کار هم سلامت موتور و توان خودروی خود را بالا می‌برید.

  • تنظیم باد لاستیک ها

همیشه حواستان به باد لاستیک ها و تنظیم منظم آنها باشد چرا که کم باد بودن لاستیک ها، اصطکاک با زمین را بیشتر و مصرف سوخت را تا ۲ درصد افزایش می‌دهد.

  • خاموش کردن خودرو در توقف های طولانی

اگر قصد دارید تا بیش از یک دقیقه در محدوده ای که توقف کرده اید بیاستید، مهم است تا خودرو را خاموش کنید. روشن ماندن بدون حرکت خودرو در افزایش مصرف بنزین موثر است.

  • استفاده بهینه از کولر

هر چقدر توان موتور خودرو شما کمتر باشد، به هنگام استفاده از کولر فشار بیشتری به آن وارد شده و در نتیجه سبب افزایش مصرف سوخت می‌شود.

  • ریست کردن کامپیوتر خودرو

گاهی اوقات با ریست کردن ECU خودرو شما و یا به روز رسانی کردن آن می‌توان در کاهش مصرف بنبزین ال ۹۰ تاثیر گذار بود. البته این مسئله در مورد خودرو های داخلی صدق می‌کند که کامپیوتر آنها جدید تر از خود خودروست.

  1. تا قبل از خالی شدن کامل باک، بنزین نزنید!

خودرو شما در حالتی که باک سبک تری داشته باشد بهتر حرکت می‌کند و سوخت کمتری مصرف می‌کند. بنابراین، تا خالی شدن باک آن بنزین مجدد نزنید.

  1. بالا بودن شیشه در سرعت های بالا

پایین دادن شیشه های خودرو هنگامی که در حال رانندگی با سرعت بالا هستید سبب بر هم خوردن آیرودینامیک خودرو شده و برای غلبه بر آن مصرف سوخت بیشتر می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.