راهنما خرید کاتالیزور پراید

کاتالیزور پراید از جمله قطعات سیستم کنترل آلایندگی پراید است که از اهمیت زیادی برخوردار بوده و نقشی بسیار مهم را در سلامت هوا و محیط زیست ایفا می‌کند. خرید برند اصلی کاتالیزور پراید نیاز به اطلاعات لازم در این زمینه دارد که در مقاله زیر به آن پرداخته ایم.

کاتالیزور پراید بخشی از سیستم اگزوز و خروجی گاز های این خودرو بوده و از آن به عنوان مبدل کاتالیزوری نیز استفاده می‌کنند. کاتالیزور پراید یکی از مهم ترین قطعات سیستم کنترل آلایندگی این خودرو محسوب می‌شود.

همانطور که می‌دانید، کربن مونوکسید و هیدرو کربن هایی که از سوخت های مصرف نشده در پراید تولید می‌شوند، از جمله آلاینده هایی هستند که بسیار خطرناک بوده و برای محیط زیست و انسان ها مضر می‌باشند. این آلاینده های خطرناک همراه با گاز های خروجی اگزوز پراید از درون کاتالیزور آن عبور می‌نمایند.

راهنمای خرید سنسور اکسیژن پراید

در این میان گاز هایی از هیدروکربن ها به CO2 و H2O تبدیل می‌شوند که در هوا پخش شده و خطر زیادی ندارند. وجود کاتالیزور در پراید سبب می‌شود تا آلاینده های کمتری از این قطعه در هوا منتشر شود.

وجود کاتالیزور نه تنها در پراید بلکه در سایر خودرو ها نیز به اندازه ای مهم است که بسیاری از کشور ها استفاده از آن را اجباری کرده و تخلفات سنگینی را برای افرادی که از این قطعه استفاده نمی‌کنند در نظر گرفته اند!

در این بخش از مقاله یدک یار به فواید استفاده از کاتالیزور و انواع آن در پراید، و ارائه “راهنمای خرید کاتالیزور پراید” پرداخته و مهم ترین نکات مهم آن را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

راهنمای خرید گیربکس پراید

کاتالیزور پراید چکار می‌کند؟

همانطور که گفته شد، دود پراید نیز همچون دود تمامی اتومبیل ها آلاینده های خطرناکی همچون کربن مونوکسید، اکسید های نیتروژن، و همچنین هیدروکربن ها را دارا می‌باشد، و کاتالیزور پراید وظیفه دارد تا این گاز ها و واکنش های شیمیایی ناشی از آن را تجزیه کرده و در نهایت، سبب کاهش میزان آلاینده های خطرناک در هوا شود.

همچنین، یکی از وظایف دیگر کاتالیزور پراید این است که اکسیت ازت را به گاز ازت و یا گازی بی خطر تبدیل نماید چرا که این گاز بسیار سمی است.

کاتالیزور چکار می‌کند؟
بلبرینگ و چرخ جلو پراید

برند اصلی کاتالیزور پراید چیست؟

برند اصلی کاتالیزور پراید چیست؟” سوالی است که اغلب صاحبان پراید در حین خرید کاتالیزور برای خودروی خود با آن مواجه شده و به دنبال برند اصل این قطعه مهم می‌گردند. در این باره باید گفت که برند اصلی کاتالیزور پراید برند سایپا یدک می‌باشد، بنابراین در هنگام خرید آن توجه داشته باشید که برند های متفرقه را به اسم برند اصل خریداری نکنید.

برند هایی همچون ایران دلکو و رضا مشهد نیز ارائه دهنده کاتالیزور پراید هستند اما برند اصلی آنها سایپا یدک در بین مردم شناخته میشود. نکته بسیار مهم این است که کاتالیزور پراید با برند سایپا یدک در بازار عرضه نمیشود و در اصل شرکت هایی مثل ایران دلکو قطعه خط تولید را تامین میکردند. لذا به نوعی میتوان گفت برند اصلی کاتالیزور پراید، تامین کننده خط تولید این خودرو مثل ایران دلکو است.

انواع کاتالیزور پراید

همانطور که گفته شد، کاتالیزور از قطعات پر اهمیتی است که آسیب به محیط زیست و هوا را به میزان قابل توجهی کاهش داده و نصب آن امروزه برای تمامی خودرو ها امری ضروری است.

نکته قابل توجهی که در رابطه با خرید “انواع کاتالیزور پراید” وجود دارد این است که باید بدانید کاتالیزور پراید به دو دسته یورو ۴ و ۲ تقسیم بندی می‌شود که مدل پراید اهمیت یا تاثیری در آن نداشته و تنها یورو ۴ و ۲ بودن آن اهمیت دارد. بد نیست تا نگاهی به تفاوت کاتالیزور های یورو ۲ و ۴ داشته باشیم:

اجرای استاندارد آلایندگی در اروپا
  • استاندارد های یورو ۲ تنها بر روی گاز هایی از جمله کربن دی اکسید و هیدرو کربن و اکسید نیتروژن تست شده اند که به دو نوع دیزلی و بنزینی تقسیم می‌شوند.
  • استاندارد های یورو ۴ نیز بر روی گاز هایی نظیر دی اکسید کربن، هیدرو کربن و اکسید نیتروژن، اکسید نیتروژن، و برخی دیگر از ذرات معلق در هوا تست شده اند.

خرید کاتالیزور پراید

وجود کاتالیزور اگر صاحب یک خودرو پراید هستید از اهمیت بسیاری برخوردار است، بنابراین اگر هنوز این قطعه مهم را نخریده اید می‌توانید با مجموعه یدک یار تماس گرفته و کاتالیزور پراید خود را از این مجموعه به صورت تلفنی سفارش دهید. و یا به بخش تخصصی لوازم یدکی پراید مراجعه کرده و این قطعه را بصورت آنلاین خریداری نمایید.

امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، افراد کمتر به بیرون از خانه آمده و اغلب خرید های خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند. خرید کاتالیزور پراید نیز به صورت آنلاین از مجموعه یدک یار امکان پذیر بوده و نه تنها هزینه بسیار مقرون به صرفه تری را برای مشتری شامل می‌شود، بلکه مانع از بروز تجمع در مغازه ها نیز می‌شود.ب

مجموعه یدک یار از طریق فروش محصولاتی با ضمانت اصالت، تضمین سلامت فیزیکی کالا، ارسال در اسرع وقت، و مشاوره رایگان تا کنون مشتریان زیادی به خود جذب کرده است.

اگر قصد دریافت مشاوره و راهنمایی درباره این قطعه را دارید، کافی است تا با شماره گیری ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ با کارشناسان ما ارتباط برقرار نموده و اطلاعات مورد نظر خود را دریافت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.