آموزش شستشوی کاتالیزور

در صورت گرفتگی کاتالیزور شما می توانید شستن کاتالیزور را انجام دهید تا مجدداً این قطعه عملکرد مناسبی داشته باشد. برای شستشوی کاتالیزور روش های مختلفی وجود دارد که به طور مثال می توانیم به استفاده از محصولات پاک کننده کاتالیزور و یا قرار دادن کاتالیزور در آب و صابون اشاره داشته باشیم. در این مقاله ما به آموزش شستشوی کاتالیزور پرداخته‌ایم تا اطلاعات لازم را به دست آورید.

برای شستن کاتالیزور روش های مختلفی وجود دارد که به طور مثال می توانید یک پاک کننده مخصوص را به باک بنزین خود اضافه کنید که از طریق سیستم اگزوز کار می کند و یا اینکه شستشوی کامل‌تری را انجام دهید که نیاز به برداشتن کاتالیزور دارد. هر روشی را که انتخاب می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید “شستشوی کاتالیزور” ممکن است یک تصمیم مقرون به صرفه باشد، اما اگر این روش جوابگو نباشد، تنها راه حل تعویض کاتالیزور است. در ادامه این مقاله ما قصد داریم به آموزش شستشوی کاتالیزور (How to Clean a Catalytic Converter) بپردازیم تا اطلاعات کافی را پیدا کنید.

چگونه کاتالیزور را تمیز کنیم

شستشوی-کاتالیزور

کاتالیزور ماشین بدون شک یکی از مهم ترین قطعات می باشد که بر عملکرد وسیله نقلیه شما تاثیر می گذارد و انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می دهد. بدون کاتالیزور، خودروی شما ممکن است شتاب کند‌تر، بهره‌وری پایین تر مصرف سوخت، کمبود نیرو و مشکلات دیگر را تجربه کند. به همین دلیل است که در صورت گرفتگی کاتالیزور بایستی برای تخلیه کاتالیزور یا همان شستشوی آن اقدام کنید. از آنجایی که یک کاتالیزور وظیفه حذف دود اگزوز را بر عهده دارد، ممکن است به مرور زمان دچار گرفتگی شود که به طور کلی علت گرفتگی کاتالیزور به موارد مختلفی مربوط می شود. در صورت گرفتگی کاتالیزور پیشنهاد می کنیم شستشوی کاتالیزور را انجام دهید و یا این قطعه را کلاً تعویض کنید.

یکی از راه‌های تمیز کردن کاتالیزور استفاده از افزودنی ها یا پاک کننده هاست. این روش شاید ساده‌ترین باشد زیرا برای تکمیل آن به مهارت زیادی نیاز ندارد. در این روش بایستی پاک کننده کاتالیزور را به باک بنزین خود اضافه کنید تا با بنزین مخلوط شود و کاتالیزور تمیز شود. توصیه می شود در این روش دستورالعمل‌های محصولی را که خریداری کرده‌اید بخوانید و دنبال کنید. اساساً این پاک کننده‌ها حاوی مواد شوینده و حلال هایی هستند که آلاینده‌ها را از بین می برند و تجمعات تولید شده توسط فرآیند احتراق را از بین می برند. استفاده از محلول پاک کننده کاتالیزور می تواند به نوع موتور ماشین شما نیز بستگی داشته باشد، اما به طور کلی این پاک کننده‌ها با هر نوع موتور و بنزینی کاملاً خوب کار می کنند و حتی برخی از آنها برای استفاده در موتورهای دیزلی نیز مناسب هستند. به طور کلی ما به شما توصیه می کنیم برای بررسی اینکه کدام پاک کننده کاتالیزور برای خودروی شما مناسب است، تحقیق کنید.

روش دیگری که برای تمیز کردن کاتالیزور وجود دارد، احتیاج به برداشتن کاتالیزور دارد. این گزینه مستلزم زمان و تخصص است که به همین دلیل توصیه می کنیم برای اینکار به افراد و تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه فرمایید. یکی از این روش ها غوطه ور کردن و خیساندن کاتالیزور در آب و صابون است. شما بایستی کاتالیزور را در یک تشت آب و صابون غوطه‌ور کنید و اجازه دهید که یک روز در آن بماند. سپس روز بعد کاتالیزور را از تشت بیرون بکشید و قبل از اینکه اجازه دهید خشک شود، مطمئن شوید که کاتالیزور عاری از هرگونه زباله است. 

روش دیگر شستشوی کاتالیزور این است که یک پاک کننده شیمیایی مانند پاک کننده کاربراتور را در داخل مبدل کاتالیزوری اسپری کنید تا رسوبات و گرفتگی ها را از بین ببرید. در پایان لازم به توضیح است که اگر شستشوی کاتالیزور پاسخی برای مشکل نباشد، تنها راه حل تعویض این قطعه است. 

تخلیه-کاتالیزور

خرید کاتالیزور ماشین

اگر شستشوی کاتالیزور را انجام دادید و هنوز متوجه عملکرد نادرست کاتالیزور ماشین خود شدید، بایستی برای تعویض کاتالیزور اقدام نمایید. به همین منظور شما می توانید برای خرید کاتالیزور ماشین به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از تماس با یدک یار، کارشناسان ما تمامی اطلاعات لازم را به صورت کاملاً رایگان در اختیارتان قرار خواهند داد تا از تجربه خرید مطمئن تری بهره‌مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد شستشوی کاتالیزور دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.