راهنما خرید لوازم یدکی ریو

ریو از قدیمی ترین خودرو های تولید شده در کمپانی کیا موتورز است که محبوبیت خاصی در میان افراد دارد. این خودرو از اتومبیل های کم استهلاک کیا محسوب شده و همین موضوع در تعویض دوره ای قطعات آن تاثیر گذار است، اما بهتر است نسبت به برخی اطلاعات درباره قطعات ریو دسترسی داشته باشید که در این مقاله به مهم ترین آنها اشاره کرده ایم.

نام خودرو “ریو” را مسلما بار ها و بار ها شنیده اید و یا شاید خود نیز صاحب یکی از این مدل خودرو باشید. ریو از اتومبیل های قدیمی و محبوب از کمپانی کیا موتورز است که برای اولین بار در سال ۲۰۰۰ از آن رونمایی شد و نسخه های مونتاژ شده آن از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۱ توسط شرکت سایپا در ایران وارد بازار شد.

کیا ریو (Rio) از جمله خودرو های شهری بسیار مناسب محسوب می‌شود که علاوه بر طراحی ظاهری قابل قبول، از ویژگی های زیادی برخوردار است. در ادامه این مقاله قصد داریم تا اطلاعاتی مبنی بر “راهنمای خرید لوازم یدکی ریو” و نکات مهمی در این باره را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم جزء افرادی هستید که صاحب یک کیا ریو می‌باشید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

آنچه باید درباره ریو بدانید

نکاتی که باید قبل از خرید لوازم یدکی ریو بدانید!

ریو از جمله خودرو های کم استهلاک از گذشته تا کنون محسوب میشده است و همین موضوع یکی از مهم ترین فاکتور های انتخاب آن توسط افراد گوناگون بوده است. کم استهلاک بودن ریو مستقیما تاثیر بسزایی در طولانی شدن عمر مفید قطعات و لوازم یدکی آن نیز دارد.

از جمله مهم ترین فاکتور هایی که افراد در هنگام انتخاب خودرو خود در نظر می‌گیرند، در دسترس بودن قطعات و کم بودن هزینه های نگه داری آن مدل اتومبیل است. به عبارت دیگر، هر چه اتومبیل به رسیدگی کم هزینه تری نیاز داشته باشد، از نظر خریدار مناسب تر خواهد بود.

کیا ریو نیز از جمله خودرو هایی است که علاوه بر سواری مناسب و امن خود، قطعات و لوازم یدکی کاملا در دسترسی برای مشتری دارد اما هزینه رسیدگی و تعویض قطعات و لوازم یدکی آن برای مصرف کنندگان بسیار بالاست، اما پروسه تعمیر و تعویض قطعات آن نیز بسیار راحت و ساده می‌باشد و به آسانی انجام پذیر است. شاید همین مزایای ذکر شده از نظر افرادی که قصد خرید خودرو دارند کافی باشد تا بخواهند اتومبیلی مانند ریو را انتخاب کنند.

ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که گیربکس های نسخه ریو اتوماتیک به صورت محدودی در بازار عرضه شده است و به همین دلیل، دسترسی به آن برای مصرف کننده کمی سخت و دشوار است.

برند اصلی لوازم یدکی ریو چیست؟

اگر صاحب یک از این مدل های این خودرو هستید، شاید برای شما سوال باشد که برند اصلی “قطعات ریو” را بشناسید و اقدام به خرید آنها کنید. همانطور که می‌دانید، خودرو ریو هم همانند دیگر اتومبیل های موجود در بازار نیاز به تعویض قطعات و لوازم یدکی مصرفی به صورت دوره ای دارد. در این حالت، شناسایی و داشتن اطلاعاتی مبنی بر برند های اصلی و اورجینال آن می‌تواند گامی موثر در جهت تعویض بهینه قطعات باشد.

به طور کلی، قطعات و “لوازم یدکی ریو” به صورت اورجینال با دو برند جنیون پارت و موبیس در بازار عرضه می‌شود. هر دو این برند ها تولید اصلی کشور های عرضه کننده می‌باشد و از آنجایی که بسته بندی های مشابهی دارند، صرفا با نام برند متفاوتی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرند.

همانطور که می‌دانید، این دو برند عرضه کننده قطعات و لوازم خودرو های برند کیا موتورز و هیوندای موتور به صورت تخصصی هستند. کیفیت اصلی قطعات ریو مربوط به برند های ذکر شده بوده اما همچنان تولیدات کشور هایی مانند کره و چین نیز در بازار یافت می‌شود که نیاز است تا با مشورت از فردی متخصص در این زمینه، از ویژگی های کیفی و قیمتی آنها اطلاع کسب کنید.

تفاوت قطعات در مدل های ریو

به طور کلی، ریو در سال های ابتدایی ورود خود به عرصه بازار های داخلی ایران تا سال ۱۳۹۱ که آخرین زمان عرضه مونتاژی آن بوده است، نسخه های مختلفی از خود را در اختیار مصرف کننده قرار داده است.

از جمله نسخه های ارائه شده از این مدل خودرو در طی سال های گذشته در بازار های ایرانی شامل موارد زیر هستند:

  • اتوماتیک
  • دنده ای
  • ایربگ دار
  • بدون ایربگ
  • ABS دار
  • بدون ABS

هر کدام یک از مدل های ذکر شده در قطعات یدکی بکار رفته دارای تفاوت های مختلفی هستند؛ به عنوان مثال، گیربکس نسخه اتوماتیک ریو و دنده ای آن با یکدیگر تفاوت دارد. لذا، قبل از خرید قطعه مورد نظر خود، حتما با فردی متخصص در این زمینه مشورت های لازم را داشته و از مدل ریو خود به طور کامل اطلاع کسب کنید.

قطعات پر مصرف ریو

تمامی خودرو های تولید شده با توجه به کیفیت تولید و نوع بدنه و شاسی به طور معمول دارای دسته بندی خاصی از قطعات است. این قطعات در ریو معمولا به دیسک و صفحه و بلوک سیلندر اطلاق می‌شود؛ به عبارت دیگر، بلوک سیلندر و دیسک و صفحه جزء قطعات پر مصرفی ریو بوده و بیشتر از دیگر لوازم یدکی در پروسه تعویض قرار می‌گیرند.

خرید قطعات اصل ریو

چگونه لوازم یدکی اصلی ریو را خریداری کنیم؟

این موضوع شاید یکی از اصولی ترین سوالاتی است که برای افراد پیش می‌آید! هر چقدر هم که درباره برند های اصلی اطلاعات داشته باشید، اگر منبع موثق و مورد اعتمادی را برای تهیه این قطعات نشناسید نمی‌توانید به قطعه مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

مجموعه یدک یار با بیش از ۶ سال سابقه فروش اینترنتی در زمینه قطعات و لوازم یدکی خودرو از اولین و بزرگ ترین منابع قطعات مختلف خودرو است. این مجموعه در قابل یک فروشگاه آنلاین با داشتن سبد کالایی بسیار جامع از تمامی دسته بندی قطعات خودرو (بدنه، موتور، جانبی، مصرفی، و …)، در حال ارائه خدمات به تمامی مصرف کنندگان در نقاط مختلف کشور است.

تضمین اصالت قطعات و سلامت فیزیکی کالا از جمله مهم ترین فاکتور هایی است که توسط مجموعه یدک یار به تمامی خریداران ارائه می‌شود، همچنین، امکان مرجوع و تعویض قطعات در صورت وجود هر گونه مغایرت توسط این افراد نیز وجود دارد.

دریافت مشاوره رایگان توسط تیم کارشناسان متخصص یدک یار در زمینه برندی، کیفیتی، و قیمتی برای تمامی خریداران امکان پذیر است. مشاورین یدک یار با توجه به میزان بودجه در نظر گرفته شده و همچنین کیفیت مورد نظر بهترین و مناسب ترین برند را به شما معرفی خواهد کرد. با شماره گیری تلفن تماس ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ می‌توانید با کارشناسان ارتباط برقرار نمایید. جهت خرید لوازم یدکی ریو با ما در ارتباط باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.