بررسی ام وی ام ایکس ۵۵

خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ یکی از خودروهای کراس آور بازار و تولید کشور چین می باشد. این خودرو از سال ۱۳۹۸ توسط شرکت مدیران خودرو در ۲ مدل اکسلنت اسپورت و اسپورت به بازار توزیع شد و این روز ها مدل های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ در بازار موجود است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ بپردازیم تا با طراحی این خودرو، ویژگی های فنی، آپشن ها، ایمنی، مزایا و معایت و سایر مشخصات آشنا شوید.

یکی از ماشین های کراس آور موجود در ایران، “ام وی ام ایکس ۵۵” است. در واقع نام اصلی آن تیگو ۵ ایکس (Chery Tiggo 5x) می‌باشد. این خودرو در سال ۲۰۱۷ میلادی در کشور چین تولید شد. این خودرو در کشورهای روسیه با نام چری تیگو ۴ و در کشور ایتالیا با نام دی آر پنج فروخته شد. در کشورهای اروپایی دیگر این خودرو مقبولیت خاصی پیدا نکرد و توان رقابت با خودروهای فوق العاده حرفه ای موجود در آنجا را نداشت. از دیگر کشورهایی که خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ وارد آنها شد، کشورهای آمریکای جنوبی است. یک کارخانه خودروسازی برزیلی به نام آناپولیس، این خودرو را تحت نام چری تیگو ۴ مونتاژ کرده و به کشورهای آمریکای جنوبی عرضه نمود.

تاریخچه خودروی ام وی ام ایکس ۵۵

از سال ۲۰۱۵ به بعد کارخانه خودرو سازی چینی چری شروع به ساخت یک تعداد ماشین کراس آور کرد که به نسبت ماشین های تیگو هم ارزانتر بودند و هم ظاهر متفاوتی داشتند. خودروی ام وی ام ایکس ۲۲ اولین خودرو بعد از تغییر سیاست کارخانه چری بود که در سال ۱۳۹۶ شمسی وارد ایران هم شد. خودروی ام وی ام ایکس ۲۲ شباهت زیادی به خودروهای تیگو ۷ و ۵ نداشت. پس از خودروی ام وی ام ایکس ۲۲ و در سال ۲۰۱۷، خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ هم توسط این کارخانه خودروسازی ساخته شد و بعد از یکی دو سال به ایران هم آمد. در طراحی خودروی ام وی ام ایکس ۵۵، از طراحی خودروی جگوار تقلید شده است.

طراحی خارجی خودروی ام وی ام ایکس ۵۵

ام وی ام ایکس 55

ظاهر بیرونی خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ نسبت به محصولات قبلی کارخانه خودروسازی چری، زیباتر و حرفه ‌ای تر است و از زبان طراحی مدرن در ساخت این خودرو بهره گرفته شده است. از روبرو، چراغ های این خودرو، حالت اخم و خشن و با ابهتی دارند و این چراغ ها به جلو پنجره بزرگ این خودرو چسبیده‌اند. همین چسبیدن چراغهای جلو به جلو پنجره در این خودرو هم با حرفه ای گری و زیبایی خاصی صورت پذیرفته است. خود جلو پنجره این خودرو هم شبیه محصولات کارخانه خودروسازی هیوندای است. سپر خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ هم خیلی زیبا بوده و دریچه های هواکش و همچنین دیفیوز نقره ای رنگی که در آنجا موجود هستند،  باعث شده است که زیبایی خودرو دو چندان شود.

 در قسمت کناری این خودرو، حجم پردازی های خوبی صورت پذیرفته است و خطوط برجسته بر روی درب کاپوت این ماشین وجود دارند که باعث می شوند این خودرو اسپرت به نظر برسد و عضلانی شود. پنجره های این خودرو هم دارای خطوط صافی هستند که در انتهای این خطوط هم زوایای شکسته و یک خط عمود وجود دارد. فلاپ ها و زه های پلاستیکی در قسمت پایین بدنه این خودرو باعث زیبا شدن آن شده اند. عقب این خودرو هم دارای چراغ های دو تکه ای است که به وسیله نوار کرومی نازک به هم چسبیده اند. داخل چراغ های عقب این خودرو نیز طرح زیبایی دارد و به دلیل وجود دو نوار کرومی در داخل این چراغ ها و همچنین بر روی درب صندوق عقب خودرو، خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ زیبایی و جذابیت خوبی پیدا کرده است.

طراحی داخلی خودروی ام وی ام ایکس ۵۵

داشبورد خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ بسیار زیبا است و در واقع چه در محصولات قبلی کارخانه چری و چه در محصولات سایر کارخانه ‌های خودروسازی، چنین داشبوردی قبلاً دیده نشده است. پس می توان ادعا کرد که داشبورد خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ منحصر به فرد است و مخصوص این ماشین می باشد. البته این به این معنا نیست که بین داشبورد این خودرو و خودروی ام وی ام ایکس ۲۲ و ام وی ام ایکس ۳۳ هیچ شباهتی وجود ندارد.

 بهترین قسمت از طراحی داخلی خودروی ام وی ام  ایکس ۵۵، کنسول وسط این خودرو است که به خوبی و به زیبایی و در جای مناسب قرار گرفته است. این را هم اضافه کنیم که دریچه های تهویه این خودرو حالت نامتقارنی دارند که این مورد هم بر زیبایی این خودرو بسیار افزوده است. در واقع در داخل کابین خودروی ام وی ام ایکس ۵۵، یک دریچه هوا باریک تر و خوابیده است و در بالای مانیتور وجود دارد و دریچه هوای دیگر در قسمت راست مانیتور هست.

 فرمان خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ هم علاوه بر زیبا بودن، راحتی را برای راننده به ارمغان می آورد. در عقب این فرمان هم کیلومتر شمار دیجیتالی وجود دارد که همه اطلاعات لازم برای راننده را در اختیار او قرار می‌دهد. این کیلومتر شمار دیجیتالی زیبا است و طرح جالبی دارد و راننده از دیدن آن لذت می برد.

 متریال استفاده شده در ساخت کابین این خودرو کیفیت خوبی دارند و مثل بسیاری از خودروهای چینی دیگر نیستند که کیفیت مواد داخلی بدی داشته باشند. در واقع می توان نمره قبولی به آن داد. در مورد فضای داخلی و میزان جادار بودن این خودرو هم باید گفت که مشکل خاصی ندارد و ۵ نفر می توانند به راحتی در این خودرو بنشیند و اذیت نشوند. بدیهی است که افرادی که قد بسیار بلندی دارند یا خیلی چاق هستند چه در این خودرو و چه در بسیاری از خودروهای دیگر اذیت می‌شوند و با حضور چنین افرادی، باید تعداد سرنشینان خودرو را از ۵ نفر به ۴ نفر کاهش یابند.

خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ در بازار ایران

خودروی ام وی ام ایکس 55 در بازار ایران

در  سال ۱۳۹۸ دو مدل اکسلنت و اکسلنت اسپرت خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ توسط شرکت مدیران خودرو مونتاژ و در بازار ایران توزیع شد. خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ مدل اکسلنت اسپرت و مدل اسپرت، دارای رنگ سقف و همچنین رنگ ستون متفاوتی هستند. این روزها مدل های  ۹۸ و ۹۹ و ۱۴۰۰ این خودرو در ایران وجود دارد. 

خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ به تعداد کم در کشور ایران موجود است؛ چرا که این خودرو در زمانی وارد ایران شد که به دلیل تحریم های گسترده علیه حکومت ایران، صنعت خودروسازی ایران و یا بهتر بگوییم صنعت مونتاژ خودرو در ایران با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده بود و توان تولید به تعداد بالای خودرو را نداشت. 

 یکی از ایراداتی که از این خودرو گرفته می‌شود این است که در زمان ورود به بازار ایران خیلی با استقبال خاصی از طرف مردم مواجه نشد. این ایراد، معقول و منطقی نیست و نمی‌توان این ایراد را متوجه خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ کرد؛ چرا که زمان ورود این خودرو به بازار ایران سال ۹۸ شمسی بود؛ یعنی سالی که قیمت خودروها چند برابر شده بود. این افزایش قیمت در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ هم با شیب بسیار تند و دیوانه کننده ای ادامه داشت و بنابراین قدرت خرید مردم بسیار کاهش پیدا کرد. اگر این خودرو به عنوان مثال در سال ۹۴ وارد بازار ایران می شد با قیمتی حدود یک دوازدهم قیمت کنونی و حتی شاید کمتر به فروش می‌رفت و بدیهی بود که استقبال بیشتری از طرف مردم از آن صورت می ‌پذیرفت چرا که در آن صورت توان خرید مردم بالاتر بود. دلیل دیگر و شاید دلیل اصلی استقبال کم مردم ایران از این خودرو هم این است که اصلاً تعداد کمی از این خودرو وارد بازار شده است. با گشت و گذار در بین نظرات مالکان این خودرو متوجه می‌شویم که اکثر افراد از این خودرو راضی هستند.

 ویژگی های فنی خودروی ام وی ام ایکس ۵۵

 موتور این خودرو با خودروی تیگو ۷ یکسان است. این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو است و دارای گیربکسی ۶ سرعت به صورت دو کلاچه می باشد. هم چنین گیربکس این خودرو از نوع سی وی تی و به صورت اتومات می باشد. موتور این خودرو به صورت چهار سیلندر و توربو شارژ  بوده و حجم این موتور برابر با ۱.۵ لیتر است.  گشتاور خودروی ام وی ام ایکس ۵۵، معادل ۲۱۰ نیوتون متر است و قدرتی معادل ۱۴۷ اسب بخار دارد. شتاب این خودرو هم ۱۰٫۹ ثانیه است به این معنا که این خودرو می‌تواند در ۱۰.۹ ثانیه از سرعت ۰ تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. خودروی ام وی ام ایکس ۵۵، ۶.۵ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر  مصرف می کند.

ابعاد خودروی ام وی ام ایکس ۵۵

 این خودرو از نوع شاسی بلند کوچک یا همان کراس آور است. نوع شاسی این خودرو، به صورت یکپارچه می باشد. خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ دارای طولی برابر با ۴۳۵۸ میلی متر، عرضی برابر با ۱۸۳۰ میلی متر، ارتفاعی برابر با ۱۶۷۰ میلی متر و فاصله محوری برابر با ۲ هزار و ۶۳۰ میلی ‌متر است. وزن این خودرو هم یک  تن و ۳۶۰ کیلوگرم می باشد. حجم باک خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ برابر با ۵۵ لیتر است.

 سیستم های کمکی راننده موجود در خودروی ام وی ام ایکس ۵۵

 این خودرو مجهز به سیستم کروز کنترل و سیستم کنترل خودرو در سربالایی، سیستم کنترل خودرو در سر پایینی و همچنین سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری می باشد. این خودرو دارای دو حالت رانندگی اکو و اسپرت نیز می باشد.

 سیستم های هشدار دهنده موجود در خودروی ام وی ام ایکس ۵۵

 خودروی ام وی ام ایکس  55 تنها دارای سنسور عقب و سنسور نشان دادن میزان باد لاستیک ها می باشد.

بسیاری از سنسورهایی که در خودروهای مدرن دنیا تعبیه می شوند و باعث افزایش امنیت و همچنین رفاه سرنشینان و راننده خودروهای مدرن می گردند؛ در خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ وجود ندارد. حسگر جلو، حسگر باران، حسگر خواب آلودگی راننده، حسگر نشان دادن نقطه کور، حسگر تغییر لاین، حسگر تصادف از عقب، حسگر تصادف از جلو و حسگر تابلو خوان در این خودرو وجود ندارند.

 ترمز خودروی ام وی ام ایکس ۵۵

 این خودرو دارای ترمز اضطراری نیست. ترمز اضطراری یا ترمز خودکار در خودروهای روز دنیا وجود دارد که باعث می شود خودرو در هنگام رویارویی با یک مانع یا یک عابر پیاده خود به خود ترمز کند. درعوض، ترمز خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ به صورت ضد قفل یا همان ای بی اس است؛ علاوه بر این، سیستم توزیع نیروی ترمز و ترمز پارک برقی و همچنین ترمز کمکی در این خودرو وجود دارد.

 سیستم فرمان خودروی ام وی ام ایکس ۵۵

 فرمان این خودرو به صورت برقی و دو حالته می باشند. روکش این فرمان از جنس چرم است و دکمه های کنترلی روی آن تعبیه شده است.

سیستم چند رسانه ‌ای خودروی ام وی ام ایکس  ۵۵

 سیستم صوتی این خودرو دارای ۶ عدد اسپیکر و یک عدد  هندزفری می باشد. صفحه نمایش استفاده شده در این خودرو ۹ اینچی لمسی است و دارای جی پی اس می باشد. سه دوربین عقب جانبی و دوربین ۳۶۰ درجه در خودروی ام وی ام  ایکس ۵۵ موجود است. سیستم چند رسانه ای این خودرو هم قابلیت پشتیبانی از بلوتوث usb  وaux  و میرر لینک را دارد. کیلومتر شمار این خودرو هم به صورت ۷ اینچی می باشد که دارای نورپردازی قرمز و آبی و طلایی است. با حرکت فرمان هم خطوط کمکی پارک نمایش داده می شود.

 ایمنی خودروی ام وی ام ایکس ۵۵

در این خودرو ۴ عدد کیسه هوا که یکی مخصوص راننده و یکی دیگر از کیسه های هوا، مخصوص سرنشین جلو و دو عدد هم کیسه هوای جانبی جلو می باشند موجود است. متاسفانه کیسه هوای جانبی عقب و کیسه هوای زانویی سرنشین جلو و کیسه هوای زانویی راننده در این خودرو وجود ندارد. وجود این کیسه هوا در خودروهای روز دنیا رایج است.

 آپشن های رفاهی خودرو ام وی ام ایکس ۵۵

 این خودرو دارای سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای می باشد. همچنین صندلی راننده به صورت برقی در چهار حالت قابل تنظیم هست و صندلی سرنشین جلو هم به صورت دستی در چهار حالت ولی تنها به صورت دستی تنظیم می شود. صندلی های عقب خودرو هم ۲ تکه تاشو هستند و کنسول تاشو هم در عقب این خودرو وجود دارد. روکش صندلی های خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ نیز از جنس چرم تیره می باشد. آپشن دیگر خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ یک خروجی ۱۲ ولت است. خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ موجود در کشور های دیگر، دارای سقف پانوراما است؛ ولی در خودروهای مونتاژی توسط مدیران خودرو تنها سانروف که قیمت پایین تری دارد بر روی این خودرو تعبیه شده است. یک آپشن اختصاصی هم برای این خودرو وجود دارد و آن هم مچ ‌بند و ریموت هوشمند خودرو می باشد. ساعت هوشمند مچی که توسط آن، صاحب خودرو می تواند شیشه ها و درب های این خودرو را باز و بسته کند و همچنین خودرو را از راه دور روشن و خاموش نماید. از این ساعت مچی می توان به عنوان  استارت از راه دور یا استارت بدون کلید برای خودرو هم استفاده کرد.

 آینه و شیشه خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ 

آیینه های کناری خودروی ام وی ام ایکس ۵۵  به صورت برقی تا می‌شوند و قابلیت تنظیم به صورت برقی را نیز دارند. همچنین این آیینه های جانبی دارای گرمکن نیز می باشند.

ویژگی های مثبت خودروی ام وی ام ایکس ۵۵

ویژگی های مثبت خودروی ام وی ام ایکس ۵۵

 در قسمت‌های بالایی این مقاله در لا به لای مطالب مختلف، تعدادی از مزایای این خودرو هم شرح داده شد ولی در این قسمت به صورت یکجا سعی می کنیم؛ مزایای خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ را بیاوریم.

  1. موتور و گیربکس این خودرو با خودروی تیگو ۷ یکسان است. هر چند خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ یک خودروی جدید در کشور ما به حساب می‌آید اما موتور و گیربکس این خودرو با موتور و گیربکس خودروی تیگو ۷ یکی است و آن موتور و گیربکس، قبل از این در خودروهایی مانند آریزو ۵ توربو و آریزو ۶ و چری تیگو ۷ تعبیه شده است. از آنجایی که این خودروها هم در ایران سال ها موجود بوده اند، بنابراین خریداران و مالکان خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ نباید خیلی نگران کمبود قطعات یدکی و کمبود تعمیرکار تخصصی این خودرو باشند.  قطعاً در صورتی که موتور و گیربکس خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ جدید بود؛ به دلیل مونتاژ بسیار کم این خودرو در ایران، صاحبان آن با دردسرهای فراوانی برای پیدا کردن تعمیرکار ماهر و متخصص و همچنین پیدا کردن قطعات یدکی خودرو مواجه می شدند.
  2. قدرت موتور این خودرو تقریباً بالا است. در حالیکه ابعاد خودرو خیلی بزرگ و دست و پا گیر نیستند و در واقع این ماشین یک ماشین کراس آور کوچک یا همان ساب کامپکت است؛ ولی با این وجود، این خودرو دارای کابین جاداری است.
  3. وجود آپشن هایی مانند دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین پویا و سایر آپشنهایی که در قسمت آپشنها در این مقاله توضیح داده شد؛ این خودرو را نسبت به خودروهای ایرانی موجود در بازار از لحاظ آپشن ها برتر می کند. 
  4. طراحی زیبای بدن در کل خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ به لحاظ ظاهری خودروی زیبایی

ویژگی های منفی ماشین ام وی ام ایکس ۵۵

  1. نمای خارجی این خودرو فاقد یک نوآوری مشهود است و در واقع شباهت زیادی به همان خودروهای کراس آور ام وی ام ایکس ۲۲ و ایکس ۳۳ (که هم خانواده با آنها می باشد) دارد. بیشترین شباهت این خودرو به خودروی ام وی ام ایکس ۲۲ است. از آنجایی که قیمت خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ نسبت به خودروهای ام وی ام ایکس ۲۲ و ام وی ام ایکس ۳۳ بالاتر است؛ نداشتن یک نوآوری خاص، نقطه ضعفی جدی برای این خودرو به حساب می آید. در واقع در این خودرو چراغ های جلو و قسمت جلو پنجره و زه روی سپر هیچ تغییری نسبت به خودروی ام وی ام ایکس ۲۲ نداشته است و همین ها باعث شده اند نمای جلوی این خودرو مانند خودروی ام وی ام  ایکس ۲۲ باشد. در قسمت نمای عقبی این ماشین، تغییرات جزئی صورت پذیرفته است. مثلاً چراغ ‌عقب خودرو عوض شده است و از نوارهای اتصال کروم در عقب خودرو استفاده شده است؛ در کل باید بگوییم با اینکه نمای بیرونی خودرو نمای خوبی است ولی نداشتن نوآوری جدی کاملا در آن مشهود است. خوشبختانه در طراحی داخلی این خودرو تفاوت جدی با خودروی ام و ام ایکس۲۲ مشاهده می‌شود و این تفاوت هم درکیفیت متریال استفاده شده در داخل خودرو است که الحق و الانصاف از پلاستیک خشک در داخل کابین خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ استفاده نشده است.
  2. ایمنی خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ نسبت به رقیبان خود پایین تر است. خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ دقیقا مانند خودروی ام وی ام ایکس ۲۲ و ام وی ام ایکس ۳۳ از لحاظ ایمنی، نمره قابل قبولی کسب نمی کند. البته خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ ای که در کشورهای اروپایی و در کشور روسیه به فروش می رود و البته نام آن تیگو ۵ ایکس یا تیگو ۴ مشهور است، دارای ۶ یا حتی ۷ کیسه هوا است. با این وجود، خودرویی که توسط مدیران خودرو و در کشور ما مونتاژ می‌شود؛ تنها ۴ عدد کیسه هوا دارد که یک نقطه ضعف جدی برای خودروی تولید شده در سال ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ محسوب می شود. تعداد کم ایربک در ماشین، تنها عیب ایمنی این خودرو نیست بلکه آپشنهای ایمنی این خودرو واقعا کم هستند که در قسمت ایمنی خودرو به آنها اشاره شد.از طرف دیگر، این خودرو هم مانند بیشتر خودروهای چینی، از موسسه تست ایمنی ماشین ها که یورو انکپ نام دارد هیچ امتیازی دریافت نکرده است یا بهتر بگویم اصلاً درخواست تست توسط آن موسسه را نداده است. ماشین ام وی ام ایکس ۵۵ تنها در موسسه چینی چک ایمنی خودرو حاضر شده و ۴ ستاره ایمنی را از ۵ ستاره دریافت کرده است که امتیاز خوبی هم نیست.
  3. این خودرو نسبت به امکانات و قدرت موتور، قیمت بالایی دارد. ایراد دیگر وارد بر خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ این است که هرچند در کل، خودروی بدی نیست ولی قیمتی که در ایران و توسط شرکت مدیران خودرو برای آن تعیین شده است نسبت به امکانات آن بالا است. وقتی صحبت از خرید خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ می شود بیشتر ایرانی ها ترجیح می‌دهند با اضافه کردن مبلغی پول، خودروی جک اس ۵ یا هایما اس ۷ را خریداری کنند که خودروهای بهتر و پر آپشن تری هستند.
  4. شتاب خودرو پایین است. برای خودرویی با این قیمت، داشتن شتاب صفر تا صد ۱۰.۹ عدد خوبی نیست.
  5.   مثل بقیه خودروهای دارای موتور توربو شارژ، خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ هم هزینه نگهداری بالایی دارد و متناسب با کیفیت بنزین موجود در پالایشگاه های ایران نیست.
  6. مصرف سوخت این خودرو نسبتا بالا است.

قیمت خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ در بازار ایران

  ماشین ام وی ام ایکس ۵۵ از معدود خودروهایی است که امروزه و با این تولید قطره چکانی خودرو در ایران، هنوز هم تولید می‌شوند. قیمت خودروی صفر ام وی ام ایکس ۵۵ چیزی حدود ۸۲۵ میلیون تومان است. البته این خودرو توسط شرکت مدیران خودرو  و بنگاه های خصوصی خودرو به صورت قسطی هم عرضه می‌شوند.  برای خرید قسطی این خودرو، گزینه های مختلفی وجود دارد. یکی از این گزینه ها که این خودرو را به صورت هفت روزه هم تحویل می‌دهند؛ بدین صورت است که ۲۵۲ میلیون تومان پیش پرداخت از خریدار خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ دریافت می‌کنند و باقی مبلغ را هم به صورت قسطی و در ۶۰ ماه با مبلغ ماهیانه ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از خریدار می‌گیرند. با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که سود عجیب و غریبی روی این قیمت این خودرو در حالت خرید اقساطی کشیده می‌شود و قیمت خودرو تا بیش از یک و نیم برابر قیمت نقدی افزایش پیدا می‌کند.

 بدیهی است که قیمت این خودرو هم ثابت نیست و می‌تواند حتی تا ۲۰۰ میلیون تومان در طی چند روز بالا و پایین شود. بالا و پایین شدن قیمت ماشین ام وی ام ایکس ۵۵ یا سایر خودروهای موجود در ایران حداقل تابع دو عامل می‌تواند باشد. عامل اول، قیمت دلار و عامل دوم ممنوعیت یا عدم ممنوعیت واردات خودروهای خارجی است. قیمت دلار هم به صورت کاملاً مستقیم به مسائل سیاسی گره خورده است. انجام مجدد توافق برجام که در این روزها بحث زیادی بر سر آن است می‌‌تواند قیمت دلار را کاهش داده و به تبع آن قیمت خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ و خودروهای دیگر هم به سرعت کاهش یابند. عدم حصول توافق مجدد در مذاکرات ایران با گروه موسوم به پنج به اضافه یک هم می‌تواند شوک جدیدی به اقتصاد ایران وارد کرده و قیمت دلار افزایش یابد و به تبع آن قیمت خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ و سایر خودرو ها هم با افزایش جدی مواجه شوند. از طرف دیگر، جدیداً قانونی در حال تصویب در مجلس است که اجازه ورود چند هزار خودروی کارکرده خارجی به داخل کشور را می‌دهد. قطعاً تصویب چنین قوانینی اگر با اجرای صحیح صورت پذیرند ، می‌توانند قیمت خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ و خودروهای دیگر را کاهش دهند. باز هم بدیهی است که عدم اجرای چنین قانونی می‌‌تواند تشنگی بازار خودروی ایران را تشدید کرده و باعث افزایش قیمت خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ و یا سایر خودروهای موجود در بازار شود. چیزی که مشخص است این است که که اگر فکر عاجلی به حال بازار آشفته و تشنه خودروی ایران نشود قیمت ها نمی توانند کاهش پیدا کنند؛ چون تعداد خودروهای صفر موجود در بازار، تناسبی با نیاز مردم ندارند. تا همین چند سال پیش کارخانه های خودروسازی در ایران بسیاری از خودروهای مختلف را مونتاژ می‌کردند ولی امروزه این تعداد خودروهای مونتاژی کاهش بسیار چشمگیری داشته است.

خرید لوازم یدکی ام وی ام x55

برای تهیه هر نوع قطعات و خرید لوازم یدکی ام وی ام x55 می توانید به فروشگاه اینترنتی یدک یار مراجعه کنید و یا با مشاورین یدک یار در تماس باشید. پس از تماس با کارشناسان یدک یار می توانید از مشاوره رایگان برای خرید لوازم یدکی ام وی ام x55 بهره مند شوید.

علاوه بر این، با شماره گیری ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ می توانید به صورت تلفنی ثبت سفارش کنید. اصالت قطعه و سلامت فیزیکی کالا از جمله ویژگی های قطعات ارائه شده در یدک یار است.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از خودروی ام وی ام ایکس ۵۵ داشته اید، خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.