راهنما خرید سپر آوانته

سپر آوانته از قطعات بدنه خارجی خودروست که وظیفه حفاظت از اسکلت اصلی را بر عهده دارد. این قطعه در صورت وجود تصادف ضربات را جذب خود کرده و مانع آسیب به دیگر بخش های خودرو می‌شود. خرید سپر آوانته با توجه به موارد مختلفی انجام می‌گیرد که قبل از اقدام نیاز است تا درباره آن اطلاعات لازم را داشته باشید.

آیا شما هم تصادف با خودرو خود داشته اید و نیاز به تعویض سپر دارید؟ برای خرید سپر آوانته چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ تصادف در حین رانندگی برای بسیاری از ما پیش آمده که نتیجه آن هم آسیب و یا از بین رفتن بخشی از بدنه خودرو شماست که در نهایت ملزم به تعویض آن خواهید بود.

اگر شما هم صاحب یک آوانته باشید و تصادفی موجب آسیب به سپر آن شده باشد، قطعا به دنبال خرید این قطعه بدنه هستید اما قبل از آن نیاز به جمع آوری اطلاعات درباره نحوه خرید آن دارید؟ با ما همراه باشید تا راهنما خرید سپر آوانته را در اختیار شما قرار دهیم و اطلاعات مفیدی را در این باره به شما ارائه کنیم.

سپر چیست و چکار می‌کند؟

سپر چیست و چکار می‌کند؟
راهنما خرید لوازم یدکی آوانته

سپر (Bumper) یکی از قطعات اصلی بدنه خودرو است که در دو بخش عقبی و جلویی خودرو نصب شده و معمولا از جنس پلاستیک و یا فلز می‌باشد. این قطعات وظیفه مهمی را در بدنه خودرو ایفا می‌کنند و ضربات ناشی از وقوع تصادفات را جذب کرده و مانع از آسیب رسیدن به اسکلت اصلی خودرو می‌شوند.

این قطعه همانطور که از نام آن پیداست، نقش حفاظتی را در مقابل برخورد های دیگر اشیا و اجسام دارد تا در برابر خودرو شما از این ضربات دفاع کند. البته اگر فشار و سرعت ناشی از تصادف بسیار زیاد باشد، سپر قادر نخواهد بود تا این ضربه را مهار کند و ممکن است به اسکلت خودرو هم آسیب وارد شود.

حال که با سپر و نقش آن در خودرو آشنا شدید، سوال پیش می‌آید که اگر این قطعه دچار خرابی شود چگونه اقدام به خرید نمونه جدید کنیم و این نمونه ها باید دارای چه ویژگی هایی باشند.

نکاتی هنگام خرید سپر آوانته

اگر صاحب آوانته هستید و به دنبال خرید سپر نو و تعویض نمونه آسیب دیده آن می‌باشید، نیاز تا قبل از هر اقدامی به نکات مهمی توجه داشته باشید که در نهایت به خرید بهتر شما کمک می‌کند. برخ از این نکات عبارتند از:

  1. تعویض سپر آوانته به معنای تعویض کامل سپر نیست بلکه میتوانید پوسته سپر خودرو را تعویض کنید.
  2. قطعات سپر جلو و عقب با یکدیگر متفاوت است و قبل از خرید باید نسبت به نوع سپر تعویضی خود (جلو یا عقب) اطلاعات داشته باشید.
  3. سپر های جدیدی که برای تعویض خریداری می‌شوند به اصطلاح خام بوده و بعد از خرید نیاز به رنگ آمیزی بر اساس رنگ خودرو دارند.
  4. جنس بدنه سپر خریداری شده را بدانید؛ سپر های آوانته معمولا در سه نوع فلزی، پلاستیکی، و فیبر کربنی هستند.

سپر جلو و عقب آوانته شامل چه بخش هایی است؟

همانطور که گفته شد، بسته به نوع سپر ها که در بخش جلویی یا عقبی آوانته قرار می‌گیرند، قطعات آن با یکدیگر متفاوت است. به عبارت دیگر، اجزای این سپر ها عبارتند از:

سپر جلو

  • پوسته
  • دیاق
  • ریش سپر جلو پنجره
  • مه شکن

سپر عقب

  • سنسور
  • زه عقب

در نتیجه، اگر هر کدام یک از سپر های جلو یا عقب آوانته شما دچار آسیب شده باید نسبت به سلامت اجزای دیگر آن نیز اطمینان حاصل کنید و در صورت آسیب به این بخش ها نیز نیاز به تهیه نمونه جدید دارید.

برند اصلی سپر آوانته چیست؟

برند اصلی سپر آوانته چیست؟

بحث اصلی که در خرید این قطعه وجود دارد این است که برند اصلی سپر آوانته چیست؟ به طور کلی، برند های بسیاری در بازار وجود دارد که در درجه کیفیت های مختلفی تقسیم بندی شده و قیمت های متفاوتی را نیز به خود اختصاص داده اند.

اما برند اصلی سپر آوانته جنیون پارت بوده که در بسته بندی های آبی رنگ ویژه قطعات و لوازم یدکی هیوندای لیبل خورده و در سطح بازار عرضه می‌شوند. نحوه تشخیص اصالت قطعات جنیون پارت نیز در هنگام خرید این برند از اهمیت بالایی برخوردار است.

علاوه بر این برند، برند های دیگری با نام تایوان نیز در بازار یافت می‌شود که در رده دوم کیفیت قرار می‌گیرد.

خرید سپر آوانته

اگر با تمام موارد ذکر شده مرکز معتبری را برای خرید سپر آوانته نمی‌شناسید، می‌توانید به فروشگاه یدک یار مراجعه کنید. این مجموعه با بیش از ۶ سال سابقه فروش آنلاین قطعات و لوازم یدکی خودرو تنوع بالای محصولی و کیفیت های تضمین شده را به مشتری ارائه می‌دهد.

خرید به دو روش تفلنی از ظریق شماره تماس ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ و همچنین وب سایت فروشگاهی خود یدک یار امکان پذیر است. قبل از انجام هر نوع خریدی، می‌توانید با مشاوره رایگان فروشگاه ارتباط برقرار کرده و هر نوع سوالی را در این زمینه از کارشناسان ما بپرسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.