بررسی برند موبیس

موبیس از برند های تولید کننده قطعات و لوازم یدکی خودرو های کیا و هیوندای است که در سال ۱۹۷۷ در کره جنوبی تاسیس شد. این برند عرضه کننده طیف وسیعی از تنوع بالای قطعات خودرویی است و توسط شرکت عرضه کننده قطعات جنیون پارت در ایران ارائه می‌شود.

آیا تاکنون چیزی از “برند موبیس” شنیده اید؟ قطعات ارائه شده توسط این کمپانی را می‌شناسید؟ موبیس یکی از برند های به نام در زمینه تولید قطعات و لوازم یدکی خودرو است که ششمین رتبه تولید قطعات خودرو در جهان را از آن خود کرده است.
شرکت خودرو سازی “موبیس” متعلق به سئول در کره جنوبی  می‌باشد و فعالیت گسترده ای را تا به امروز در زمینه عرضه قطعات برای انواع خودرو تجربه کرده است.

در این مقاله قصد داریم تا کمی بیشتر به “بررسی موبیس” و قطعات ارائه شده آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه برند موبیس

تاریخچه برند موبیس

همانطور که گفته شد، موبیس (Mobis) از برند های به نام شرکت خودرو سازی در کره جنوبی است که اولین فعالیت رسمی خود را در سال ۱۹۷۷ آغاز نمود. این کمپانی با استفاده از فناوری روز دنیا موفق به قرار گیری در ششمین رتبه تولید کنندگان قطعات خودرو شد و امروز تبدیل به یکی از بزرگ ترین کمپانی های تولید کننده قطعات و لوازم یدکی در سراسر دنیاست.

کمپانی موبیس دارای تنوع بالایی در انواع قطعات تولید شده می‌باشد و چیزی بالغ بر ۲٫۲۷۰٫۰۰۰ از انواع قطعات مختلف خودرو برای انواع مدل های متنوع اتومبیل عرضه می‌کند. عمده فعالیت این کمپانی به شرکت های کیا موتورز و هیوندای موتور تعلق می‌گیرد.

دفتر مرکزی شرکت موبیس در شهر سئول واقع شده و شعبات بسیاری از این کمپانی در سراسر جهان در حال فروش قطعات و لوازم یدکی به مشتریان هستند.

موبیس چه قطعاتی ارائه می‌دهد؟

تنوع قطعات ارائه شده توسط شرکت موبیس به موارد بسیاری اطلاق می‌شود و دسته بندی های بسیاری را شامل می‌شود. البته، بیشتر این دسته بندی محصولی به قطعات و لوازم ایمنی خودرو تعلق می‌گیرد. برخی از محصولات ارائه شده توسط این برند عبارتند از:

  • کیسه هوا
  • سیستم های ضد قفل
  • چراغ های جلو
  • قطعات کنترل پایداری الکتریکی
  • قطعات فرمان
  • سیستم چند رسانه ای
  • قطعات پلاستیکی تزریق (پانل های ابزار)
  • حامل و ضربه گیر ها
  • سیستم های UVO
  • رینگ و عرشه
  • قطعات شاسی
  • قطعات اتاق خودرو

امروزه صادرات دسته بندی های مختلف قطعاتی که با برند موبیس بسته بندی شده اند در سراسر جهان انجام می‌شود.

قطعات برند موبیس برای خودرو هایی همانند کیا موتورز و هیوندای موتور به صورت تخصصی تولید شده است؛ به عبارت دیگر، موبیس عرضه کننده تمامی قطعات و لوازم یدکی این دو برند خودرو می‌باشد.

آیا برند موبیس اصل است؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که در رابطه با این برند پرسیده می‌شود این است که “آیا موبیس اصلی است؟” بله! برند موبیس عرضه کننده قطعات کیا موتورز و هیوندای موتور می‌باشد. این برند توسط کمپانی توزیع کننده برند جنیون پارت در دسترس مصرف کننده قرار می‌گیرد.

کیفیت قطعات تحت برند موبیس همگی اصل و اورجینال است و صرفا نام آن دارای تفاوت است. البته در نظر داشته باشید که از مراکز معتبر برای تهیه این برند بهره ببرید چرا که امکان وجود قطعات تقلبی که از این برند کپی برداری کرده اند و عمدتا با بسته بندی اصلی آن به فروش می‌رسند نیز وجود دارد.

بسته بندی قطعات موبیس

قابل ذکر است که قطعات تحت برند موبیس و جنیون پارت هر دو توسط یک کمپانی در کشور ایران بسته بندی و عرضه می‌شوند. بدین ترتیب، بسته بندی هر دو این برندها به یک شکل بوده اما صرفا با نام متفاوتی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

بسته بندی قطعات موبیس همانند جنیون پارت به رنگ آبی پر رنگ طراحی شده و در ابعاد و اندازه های مختلف با توجه به نوع قطعه تولید شده اند.

این بسته بندی های علاوه بر زیبایی در طراحی بیرونی خود، از اِلِمان های مختلفی جهت شناسایی قطعات اصلی و غیر اصلی نیز مناسب هستند.

لیبل موبیس

یکی از مهم ترین فاکتور های بکار رفته در شناسایی قطعات اصلی برند موبیس، استفاده از لیبل هایی است که اطلاعات کلی محصول در آن درج شده است.

بسته بندی قطعات موبیس

شماره سریال قطعه موبیس

از دیگر اِلِمان های بکار رفته در بسته بندی های قطعات موبیس استفاده از کد های ۱۰ رقمی است که به صورت حروف انگلیسی بر روی لیبل حک شده است. زیر هر کدام یک از این شماره سریال ها نام قطعه نیز به نمایش درآمده است.

بارکد موبیس

بارکد های قطعات موبیس از مهم ترین روش های تشخیص اصالت قطعه هستند که به صورت نوار های باریک و بلند در انتهای تمامی لیبل ها درج شده اند.

این بارکد ها با استفاده از اسکنر قابل پیگیری هستند و تمامی اطلاعات محصولی و برند تولید کننده را در مرورگر به نمایش درمی‌آورد.

قطعات موبیس یا جنیون پارت؟!

همانطور که گفته شد، قطعات موبیس توسط کشور کره جنوبی و قطعات برند جنیون پارت توسط یک شرکت آمریکایی تولید و عرضه می‌شود. بسته بندی آنها نیز تقریبا به یک سبک و سیاق مشابه است.

اما سوالی که برای بسیاری از مصرف کنندگان پیش می‌آید این است که کدام یک از این برند ها کیفیت بهتری دارند؟ به طور کلی، کیفیت دو برند موبیس و جنیون پارت تفاوتی با یکدیگر نداشته و هر دو در یک درجه کیفی مشابه رتبه بندی می‌شوند.

تنها تفاوت این دو برند شاید وجود اِلِمان های مختلفی در بسته بندی آنها باشد. همچنین، قطعات موبیس به دلیل وجود خط تولید اختصاصی آن در کشور کره از قیمت های ارزان تری در مقایسه با جنیون پارت برخوردارند.

به همین دلیل، بسیاری از عرضه کنندگان قطعات و لوازم یدکی خودرو ترجیح می‌دهند تا سبد کالایی خود را با برند موبیس شارژ کنند تا مقرون به صرفه تر باشد.

خرید قطعات موبیس

در بازار های امروزی قطعات و لوازم یدکی خودرو شاهد طیف وسیعی از محصولات با درجه کیفیت ها و برند های متنوع هستیم. این تنوع برند ارتباط مستقیمی با تنوع کیفیت دارد، به عبارت دیگر، هر چه برندی به نام تر باشد، حاکی از کیفیت بالاتر آن دارد.

اما در مواقعی هم پیش می‌‌آید که کپی برداری های غیر قانونی از برند های به نام و عرضه برخی قطعات با کیفیت های سطح پایین و در بسته بندی های اصلی این برند ها، مصرف کننده را با سردرگمی مواجه می‌کند!

امروزه وجود افراد سودجو بسیاری که با از این روش ها اقدام به عرضه قطعه بی کیفیت و در واقع تقلبی خود می‌کنند کم نیست و این وظیفه مشتریان است تا با کسب اطلاعات و شناسایی روش های تشخیص اصالت با این چنین معضلاتی مقابله کنند.

مجموعه یدک یار با داشتن بیش از ۶ سال سابقه فروش آنلاین در زمینه فروش قطعات خودرو اقدام به جلب رضایت مشتری نموده است.

ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی کالا دو رکن اصلی این مجموعه است و با توجه به نبود این دو ویژگی در محصول خریداری شده، امکان تعویض یا مرجوع کردن آن برای مصرف کننده فراهم است.

ارائه مشاروه رایگان در زمینه مقایسه برندی، قیمتی، و کیفیتی از دیگر خدمات مناسب این فروشگاه اینترنتی است. کارشناسان متخصص یدک یار با توجه به میزان بودجه در نظر گرفته شما، مناسب ترین برند با سطح کیفیتی مناسب را به شما معرفی خواهند کرد. با شماره گیری ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ با بخش مشاوره رایگان تماس حاصل نمایید و نسبت به خرید قطعات موبیس اقدام کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.