راهنما خرید سنسور اکسیژن پراید

سنسور اکسیژن پراید قطعه ای است که بدنه ای سرامیکی داشته و دارای سری پلاتینیوم می‌باشد. سنسور اکسیژن پراید نسبت اکسیژن قرار داشته در مایع و یا گاز را بررسی و اندازه گیری می‌کند. این قطعه غنی و یا رقیق بودن سوخت نسبت به هوای ارسال شده به موتور را بررسی می‌نماید.

سنسور اکسیژن پراید” از جمله قطعات موجود در این خودرو است که نسبت اکسیژن موجود در مایع و یا گاز را اندازه گیری می‌نماید. سنسور اکسیژن پراید از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به گونه ای است که نه تنها در پراید بلکه در تمامی خودرو ها از آن استفاده می‌شود. پیش از آنکه به بررسی کامل سنسور اکسیژن در پراید بپردازیم، باید بدانید در هر جا که نسبت (لامبادا) را مشاهده کردید منظور همان نسبت اکسیژن به مایع یا گاز می‌باشد.

سنسور اکسیژن پراید حاوی بدنه ای سرامیکی به همراه سری پلاتینیوم است که غلافی فلزی از این سری محافظت می‌نماید. بخش خارجی یا همان بدنه سنسور اکسیژن پراید که از جنس سرامیک است همیشه در معرض اکسیژن موجود در اگزوز قرار می‌گیرد. در مقابل بخش داخلی این قطعه نیز به اکسیژنی مرتبط است که در اتمسفر وجود دارد. اختلافی که میان این دو نقطه وجود دارد سبب تولید ولتاژ در سنسور می‌شود.

در ادامه این مقاله قصد داریم تا درباره “راهنمای خرید سنسور اکسیژن پراید” و برند اصلی آن بیشتر توضیح دهیم.

وظیفه سنسور اکسیژن
بلبرینگ چرخ جلو پراید

سنسور اکسیژن پراید چکار می‌کند؟

همانطور که گفته شد، سنسور اکسیژن (Oxygen Sensor) پراید نسبت اکسیژن موجود در گاز و یا مایع را اندازه گیری می‌نماید. سنسور اکسیژن پراید در موتور احتراق داخلی نسبت اکسیژن موجود در گاز های خروجی از اگزوز را اندازه گیری می‌نماید. اگر بخواهیم نقش سنسور اکسیژن در پراید را به طور تخصصی تر بررسی کنیم، باید گفت این سنسور میزان رقیقی و یا غنی بودن سوخت نسبت به هوای ارسال شده به موتور را اندازه گیری می‌کند.

در واقع، سنسور اکسیژن وضعیت مخلوط سوخت را نمایان می‌کند، در نتیجه، واحد کنترل الکترونیکی موتور این توانایی را دارد که میزان نسبت سوخت و هوا را با هدف به حداقل رساندن میزان آلاینده ها و مصرف سوخت اقتصادی تنظیم نماید.

سنسور اکسیژن پراید در مقابل اکسیژن احتراق نیافته ای که داخل اگزوز قرار دارد واکنش نشان می‌دهد. عملکرد سنسور اکسیژن پراید را به طور کلی می‌توان به کلیدی تشبیه نمود که رقیق و غنی شدن مخلوط سوخت را از طریق ارسال سیگنال به ECU نشان می‌دهد تا از این طریق سوخت و هوا ثابت بماند.

برند اصلی سنسور اکسیژن پراید چیست؟

بسیاری از افراد به دنبال برند اصلی این قطعه پراید می‌گردند که در پاسخ به آن ها باید گفت برند اصلی سنسور اکسیژن پراید مربوط به کمپانی سایپا یدک بوده و اگر قصد خرید برند اصلی این قطعه را داشته باشید باید در محصولات سایپا یدک دنبال آن بگردید.

توجه داشته باشید که “برند اصلی سنسور اکسیژن پراید” برای انواع پراید های موجود همان شرکت سایپا یدک می‌باشد. البته علاوه بر برند اصلی (سایپا یدک)، سنسور اکسیژن پراید در برند های دیگری همچون برند بوش از در بازار وجود دارد.

انواع سنسور اکسیژن پراید

انواع سنسور اکسیژن پراید

افرادی صاحب پراید هستند و متقاضی سنسور اکسیژن برای پراید خود می‌باشند، ابتدا باید بدانند که به طور کلی دو نوع سنسور اکسیژن برای این خودرو وجود دارد؛ یکی از آن ها زیمنسی و دیگری ساژمی هستند. توجه داشته باشید اگر مدل پراید شما سال ۸۹ و یا پایین تر از آن باشد، حتما باید سنسور اکسیژن ساژمی را برای خودروی خود تهیه نمایید، چرا که سنسور اکسیژن پراید زیمنسی برای خودرو هایی با مدل ۹۲ و بالا تر مناسب است.

راهنمای خرید سنسور اکسیژن پراید

راهنمای خرید گیربکس پراید

سنسور اکسیژن پراید یکی از قطعات بسیار مهم و پرکاربرد در این خودرو بوده و نکات زیادی وجود دارند که در حین خرید این قطعه باید به آن ها توجه داشت. برای مثال، از جمله موارد مهم قابل توجه نوع سوکت سنسور می باشد!

در رابطه با سوکت سنسور، رنگ پراید اهمیتی نداشته و به نوع آن باید اهمیت دهید. از آنجایی که سیستم برقی دو سنسور موجود با یکدیگر متفاوت اند نمی‎توان آن ها را به جای یکدیگر مورد استفاده قرار داد! علاوه بر این ها، سوکت ها نیز مناسب یکدیگر نمی‎باشند.

همانطور که گفته شد، “انواع سنسور اکسیژن پراید” زیمنسی و ساژمی است که این دو مدل از نظر کیفیت دارای عملکرد یکسانی بوده و تفاوت تنها در سوکت آنها است.

خرید سنسور اکسیژن پراید

خرید سنسور اکسیژن پراید

همانطور که می‌دانید سنسور اکسیژن نه تنها در پراید بلکه در تمامی خودرو ها وجود داشته و از اهمیت بالایی برخوردار است. سلامت این سنسور بسیار مهم بوده و درصورتی که خراب شده و یا به علت استفاده در سال های طولانی دچار فرسودگی شده باشد، باید سریعا آن را تعویض کرده و سنسوری مناسب و باکیفیت را خریداری نمایید.

در زندگی مدرن امروزی، اغلب کار های افراد از طریق اینترنت و دنیای مجازی بوده و کمتر کسی پیش می‌آید که برای خرید قطعه ای مشخص به بازار مراجعه نماید! اگر شما نیز جزء افراد پر مشغله بوده و در دسته کسانی قرار دارید که اغلب خرید ها را به صورت اینترنتی انجام می‎دهند، می‌توانید با فروشگاه آنلاین یدک یار نیاز های خود را در رابطه با خودرو خود برطرف کنید.

در بخش تخصصی فروش محصولات این خودرو میتوانید قیمت لوازم یدکی پراید را به تفکیک برند مشاهده کنید همینطور برای خرید سنسور اکسیژن پراید با کیفیت و مرغوب تنها کافی است با شماره درج شده در وب سایت مجموعه یدک یار ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ تماس حاصل کرده و با ذکر اطلاعات اتومبیل خود (مدل خودرو) به مشاورین مجرب یدک یار از قیمت سنسور اکسیژن پراید مطلع شده و اقدام سفارش کنید.

فروشگاه اینترنتی یدک یار با تجربه ای چندین ساله در بازار لوازم یدکی خودرو، در هنگام قطعات الخصوص فروش سنسور اکسیژن خودرو مزایی را فراهم کرده است. این مزایای عبارتند از: دارا بودن لاین مشاوره رایگان، ارسال در اسرع وقت، ضمانت در اصالت کالا، و سلامت فیزیکی قطعات. این مزایا تا کنون موفق به جلب اعتماد تعداد بی شماری از مشتریان شده است! امکان مرجوع یا تعویض قطعه خریداری شده در صورت عدم وجود رضایت کافی برای مشتریان نیز از جمله دیگر خدمات یدک یار در زمینه جلب اعتماد مشتری است.

سنسور اکسیژن پراید برای افراد ساکن تهران طی ۳ الی ۴ ساعت و برای افراد ساکن سایر استان ها طی ۳ الی ۴ روز درب محل ارسال خواهند شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.