بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی پراید

هر کدام از قطعات مصرفی پراید وظایف مختص به خود را دارند که با تعویض به موقع آنها می توانید از خرابی های مختلف جلوگیری کنید. مهم ترین اقلام مصرفی پراید شامل روغن موتور، تسمه تایم، باتری، لنت ترمز، لاستیک، فیلتر هوا، فیلتر روغن و… می باشد که هر کدام از اینها بایستی در زمان های مشخصی تعویض شوند. در این مقاله ما به بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی پراید پرداخته ایم تا بدانید چه قطعه‌ای را چه زمانی باید تعویض کنید.

پراید (Pride) پر استفاده ترین خودروی کشورمان است که در تمامی خیابان ها شاهد آن هستیم. پراید برای اولین بار در سال ۱۳۷۲ وارد ایران شد که تولید آن در حال حاضر نیز ادامه دارد. این تولید انبوه باعث شده که پراید پر فروش ترین خودروی بازار باشد و تیپ های مختلفی از آن وجود داشته باشد که با توجه به این موضوع ما تصمیم گرفته‌ایم به “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی پراید” بپردازیم تا صاحبان این خودرو را در تعمیر و نگهداری هرچه بهتر پراید یاری کنیم.

بهترین زمان تعویض روغن موتور پراید

روغن موتور پراید نقش بسیار مهمی در سیستم موتور دارد و اگر روغن موتور نباشد قطعات موتور دچار آسیب دیدگی و در نهایت استهلاک و خرابی می شوند. به همین دلیل روغن موتور پراید را می توان مهم ترین محصول مصرفی این خودرو محسوب کرد که بهترین زمان تعویض روغن موتور پراید هر ۵ هزار کیلومتر می باشد. نکته مهمی که وجود دارد این است که کیفیت روغن موتور نقش بسزایی روی جلوگیری از خرابی قطعات موتور دارد که بدین منظور توصیه می کنیم از بهترین روغن موتور برای پراید استفاده کنید تا سلامت موتور ماشین به خطر نیفتد.

[ARPrice id=407]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس پراید

روغن گیربکس پراید سیالی است که در بخش گیربکس و جعبه دنده این خودرو قرار می گیرد و با روانکاری قطعات داخل گیربکس از اصطکاک و خرابی آنها جلوگیری می کند. بعد از گذشت زمان روغن گیربکس پراید به دلیل فرسودگی کارایی خود را از دست می دهد و اگر به موقع تعویض نشود می تواند باعث خرابی گیربکس شود. بدین منظور توصیه می شود روغن گیربکس پراید را هر ۴۰ الی ۵۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=408]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم پراید

مهم ترین تسمه پراید تسمه تایم نام دارد که این یک قطعه کاملاً حیاتی در سیستم موتور و پیشرانه خودرو است چراکه وظیفه زمانبندی چرخش میل لنگ و میل سوپاپ را بر عهده دارد. پاره شدن تسمه تایم پراید به دلیل فرسودگی می تواند عوارض بسیار زیادی داشته باشد که به همین دلیل باید به علائم خرابی و پاره شدن تسمه تایم دقت ویژه‌ای داشته باشید و این قطعه را هر ۵۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=409]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام پراید

تسمه دینام پراید یکی دیگر از تسمه های مهم این خودروست که قطعات کلیدی موتور را به حرکت در می آورد و انرژی را به سراسر اجزای حیاتی خودرو منتقل می کند. تسمه دینام پراید نیز با گذر زمان دچار فرسودگی و پارگی می شود که به همین دلیل عوارض و خطرات پاره شدن تسمه دینام همانند تسمه تایم بسیار زیاد است که از این رو توصیه می کنیم تسمه دینام پراید را هر ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=410]

بهترین زمان تعویض شمع پراید

شمع پراید از بخش های مختلفی مانند واشر، عایق، الکترود و… تشکیل شده است که یکی از قطعات مصرفی مهم این خودرو به‌شمار می رود چون برای اینکه موتور پراید شروع به حرکت کند به احتراق نیاز دارد که این احتراق توسط شمع ها انجام می شود. فرسودگی شمع پراید باعث افت شتاب ماشین، بالا رفتن مصرف سوخت، استارت نخوردن ماشین و بسیاری از مشکلات دیگر می شود که به همین دلیل بهترین زمان تعویض شمع پراید هر ۳۰ الی ۴۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=411]

بهترین زمان تعویض باتری پراید

مهم ترین وظیفه باتری پراید تامین نیروی برق ماشین است و طبیعتاً سلامت و کارکرد درست آن تاثیر مضاعفی بر روی کارکرد دیگر قطعات خودرو دارد که در نتیجه خرابی در آن موجب بروز ایرادات در بخش های دیگر ماشین می شود. باتری را می توان کم استهلاک ترین و کم دردسر ترین قطعه مصرفی پراید محسوب کرد که تحت هر شرایط به کار خود ادامه می دهد. اما با این حال معمولاً عمر مفید باتری پراید بین ۲ الی ۳ سال خواهد بود که در این بازه زمانی نیاز به تعویض باتری خواهید داشت. اگر احساس می کنید که باتری پراید ضعیف شده است بهتر است تست سلامت باتری ماشین را انجام دهید تا با تعویض به موقع آن از مشکلات مختلف جلوگیری کنید.

[ARPrice id=412]

بهترین زمان تعویض لنت پراید

لنت ترمز پراید نقش بسیار مهمی در کاهش سرعت و توقف ماشین دارد که به همین دلیل تعویض به موقع آن برای حفظ ایمنی افراد بسیار مهم است. طول عمر لنت ترمز پراید کاملاً بستگی به کیفیت لنت ترمز، سبک و شرایط رانندگی دارد که به طور میانگین می توان گفت بهترین زمان تعویض لنت ترمز جلو پراید هر ۴۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لنت ترمز عقب پراید هر ۶۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=413]

بهترین زمان تعویض لاستیک پراید

لاستیک های پراید باعث بالا رفتن کیفیت سواری و ایمنی می شوند که به همین دلیل باید در بازه های زمانی مشخص تعویض شوند. گذر زمان باعث ساییدگی و خرابی لاستیک های پراید می شود که به همین دلیل نیاز است که این محصول مصرفی را تعویض کنید. به طور کلی باید گفت که بهترین زمان تعویض لاستیک جلو پراید هر ۷۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لاستیک عقب پراید هر ۹۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=414]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی پراید

خودروی پراید دارای انواع فیلترها می باشد که در ادامه ما به بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی پراید پرداخته‌ایم.

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا پراید:

فیلتر هوا پراید یکی از مهم ترین بخش های قرار گرفته در ورودی موتور است که وظیفه تصفیه هوای ورودی به موتور خودرو را بر عهده دارد. فیلتر هوا پراید به دلیل جذب آلاینده‌ها و کثیفی های موجود در هوا با گذشت زمان دچار گرفتگی می شود و عملاً خاصیت خود را از دست می دهد که با از کار افتادن فیلتر هوا ممکن است قطعاتی مانند سوپاپ ها، رینگ های پیستون و سیلندرها آسیب ببینند. به همین منظور پیشنهاد می کنیم فیلتر هوا پراید هر ۱۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=415]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق پراید:

فیلتر اتاق پراید باعث حذف آلاینده‌های مضر مانند دود و گرد و غبار از هوایی که در داخل اتاق ماشین تنفس می کنید می شود. اگر متوجه شدید که اتاق ماشین شما بوی نامطبوعی می دهد و یا جریان هوای آن کاهش یافته است باید بدانید که زمان تعویض فیلتر کابین پراید فرا رسیده است. به طور کلی بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق پراید هر ۱۲ الی ۱۵ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=416]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن پراید:

از آنجایی که روغن موتور پراید از بین قسمت ها و اجزای مختلف موتور حرکت می کند و عملیات خنک سازی و روانکاری قطعات موتور را انجام می دهد، در حین برگشت کثیفی های زیادی را به خود جذب می کند که اگر این روغن موتور کثیف توسط فیلتر روغن تمیز نشود عملیات روانکاری و خنک سازی قطعات موتور با مشکل مواجه می شود. پس با توجه به اهمیتی که فیلتر روغن پراید دارد بهتر است هر زمان که می خواهید روغن موتور پراید را تعویض کنید همراه با آن، فیلتر روغن پراید را هم تعویض کنید.

[ARPrice id=417]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین پراید:

در نهایت نوبت به صافی بنزین پراید می رسد که یکی از قطعات کاربردی و مهم این خودرو می باشد که سلامت آن تاثیر مستقیمی بر نحوه کارکرد موتور خواهد داشت. صافی بنزین پراید وظیفه جذب آلاینده‌های موجود در سوخت و همچنین جلوگیری از عبور آنها به باک سوخت را دارد. با توجه به اینکه صافی بنزین پراید با گذر زمان کارایی خود را از دست می دهد بهتر است این قطعه را هر ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=418]

بهترین زمان تعویض کمک فنر پراید

کمک فنر پراید بخش بسیار مهمی از سیستم تعلیق این خودروست که با جذب ضربات و ارتعاشات وارده به شاسی خودرو اجازه نمی دهد اتاق ماشین به لرزه و سر و صدا بیفتد. عمر مفید کمک فنر پراید کاملاً بستگی به سبک رانندگی شما و شرایط تردد دارد که به طور میانگین می توان گفت بهترین زمان تعویض کمک فنر پراید بین ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=419]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور پراید

کاتالیزور پراید یکی از قطعات اصلی سیستم کنترل آلایندگی این خودرو می باشد که از یک طرف به خروجی اگزوز و از طرف دیگر به خروجی منیفولد موتور نصب می شود و باعث کاهش آلایندگی خودرو خواهد شد. خرابی کاتالیزور پراید باعث افزایش مصرف سوخت، افت شتاب ماشین، روشن نشدن یا سخت استارت خوردن ماشین، لرزش موتور و بسیاری از مشکلات دیگر می شود که به همین دلیل بهتر است کاتالیزور پراید را هر ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=420]

خرید لوازم یدکی پراید

خرید-لوازم-یدکی-پراید

تا به اینجای مطالب گفته شده شما می دانید بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی پراید چه زمان هایی می باشد که اگر هر کدام از این قطعات را به موقع تعویض کنید قطعاً با خرابی های مختلف مواجه نخواهید شد. بدین منظور اگر قصد خرید لوازم یدکی پراید را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت و سفارش خود را انجام دهید. مجموعه یدک یار طیف گسترده‌ای از لوازم یدکی پراید در برندها و کیفیت های متنوع را گردآوری کرده تا شما عزیزان با دستی باز به انتخاب خود بپردازید. علاوه بر این، امکان مشاوره رایگان برای شما وجود خواهد داشت تا تمامی سوالات خود را از متخصصان فنی یدک یار بپرسید و از تجربه خرید هرچه بهتری بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی پراید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.