آموزش قدم به قدم وصل شدن به بلوتوث ماشین

امروزه اکثر خودروها دارای سیستم های صوتی با قابلیت اتصال بلوتوثی هستند. سیستم صوتی بلوتوثی خودرو این امکان را به شما می دهد که بدون استفاده از سیم، به سیستم صوتی متصل شوید. همین موضوع باعث شده که ما در این مقاله وصل شدن به بلوتوث ماشین را مورد بررسی قرار دهیم تا بدانید چگونه می توانید به بلوتوث ماشین وصل شوید.

بلوتوث یکی از بهترین فناوری های موجود برای ارتباط کوتاه و سریع بین دو دستگاه است. بلوتوث را می‌توانید در بسیاری از ابزارها مانند تلفن‌های همراه، بلندگوها، سیستم‌های موسیقی/صوتی خودرو و… پیدا کنید. عملکرد بلوتوث در خودرو، تجربه تماس و مدیریت موسیقی را بسیار آسان و راحت می کند. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم آموزش قدم به قدم وصل شدن به بلوتوث ماشین (How To Connect a Bluetooth Device To Your Car Audio System) را بررسی کنیم تا در مورد نحوه اتصال موبایل به بلوتوث ماشین بیشتر بدانید.

چگونه بلوتوث ماشین را روشن کنیم

چگونه بلوتوث ماشین را روشن کنیم

این روزها اکثر گوشی های هوشمند با عملکرد بلوتوث عرضه می شوند، همانطور که در اکثر سیستم های صوتی خودرو بلوتوث وجود دارد. اگر سیستم صوتی قدیمی دارید، می توانید یک فلش بلوتوث به آن اضافه کنید تا سیستم صوتی را با بلوتوث سازگار کنید. پس از انجام این کار، می توانید بلوتوث را تلفن همراه خود را روشن کنید. گام بعدی این است که بلوتوث را روی سیستم صوتی ماشین خود روشن کنید و آن را قابل شناسایی کنید.

سپس می توانید از سیستم صوتی خودرو یا بلوتوث تلفن همراه خود برای ارسال درخواست اتصال به دستگاه دیگر استفاده کنید. پس از پذیرفته شدن درخواست، می توانید دو دستگاه را از طریق بلوتوث با یکدیگر وصل کنید. اکنون می دانیم که “چگونه بلوتوث ماشین را روشن کنیم“، در ادامه ما توضیح داده‌ایم که چگونه به بلوتوث ماشین وصل بشیم. 

چگونه به بلوتوث ماشین وصل بشیم؟

اگر می پرسید که “چگونه به بلوتوث ماشین وصل بشیم“، با انجام این مراحل می توانید نحوه اتصال بلوتوث به خودرو را یاد بگیرید:

  • مرحله ۱: مطمئن شوید که گوشی هوشمند شما دارای عملکرد بلوتوث است و آن را روشن کنید.
  • مرحله ۲: عملکرد بلوتوث را در سیستم صوتی ماشین خود فعال کنید.
  • مرحله ۳: در بخش بلوتوث موبایل، نام سیستم صوتی ماشین خود را در لیست دستگاه های بلوتوث موجود پیدا کنید. اگر نام سیستم صوتی خود را پیدا نکردید روی اسکن دوباره یا تلاش مجدد ضربه بزنید.
  • مرحله ۴: نام بلوتوث ماشین را همانطور که در لیست می بینید انتخاب کنید. ممکن است از شما می خواهد که درخواست جفت شدن را تأیید کنید یا اینکه نیازی به تایید نیست و خود به خود وصل می شوید.
  • مرحله ۵: اگر نیاز به کد تایید دارید، کد جفت شدن سیستم صوتی را وارد کنید. اگر یکی از سیستم‌های صوتی جدید را دارید، یک کد Pair را روی صفحه موبایل خود می‌بینید و باید روی تأیید ضربه بزنید. در مورد سیستم‌های صوتی قدیمی‌تر، باید کد Pair شدن را از دفترچه راهنمای ضبط دریافت کنید. می‌توانید با وارد کردن ۰۰۰۰ یا ۱۲۳۴ شانس خود را امتحان کنید، زیرا این دو کد رایج‌ترین کد Pair برای دستگاه‌های بلوتوث هستند.
  • مرحله ۶: پس از اتصال، صدای گوشی و واحد صوتی ماشین خود را بررسی کنید و آن را مطابق با اولویت خود نگه دارید. اکنون می توانید از آن برای موسیقی، تماس و سایر ویژگی های موجود استفاده کنید.

اگر در درخواست اتصال با مشکلی مواجه شدید، به دفترچه راهنمای سیستم صوتی خودرو مراجعه کنید، زیرا ممکن است آموزش فرآیند Pair کردن مدل سیستم صوتی خاص با تلفن همراه را داشته باشد.

بلوتوث ماشین

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد وصل شدن به بلوتوث ماشین دارید خوشحال می شویم سوالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.