دلیل کم نور شدن چراغ ماشین و آموزش زیاد کردن نور چراغ ماشین

دلیل کم نور شدن چراغ ماشین به مشکل لامپ چراغ، اکسیداسیون لنز چراغ، عدم تنظیم چراغ ها و… مربوط می شود که در این مقاله به بررسی این علت ها و آموزش زیاد کردن نور چراغ ماشین پرداخته‌ایم.

آیا چراغ های ماشین شما کم نور هستند؟ چراغ های کم نور برای رانندگان خطرناک است و آن ها را با مشکلات مختلفی روبرو می کند. علت های مختلفی برای کم نور شدن چراغ وجود دارند که به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به بررسی “دلیل کم نور شدن چراغ ماشین” و آموزش زیاد کردن نور چراغ ماشین (Why Are Car Headlights so Dim) بپردازیم تا این مشکل را برطرف کنید.

دلیل کم نور شدن چراغ ماشین

دلیل-کم-نور-شدن-چراغ-ماشین

در اینجا لیستی از چند دلیل برای کم نور شدن چراغ ماشین آورده شده است:

مشکل لامپ چراغ

لامپ های کم نور و در حال سوختن اغلب شایع ترین دلیل کم نور شدن چراغ ماشین می باشند که خوشبختانه به راحتی می توان آن ها را تعویض کرد و مشکل کم نور شدن چراغ ماشین برطرف کرد.

اکسیداسیون لنز چراغ

لنزهای چراغ ماشین اغلب از اکریلیک ساخته می شوند که در طولانی مدت با قرار گرفتن در برابر نور خورشید واکنش نشان می دهند. این واکنش باعث اکسیده شدن لنزها می شود که در این شرایط چراغ ماشین کدر یا زرد می شود. زمانی که چراغ ماشین کدر یا زرد می شود اجازه عبور نور را نمی دهد و در نتیجه چراغ ماشین کم نور می شود. برای حل این مشکل باید از یک فرد متخصص بخواهید که چراغ ماشین را باز کند و زردی یا کدر شدن چراغ را با پولیش زدن از بین ببرد.

مشکلات برقی یا سیم کشی

هنگامی که چراغ ماشین خود را روشن می کنید، برخی از اجزای سیستم برقی مانند دسته سیم و فیوزها به رساندن برق به چراغ های جلو کمک می کنند. مشکلات سیم کشی می تواند خروجی نور چراغ ماشین را محدود کند و نور را از بین ببرد. دقت داشته باشید که چراغ های هالوژنی به ویژه تحت تاثیر مشکلات سیم کشی و برقی قرار می گیرند که اگر با این مشکل سر و کار دارید بایستی به یک متخصص برق خودرو مراجعه کنید تا مشکلات سیم کشی ماشین را برطرف کند.

عدم تنظیم چراغ های جلو

خودروهای امروزی اغلب گزینه های روشنایی متفاوتی در چراغ های جلو دارند، بنابراین اگر چراغ ها کم نور به نظر می رسند یا کار نمی کنند، بایستی تنظیمات چراغ های جلو را بررسی کنید.

مشکلات مربوط به دینام ماشین

هنگامی که چراغ های جلو ماشین کم نور هستند، باید دینام ماشین را هم بررسی کنید. مخصوصاً وقتی که متوجه شدید چراغ های ماشین با افزایش دور موتور، پر نور و با کاهش دور موتور کم نور می شوند. به این اتفاق سوسو زدن چراغ ماشین نیز می گویند که برای آگاهی بیشتر با این موضوع می توانید مقاله علت سوسو زدن چراغ ماشین را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

چگونه نور چراغ ماشین را زیاد کنیم؟

حال که با دلایل کم نور شدن چراغ ماشین آشنا شدید باید بدانید که چگونه می توانید نور چراغ ماشین را زیاد کنید. اولین مورد برای زیاد کردن نور چراغ ماشین، بررسی لامپ های چراغ است که با تعویض آن ها می توانید مشکل کم نور شدن چراغ را برطرف کنید. توصیه ما این است که از لامپ های قوی تر استفاده کنید تا نور چراغ ماشین زیاد شود. مورد بعدی اینکه تنظیم چراغ و پولیش چراغ به شما در جهت زیاد کردن نور چراغ ماشین کمک می کند. همانطور که در بالا اشاره کردیم، لنز چراغ ماشین در برابر نور خورشید واکنش نشان می دهد و می تواند کاسه چراغ ماشین را کدر یا زرد کند که برای حل این مشکل می توانید چراغ های ماشین را پولیش بزنید تا نور چراغ جلو افزایش پیدا کند. نکته دیگری که می تواند برای زیاد کردن نور چراغ ماشین تاثیر گذار باشد، تعویض چراغ یا لنز چراغ است. در صورتی که تمامی این راه حل ها را برای زیاد کردن نور چراغ را انجام دادید و متوجه شدید که هنوز چراغ ماشین کم نور است، می توانید چراغ و یا لنز چراغ را تعویض کنید تا نور چراغ ماشین زیاد شود. مورد آخر اینکه اگر مشکلات جدی تری مانند خرابی دینام یا سیم کشی وجود داشته باشد، راه حل این است که دینام ماشین را تعویض کنید و یا مشکلات مربوط به سیم کشی ماشین را توسط افراد متخصص برطرف کنید تا چراغ های ماشین مجدداً پر نور شوند.

افزایش نور چراغ ماشین

برای افزایش نور چراغ ماشین بایستی کارهای زیر را انجام دهید:

  • استفاده از لامپ های قوی و باکیفیت
  • پولیش زدن و برطرف کردن زردی و کدری چراغ های ماشین
  • تعویض لنزهای چراغ ماشین با لنزهای پر نور
  • تنظیم کردن چراغ ماشین
  • تعویض چراغ ماشین
  • بررسی مشکلات برقی و سیم کشی
  • بررسی علائم خرابی دینام و تعویض این قطعه در صورت نیاز

چرا نور ماشین کم است

چرا-نور-ماشین-کم-است

اگر می پرسید که چرا نور ماشین کم است، به طور خلاصه می توان گفت که کم نور بودن چراغ ماشین به موارد زیر مربوط می شود:

  • مشکلات مربوط به لامپ چراغ
  • تنظیم نبودن چراغ ماشین
  • کدر شدن یا زردی چراغ
  • مشکلات سیم کشی و برقی
  • خرابی دینام

خرید چراغ ماشین

چراغ یکی از مهم ترین قطعات خودروست که به دید بهتر راننده کمک می کند. اگر چراغ ماشین کم نور شده باشد، راننده دید مناسبی را نخواهد داشت و همین موضوع منجر به تصادف و خطرات دیگر خواهد شد. در بعضی از مواقع، تنها راه حل زیاد کردن نور ماشین تعویض چراغ های ماشین است که اگر شما هم قصد دارید برای افزایش نور چراغ ماشین اقدام به تعویض چراغ کنید، می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و خرید چراغ ماشین را انجام دهید. فروشگاه اینترنتی یدک یار چراغ تمامی ماشین ها را همراه با ضمانت اصالت و سلامت فیزیکی به فروش می رساند تا شما مشتریان عزیز با خیالی راحت چراغ ماشین خود را خریداری کنید. همچنین اگر نیاز به دریافت مشاوره دارید می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و از متخصصان فنی یدک یار تمامی سوالات خود را بپرسید تا خرید مطمئن تری را داشته باشید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد دلیل کم نور شدن چراغ ماشین و آموزش زیاد کردن نور چراغ ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.