مزایا و معایب پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ از محصولات نسل های جدید کمپانی فرانسوی پژو می‌باشد که طی سال های ورورد خود به بازار به یکی از محبوب ترین و پر آپشن ترین اتومبیل های کراس اوور تبدیل شده است. این خودرو دارای مزایا و معایب مختلفی می‌باشد که در این مقاله به بررسی کاملی از آنها پرداخته ایم.

پژو ۲۰۰۸ از خودرو های کراس اور نسل جدید کمپانی فرانسوی پژو است که در سال ۲۰۱۳ برای اولین بار در نمایشگاه ژنو در سوئیس از آن رونمایی شد. پژو ۲۰۰۸ به عنوان رقیب سرسختی برای ۲۰۷ SW محسوب می‌شد و بعد از معرفی کامل در خط تولید انبوه قرار گرفت.

این خودرو در حد فاصل سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ در خط تولید قرار داشت و در مدت زمان کوتاهی به یکی از محبوب ترین خودرو های کراس اور شهری تبدیل شد. خط تولید خودروی ۲۰۰۸ همچنان در کشور ایران وجود دارد و یکی از مورد توجه ترین اتومبیل های جوان پسند در ایران می‌باشد. البته خط مونتاژ این اتومبیل در سال ۱۳۹۶ با همکاری شرکت ایران خودرو و پژو وارد پروسه تولید شد و نسخه فیس لیفت مونتاژ شده آن وارد بازار های ایرانی شد.

پژو ۲۰۰۸ (Peugeot 2008) در سال ۲۰۱۳ جایزه بهترین خودرو اروپایی را به خود اختصاص داد و جوایز متعدد بین المللی از کشور های لهستان، ایرلند، و ایتالیا دریافت کرد. خودروی پژو ۲۰۰۸ همچنین توانست ۵ ستاره ایمنی را از موسسه Euro-NCAP کسب کرد. نسخه جدید و مدرن تر این خودرو در سال ۲۰۱۶ طراحی و رونمایی شد که از نظر ظاهری و امکانات دارای نقاط قوت بیشتری نسبت به نسخه قبلی بود.

در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مزایا و معایب پژو ۲۰۰۸ بپردازیم و تمامی نکات مهم درباره این اتومبیل را برای افرادی که قصد خرید این خودرو را دارند بیان کنیم تا با اطلاعات کامل درباره این محصول پژو اقدام به خرید کنند.

مزایا پژو ۲۰۰۸

مزایا و معایب پژو 2008

طراحی زیبا و مدرن

در نگاه اول به این خودرو می‌توان دریافت که پژو ۲۰۰۸ از جمله خودرو هایی است که از طراحی بسیار زیبا و مدرنی برخوردار است و همین موضوع در جذب خریداران نسل جوان تاثیر گذار بوده است. جلو پنجره ای با طراحی جدید و کرومی رنگ، خطوط قوس دار بر روی بدنه عضلانی این اتومبیل اسپورت نمایی خواستنی را برای این خودرو به وجود آورده است.

طراحی کابین جذاب پژو ۲۰۰۸

علاوه بر طراحی بدنه، کابین و بخش های داخلی ماشین پژو ۲۰۰۸ نیز از طراحی بسیار مدرن و شیکی برخوردار است و می‌توان گفت که ظاهری بهتر از کپچر دارد. نور پرداز های آب رنگ در پشت آمپر، طراحی مدرن داشبورد، غربیلک اسپورت، و صندلی های جادار از جمله مواردی است که کابین پژو ۲۰۰۸ را بسیار شیک جلوه می‌دهد.

مدرن بودن نمای داخلی خودرو از جمله مواردی است که مورد توجه بسیاری از خریداران قرار دارد.

پیشرانه قوی

پیشرانه پژو ۲۰۰۸ با توجه به حجم و ابعاد خودرو در یک کلام فوق العاده است! حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی از نوع THP با قابلیت توربو شارژر توان تولید ۱۶۵ اسب بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا صد آن نیز ۹ ثانیه می‌باشد.

ایمنی بالا

همانطور که به آن اشاره شد، پژو ۲۰۰۸ موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از موسسه Euro-NCAP شده است و این امتیاز نشان دهنده ایمنی بالا خودرو در هنگام رانندگی است. همچنین داشتن امکاناتی از جمله سیستم هشدار دهنده فشار باد تایرها، محدود کننده سرعت، سیستم ترمز های ABS + EBA، ایربگ های جلویی، جانبی، و پرده ای، سیستم کمک حرکت در سربالایی، قفل برقی کودک، و … از جمله آپشن های ایمنی این خودرو محسوب می‌شود.

فضای داخلی جادار

بر خلاف کراس اور بودن این اتومبیل در نگاه اول، ۲۰۰۸ از جمله خودرو هایی است که فضای جاداری برای سرنشینان جلو و عقب دارد. صندلی های چرمی با قابلیت تنظیم ۶ جهته برقی این خودرو را تبدیل به اتومبیلی راحت و جادار برای طی کردن مسافت های طولانی مانند مسافرت کرده است.
البته ذکر این نکته مهم است که فضای مناسب و جادار در بخش جلویی کابین وجود دارد در صورتی که فضای سرنشینان عقب فاقد این فضای جادار است.

لایتر های خطی در سقف

وجود چراغ های روشن خطی در بخش سقف ۲۰۰۸ یکی از مزایای این خودرو محسوب می‌شود که جنبه زیبایی و کاربردی را با هم داراست. نمونه چنین آپشنی در خودرو هایی نظیر رولزرویس دیده می‌شود که برای بسیاری از خریداران قابل توجه است.

نمای پشتی پژو 2008

طراحی غیر هم سطح در سقف

علاوه بر لندروور دیسکاوری و نیسان Xterra، پژو ۲۰۰۸ هم از قابلیت غیر سطحی در بخش سقف برخوردار است که علاوه بر جنبه های زیبایی سبب بهبود ضریب آیرودینامیکی نیز می‌شود.

امکانات و آپشن های مناسب

پژو ۲۰۰۸ از آن دسته از اتومبیل هایی است که با توجه به قیمت از امکانات بسیار مناسبی برخوردار است. وجود این امکانات به محبوبیت و مزایای هر چه بیشتر این مدل پژو افزوده است. فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا با مانیتور ۷ اینچی، کروز کنترل، آینه های جانبی تاشونده، سیستم پارک خودکار، سیستم دنده عقب، چراغ های ال ای دی، برف پاک کن خودکار، تنظیم ارتفاع خودکار صندلی، و … از جمله آپشن های این پژو به شمار می‌روند.

سواری نرم

اگر تصمیم به خرید یک خودرو دارید که سواری نرمی را خصوصا در حین رانندگی های طولانی مدت تجربه کنید، پژو ۲۰۰۸ می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. سیستم تعلیق قدرتمند و سواری نرم و راحت این خودرو سبب می‌شود تا تجربه خوبی از رانندگی خود داشته باشید.

معایب پژو ۲۰۰۸

فقدان سانروف

بر خلاف داشتن امکانات و آپشن های مختلفی که این خودرو دارد، عدم وجود سانروف در خودرویی مدرن یکی از ضعف های اصلی به حساب می‌آید. متاسفانه در نسخه ی اصلی این خودرو سانروف و آپشن های دیگر موجود اند ولی در نسخه ی مونتاژ یک سری از اپشن ها حذف شده اند. می توانید تمام این آپشن ها را در مقاله ی آپشن های حذف شده ی پژو ۲۰۰۸ مطالعه نمایید.

نداشتن چهار چرخ محرک

پژ ۲۰۰۸ بر خلاف شاسی بودن بدنه، نداشتن چهار چرخ محرک به عنوان یکی از نقاط ضعف بسیار قابل توجهی است که بر این خودرو وارد است. کم کردن هزینه های این اتومبیل یکی از دلایلی است که استفاده از سیستم چهار چرخ محرک آن را چار مشکل می‌کند.

محدودیت در استفاده از سیستم سرگرمی برای آی او اس

سیستم سرگرمی این کراس اوور زیبا مجهز به بلوتوث است که قابلیت اتصال برای اندروید را فراهم می‌آورد اما برای اتصال آیفون و سیستم عامل آی او اس باید یک کد به دستگاه وارد شود تا به واسطه آن بتوانید از سیستم سرگرمی استفاده کنید. این موضوع مخصوصا برای افرادی که صاحب گوشی های اپل هستند مشکل ایجاد خواهد کرد.

کوچک بودن محفظه داشبورد

داشتن ابعاد مناسب اما برخورداری از محفظه کوچک و کم جایی در داشبورد یکی دیگر از معایب مختلف این خودرو محسوب می‌شود.

محفظه کوچک سوخت

پژو ۲۰۰۸ دارای محفظه سوخت کوچکی است که ممکن است طی کردن مسیر های طولانی مدت را دچار کمی مشکل کند. همچنین، هشدار آزار دهنده اتمام سوخت که در بخش کابین اتومبیل خودنمایی می‌کند و با قرمز شدن چراغ در پشت آمپر به شدت گوشزد می‌شود.

کوچک بودن بلند گوها

بلند گو های بکار رفته در این خودرو از برند JBL می‌باشد که در مقایسه با یک خودرو کراس اوور بسیار کوچک تر از حد معمول است البته کیفیت صدای آنها مناسب است.

خدمات پس از فروش محدود

دسترسی کم و پایین به لوازم یدکی پژو ۲۰۰۸ و عدم وجود تعمیرکاران ماهر در رابطه با این خودرو از جمله معضلات و عیب های پژو ۲۰۰۸ به شمار می‌رود که در صورت نیاز به تعمیر فرد را دچار معضل بزرگی خواهد کرد. همچنین این خودرو یک سری قطعات داشته که متاسفانه زود مستهلک می شوند و از بین می روند. می توانید لیست این قطعات را در قطعات پر مصرف پژو ۲۰۰۸ مطالعه نمایید.

بکار بردن متریال خشک و پلاستیکی

داشبورد پژو ۲۰۰۸ بر خلاف طراحی خوبی که دارد اما از متریال خشک و پلاستیکی بی کیفیتی ساخته شده که کمی برای فرد دلسرد کننده خواهد بود.

طراحی ریموت قدیمی

طراحی ریموت پژو ۲۰۰۸ مشابه به ریموت پژو ۲۰۶ می‌باشد و این موضوع با توجه به جدید بودن تولید این خودرو کمی دلسرد کننده برای خریدار خواهد بود.

قیمت بالا و تنوع کمی در رنگبندی

پژو ۲۰۰۸ با توجه به امکانات و آپشن هایی که دارد در دسته بندی خودرو های گرانقیمت قرار می‌گیرد و قیمت خرید نمونه های صفر و حتی کارکرده آن کمی غیر منطقی به نظر می‌آید. همچنین، فقدان تنوع در رنگبندی آن نیز از دیگر معضلات وارده برای خریدار محسوب می‌شود.

پلتفرم قدیمی در مقایسه با وزن اتاق

پژو ۲۰۰۸ به عنوان جایگزینی برای پژو ۲۰۷ اس دبلیو معرفی شد و پلتفرم بکار رفته در طراحی آن PF1 با کد A94 بوده است. قدیمی بودن پلتفرم بکار رفته در مقایسه با وزن کلی خودرو که ۱۲۴۵ کیلوگرم است کمی دور از انتظار است. ۲۰۰۸ همچنین دارای ۴۱۵۹ میلی متر طول، ۱۷۳۹ عرض، و ۱۵۵۶ ارتفاع می‌باشد.

حساسیت بالا موتور ۲۰۰۸ به روغن موتور و بنزین

با توجه به کیفیت بسیار پایین بنزین عرضه شده در جایگاه های مختلف سراسر کشور و سخت پیدا شدن بنزین سوپر و همینطور جولان دادن روغن موتور های بی کیفیت و تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو باید خاطر نشان کرد یکی از بزرگترین معایب پژو ۲۰۰۸ توربو بودن موتور این خودرو است که موجب حساسیت بالای موتور به کیفیت روغن و بنزین میشود. شما همواره باید از بنزین سوپر (پیشنهاد میشود همراه با اکتان) یا نهایتا در شرایط اضطراری از بنزین معمولی با اکتان استفاده نمایید تا شاهد خرابی های شدید و سنگین موتوری نباشید. از طرفی تحت هر شرایطی باید روغن موتور مناسب ۲۰۰۸ با استاندارد های معرفی شده از سوی کمپانی پژو استفاده کنید تا آسیب به توربو و سایر قطعات موتوری وارد نشود. در کل حساسیت بالای موتور پژو ۲۰۰۸ به روغن و بنزین باعث شده تا در شرایط حال حاضر کشور هزینه نگهداری این خودرو به مراتب افزایش پیدا کند.

قیمت بالای لوازم یدکی ۲۰۰۸

با توجه به این که بازار خودرو به صورت لحظه ای دچار تغییر قیمت می شود، باید خاطر نشان کرد که قطعات یدکی آن هم به همین شکل دستخوش تغییر قرار می گیرد. یکی دیگر از مهم ترین معایب این خودرو قیمت بالای لوازم یدکی پژو ۲۰۰۸ می باشد. قیمت های لوازم و قطعات این خودرو به صورت سر سام آوری بالا است و در خیلی از موارد به صورت نجومی می باشد. برای بررسی قیمت لوازم یدکی پژو ۲۰۰۸ می توانید وارد قسمت این خودرو شده و قطعات مورد نظر را بررسی کنید.

آیا پژو ۲۰۰۸ بخریم؟

آیا پژو 2008 بخریم؟

با توجه به موارد گفته شده درباره مزایا و معایب پژو ۲۰۰۸، این اتومبیل از دسته خودرو های شهری کراس اوور است که چندی است محبوبیت بالایی را در میان نسل جوان کسب کرده است. امکانات و آپشن های قابل توجه این خودرو در کنار پیشرانه، سواری نرم، طراحی شیک و کیفیت مناسب ۲۰۰۸ از جمله نقاط قوتی است که نیاز بسیاری از خریداران را برآورده می‌کند.

متاسفانه با وجود نوسانات قیمتی اخیر که بازار خودرو را نیز در کشور تحت شعاع خود قرار داده افزایش فضایی قیمت اتومبیل ها که پژو ۲۰۰۸ نیز شامل آن می‌شود کمی غیر منطقی و دور از انتظار شده تا جایی که خریداران ترجیح به خرید اتومبیل هایی با قیمت پایین تر و امکانات ساده تر دارند. البته این افزایش قیمت ها به طور کلی نشان دهنده وضعیت ناپایدار بازار های داخلی است و در واقع این مدل پژو هم در دسته بندی اتومبیل هایی با رنج قیمتی مناسب قرار می‌گرفته که به عنوان یک کراس اوور شهری و شیک پاسخگوی نیاز افراد است.

به نظر شما از دیگر مزایا و معایب پژو ۲۰۰۸ چه مواردی است؟ با توجه به موارد ذکر شده آیا مایل به خرید این خودرو با رنج قیمتی کنونی هستید؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.