بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۲۰۰۸

تعمیر و نگهداری پژو ۲۰۰۸ موضوعی بسیار مهم است که می تواند عملکرد و طول عمر ماشین را افزایش دهد. پژو ۲۰۰۸ همانند بسیاری از خودروهای دیگر دارای اقلام مصرفی مختلفی می باشد که این اقلام طی بازه های زمانی مشخص نیاز به تعویض خواهند داشت. در این مقاله ما بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۲۰۰۸ را بررسی کرده‌ایم تا بدانید چه قطعه‌ای را چه موقع باید تعویض کنید.

پژو ۲۰۰۸ (Peugeot 2008) یک خودروی کراس اور جمع و جور شهری است که در سال ۱۳۹۶ با همکاری شرکت ایران خودرو و کمپانی پژو، نسخه فیس لیفت و مونتاژ شده آن در بازار کشورمان عرضه شد. از همان ابتدا، به دلیل ظاهر زیبا و مشخصات فنی قابل قبولی که پژو ۲۰۰۸ داشت توانست توجهات زیادی را به خود جلب کند و افراد زیادی را به سمت خود بکشاند. البته در حال حاضر به دلیل تحریم ها تولید پژو ۲۰۰۸ متوقف شده که این مسئله روی واردات و قیمت قطعات پژو ۲۰۰۸ تاثیر گذاشته است. همانطور که می دانید تعمیر و نگهداری و تعویض به موقع اقلام مصرفی می تواند عمر مفید خودرو را به بالاترین حد ممکن برساند که به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۲۰۰۸” بپردازیم تا بتوانید سلامت و کارایی ماشین خود را افزایش دهید.

بهترین زمان تعویض روغن موتور ۲۰۰۸

روغن موتور پژو ۲۰۰۸ یکی از مهم ترین اقلام مصرفی این خودروست که معمولاً بعد از مدت زمانی مشخص نیاز به تعویض دارد. با توجه به اینکه موتور پژو ۲۰۰۸ از نوع توربو شارژ است باید روغن موتور مناسب این خودرو را انتخاب کنید و در زمانی مناسب تعویض روغن را انجام دهید تا علاوه بر افزایش عملکرد موتور، از خرابی ها مختلف جلوگیری کنید.

روغن موتور پژو ۲۰۰۸ باید دارای غلظت ۵W30 و گرید کیفی SN باشد که به همین دلیل روغن موتورهای دیوینول، لیکومولی سوپر لایش و کاسترول پیشنهاد می گردد. به ترتیب بهترین زمان تعویض روغن موتور ۲۰۰۸ در برند دیوینول هر ۵ تا ۷ هزار کیلومتر، لیکومولی سوپر لایش هر ۶ هزار کیلومتر و در نهایت کاسترول هر ۵ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=219]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ۲۰۰۸

یکی دیگر از مهم ترین اقلام مصرفی پژو ۲۰۰۸، روغن گیربکس می باشد. همانطور که می دانید گیربکس های اتوماتیک حساسیت های بیشتری نسبت به گیربکس های دنده‌ای دارند که به همین منظور باید تعویض روغن گیربکس را سر موقع انجام دهید. بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ۲۰۰۸ بعد از طی کردن مسافتی بین ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر یا هر ۲ سال یکبار می باشد.

[ARPrice id=220]

بهترین زمان تعویض زنجیر تایم ۲۰۰۸

زنجیر تایم پژو ۲۰۰۸ زمان باز و بسته شدن سوپاپ ها را تنظیم می کند و یا به عبارتی تایمینگ موتور را تنظیم می کند. پژو ۲۰۰۸ از آن دسته خودروهایی است که به جای تسمه تایم از زنجیر تایم استفاده می کند که طبیعتاً زنجیر تایم عمر بالاتری را نسبت به تسمه تایم خواهد داشت. به همین منظور می توان گفت که بهترین زمان تعویض زنجیر تایم ۲۰۰۸ هر ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=221]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام ۲۰۰۸

تسمه دینام پژو ۲۰۰۸ این وظیفه را دارد که قدرت را از موتور دریافت کند و به دینام انتقال دهد. زمانی که انتقال قدرت موتور به دینام صورت گرفت، فولی دینام به حرکت در می آید و با چرخیدن آن دینام ماشین شارژ می شود و برق خودرو را تامین می کند. عوارض پاره شدن تسمه دینام بسیار جدی است و هرگونه تَرک یا آسیب می تواند منجر به پاره شدن این قطعه در هنگام کار شود. به همین منظور توصیه می کنیم هر از چند گاهی به صورت بصری سلامت تسمه دینام ۲۰۰۸ را مورد بررسی قرار دهید و بعد از طی کردن مسافت ۶۰ هزار کیلومتر حتماً این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=222]

بهترین زمان تعویض شمع ۲۰۰۸

شمع ۲۰۰۸ وظیفه دارد که که عمل جرقه زنی و احتراق موتور را شروع کند و ادامه دهد که به همین دلیل یکی از مهم ترین قطعات در سیستم احتراق این خودرو به‌شمار می رود. شمع پژو ۲۰۰۸ قطعه‌ای مصرفی است که به دلیل حساسیت بالای موتور این خودرو بایستی سر موقع تعویض شود تا در سیستم احتراق مشکلی بوجود نیاید. به طور کلی کیفیت شمع، کیفیت سوخت، سبک رانندگی و غیره روی عمر این قطعه تاثیر گذارند. با این اوصاف بهترین زمان تعویض شمع ۲۰۰۸ هر ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=223]

بهترین زمان تعویض باتری ۲۰۰۸

باتری ۲۰۰۸ وظیفه تامین نیروی برق این خودرو را بر عهده دارد که اگر باتری نباشد شما نمی توانید خودرو را استارت بزنید، نمی توانید چراغ ها و سیستم پخش را روشن کنید و به طور کلی تجهیزاتی که با برق کار می کنند در صورت نبود باتری از کار می افتند. پس با توجه به اهمیت باتری ۲۰۰۸، بررسی و تست سلامت باتری ماشین در طول زمان به شما کمک می کند که در خیابان و جاده گرفتار نشوید. به طور کلی بهترین زمان تعویض باتری ۲۰۰۸ هر ۲ تا ۳ سال می باشد که البته طول عمر باتری ماشین کاملاً بستگی به طرز استفاده و کیفیت باتری دارد.

[ARPrice id=224]

بهترین زمان تعویض لنت ۲۰۰۸

لنت ترمز روی دیسک ترمز قرار می گیرد و زمانی که پدال ترمز را فشار می دهید این قطعه با دیسک ترمز تماس پیدا کرده و باعث کاهش سرعت خودرو می شود. لنت ترمز ۲۰۰۸ قطعه‌ای مصرفی است که باید به صورت دوره‌ای تعویض شود تا سیستم ترمز عمکلرد مناسب خود را حفظ کند. همانطور که می دانید لنت های جلو زودتر از لنت های عقب تمام می شوند که به همین منظور بهترین زمان تعویض لنت ترمز جلو ۲۰۰۸ هر ۲۰ تا ۳۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لنت ترمز عقب ۲۰۰۸ هر ۷۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر می باشد. البته لازم به ذکر است کیفیت لنت ترمز، سبک رانندگی و شرایط رانندگی تاثیر مستقیمی روی عمر این قطعه دارد.

[ARPrice id=225]

بهترین زمان تعویض لاستیک ۲۰۰۸

همه ما با اهمیت لاستیک های ماشین آشنایی داریم و می دانیم که تعویض به موقع لاستیک ها چه تاثیری زیادی روی هندلینگ و کیفیت سواری دارد. لاستیک ها با توجه به مصرفی بودنشان باید در مدت زمان هایی مشخص تعویض شوند که البته می توان زمان تعویض را از روی عمق آج لاستیک و سلامت آن نیز تشخیص داد. با توجه به اینکه لاستیک های جلو زودتر از لاستیک های عقب فرسوده می شوند، بهترین زمان تعویض لاستیک جلو ۲۰۰۸ هر ۶۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لاستیک عقب ۲۰۰۸ هر ۸۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=226]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ همانند بسیاری از خودروهای دیگر دارای فیلترهای مختلفی می باشد که این فیلترها در بازه های زمانی مشخص نیاز به تعویض خواهند داشت. در ادامه ما به تفکیک به بررسی بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ۲۰۰۸ پرداخته‌ایم:

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا ۲۰۰۸:

فیلتر هوا پژو ۲۰۰۸ در محفظه موتور قرار دارد و هوای ورودی به موتور را کنترل می کند تا کثیفی های مختلف وارد موتور نشود. با گذشت زمان فیلتر هوا پژو ۲۰۰۸ به دلیل فیلتر ذرات و آلودگی ها مسدود می شود و باعث گرفتگی هوای ورودی به موتور خواهد شد که به همین دلیل نیاز به تعویض خواهد داشت. به طور معمول توصیه می شود که فیلتر هوا ۲۰۰۸ را هر ۱۰ هزار کیلومتر تعویض کنید و البته دقت داشته باشید که اگر در محیط های با آلودگی زیاد و گرد و غبار رانندگی می کنید، زمان تعویض فیلتر هوا ۲۰۰۸ باید هر ۵ هزار کیلومتر باشد.

[ARPrice id=227]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق ۲۰۰۸:

فیلتر اتاق پژو ۲۰۰۸ هوای ورودی به ماشین را فیلتر می کند تا از نفوذ آلودگی ها به هوایی که داخل خودرو تنفس می کنید جلوگیری کند. زمان تعویض فیلتر اتاق ۲۰۰۸ بستگی به محیطی که در آن رانندگی می کنید دارد و طبیعتاً محیط های با آلودگی زیاد باعث زودتر فرسوده شدن فیلتر هوا ۲۰۰۸ خواهد شد. به همین منظور بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق ۲۰۰۸ هر ۱۰ الی ۱۵ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=228]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن ۲۰۰۸:

یکی دیگر از قطعات مهم و مصرفی که باید به موقع تعویض شود، فیلتر روغن پژو ۲۰۰۸ می باشد. این قطعه وظیفه دارد که روغن موتور را تصفیه می کند تا روغن موتور بتواند به خوبی روانکاری و خنک سازی قطعات داخل موتور را انجام دهد. بهترین زمان تعویض فیلتر روغن پژو ۲۰۰۸ هر ۵ تا ۱۰ هزار کیلومتر است ولی توصیه می کنیم هر زمان که تعویض روغن موتور را انجام می دهد همراه با روغن موتور، فیلتر روغن را هم تعویض کنید.

[ARPrice id=229]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین ۲۰۰۸:

آلاینده ها و آلودگی های مختلفی در سوخت وجود دارد که باعث تاثیرات منفی در عملکرد موتور می شود. صافی بنزین یا فیلتر بنزین پژو ۲۰۰۸ با جذب این آلاینده ها از ورود ناخالصی به داخل موتور جلوگیری می کند که با توجه به توربو شارژ بودن موتور پژو ۲۰۰۸ تعویض به موقع این قطعه بسیار بسیار مهم می باشد. به همین منظور بهترین زمان تعویض صافی بنزین ۲۰۰۸ هر ۲۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=230]

بهترین زمان تعویض کمک فنر ۲۰۰۸

کمک فنر پژو ۲۰۰۸ بخشی از سیستم تعلیق این خودروست که با جذب نوسانات و ضربات وارده به شاسی خودرو باعث جلوگیری از انتقال این نوسانات به اتاق خودرو خواهد شد. عمر مفید کمک فنر ۲۰۰۸ بستگی به سبک و شرایط رانندگی دارد اما به طور میانگین بهترین زمان تعویض کمک فنر ۲۰۰۸ هر ۶۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=231]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور ۲۰۰۸

کاتالیزور پژو ۲۰۰۸ در ابتدا و انتهای آن دارای لوله هایی می باشد، این لوله ها از یک طرف به خروجی اگزوز و از طرف دیگر به خروجی منیفولد متصل می شود و باعث کاهش انتشار آلایندگی خودرو خواهد شد. با توجه به اینکه کاتالیزور قطعه‌ای مصرفی است شما باید هر ۳ الی ۴ سال یکبار و یا بعد از طی کردن مسافتی در حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر اقدام به تعویض کاتالیزور ۲۰۰۸ کنید.

[ARPrice id=232]

خرید لوازم یدکی پژو ۲۰۰۸

خرید لوازم یدکی پژو 2008

تا به اینجای مقاله شما می دانید که چه قطعه‌ای را چه زمانی باید تعویض کنید تا ماشین خود را در بهترین شرایط نگه دارید. با این تفاسیر هر زمان که نیاز به تعویض اقلام مصرفی پژو ۲۰۰۸ دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و خرید لوازم یدکی پژو ۲۰۰۸ را انجام دهید. مجموعه یدک یار قطعات مصرفی پژو ۲۰۰۸ را در برندها و کیفیت های مختلف گردآوری کرده تا شما عزیزان با دستی باز به انتخاب خود بپردازید. علاوه بر این، در زمان خرید لوازم یدکی پژو ۲۰۰۸ شما می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. پس از تماس با یدک یار همکاران ما به تمامی سوالات شما عزیزان پاسخ خواهند داد تا از تجربه خرید بهتری بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه یا سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۲۰۰۸ دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.