بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ام وی ام ۱۱۰

آگاهی از زمان تعویض اقلام مصرفی ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S به شما کمک می کند که این ماشین را در بهترین شرایط نگهداری کنید و از خرابی های متعدد که ناشی از عدم تعویض این قطعات می باشد جلوگیری کنید. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S که شامل روغن موتور، تسمه تایم، لنت ترمز، لاستیک، فیلتر هوا، فیلتر روغن و… می باشد پرداخته‌ایم تا بدانید هر کدام از این محصولات مصرفی را چه زمانی بایستی تعویض کنید.

ام وی ام ۱۱۰ (Chery QQ3) که در کشور چین با نام چری QQ3 شناخته می شود یک خودروی جمع و جور و کوچک است که از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به دوو ماتیز می باشد. این خودرو که به دلیل ابعاد کوچکش یک گزینه مناسب برای بانوان می باشد زیر نظر شرکت مدیران خودرو تولید می شد تا اینکه در سال ۱۳۹۴ نسخه فیس لیفت این ماشین به نام ام وی ام ۱۱۰S که هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ فنی نسبت به نسخه قبلی بهبود یافته بود روانه بازار گردید. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به بررسی “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ام وی ام ۱۱۰ بپردازیم تا با آگاهی از زمان دقیق تعویض اقلام مصرفی بتوانید این خودرو را در بهترین شرایط نگهداری کنید.

بهترین زمان تعویض روغن موتور ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S

روغن موتور مهم ترین محصول مصرفی خودروی ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S می باشد که نقش اساسی را در روان کنندگی و تمیز کاری قطعات موتور خودرو بر عهده دارد. از آنجایی که نبود روغن موتور و خرابی آن می تواند به قطعات موتور آسیب وارد کند و باعث استهلاک آنها شود ما توصیه می کنیم از بهترین روغن موتور برای ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S که شامل برندهای لیکومولی، کاسترول، ادینول، سوپر پیشتاز و پارس پایا می باشد استفاده کنید و همچنین روغن موتور ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S را هر ۵ الی ۶ هزار کیلومتر یا هر شش ماه یکبار تعویض کنید.

[ARPrice id=435]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S

روغن گیربکس ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S سیالی است که باعث روانکاری قطعات مختلف گیربکس و همچنین انتقال نیرو از جعبه دنده به موتور می شود. از آنجایی که خودروی ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک به بازار عرضه شده شما باید روغن گیربکس مدل های دنده‌ای ام وی ام ۱۱۰ را هر ۵۰ هزار کیلومتر و روغن گیربکس مدل های اتوماتیک ام وی ام ۱۱۰ را هر ۴۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=436]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S

مهم ترین تسمه ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S تسمه تایم نام دارد که این قطعه باعث هماهنگ سازی چرخش و حرکت میل لنگ و میل سوپاپ می شود. همانطور که می دانید عوارض پاره شده تسمه تایم بسیار زیاد است که همین دلیل محکمی برای دقت ویژه به زمان تعویض تسمه تایم ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S می باشد. متخصصان فنی یدک یار به شما پیشنهاد می کنند که تسمه تایم ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S را هر ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=437]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S

از دیگر تسمه های مهم خودروی ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S تسمه دینام می باشد که این تسمه انرژی قطعات مهم و کلیدی موتور را تامین می کند و آن ها را به حرکت در می آورد. عوارض پاره شدن تسمه دینام ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S نیز همانند تسمه تایم زیاد است که به همین دلیل بهتر است حدوداً هر ۱۰۰ هزار کیلومتر تسمه دینام ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S را تعویض کنید.

[ARPrice id=438]

بهترین زمان تعویض شمع ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S

شمع ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S در داخل سیلندر و بالای موتور قرار دارد که پس از مکش سوخت به درون سیلندرها تنها با یک جرقه کوچک سبب احتراق می شود. ام وی ام ۱۱۰ دارای مدل های ۳ سیلندر و ۴ سیلندر می باشد که توصیه می شود شمع این تیپ ها را هر ۴۰ هزار کیلومتر تعویض کنید تا خودرو دچار بالا رفتن مصرف سوخت، پایین آمدن شتاب و در کل احتراق ناقص نشود. در مورد زمان تعویض شمع ام وی ام ۱۱۰S هم باید گفت هر ۴۰ هزار کیلومتر زمان مناسبی برای تعویض این قطعه می باشد.

[ARPrice id=439]

بهترین زمان تعویض باتری ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S

باتری ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S قطعه‌ای است که نیرو الکتریسیته را تامین، ذخیره و تقسیم می کند تا قطعات برقی خودرو بتوانند به درستی کار کنند. معمولاً طول عمر مفید باتری ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S بین ۲ الی ۳ سال می باشد که در این بین نیاز به تعویض باتری پیدا خواهید کرد.

[ARPrice id=440]

بهترین زمان تعویض لنت ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S

یکی از قطعات بسیار مهم که مستقیماً با ایمنی سرنشینان خودرو و سایر افراد سر و کار دارد لنت ترمز ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S می باشد. در واقع لنت ترمز پس از فشار دادن پدال ترمز با دیسک ها تماس پیدا می کند و باعث توقف و کاهش سرعت ماشین می شود که به همین دلیل بایستی علائم زمان تعویض لنت ترمز را جدی بگیرید و آن را به موقع تعویض کنید. بهترین زمان تعویض لنت ترمز جلو ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S هر ۴۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لنت ترمز عقب ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S هر ۶۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=441]

بهترین زمان تعویض لاستیک ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S

در مورد لاستیک های ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S نیز می توان گفت نقش مهمی را در ایمنی خودرو دارند چراکه سلامت لاستیک ها باعث بالا رفتن کیفیت سواری و هندلینگ و عملکرد بهتر ترمزهای ماشین می شود. از این رو توصیه می شود لاستیک جلو ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S را هر ۷۰ هزار کیلومتر و لاستیک عقب ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S را هر ۹۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=442]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S

فیلتر هوا، فیلتر اتاق، فیلتر روغن و صافی بنزین جزء اقلام مصرفی مهم این خودرو محسوب می شوند که ما در ادامه به تفکیک بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S:

ذرات و آلاینده‌های زیادی در هوا وجود دارند که اینها می توانند به بسیاری از اجزای موتور ماشین آسیب جدی برسانند و سبب فرسایش آنها شوند. فیلتر هوا ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S در این میان وظیفه دارد که آلاینده‌های موجود در هوا مانند گرد و غبار، دوده و رطوبت را به خود جذب کند تا هوای تمیز وارد موتور خودرو شود. با گذر زمان فیلتر هوا ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S به دلیل انجام فیلتراسیون دچار گرفتگی می شود و کارایی خود را از دست می دهد که به همین دلیل بهتر است هر ۱۰ هزار کیلومتر فیلتر هوا ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S را تعویض کنید.

[ARPrice id=443]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S:

یکی دیگر از فیلترهای مهم ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S فیلتر کابین یا همان فیلتر اتاق می باشد که قبل از اینکه هوای بیرون به داخل اتاق ماشین وارد شود، باید از این فیلتر عبور  کند تا هوای تمیز از دریچه ها خارج شود و سلامت سرنشینان خودرو به خطر نیفتد. فیلتر اتاق ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S هر ۱۰ الی ۱۲ هزار کیلومتر نیاز به تعویض دارد که البته اگر در محیط های با آلودگی زیاد تردد می کنید بهتر است که زودتر از موعد اقدام به تعویض این قطعه کنید.

[ARPrice id=444]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S:

فیلتر روغن ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S کثیفی های روغن موتور را به خود جذب می کند تا روغن موتور بتواند به درستی روانکاری و خنک سازی قطعات داخل موتور را انجام دهد. به همین منظور بهتر است هر زمان که قصد دارید روغن موتور را تعویض کنید همراه با آن، فیلتر روغن ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S را هم تعویض کنید.

[ARPrice id=445]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S:

صافی بنزین ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S یکی از قطعات مهم و کاربردی این خودرو است که وظیفه جذب آلاینده‌ها و ذرات آلوده و همچنین جلوگیری از عبور آنها به باک بنزین ماشین را دارد. با گذر زمان صافی بنزین کارایی خود را به دلیل جذب آلاینده‌ها از دست می دهد که به همین دلیل توصیه می شود هر ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر صافی بنزین ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S را تعویض کنید.

[ARPrice id=446]

بهترین زمان تعویض کمک فنر ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S

یکی از بخش های بسیار مهم سیستم تعلیق این خودرو کمک فنر می باشد که با جذب ضربات و ارتعاشات وارده به شاسی خودرو اجازه نمی دهد اتاق ماشین به مرور زمان دچار لرزش و سر و صدا شود. به طور معمول بهترین زمان تعویض کمک فنر ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S هر ۸۰ هزار کیلومتر می باشد که البته سبک و شرایط رانندگی شما نیز می تواند باعث کاهش یا افزایش طول عمر این قطعه شود.

[ARPrice id=447]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S

کاتالیزور ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S یکی از قطعات اصلی سیستم کنترل آلایندگی این خودرو می باشد که انتها و ابتدای این قطعه را لوله های پهنی تشکیل داده‌اند که از یک طرف به خروجی اگزوز و از طرف دیگر به خروجی منیفولد موتور نصب می شود و منجر به کاهش آلایندگی خودرو می شود. معمولاً بهترین زمان تعویض کاتالیزور ام وی ام ۱۱۰ و ۱۱۰S هر ۱۰۰ هزار کیلومتر می باشد که بایستی در این زمان نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنید.

[ARPrice id=448]

خرید لوازم یدکی ام وی ام ۱۱۰

خرید-لوازم-یدکی-ام-وی-ام-110

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، تعویض به موقع اقلام مصرفی باعث بالا رفتن عملکرد ماشین و جلوگیری از خرابی های متعدد می شود. به همین منظور هر زمان که قصد تعویض محصولات مصرفی این خودرو دارید می توانید برای خرید لوازم یدکی ام وی ام ۱۱۰ به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. لازم به ذکر است که در صورت تماس با این شماره شما می توانید از مشاوره رایگان بهره مند شوید و تمامی سوالات خود را از متخصصان فنی یدک یار بپرسید تا از تجربه خرید هرچه بهتری بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید اگر سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ام وی ام ۱۱۰ دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند. 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.