مواد تشکیل دهنده و جنس داخل کاتالیزور چیست؟

کاتالیزور ماشین از سه بخش هسته کاتالیزور، مایع کاتالیزور و لایه اکسیدی تشکیل شده که جنس هسته کاتالیزور معمولاً از سرامیک مونولیتی و مایع کاتالیزور از جنس فلزات گرانبها می باشد. در این مقاله ما به بررسی مواد تشکیل دهنده و جنس داخل کاتالیزور پرداخته‌ایم تا اطلاعات لازم را پیدا کنید.

مبدل کاتالیزوری یک دستگاه کنترل آلاینده‌های خودروست که برای تبدیل محصولات سمی احتراق به مواد کمتر سمی با انجام واکنش شیمیایی کاتالیز شده استفاده می شود. حال سوالی که بوجود می آید این است که “مواد تشکیل دهنده و جنس داخل کاتالیزور” چیست (What Materials are Used in Catalytic Converters) که در ادامه ما به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم تا هر آنچه که لازم است را بدانید.

مواد تشکیل دهنده کاتالیست خودرو

مواد-تشکیل-دهنده-و-جنس-داخل-کاتالیزور

قبل از بررسی اینکه مواد داخل کاتالیزور چیست ابتدا باید بدانید که اجزا تشکیل دهنده کاتالیزور خودرو شامل چه بخش هایی می شود. کاتالیزور ماشین از هسته کاتالیزور، مایع کاتالیزور و لایه اکسیدی تشکیل شده است. هسته یا بستر کاتالیزور می تواند بر اساس مدل ماشین متفاوت باشد ولی به طور کلی هسته کاتالیزور به صورت سرامیکی با ساختار لانه زنبوری است. مایع کاتالیزور که مهم ترین جزء تشکیل دهنده کاتالیزور می باشد،‌ ساختاری از فلزهای با ارزش مانند طلا و پلاتین دارد. در نهایت لایه اکسیدی نیز که به عنوان نگهدارنده مایع کاتالیزور شناخته می شود، از جنس دی اکسید تیتانیوم، آلومینیوم، سیلیکا و… می باشد.

حال میرسیم به مبحث اصلی که مواد تشکیل دهنده کاتالیزور می باشد؛ جنس هسته کاتالیزور اگزوز معمولاً از سرامیک مونولیتی است، مایع یا همان مواد تشکیل دهنده داخل کاتالیزور، اصلی ترین بخش این قطعه می باشد که همانطور که گفته شد از فلزات گرانبها ساخته می شود.

مواد داخل کاتالیزور ماشین چیست

گفتنی است در راستای کاهش هزینه تولید مواد داخل کاتالیزور ماشین، بیشتر از پالادیوم و رادیوم در مایع کاتالیست استفاده می کنند که اصولاً تا ۹% از جنس کاتالیزور اگزوز پلاتین بوده که اصلی ترین دلیل برای گران بودن قیمت کاتالیزور محسوب می شود.

خرید کاتالیزور ماشین

آشنایی با مواد تشکیل دهنده و جنس داخل کاتالیزور به این دلیل مهم است که به شما کمک می کند هنگام خرید این قطعه اطلاعات فنی لازم را داشته باشید تا بهترین کاتالیزور که عملکرد مناسبی را در ماشینتان داشته باشد را خریداری کنید. شما عزیزان می توانید برای خرید کاتالیزور ماشین به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید تا تمامی سوالات خود را از متخصصان فنی یدک یار بپرسید. همکاران ما در مجموعه یدک یار اطلاعات فنی لازم را به صورت کاملاً رایگان در اختیارتان قرار خواهند داد تا از تجربه بهتری برای خرید کاتالیزور بهره‌مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد مواد تشکیل دهنده و جنس داخل کاتالیزور دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.