چرا ماشین خاموش ترمز نمیگیرد

به دلیل اینکه کمک بوستر ترمز در زمان خاموش بودن ماشین قطع می شود، از این رو عملکرد ترمز ماشین بسیار ضعیف و فشار دادن پدال ترمز بسیار سخت خواهد شد. ما در ادامه به بررسی اینکه چرا ماشین خاموش ترمز نمیگیرد پرداخته‌ایم تا بدانید چرا این اتفاق می افتد.

سیستم ترمز یکی از مهم ترین ویژگی های ایمنی در هر خودرویی است که باید در وضعیت مناسب کار کند. یکی از سوالات رایج این است که “چرا ماشین خاموش ترمز نمیگیرد” (Why Does not A Cars Brake Work When The Engine Is Off) که باید گفت ترمزهای ماشین همچنان با موتور خاموش کار می کنند اما مانند زمانی که در حال رانندگی هستید عمل نخواهند کرد. پس تا ادامه این مطلب همراهمان باشید تا بدانید چرا ماشین خاموش ترمز نمیگیرد.

چرا ماشین خاموش ترمز نمیگیرد

چرا-ماشین-خاموش-ترمز-نمیگیرد

سیستم ترمز ماشین توسط یک بوستر خلاء تقویت می شود که امکان ترمز مناسب هنگام فشار دادن پدال ترمز را فراهم می کند. در واقع این تقویت کننده برای ایجاد فشار بسیار زیاد به خلاء موتور متکی است. اگر موتور ماشین به طور ناگهانی خاموش شود، فشار در مدار به سرعت کاهش می یابد به طوری که نیروی ترمز فقط با فشار دادن بیش از حد پدال ترمز اعمال می شود. این باعث می شود که به دلیل عدم وجود کمک خلاء موتور، فشار دادن پدال بسیار سخت باشد و ترمزها آنطور که باید عمل نکنند. پس اگر به هر دلیلی بوستر ترمز ماشین شما از کار بیفتد یا موتور خاموش شود، به طور خودکار عملکرد کمک خلاء را از دست می دهید که در این مرحله می توانید خودرو را متوقف کنید، اما میزان فشاری که اکنون برای درگیر کردن ترمزها لازم است مستقیماً از جانب راننده و نه بوستر خلاء وارد می شود. پس به طور خلاصه باید گفت بوستر خلاء تنها زمانی موثر است که موتور در حال کار باشد زیرا از خلاء ورودی موتور استفاده می کند. از این رو هنگامی که موتور خاموش است، کمک بوستر به طور کامل قطع می شود و ماشین خاموش ترمز نمیگیرد یا برای ترمز گرفتن باید نیروی بسیار زیادی را به پدال وارد کنید. در انتها برای اینکه به طور کامل با وظیفه بوستر ترمز ماشین آشنا شوید پیشنهاد می کنیم مقاله بوستر ترمز چیست را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

ایا ماشین خاموش ترمز دارد؟

به طور کلی باید گفت که ماشین خاموش ترمز دارد ولی عملکرد ترمز موقع خاموش بودن ماشین بسیار ضعیف است و پدال ترمز آنقدر سفت می شود که ترمز گرفتن را تا حد زیادی سخت می کند. در واقع این عملکرد ضعیت ترمز و سفت شدن پدال ترمز به خاطر قطع شدن کمک بوستر ترمز هنگام خاموش بودن ماشین رخ می دهد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد اینکه چرا ماشین خاموش ترمز نمیگیرد دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.