بررسی تخصصی علت قطع شدن باد کولر ماشین و راه حل آن

قطع شدن باد کولر خودرو نشان دهنده خرابی های مختلفی است که بعضی از این خرابی ها مربوط به سیستم کولر و بعضی دیگر مربوط به مشکلات برقی است. در این مقاله ما علت قطع شدن باد کولر ماشین را بررسی کرده‌ایم تا شما را برای حل این مشکل راهنمایی کنیم.

وقتی هوا گرم می شود و دمای بیرون در حال افزایش است، هیچ کدام از ما دوست نداریم با خودرویی تردد کنیم که کولر آن خراب است یا باد را به خوبی از دریچه ها نمی دمد. بنابراین باید مطمئن شویم که سیستم تهویه مطبوع ماشین در شرایط کاری خوب قرار دارد تا بتوانیم با راحتی بیشتر به رانندگی خود ادامه دهیم. سیستم تهویه مطبوع خودرو ممکن است با مشکلات مختلفی مواجه شود که یکی از این مشکلات، قطع شد باد کولر است. به همین منظور بهتر است باهم نگاهی به “علت قطع شدن باد کولر ماشین” (What is Reason The Car AC To Stop Working) و راه حل آن داشته باشیم تا بتوانیم در اسرع وقت این مشکل را برطرف کنیم.

علت قطع شدن باد کولر ماشین

علت قطع شدن باد کولر ماشین

بیایید به چند دلیل متداول که باعث قطع شدن باد کولر ماشین می شود نگاهی بیندازیم:

نشتی مبرد یا گاز کولر

این یکی از شایع ترین دلایل کار نکردن کولر ماشین یا قطع شدن باد کولر است. نشتی ها می توانند از مکان های مختلفی سرچشمه بگیرند. این اتفاق می تواند نتیجه از بین رفتن آب بندی‌های لاستیکی و شیلنگ ها در طول زمان باشد و این به مبرد یا گاز کولر اجازه می دهد تا از محفظه خود فرار کند. همچنین مشکل بزرگتر اینکه از بین رفتن شیلنگ ها و آب بندی‌ها به رطوبت اجازه می دهد داخل سیستم خنک‌کننده خودرو شما نفوذ کند و با مبرد مخلوط شود. هنگامی که رطوبت و گاز کولر با هم مخلوط می شوند، یک ترکیب اسیدی خطرناک ایجاد می کنند که می تواند سیستم تهویه مطبوع شما را دچار زنگ زدگی و خوردگی و باعث آسیب دائمی شود. دانستن علائم کم شدن گاز کولر ماشین به شما کمک می کند که ابتدا بتوانید علت نشتی یا کم شدن آن را پیدا کنید و سپس با انجام تعمیرات، مشکل قطع شدن باد کولر ماشین را نیز رفع کنید.

خرابی فن های خنک کننده

خودروی شما از فن های خنک کننده برای انتقال هوای خنک به داخل کابین خودرویتان استفاده می کند. هنگامی که فن ها مشکلی دارند، احساس نمی کنید هوا از دریچه ها خارج می شود.

فن های خنک کننده به دلایل مختلف می توانند خراب شوند. آنها ممکن است به خاطر سوختن فیوز، مشکلات برقی و یا به خاطر برخورد اجسام دچار خرابی و شکستگی شوند. خوشبختانه، رفع این مشکل نسبتاً ساده است و مکانیک می تواند به سرعت آن را تعویض کند و مشکل قطع شدن باد کولر ماشین را حل کند.

مشکل در کنداسنور

کندانسور کولر ماشین نقش مهمی را دارد و در واقع هوای مرطوب کمپرسور را می گیرد و آن هوا را کم فشار، خنک و به صورت مایع می کند. به عبارت ساده تر، به خنک شدن باد کولر کمک می کند. وقتی کولر ماشین شما به اندازه کافی خنک نمی شود یا باد آن قطع می شود، می تواند نشانه ای از خرابی کندانسور باشد.

مشکلات برقی

مورد آخر درباره علت قطع شدن باد کولر ماشین، مشکلات برقی است. چندین دلیل وجود دارد که می تواند باعث ایجاد مشکلات برای سیستم تهویه مطبوع خودرو شما شود. این موارد می تواند شامل رله‌های خراب، سوختن فیوز، مشکل در ماژول کنترل یا چیز دیگری باشد. فیوزها می توانند اتصال را قطع کنند و کولر خودرو را از کار بیندازند. مشکلات الکتریکی در سیستم تهویه مطبوع اغلب به راحتی قابل حل هستند، باید فوراً برای برطرف کردن مشکلات اقدام کنید زیرا این قبیل مشکلات می توانند باعث تجمع اسید شوند. تجمع اسید می تواند آسیب جدی به وسیله نقلیه شما وارد کند و حتی منجر به تعویض کل سیستم تهویه مطبوع شود.

در آخر لازم به توضیح است که در بعضی از موارد خرابی کمپرسور کولر خودرو و گرفتگی فیلتر اتاق می تواند باعث قطع شدن باد کولر شود که اگر علاوه بر علت های بالا بایستی این دو مورد را هم بررسی کنید.

علت قطع شدن باد کولر خودرو

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت قطع شدن باد کولر ماشین دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا کارشناسان یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.