عواقب نداشتن ضد یخ در تابستان و زمستان چیست؟

به دلیل کارایی بسیار مهمی که ضد یخ برای پایین آوردن دمای موتور دارد، همیشه بایستی مقدار کافی این مایع درون مخزن وجود داشته باشد. اما عواقب نداشتن ضد یخ در تابستان و زمستان چیست و آیا می توان بدون داشتن ضد یخ به رانندگی ادامه داد؟ اینها موضوعاتی هستند که ما بررسی کرده‌ایم تا بدانید وجود ضد یخ در شرایط آب و هوایی مختلف تا چه اندازه مهم است.

ضد یخ (Antifreeze) یکی از مهم ترین مایعات خودروست که دمای موتور را برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد حفظ می کند. اما وقتی هیچ ضد یخی در خودرو وجود نداشته باشد چه اتفاقی می افتد؟ “عواقب نداشتن ضد یخ در تابستان و زمستان” چیست؟ یک ماشین بدون ضد یخ چقدر دوام می آورد؟ اینها همه سوالاتی هستند که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. شما با مطالعه این موضوعات متوجه خواهید شد که نداشتن ضد یخ چه تاثیری روی ماشین دارد.

عواقب نداشتن ضد یخ

عواقب نداشتن ضد یخ در تابستان و زمستان

ضد یخ ماشین در موتور به گردش در می آید و دمای کار صحیح اجزای مختلف را حفظ می کند. پس اگر ماشین ضد یخ نداشته باشد باید از رانندگی خودداری کنید. در ادامه ما عواقب نداشتن ضد یخ را بررسی کرده‌ایم تا بدانید چرا نباید با ماشین بدون ضد یخ رانندگی کنید:

آسیب رسیدن به اجزای موتور

اگر موتور ماشین بیش از حد گرم شود، خود موتور ممکن است آسیب جدی ببیند. این آسیب ممکن است جدی و دائمی باشد تا جایی که نتوان موتور را تعمیر کرد که بدین ترتیب با هزینه های سرسام‌آور تعویض موتور مواجه خواهید شد.

کات آف یا از کار افتادن موتور

در خودروهای مدرن، کامپیوتر مرکزی دمای موتور را کنترل می کند و می تواند موتور را به طور خودکار خاموش کند تا از آسیب فاجعه بار به موتور جلوگیری کند. همچنین در حین خنک شدن موتور، احتراق را از موتور جدا می کند، بنابراین تا زمانی که موتور خنک نشود نمی توانید دوباره آن را روشن کنید.

علاوه بر این، یکسری قطعات که با دمای بسیار بالا به کار خود ادامه می دهند دچار آسیب می شوند. به همین منظور نداشتن ضدیخ به این قطعات نیز آسیب می زند:

عواقب نداشتن ضد یخ در زمستان

یکی از بدترین مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، یخ زدگی موتور خودروست. به همین دلیل داشتن ضد یخ در زمستان ضروری است زیرا از یخ زدن موتور در سرما جلوگیری می کند. پس اصلی ترین عواقب نداشتن ضد یخ در زمستان، بالا رفتن احتمال یخ زدن موتور ماشین می باشد.

ضد یخ به محافظت از موتور ماشین شما در برابر خوردگی و زنگ زدگی کمک می کند، به انتقال حرارت کمک می کند و از ایجاد رسوب جلوگیری می کند. به همین منظور نه فقط در زمستان، بلکه در تمامی طول سال خودروی شما باید ضد یخ داشته باشد.

عواقب نداشتن ضد یخ در تابستان

همانطور که در بالا گفته شد، یک خودرو باید هم در زمستان و هم در تابستان ضدیخ داشته باشد. در تابستان به دلیل گرم بودن هوا احتمال گرم شدن بیش از حد موتور بالا می رود و اگر ماشین ضد یخ نداشته باشد، انتقال حرارت صورت نخواهد گرفت و اجزای مختلف خودرو آسیب خواهند دید. بدین ترتیب با بالا رفتن دما و گرمای هوا، ماشین جوش می آورد و قطعات مختلفی مانند سرسیلندر، واشر سرسیلندر، واتر پمپ و… دچار خواهند شد.

اگر ماشین ضد یخ نداشته باشد چقدر می توانیم با آن رانندگی کنیم؟

بدون ضد یخ شما نمی توانید مسافت زیادی را با خودرو طی کنید. پس از طی کردن چندین کیلومتر، موتور خودرو شروع به گرم شدن بیش از حد می کند و جوش می آورد. همچنین اگر خودروی شما جدید باشد، با کات آف مواجه خواهید شد که در این مورد موتور به طور خودکار برای محافظت از قطعات داخلی در برابر گرما خاموش خواهد شد. به طور کلی اگر بدون داشتن ضد یخ به رانندگی ادامه دهید، خطر آسیب جدی به موتور وجود خواهد داشت.

خرید ضد یخ ماشین

خرید ضد یخ ماشین

ضدیخ اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند از آسیب دیدن قطعات مختلف به خاطر گرمای زیاد جلوگیری کند. به همین منظور شما باید در طول سال سطح ضدیخ را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز این مایع را شارژ کنید. اگر بررسی سطح ضد یخ را انجام دادید و متوجه شدید که مقدار آن کم است، می توانید برای خرید ضد یخ ماشین به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. شما می توانید پس از تماس با یدک یار تمامی سوالات خود را از همکاران ما بپرسید تا بهترین و مناسب ترین ضدیخ را برای ماشینتان خریداری کنید. 

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در مورد عواقب نداشتن ضد یخ در تابستان و زمستان را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.