بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی آوانته

خودروی هیوندای آوانته دارای اقلام مصرفی گوناگونی می باشد که هر کدام از این قطعات باید در مدت زمانی مشخص تعویض شوند. ما در این مقاله به بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی آوانته پرداخته‌ایم تا شما را در راستای حفظ و نگهداری خودرو کمک کنیم.

آوانته (Avante) یکی از خودروهای کمپانی هیوندای است که توسط شرکت کرمان موتور مونتاژ می شد. تولید و مونتاژ هیوندای در سال ۱۳۹۰ متوقف شد اما به دلیل استهلاک کم این خودرو هنوز هم آوانته طرفداران خاص خودش را دارد. همانطور که می دانید سرویس و نگهداری خودرو موضوعی بسیار مهم است و باعث جلوگیری از خرابی های گوناگون و هزینه های تعمیر بسیار زیاد خواهد شد. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی آوانته” بپردازیم تا بدانید هر یک از اقلام مصرفی را در چه زمانی باید تعویض کنید تا این خودرو را در بهترین شرایط نگه دارید.

بهترین زمان تعویض روغن موتور آوانته

با توجه به حساس بودن موتور آوانته حتماً از روغن موتورهای باکیفیت استفاده کنید و روغن موتور را در بازه های زمانی مشخص تعویض کنید. به طور کلی بهترین زمان تعویض روغن موتور آوانته هر ۵ هزار کیلومتر است و دقت داشته باشید که برای فصل زمستان از روغن موتور با ویسکوزیته ۵W40 و برای تابستان از روغن موتور با ویسکوزیته ۱۰W40 استفاده کنید.

[ARPrice id=233]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس آوانته

لازم به توضیح است که هیوندای آوانته در دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک در کشورمان وجود دارد. با توجه به حساسیت گیربکس های اتوماتیک توصیه می کنیم روغن گیربکس آوانته اتوماتیک را در بازه های نزدیک تری نسبت به آوانته دنده‌ای تعویض کنید. با این اوصاف، روغن گیربکس آوانته اتوماتیک بایستی هر ۴۰ هزار کیلومتر و روغن گیربکس (واسکازین) آوانته دنده‌ای هر ۵۰ تا ۶۰ هزار کیلومتر تعویض شود.

[ARPrice id=234]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم آوانته

تسمه تایم آوانته قطعه‌ای از جنس لاستیک است که وظیفه زمانبندی مناسب برای باز و بسته شدن سوپاپ ها را بر عهده دارد. به بیان ساده تر، تسمه تایم آوانته با چرخش میل لنگ، میل سوپاپ را هم به چرخش درمی آورد و حرکت باز و بسته شدن سوپاپ ها را تنظیم می کند. با توجه به اهمیت این قطعه، عوارض پاره شدن تسمه تایم بسیار زیاد است که به همین دلیل باید سر موقع تعویض شود. بهترین زمان تعویض تسمه تایم آوانته بین ۶۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر می باشد که البته این بازه های زمانی برای تسمه تایم اورجیتال آوانته در نظر گرفته شده و اگر از تسمه تایم های متفرقه در آوانته استفاده کرده‌اید بهتر است زودتر از ۶۰ هزار کیلومتر سلامت تسمه تایم آوانته را مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

[ARPrice id=235]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام آوانته

تسمه دینام آوانته دومین تسمه مهم این خودروست که انرژی را به اجزای حیاتی خودروی شما منتقل می کند. به طور کلی تسمه های دینام به دلیل استفاده از فناوری های پیشرفته عمر بالایی را خواهند داشت که بدین ترتیب بهترین زمان تعویض تسمه دینام آوانته بین کیلومتر های ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار می باشد. عوارض و خطرات پاره شدن تسمه دینام جدی است و اگر این قطعه پاره شود طبیعتاً واتر پمپ، پمپ هیدرولیک فرمان، باتری، کولر ماشین و سایر اجزایی که از دینام انرژی می گیرند از کار خواهند افتاد. پس سعی کنید تعویض تسمه دینام آوانته را سر موقع انجام دهید تا با مشکل پاره شدن این قطعه مواجه نشوید.

[ARPrice id=236]

بهترین زمان تعویض شمع آوانته

شاید بپرسید که وظیفه شمع ماشین چیست که در واقع این قطعه وظیفه جرقه زنی را در محفظه احتراق را بر عهده خواهد داشت. به طور کلی، کیفیت شمع، کیفیت سوخت و سبک رانندگی تاثیر مستقیمی روی طول عمر شمع آوانته دارد. به همین منظور بهترین زمان تعویض شمع آوانته بین ۴۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر است.

[ARPrice id=237]

بهترین زمان تعویض باتری آوانته

تامین نیرو برق خودرو مهم ترین وظیفه باتری آوانته است که اگر باتری آوانته بخوابد یا فرسوده شود با مشکلات مختلفی مانند استارت نخوردن ماشین، روشن نشدن چراغ های ماشین، کار نکردن سیستم پخش خودرو و…. مواجه خواهید. باتری آوانته معمولاً ۲ تا ۳ سال عمر می کند که البته کیفیت باتری و طرز استفاده تاثیر مستقیمی روی عمر آن دارد. اگر بیش تر از ۳ سال از عمر باتری آوانته می گذرد توصیه می کنیم تست سلامت باتری ماشین را انجام دهید تا در صورت نیاز این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=238]

بهترین زمان تعویض لنت آوانته

لنت ترمز آوانته یکی از بخش های مهم سیستم ترمز این خودروست که وقتی دچار فرسودگی می شود بایستی سریعاً تعویض گردد. دلیل این مسئله این است که خرابی لنت ترمز آوانته می تواند به دیسک ها، کالیپرها، سیلندر ترمز و… آسیب وارد کند. لازم به توضیح است معمولاً لنت های ترمز جلو زودتر از لنت های عقب تمام می شوند که به همین دلیل بهترین زمان تعویض لنت ترمز جلو آوانته هر ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لنت ترمز عقب آوانته هر ۶۰ تا ۷۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=239]

بهترین زمان تعویض لاستیک آوانته

لاستیک ها یکی از مهم ترین اقلام مصرفی آوانته هستند که معمولاً از عمق آج لاستیک ها می توان زمان تعویض را تشخیص داد. علاوه بر این، بر اساس مسافت پیموده شده و تاریخ تولید نیز می توان فهمید آیا لاستیک آوانته نیاز به تعویض دارد یا خیر. پس با این اوصاف باید گفت که بهترین زمان تعویض لاستیک جلو آوانته هر ۶۰ الی ۷۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لاستیک عقب آوانته هر ۸۰ الی ۹۰ هزار کیلومتر می باشد. علاوه بر این دقت داشته باشید که بعد از ۵ سال که از تاریخ تولید لاستیک ها می گذرد بایستی آن ها را تعویض کنید.

[ARPrice id=240]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی آوانته

خودروی آوانته همانند بسیاری از خودروها دارای فیلترهای مختلفی می باشد که در ادامه به بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی آوانته پرداخته‌ایم:

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا آوانته:

فیلتر هوا آوانته در ورودی موتور این خودرو قرار دارد و از ورود ذرات و آلودگی ها به داخل موتور جلوگیری کرده و مانع فرسایش و خرابی آن می شود. با توجه به اهمیت این قطعه، بهترین زمان تعویض فیلتر هوا آوانته بعد از طی کردن مسافت ۱۰ الی ۱۵ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=241]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق آوانته:

فیلتر کابین یا فیلتر اتاق آوانته به حذف آلاینده های مضر از جمله دود و گرد و غبار از هوایی که درون کابین خودرو جریان دارد کمک می کند تا آسیبی به سرنشینان خودرو وارد نشود. طبق نظر کارشناسان، بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق آوانته بین ۷ الی ۱۰ هزار کیلومتر می باشد که البته اگر در محیط های با آلودگی زیاد تردد می کنید بهتر است زودتر از این بازه زمانی اقدام به تعویض فیلتر اتاق آوانته کنید تا سلامت سرنشینان خودرو به خطر نیفتد.

[ARPrice id=242]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن آوانته:

فیلتر روغن آوانته یکی دیگر از فیلترهای مهم این خودروست که در واقع این قطعه روغن موتور را تصفیه می کند تا روغن موتور بتواند به خوبی خنک سازی و روانکاری قطعات داخل موتور را انجام دهد. به طور کلی توصیه می کنیم هر زمان که روغن موتور آوانته را تعویض می کنید همراه با روغن موتور، فیلتر روغن آوانته را هم تعویض کنید تا در بالا بردن طول عمر روغن موتور به خودروی شما کمک کند.

[ARPrice id=243]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین آوانته:

وجود آلودگی های مختلف در سوخت باعث تاثیرات منفی در عملکرد آوانته می شود و حتی ممکن است به پمپ بنزین ماشین و انژکتور سوخت آسیب برساند که در این میان صافی بنزین آوانته با فیلتر کردن آلودگی های مختلف از آسیب به موتور و سایر قطعات جلوگیری خواهد کرد. زمان تعویض صافی بنزین آوانته کاملاً بستگی به کیفیت سوخت و محیط هایی که در آن تردد می کنید دارد. بدین ترتیب بهترین زمان تعویض صافی بنزین آوانته هر ۲۰ تا ۳۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=244]

بهترین زمان تعویض کمک فنر آوانته

کمک فنر آوانته بخشی حیاتی از سیستم تعلیق این خودروست که نوسانات و ضربات وارده به شاسی خودرو را جذب می کند تا اتاق خودرو دچار لرزش نشود. طول عمر کمک فنر آوانته متغیر است و طبیعتاً سبک و شرایط رانندگی تاثیر مستقیمی روی عمر این قطعه دارد. اما به طور کلی، بهترین زمان تعویض کمک فنر آوانته بعد از طی کردن مسافت ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر است.

[ARPrice id=245]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور آوانته

کاتالیزور آوانته از یک طرف به خروجی اگزوز و از طرف دیگر به خروجی منیفولد متصل می شود و باعث کاهش آلودگی خودرو خواهد شد. با توجه به مصرفی بودن کاتالیزور آوانته این قطعه بعد از مدتی نیاز به تعویض پیدا خواهد کرد که به همین دلیل بهترین زمان تعویض کاتالیزور آوانته بعد از طی کردن مسافتی بین ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر یا هر چهار سال یکبار می باشد.

[ARPrice id=246]

خرید لوازم یدکی آوانته

خرید لوازم یدکی آوانته

تا به اینجای مطالب گفته شما می دانید بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی آوانته چه مواقعی می باشد. پس اگر نیاز به خرید لوازم یدکی آوانته دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. مجموعه یدک یار طیف گسترده‌ای از لوازم یدکی آوانته را گردآوری کرده تا شما مشتریان عزیز با دستی باز به انتخاب خود بپردازید. علاوه بر این، امکان مشاوره رایگان برای شما وجود خواهد داشت که بتوانید سوالات خود را از همکاران ما بپرسید و از تجربه خرید هرچه بهتری بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، خوشحال می شویم سوالات یا دیدگاه های خود را در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی آوانته در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.