علت خیس شدن زیر پای راننده چیست؟

نشتی آب در داخل کابین خودرو نشان دهنده مشکلاتی است که سریعاً باید برطرف شود. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی علت خیس شدن زیر پای راننده پرداخته‌ایم تا با این موضوع به طور کامل آشنا شوید.

نشت آب در داخل یک خودرو یک کابوس برای صاحبان وسیله نقلیه است. نشت آب می تواند باعث ایجاد بوهای عجیب، رشد کپک و زنگ زدگی در ماشین شما شود. علاوه بر این، نشتی آب در داخل خودروها نشان دهنده آسیب های گوناگون است. “علت خیس شدن زیر پای راننده” می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما هرچه که باشد شما نباید این مشکل را نادیده بگیرید. شما با دانستن علت خیس شدن زیر پای راننده (Water Is Leaking Into Car) می توانید منشا آن را پیدا کنید و مشکل را برطرف کنید. هرچه سریع تر این آسیب را برطرف کنید قطعاً آسیب های کمتری را خواهید داشت و گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید یک راه حل جزیی برای جلوگیری از نشت آب در ماشینتان است. اما اگر شدت نشتی زیاد است، توصیه می کنیم برای رفع آن به مکانیکی مراجعه کنید.

علت خیس شده زیر پای راننده

علت خیس شدن زیر پای راننده

در اینجا علت هایی که مقصر خیس شدن زیر پای راننده می باشند، آورده شده است:

نشتی پنجره ها

آب باران می تواند با عبور از نوارها و آب بندی های شیشه به داخل خودروی شما وارد شود. مهر موم های لاستیکی مشکی در حاشیه سطوح شیشه‌ای قرار دارند که با گذشت زمان این درزگیرهای لاستیکی می توانند دچار آسیب و شکستگی شوند و به آب اجازه ورود به داخل خودرو را بدهند. سپس این آب های باران راه خود را به کف ماشین و زیر پای راننده باز می کنند، برای همین یکی از علت های خیس شدن زیر پای راننده می تواند به این موضوع مربوط باشد. برای جلوگیری از این امر، اطمینان حاصل کنید که نوار درزگیر پنجره ها سالم است و در صورت مشاهده هرگونه آسیب، آنها را تعویض کنید.

نشتی سانروف

اگر آب از طریق سانروف بسته وارد کابین ماشین شما می شود،‌ به دلیل مسدود شدن سوراخ های تخلیه است. سانروف در صورت بسته شدن دارای یک قاب فلزی قابل مشاهده است که به عنوان سینی سانروف شناخته می شود. این سینی سانروف دارای سوراخ های تخلیه در گوشه های آن است که آب باران را به زمین می فرستد. با این وجود خاک ها و برگ ها می توانند سوراخ های تخلیه سانروف ها را مسدود کنند و آبی که جایی برای رفتن ندارد می تواند به داخل کابین خودرو و زیر پای راننده یا سرنشین نشت کند. برای مشکلات نشتی سانروف خودرو هرچه زودتر با یک متخصص مشورت کنید.

نشتی درب ها

درب های خودرو دارای پوشش لاستیکی در لبه خود هستند. به دلیل باز و بسته شدن مکرر درب ها، درزگیرها ممکن است آسیب ببینند و اجازه دهند آب وارد ماشین شود در زیر پای راننده جمع شود. از سالم بودن بودن این آب بندی ها اطمینان حاصل کنید و اگر متوجه فرسودگی این درزگیرها شدید، آنها را تعویض کنید. مسدود شدن سوراخ های تخلیه داخل درب نیز یکی دیگر از دلایل ورود آب به داخل کابین است. زیر درب ها را بررسی کنید و تمیز کنید تا از شر زباله ها خلاص شوید و گرفتگی آنها را از بین ببرید.

نشتی شیشه جلو

شیشه های جلو ماشین شما نیز دارای درزگیر هستند. هنگامی که این لاستیک ها فرسوده می شوند، ممکن است آب به داخل خودرو نشت کند و در زیر پای راننده و سرنشین جمع شود.

نشتی کولر ماشین

سیستم تهویه مطبوع یا کولر در ماشین شما هوای خنک را به کابین می دمد و هوای گرم را در حین رانندگی از کابین خارج می کند. هوای گرمی که توسط اواپراتور تهویه مطبوع کشیده می شود، به بیرون می رود که اگر این تخلیه اواپراتور با کثیفی، گرد و غبار و سایر آلاینده ها مسدود شود، هوای گرم که جایی برای رفتن ندارد متراکم شده و به داخل کابین خودرو نشت می کند. اگر متوجه خیس شدن زیر پای راننده یا سرنشین شدید، حتماً به مکانیکی مراجعه کنید چراکه نشتی کولر یکی از این علت ها است.

نشتی ضد یخ ماشین

نشتی ضد یخ ماشین زیر پای راننده یکی از مشکلاتی است که سریعاً باید مورد بررسی قرار گیرد و برطرف شود. این مشکل معمولاً به خاطر خرابی رادیاتور و آسیب در شیلنگ های ضد یخ ماشین رخ می دهد.

علت ریختن ضد یخ زیر پای راننده

علت ریختن ضد یخ زیر پای راننده

هنگام ریختن مایعات زیر پای راننده، همیشه به این موضوع توجه کنید که آیا این مایع آب است یا ضد یخ ماشین. ضد یخ از هسته بخاری ماشین شما عبور می کند که معمولاً در پشت یا زیر داشبورد ماشین شما قرار دارد. هسته های بخاری نسبتاً شکننده هستند و برای آنها غیر عادی نیست که در طول زمان نشت های کوچکی داشته باشند. برای اینکه بررسی کنید آیا نشتی ضد یخ دارید و این مایع آب نیست، به رنگ آن دقت کنید که ضد یخ رنگ سبز دارد و بوی شیرین یا لزج می دهد. به طور کلی یکی از اصلی ترین علل کم شدن آب رادیاتور ماشین، ریختن آن زیر پای راننده است.

با این حال، “علت ریختن ضد یخ زیر پای راننده” معمولاً به موارد زیر مربوط می شود:

یک سوراخ در رادیاتور ماشین وجود دارد

تمام قطعات موتوری ماشین شما باید سایش زیاد و دماهای شدید را تحمل کنند که همین موضوع باعث ایجاد آسیب های مختلف برای این قطعات می شود. خوردگی داخل رادیاتور ماشین یکی از دلایل اصلی ریختن ضد یخ زیر پای راننده است. همانطور که لوله ها قدیمی تر و ضعیف تر می شوند، ممکن است رسوب یا زباله هایی در داخل آن ایجاد شود که باعث نشت می شود. واشر آب بندی بین مخزن و رادیاتور نیز می تواند فرسوده شود که این مسئله نیز می تواند منجر به نشتی ضد یخ در زیر پای راننده شود.

شیلنگ های متصل به رادیاتور نیز می توانند مقصر باشند. با افزایش عمر، این شیلنگ ها سفت و شکننده می شوند، به این معنی که به خوبی آب بندی نمی شوند. مکان هایی که به رادیاتور، واتر پمپ و هسته بخاری متصل می شوند، در نتیجه در برابر نشتی آسیب پذیر می شوند.

اگر بعد از مراجعه به مکانیک نیاز به تعویض رادیاتور و قطعات مربوط به آن دارید، میتوانید بهترین قیمت رادیاتور ماشین را در وبسایت یدک یار پیدا کنید.

نشتی در درپوش رادیاتور

درپوش رادیاتور ممکن است کوچک باشد، اما کار بزرگی را بر عهده دارد. رادیاتور بسیار تحت فشار است و درپوش وظیفه ایجاد یک آب بندی محکم را دارد که سیستم خنک کننده را در فشار مناسب نگه می دارد. با این حال با گذشت زمان، آب بندی آن ممکن است خراب شود یا شروع به فرسودگی کند که در نتیجه می تواند باعث خروج ضد یخ و وارد شدن آن به کابین خودرو شود.

سوختن واشر سرسیلندر

واشر سرسیلندر ماشین شما نقش مهمی در عملکرد موتور دارد. واشر سرسیلندر باید طیف وسیعی از دماها را مدیریت کند و همچنین با فشار زیاد و بسیار کم در موتور مواجه شود. این قطعه بین سرسیلندر و بلوک موتور قرار می گیرد و هنگامی که نشتی پیدا می کند، اصطلاحاً به آن سوختن واشر سرسیلندر می گویند.

هنگامی که این اتفاق می افتد، دیگر نمی تواند روغن موتور و مایع خنک کننده را از هم جدا نگه دارد که بسیار خطرناک است و می تواند منجر به خرابی کامل موتور ماشین شود. همچنین سوختن واشر سرسیلندر می تواند علت ریختن ضد یخ زیر پای راننده باشد و با کاهش سطح ضد یخ، توانایی ماشین شما را برای خنک کردن دمای موتور کاهش دهد.

خرابی واتر پمپ

واتر پمپ ماشین نقش مهمی در اطمینان از گردش ضد یخ در سراسر سیستم خنک کننده ایفا می کند. واتر پمپ معمولاً توسط یک تسمه هدایت می شود و در قسمت پایینی موتور قرار دارد. این قطعه به شیلنگ پایینی رادیاتور متصل می شود، اما گاهی اوقات این اتصال شیلنگ ممکن است دچار شل شدگی و خوردگی شود. همچنین ممکن است دچار نوعی آسیب خارجی شود که باعث ریختن ضد یخ در زیر پای راننده و کابین خودرو شود.

دقت داشته باشید هنگامی که یک واتر پمپ با مشکلی مواجه می شود، مانع از حرکت ضد یخ در سراسر سیستم می شود و در نهایت باعث گرم شدن بیش از حد ماشین شما می شود. پس در صورت تشخیص خرابی واتر پمپ، سریعاً آن را تعویض کنید.

مشکل در مخزن انبساط

برای کمک به تامین مایع خنک کننده به رادیاتور، خودروها دارای یک مخزن انبساط هستند که همان ظرف پلاستیکی در کنار موتور است. این مخزن توسط شیلنگ لاستیکی به رادیاتور متصل می شود و با گرم یا سرد شدن موتور، مایع خنک کننده را به رادیاتور تغذیه می کند.

با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض تغییرات دما، آن پلاستیک و قطعات متصل به آن می توانند ضعیف شوند. اگر این مخزن ترک بخورد یا درپوش آن نشتی داشته باشد، ضد یخ را خارج می کند به داخل خودرو و زیر پای راننده می ریزد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به خیس شدن زیر پای راننده دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

42 نظرات
  1. میلاد می گوید

    سلام من ۴۰۵ دارگ زیر پام ضدیخ میاد مشکلش چیه🙏🏻💙

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      به احتمال زیاد رادیاتور بخاری خودرو شما نشتی پیدا کرده و مایع خنک کننده از این قطعه نشت کرده و به داخل اتاق و زیر پای سرنشینان جلو می ریزد.

  2. امین سیدی می گوید

    سلام ماشین من ۲۰۶ تیپ۲ هست زیر پای راننده آب میده، علت چیه؟

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      همانطور که در مقاله فوق ذکر شده خیس شدن زیر پای راننده یا به عباتی آب دادن زیر پای راننده به دلیل وجود نشتی در اتصالات یا رادیاتور بخاری خودرو است که پشت داشبورد قرار گرفته. زمانی که رادیاتور بخاری یا اتصالات آن در خودرو نشتی پیدا کند، مایع خنک کننده موتور که در این قطعه جریان دارد به داخل اتاق ماشین نفوذ کرده و زیر پای راننده یا شاگرد را خیس میکند.
      شما باید برای رفع مشکل اقدام به تعویض رادیاتور بخاری یا رفع نشتی آن کنید.

  3. ناصر انتظاری می گوید

    با سلام بنده سمند مدل ۸۶ دارم رادیات بخاری ماشین روکاملاً درآوردم و اتصالات اون قسمت رو یکسره کردم با این حال سمت خودم مرتب خیس می‌باشد

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      قطع به یقین بخشی از لوله ها و شلنگ ها نشتی داشته و همین علت خیس شدن زیر پای راننده است، این نشتی میتواند از خود لوله یا محل های اتصال آن باشد. شلنگ ها و اتصالات را دوباره به دقت بررسی کنید.

  4. بهمن می گوید

    سلام عرض ادب وقت بخیر ،ماشین بنده ۲۰۶ تیپ ۲ می‌باشد امروز مشاهده کردم که زیر پای راننده و شاگرد پر از مایع سبز رنگ روغنی طور شده مشکل از کجاست ؟ و چه کاری انجام دهم برای تعمیر آن ؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      خیس شدن زیر پای راننده نشان دهنده خرابی رادیاتور بخاری خودرو شماست و باید این قطعه را تعویض یا تعمیر نمایید. (پیشنهاد میکنیم با توجه به سختی تعویض این قطعه به جای تعمیر آن را تعویض کنید)
      دقت داشته باشید، اگر مایع چرب باشد یعنی واشر سرسیلندر خودرو شما نیز آسیب دیده و باید قبل از وخیمتر شدن و آسیب رساندن به سایر قطعات موتوری آن را نیز تعمیر کنید.

  5. پرویز می گوید

    سلام ماشینم رانا هستش امروز دیدم زیر پام ضد یخ ریخته مشکل از کجاست ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      رادیاتور بخاری خودرو شما نشتی داشته و باید اقدام به تعویض یا تعمیر آن نمایید. پیشنهاد میکنیم به دلیل سختی تعویض این قطعه و اجرت نسبتا بالای باز و بسته کردن آن، این قطعه را تعویض کنید تا در آینده نزدیک مجدد نیاز به تعویض آن پیدا نکنید.

  6. سعید می گوید

    سلام ماشین من ۲۰۶ تیپ ۵
    کفی عقب پشت راننده خیس میشه،انگاری یه لیوان آب ریخته شده،دلیلش چیه؟؟
    تکرار میکنم کفی عقب پشت راننده

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز بخش عقب ۲۰۶ هیچ لوله یا مسیر آبی ندارد که باعث خیس شدن زیر پای سرنشینان عقب شود، لذا چند حالت بیشتر نیست:
      ۱- زیر ماشین یا کنار رکاب و … به دلیل تصادف یا پوسیدگی باز شده و آب از بیرون به داخل اتاق می آید
      ۲- واشر های آب بندی دور درب، شیشه و … پوسیده شده و آب از آن بخش ها وارد اتاق میشود
      ۳- این احتمال نیز وجود دارد که آب از رادیاتور بخاری نشت کرده و به دلیل شیب یا خرابی کفی ماشین به سمت عقب خودرو رفته باشد (این مورد بسیار نادر است اما چند نمونه گزارش شده)
      اگر هیچ یک از این موارد نباشد بررسی خودرو از نزدیک برای تشخیص علت ورود آب به داخل کابین الزامیست.

  7. ارشک می گوید

    سلام وقت بخیر من ایکس ۲۲ دارم ماشین ۷۰۰۰ تا کارکرده امروز وقتی کولر گرفتم از ماشین از زیر پای شاگرد آب میده..وقتی خاموش میکنم آب قطع میشه مشکل از چی می‌تونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید..با تشکر

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      علت خیس شدن زیر پای راننده نشتی رادیاتور بخاری خودرو شماست، باید بررسی شود که نشتی از اتصالاته یا خود رادیاتور تا بشه جلو نشتی آب رو گرفت.

  8. علی می گوید

    سلام وقت بخیر. متوجه شدم داخل رکاب سمت راننده آب جمع میشه و از سوراخ های رکاب داخلی ماشین همون سمت وارد ماشین میشه و زیر پای راننده خیس میشه. میخواستم بدونم علت اینکه داخل رکاب ماشین آب جمع میشه چیه؟ و چکار باید بکنم؟🙏

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      در مواردی که داخل بدنه خودرو آب جمع میشود باید هرچه زودتر اقدام به رفع مشکل نمایید چرا که موجب پوسیدگی بدنه خودرو شده و ضرر شدیدی به شما تحمیل میکند. در این موارد معمولا به دلیل تصادف یا فشار، جوش های قطعات بدنه ترک خورده یا باز میشود و از همان منافذ آب نفوذ میکند، اون قطعه باید بصورت دقیق توسط صافکار بررسی شود تا محل شکتگی پیدا و ترمیم گردد تا دیگر آب به داخل خودرو نفوذ نکند.

  9. صالح می گوید

    سلام خسته نباشید
    علت خیس شدن زیر پای شاگرد تو خودرو پراید میخواستم بدونم ، فقط هنگام بارندگی رخ میده ، رادیاتور و … همه سالم

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      اگر زیر پای شاگرد خیس میشود و این اتفاق تنها در بارندگی رخ خواهد داد به احتمال زیاد بدنه خودرو شما پوسیدگی دارد و به همین دلیل در بارندگی آب به داخل اتاق نفوذ میکند. پیشنهاد میکنیم در اولین فرصت اقدام به بررسی و ترمیم این بخش نمایید تا از گسترش پوسیدگی و خراب شدن سایر بخش های بدنه خودرو جلوگیری شود.

  10. بهزاد علیجانی می گوید

    سلام.ماشین لیفان x60 دارم زیز پایه شاگرد آب جمع میشه.البته چند وقت پیش رادیات بخاری رو عوض کردم.خوب شده بودچند روز که باران اومد بعد دیدم زیر پای شاگرد آب جمع شده نگاه کردم که نکنه دوباره رادیات بخاری باشهدیدم طرف رادیات بخاری خشک هست و چکه نمی کنه.دلیلش چی میتونه باشه.متشکرم.

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      نشتی شلنگ های رادیاتور بخاری نیز میتواند باعث خیس شدن زیر پای راننده شود. پیشنهاد میکنیم شلنگ های رادیاتور خودرو را نیز بررسی نمایید.

  11. محمد می گوید

    سلام من پارس دارم هنگام شستشو کف پای راننده آب جمع میشه علتش چی هست؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      اگر فقط زمان شستوشوی خودرو زیر پای راننده خیس میشود، نشان دهنده وجود پوسیدگی در بنده خودرو شماست. به دلیل پوسیدگی آب به داخل اتاق راه پیدا کرده و باعث خیس شدن زیر پای راننده میشود. پیشنهاد میکنیم بدنه و شاسی خودرو را به دقت بررسی کنید و قسمت پوسیده را پیدا و ترمیم نمایید.
      رسیدگی سریع به این مورد بسیار مهم و حیاتی است، چرا که پوسیدگی و زنگ زدگی در صورت عم رفع بیشتر میشود.

  12. ارمین می گوید

    سلام خسته نباشید’ یه سوال واقعا درگیرم باهاش زیر فرمان راننده باد میاد الان که سرده واقعا اذیت میشه ادم از لای در نیست زیر پاهام تست کردم نیست قشنگ از زیر فرمان وقاب فرمان جالب صدای باد نمیده ولی سرمای بادش میاد..خودرو پراید۱۳۲

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز بدون بررسی خودرو شما نمیتوان بصورت دقیق شما را راهنمایی کرد اما بصورت معمول این مشکل یا به دلیل وجود پوسیدگی در بنده خودرو یا شستگی در هواکش رخ میدهد.

  13. علی می گوید

    سلام ضید یخ توماشین ریخته شده رادیاتور بخاری تعمیر کردم دوروز هنوز خشک نشده چه جوری باید خشکش کنم چون موکت ماشین زیر کف پا چسبیده روی کف پا چه جودی زیرشو خشک کنم

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز چند راه دارید:
      ۱. شیشه ماشین را برای چند روز باز بزارید تا کامل خشک شود
      ۲. به کمک سشوار و جاروبرقی (که قابلیت جمع کردن مایعات را دارد) موکت خودرو را خشک کنید
      ۳. به کارواش مراجعه کنید

  14. محمد می گوید

    سلام ماشین من ۲۰۶ تیپ ۲ هست و وقتی ماشین سرده و تازه استارت میزنم صدای شر شر آب میاد و کف پایی راننده خیس است مشکل از کجای موتور خودرو هستش؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      رادیاتور بخاری یا شلنگ های اتصال آن خراب شده اند و همین دلیل خیس شدن زیرپا در خودرو شماست.

  15. نادر می گوید

    سلام لیفان x60دارم موقع بارندگی آب زیر پای راننده جمع میشه دلیلش چیه

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز توجه کنید که آیا فقط زمان بارندگی این اتفاق رخ میدهد یا زمانی که از تهویه مطبوع استفاده میکنید؟
      اگر زمان استفاده از تهویه مطبوع شاهد خیس شدن زیر پا هستید، مشکل از رادیاتور بخاری یا شلنگ های اتصالات آن است.
      اگر فقط در زمان رانندگی زیر پا خیس میشود احتمال زیاد بدنه خودرو شما پوسیدگی دارد و آب از آن قسمت به داخل اتاق نفوذ میکند.

  16. امیر محمد می گوید

    سلام، وقت بخیر
    خودروی پارس xu7p دارم و طی روز های گذشته شاهد بارندگی هم بودیم.
    حالا زیر پای راننده، شاگرد و دو کفی صندلی های عقب همگی خیس هستند.
    مقدار آب زیاد بوده و رنگ یا بو هم نداشتند. از مخزن سیستم خنک کننده هم آب زیادی کم نشده و به نظر حالت عادی دارد.
    به نظر شما این مشکل از نشستی درب ها بوده یا چیز دیگری؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      اگر آب زیر پای همه سرنشینان هست مشخصا قسمتی از بنده خودرو شما پوسیدگی دارد و آب از همان قسمت به داخل اتاق نفوذ کرده است. پیشنهاد میکنیم هرچه زودتر پوسیدگی را پیدا کرده و آن را ترمیم کنید تا گسترش پیدا نکند.

  17. ام می گوید

    سلام چگونه وقتی رادیات بخاری نشتی داره ضد یخ زیر پای راننده جمع میشه؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      رادیاتور بخاری در اکثر خودرو ها پشت داشبورد خودرو قرار دارد، لذا زمانی که این قطعه نشتی پیدا کند یا بترکت با توجه به اینکه پشت داشبورد و داخل اتاق خودرو است مایع سیستم خنک کننده به داخل اتاق نفوذ کرده و زیر پای راننده یا شاگرد جمع میشود که اصلی ترین دلیل خیس شدن زیر پا در خودرو است.

  18. محمد رضا می گوید

    سلام.
    دو سال پیش تصادف منجر واژگونی داشتم ، سقف ماشین تعمیر شد و شیشه جلو تعویض ، الان از قسمت ستون جلو و آفتاب گیر آب به داخل ماشین میاد، بردم صافکاری میگه از شیشه هست با چسب جلو ورود آب گرفته شد ، به نظر شما
    ۱. این کار دایمی جواب میده یا باز بعد از به مدت نشتی پیدا میکنه؟
    ۲.این مدت که داخل سقف و ستون آب میرفته زنگ زدگی یا پوسیدگی اگه داشته باشه ، چه کار باید کرد؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز نشت آب از درز های شیشه جلو بسیار بسیار رایج است و تنها راه حل آن آب بندی با چسب است.
      برای بررسی نیز باید نمد سقف برداشته شود و ستون خودرو را بررسی کنید.

  19. Hassan می گوید

    سلام
    امان داره از پوستر ترمز نشتی داشته باشه و آب باران به کف پا برسد؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      بله، واشر محل اتصال بوستر ترمز به اتاق خودرو اگر مستهلک شود احتمال ورود آب وجود دارد، اما با توجه به اینکه این قطعه مصرفی نیست و معمولا در محلی قرار دارد که آب با آن تماس ندارد این اتفاق بسیار نادر است.

  20. علی می گوید

    سلام
    بنده کوییک دارم آب میاد زیر پا میشه استخر نوار دور شیشه و…بررسی کردم سالمه کلافه شدم نمیدونم چیکار کنم

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      رادیاتور بخاری خودرو را بررسی کنید، به احتمال خیلی زیاد رادیاتور بخاری خودرو شما نشتی داشته یا ترکیده که موجب ورود آب به اتاق و خیس شدن زیر پای راننده یا شاگرد میشود.
      دقت داشته باشید که از خودرو های ایرانی و چینی صفر نمیتوانید آنچنان انتظار صفر داشته باشید، چرا که با توجه به کیفیت پایین قطعات استفاده شده در زمان ساخت، خرابی های عجیبی که باید در کیلومتر های بالا رخ دهد را در ۲۰ هزار کیلومتر اول شاهد هستیم.

  21. مهران می گوید

    با سلام و حسته نباشید قسمت شاگرد ماشین من زیر پاییش رو که ور میدارم اب هستش مشکلش از کجاست؟؟؟

    1. متخصص فنی یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز به احتمال خیلی زیاد رادیاتور بخاری خودرو شما نشتی داره و مایع سیستم خنک کننده از این قطعه به داخل اتاق نفوذ میکنه و باعث خیس شدن زیر پای شاگرد میشه.