بررسی علت کاهش شتاب خودرو، و عوامل موثر بر افت شتاب ماشین

شتاب اتومبیل یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که در هنگام رانندگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، کاهش شتاب خودرو و کم شدن کیفیت شتاب گیری آن از مشکلات عمده ای به شمار می‌رود که به دلایل مختلفی پدید می‌آید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا مهم ترین علل این موضوع و روش های حل آن را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

فکر می‌کنید “علت کاهش شتاب خودرو” چیست؟ (why my cars accelerate slower) یکی از دلایل محبوبیت خودروهای جدید مربوط به سرعت و همچنین شتاب آن‌ها است و افت شتاب خودرو از جمله مشکلاتی است که امکان رخ دادن آن در هنگام استفاده و یا گذر زیاد عمر خودرو وجود دارد.

دلایل کاهش شتاب خودرو معمولا عواملی همچون گرفتگی فیلتر هوا، اختلال یا خرابی پمپ بنزین، اختلال در عملکرد انژکتور، مسدود شدن فیلتر روغن، پهن بودن لاستیک‌ها، خرابی سیلندرها، وزن بالای خودرو، کیفیت پایین سوخت، نوع دیفرانسیل و تعداد سوپاپ‌ها است.
فشار پدال گاز و در نهایت تجربه سرعت بالا در راندن ماشین یکی از جذاب‌ترین بخش‌های رانندگی است، اما گاهی اوقات پیش می‌آید که وقتی پای خود را روی پدال گاز فشار می‌دهید، انتظار دارید که اتومبیل با شتاب حرکت کند و سرعت آن بالاتر برود، اما این اتفاق نمی‌افتد و عدم شتاب گیری ماشین را به راحتی حس می‌کنید.

دلایل کاهش شتاب خودرو

“علت کاهش شتاب خودرو چیست؟” در جواب این سوال باید گفت که قطعات زیادی در خودرو وجود دارند که باعث کاهش شتاب ماشین می‌شوند و باید بررسی آن‌ها را در دستور کار قرار دهید. در ادامه قطعاتی که باعث “کاهش شتاب خودرو” می‌شوند را به شما می‌گوییم که راه رفع مشکل را بیابید.

البته در نظر داشته باشید که نمی‌توان شتاب اصلی خودرو را با تغییرات کوچم افزایش داد و نیاز به تغییر اساسی در قطعات خودرو وجود دارد. به طور مثال، اگر صفر تا صد شتاب اتومبیل ۱۱ ثانیه است، نمی‌توانید آن را به ۸ ثانیه برسانید، اما با توجه به این مسائل می‌توانید از رسیدن شتاب به ۱۵ ثانیه جلوگیری کنید و فقط کافیست که دلایل کاهش شتاب خودرو را پیدا کنید.

گرفتگی فیلتر هوا و کاهش شتاب خودرو

فیلتر هوا یکی از قطعات مصرفی ماشین است که معمولا با هر بار تعویض روغن یا یک بار در میان بایستی این قطعه را نیز تعویض کرد. این فیلتر، اکسیژن مورد نیاز برای مخلوط شدن با سوخت به منظور احتراق را فراهم کرده و با عبور دادن آلاینده‌ها از میان فیلترها، تمام ناخالصی‌ها و گرد و غبارهای موجود در هوا را می‌گیرد و در نتیجه، هوای تمیز وارد موتور می‌شود، اما اگر فیلتر هوا کثیف شده باشد، کثیفی که از فیلترها عبور می‌کنند، می‌تواند علت کم شدن سرعت خودرو و کاهش شتاب ماشین باشد. علت خرابی فیلتر هوا بسیار متفاوت است و باید آن‌ها را بدانید.

اختلال یا خرابی در پمپ بنزین و افت شتاب خودرو

از دلایل کاهش شتاب خودرو، می‌توان خرابی پمپ بنزین را مقصر دانست. کارکرد پمپ بنزین یا پمپاژ کردن سوخت همان هدایت بنزین به سمت موتور برای انجام عمل احتراق در سیلندرها است. اگر پمپ بنزین خراب باشد و میزان درستی از بنزین را پمپاژ نکند، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جدید و بسیار زیادی در روند احتراق و عملکرد سوپاپ‌ها و همچنین شتاب خودرو شود.

فرض کنید بنزین به اندازه کافی برای احتراق فراهم نشود، در این حالت مسلما احتراق انجام نشده، نیرو در موتور تولید نمی‌شود و شاهد کاهش قدرت موتور خودرو خواهیم بود.

اختلال در عملکرد انژکتور و کاهش شتاب ماشین

انژکتور یکی دیگر از قطعاتی است که در سیستم سوخت رسانی خودرو فعالیت دارد و می‌توان گفت یکی از دلایل کاهش شتاب خودرو هم می‌تواند محسوب شود، این قطعه سوخت را به سمت سیلندرها می‌فرستند، در واقع می‌توان گفت که انژکتور یکی از قطعات قرار گرفته بین پمپ بنزین و سیلندرها است.

اگر انژکتور به دلیل احتراق‌های ناقص، کثیف و یا خراب شده باشد، علت نفس نداشتن ماشین محسوب می‌شود و میزان شتاب گیری خودرو و حتی سرعت آن را بسیار کاهش پیدا می‌دهد.

پمپ بنزین

مسدود شدن فیلتر روغن و کم شدن شتاب ماشین

تفاوت دیفرانسیل جلو با عقب

یکی از مواردی که هر بار همراه با تعویض روغن بایستی عوض شود فیلتر روغن است، فیلتر روغن در واقع روغن موتور را تصفیه کرده و ناخالصی‌ها و همچنین کثیفی‌هایی که داخل موتور وجود داشته را همراه خود حمل کرده را از روغن جدا می‌کند.

اگر خودرو شما یاتاقان زده باشد و یا درگیر مشکلات دیگری باشد، براده‌های آهن، داخل فیلتر روغن جمع می‌شوند و در نتیجه کثیف شدن فیلتر روغن، میزان شتاب و قدرت موتور بسیار کم می‌شود و علت اصلی کم آوردن ماشین در حرکت می‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم که دلایل خرابی فیلتر روغن را بدانید تا بتوانید مشکل را سریع‌تر حل کنید.
گرفتگی روغن موتور باعث کاهش فشار روغن میشود که این موضوع روشن شدن چراغ روغن را در پی دارد. حال اگر با گاز دادن این مشکل حل شود میتواند مشکل از اویل پمپ نیز باشد، لذا بهتر است مقاله خاموش شدن چراغ چک با گاز دادن را در وبلاگ یدک یار مطالعه کنید.

نقش گرفتگی کاتالیزور در کاهش شتاب ماشین

کاتالیزور یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو است که می‌تواند از دلایل کاهش شتاب خودرو باشد که وظیفه کاهش آلودگی‌های خروجی از موتور را نیز بر عهده دارد. کاتالیزور با استفاده از واکنش‌های شیمیایی، گازهای مضر مانند مونوکسید کربن، هیدروکربن‌های نسوخته و اکسید نیتروژن را به دی‌اکسید کربن، آب و نیتروژن تبدیل می‌کند. گرفتگی کاتالیزور یکی از مشکلاتی است که می‌تواند باعث کاهش شتاب خودرو شود. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که منافذ کاتالیزور با ذرات کربن و سایر آلودگی‌ها مسدود شود.

هنگامی که کاتالیزور مسدود می‌شود، جریان گازهای خروجی از موتور کاهش می‌یابد. این امر باعث کاهش قدرت موتور و کاهش شتاب خودرو می‌شود. خرابی کاتالیزور عوارض دیگری نیز دارد که از آن‌ها می‌توان به افزایش مصرف سوخت، روشن شدن چراغ چک موتور و صدای ناهنجار از اگزوز اشاره کرد. برای جلوگیری از گرفتگی کاتالیزور، باید از سوخت با کیفیت بالا استفاده کنید و به طور منظم فیلتر هوا را تعویض کنید. همچنین، بهتر است از رانندگی با دور موتور بالا خودداری کنید.

اگر کاتالیزور خودروی شما دچار گرفتگی شده است، باید آن را تعویض یا شستشو دهید. تعویض کاتالیزور هزینه‌بر است، اما شستشو معمولا هزینه کمتری دارد. شستشوی کاتالیزور با استفاده از محلول‌های مخصوص نیز انجام می‌شود. این محلول‌ها با حل کردن ذرات کربن و سایر آلودگی‌ها، منافذ کاتالیزور را باز می‌کنند.

تمام شدن دیسک و صفحه کلاچ در افت فشار مایشن

دیسک و صفحه کلاچ دو قطعه مهم در سیستم انتقال قدرت خودرو هستند و می‌توانند عامل افت شتاب ماشین باشند که وظیفه انتقال قدرت موتور به گیربکس را نیز بر عهده دارند. این دو قطعه با اصطکاک با یکدیگر، نیروی چرخشی موتور را به گیربکس منتقل می‌کنند.

تمام شدن دیسک و صفحه کلاچ یکی از مشکلاتی است که می‌تواند باعث کاهش شتاب خودرو شود. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که ضخامت لنت‌های صفحه کلاچ به حدی کاهش یابد که دیگر قادر به ایجاد اصطکاک کافی برای انتقال قدرت موتور به گیربکس نباشند. هنگامی که دیسک و صفحه کلاچ تمام می‌شوند، نشانه‌هایی مانند لرزش پدال کلاچ، صدای ناهنجار از زیر خودرو، مشکل در تعویض دنده و کاهش شتاب خودرو را می‌توان مشاهده کرد.

کاهش شتاب خودرو یکی از نشانه‌های واضح تمام شدن دیسک و صفحه کلاچ است. هنگامی که دیسک و صفحه کلاچ تمام می‌شوند، نیروی چرخشی موتور به طور کامل به گیربکس منتقل نمی‌شود. این امر باعث کاهش شتاب خودرو و کندی در حرکت آن می‌شود. برای جلوگیری از تمام شدن دیسک و صفحه کلاچ، باید به طور منظم این قطعات را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید. معمولا توصیه می‌شود که دیسک و صفحه کلاچ هر ۶۰ تا ۸۰ هزار کیلومتر تعویض شوند.

سنسور اکسیژن در علت کاهش شتاب خودرو

سنسور اکسیژن یکی از مهم‌ترین قطعات در سیستم کنترل آلایندگی خودرو است. این سنسور میزان اکسیژن موجود در گازهای خروجی از موتور را اندازه‌گیری می‌کند و این اطلاعات را به ECU (واحد کنترل موتور) ارسال می‌کند. ECU با استفاده از اطلاعات سنسور اکسیژن، نسبت هوا به سوخت را تنظیم می‌کند. این تنظیم باعث می‌شود که موتور در حالت بهینه کار کند و کمترین میزان آلایندگی را تولید کند.

خرابی سنسور اکسیژن می‌تواند باعث کاهش شتاب خودرو شود. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که سنسور اکسیژن به درستی کار نکند و اطلاعات نادرستی را به ECU ارسال کند. هنگامی که سنسور اکسیژن خراب می‌شود، ECU نمی‌تواند نسبت هوا به سوخت را به درستی تنظیم کند. این امر باعث کاهش قدرت موتور و کاهش شتاب خودرو می‌شود. یکی دیگر از نشانه های خرابی سنسور اکسیژن ریپ زدن خودرو هنگام شتاب گیری است که میتوانید با استناد به آن به تعویض سنسور اکسیژن بپردازید.

نقش خرابی کویل احتراق در کاهش شتاب ماشین

کویل احتراق یکی از اجزای مهم سیستم جرقه‌زنی خودرو است. این قطعه وظیفه تقویت ولتاژ باتری را بر عهده دارد و آن را به ولتاژی بالاتر که برای ایجاد جرقه در شمع‌ها مورد نیاز است، تبدیل می‌کند. خرابی کویل احتراق می‌تواند باعث کاهش شتاب خودرو شود. این مشکل زمانی رخ می‌دهد که کویل احتراق به درستی کار نکند و نتواند ولتاژ کافی را برای ایجاد جرقه در شمع‌ها تولید کند. هنگامی که کویل احتراق خراب می‌شود، شمع‌ها نمی‌توانند جرقه‌ای با قدرت کافی ایجاد کنند. این امر باعث کاهش قدرت موتور و کاهش شتاب خودرو می‌شود.

سنسور دریچه گاز در افت شتاب ماشین

نقص سنسور دریچه گاز (TPS) می‌تواند یکی از دلایل کاهش شتاب خودرو باشد. این سنسور میزان باز شدن دریچه گاز را اندازه‌گیری می‌کند و این اطلاعات را به ECU (واحد کنترل موتور) ارسال می‌کند. ECU با استفاده از اطلاعات سنسور TPS، مقدار سوخت و هوا را برای موتور تنظیم می‌کند.

قطعات اصلی سیستم سوخت رسانی

هنگامی که سنسور TPS خراب می‌شود، ECU نمی‌تواند مقدار سوخت و هوا را به درستی تنظیم کند. این امر باعث کاهش قدرت موتور و کاهش شتاب خودرو می‌شود. البته قطعات دیگری نیز هستند که بر روی شتاب خودرو تاثیر دارند و در ادامه آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

عوامل موثر در شتاب خودرو

برای اینکه دلیل کاهش شتاب خودرو را بدانید، باید با عوامل موثر در ایجاد آن آشنا باشید. شتاب خودرو به چه عواملی بستگی دارد؟ ابتدا و پیش از آن که بخواهیم علت های کم شدن شتاب ماشین را بررسی کنیم، بهتر است “عوامل موثر بر شتاب خودرو” را نیز بشناسیم، با شناخت این عوامل، حدود نیمی از عوامل موثر در شتاب خودرو را نیز خواهیم شناخت.

پهن بودن لاستیک‌ها

یکی از موارد بسیار مهم در شتاب گیری خودرو سایز لاستیک‌ها است، در صورتی که لاستیک‌های پهنی داشته باشید، با کاهش شتاب خودرو روبرو خواهید شد.

هرچه لاستیک پهن‌تر باشد، نیرو محرکه موتور که به لاستیک‌ها منتقل شده و آن‌ها را مجبور به چرخاندن می‌کند با شدت بیشتری به لاستیک و سپس زمین منتقل می‌شود و در نهایت شاهد شتاب بالایی خواهید بود. یکی از عوامل موثر در شتاب خودرو که پهن بودن لاستیک‌ها باشد را می‌توانید با نصب لاستیک‌های مناسب جبران کنید.

سیلندرها

به طور خلاصه و در یک جمله می‌توان گفت که سیلندرها مکانی برای تبدیل انرژی و سوخت فسیلی به انرژی حرارتی هستند؛ این انرژی حرارتی منبع تغذیه موتور و ایجاد نیروی محرکه است، پس هر قدر که سیلندرها با قدرت بیشتری کار کرده و ظرفیت بیشتری داشته باشند، قدرت موتور بیشتر شده و مسلما افزایش شتاب نیز در پی آن خواهد بود.

قدرت سیلندرها به دو عامل مهم تعداد سیلندرها و حجم سیلندرها بستگی دارد، در خودرو های معمولی اصولا از ۴ سیلندر استفاده می‌شود، در حالی که در خودرو های مسابقه‌ای و یا خودرو های لوکس دنیا تعداد سیلندرها و همچنین حجم آنها افزایش پیدا می‌کند.

وزن بالای خودرو

از دیگر عوامل موثر در شتاب خودرو، می‌توان به وزن بالای خودرو اشاره کرد. وزن بدنه خودرو می‌باشد، یک مثال بسیار ساده از این مورد در خصوص مقایسه خودرو پراید و خودرو سمند است.

پراید بدنه و موتور بسیار سبکی دارد، در صورتی که سمند به علت محکم بودن بدنه، وزن بسیار سنگین‌تری از پراید دارد و واضح است که شتاب اولیه پراید از سمند بسیار بیشتر باشد.

وزن خودرو

نوع سوخت مصرفی

اگر برایتان سوال است که چرا ماشین روی گاز شتاب ندارد یا علت شتاب نداشتن ماشین روی گاز cng چیست، باید بدانید که نوع سوخت مصرفی در شتاب تاثیر گذار است. این مورد مختص خودروهایی است که دوگانه سوز بوده و هم از بنزین و هم از گاز CNG استفاده می‌کنند. زمانی که سوخت گیری خودرو با گاز اتفاق می‌افتد، شتاب گیری کمتری را نسبت به زمان کارکرد موتور با بنزین از خود نشان می‌دهد و این مورد به گونه‎‌ای کاملا محسوس است که کاملا متوجه شتاب نداشتن ماشین روی گاز خواهید شد.

دیفرانسیل

شاید برایتان عجیب باشد، اما حتی نوع دیفرانسیل نیز در شتاب گیری خودرو تاثیر بسیار مهمی دارد، اگر ذاتا به خودرو علاقه داشته باشید متوجه می‌شوید که خودرو های معمول و موجود در بازار دارای دو نوع دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب هستند.

معمولا خودرو هایی با دیفرانسیل عقب در زمینه شتاب گیری عملکرد بهتری دارند و می‌توان گفت در صورت عقب بودن دیفرانسیل یک خودرو، نیرو محرکه موتور که به چرخ‌ها وارد می‌شود، ابتدا به چرخ های عقبی وارد شده و اتومبیل را وادار به حرکت می‌کند؛ این نوع از حرکت باعث شتاب گیری هرچه بیشتر نسبت به حرکت از طریق چرخ‌های جلویی خواهد شد.

تعداد سوپاپ

تعداد سوپاپ‌ها نیز تاثیر بسیار مهم و بزرگی را هم در قدرت موتور و هم شتاب آن ایفا می‌کنند، در اینجا تاثیر سوپاپ‌ها در شتاب گیری اتومبیل را بررسی خواهیم کرد.

در هر سیلندر حداقل ۲ سوپاپ وجود دارد که در یکی از آن‌ها سوخت و در دیگری دود قرار دارد؛ حال تصور این موضوع بسیار راحت‌تر است که خودرو ۴ سیلندر با ۸ سیلندر چه تفاوتی دارد؛ زمانی که اتومبیلی ۸ سیلندر باشد یعنی حداقل ۱۶ سوپاپ دارد و عمل احتراق و حجم احتراق انجام شده سریع‌تر است، پس قدرت و سرعت و همچنین شتاب آن نیز طبعا بیشتر می‌شود.

مهندسی موتور

در خصوص مهندسی موتور اطلاعات بسیار تخصصی وجود دارد و در یک الی دو پاراگراف نمی‌توان آن را توضیح داد؛ اما نکته بسیار مهمی که در این بخش وجود دارد این است که نوع طراحی موتور های مختلف با یکدیگر متفاوت است و این تفاوت در طراحی‌ها دقیقا همان مواردی هستند که باعث می‌شود یک خودرو شتاب بسیار زیاد و خودرو دیگر شتاب کمتری داشته باشد.

دلایل کاهش شتاب خودرو

علت شتاب نداشتن ماشین دوگانه سوز

علت شتاب نداشتن ماشین دوگانه سوز برای بسیاری از افرادی که خودرو دوگانه سوز دارند، سوال است که البته جواب ساده‌ای دارد. خودروهای دوگانه سوز در زمان تغییر نوع سوخت با چالش کاهش شتاب روبرو هستند و دلیل آن را نمی‌دانند. در ادامه دلایل کاهش شتاب ماشین روی گاز و بنزین را بررسی می‌کنیم.

علت شتاب نداشتن ماشین روی گاز

علت شتاب نداشتن ماشین روی گاز چیست؟ این موضوع را رانندگانی که با خودروهای دوگانه سوز رانندگی کرده‌اند بهتر درک می‌کنند! زمانی که اتومبیل با گاز CNG کار می‎‌کند، شتاب و قدرت موتور کمتری دارد و شاهد علت کم اوردن ماشین روی گاز خواهند بود. البته باید این نکته را بدانید که گاز به دلیل خشک بودن، در زمانی که محترق می‌شود، قدرت کمتری تولید می‌کند و طبیعتا شتاب ماشین کم می‌شود.

علت شتاب نداشتن ماشین روی بنزین

یکی از دلایلی که باعث کاهش شتاب خودرو روی بنزین می‌شود، خرابی فیلتر هوا است. اگر فیلتر هوا گرفته یا مسدود شده باشد، هوای تمیز درون سیستم موتور کاهش پیدا می‌کند و قدرت کمتری تولید می‌شود. دیگر قطعه که بر روی کاهش شتاب خودرو تاثیر دارد، پمپ بنزین است. اگر پمپ بنزین خراب شده باشد، سوخت کافی برای احتراق به موتور نمی‌رسد و نیروی کافی برای افزایش شتاب به وجود نمی‌آید.

دیگر علت شتاب نداشتن ماشین روی بنزین خرابی مبدل کاتالیست است که وظیفه دارد گازهای حاصل از سوخت بنزین را به طور کامل تخلیه کند تا عملکرد موتور حفظ شود.

علت شتاب نداشتن ماشین صفر چیست؟

علت شتاب نداشتن ماشین صفر دلایل بسیار زیادی دارد که هر کدام را باید به طور جداگانه چک کنید تا راه‌حل درست را استفاده نمایید. به طور مثال یکی از مواردی که بسیار رایج بوده، استفاده از بنزین بی کیفیت است که می‌توان آن را با استفاده از یک باک کامل بنزین سوپر یا اکتان برطرف نمود.

دیگر دلیلی که عموما موجب کاهش شتاب خودرو می‌شود، استفاده از شمع‌های بی کیفیت و معمولی است. پیشنهاد می‌کنیم که برای بهبود شتاب خودرو از شمع‌های سوزنی استفاده کنید که باعث احتراق بهتر در سیستم موتور خودرو می‌شوند. موردی دیگری که نیاز به چک و بررسی دارد، دینام خودرو است که در صورت ضعیف شدن نمی‌تواند ولتاژ مورد نیاز خودرو را تامین کرده و باید آن را سرویس کرد تا عملکرد آن مثل روز اول شود.

مورد دیگری که باید برای رفع علت شتاب نداشتن ماشین صفر چک شود، باد لاستیک‌ها است، تنظیم باد بهترین کاری است که برای بالانس کردن چرخ‌ها می‌توانید انجام دهید. پیشنهاد می‌کنیم که برای دیاگ ماشین به یک مکانیکی معتبر مراجعه کنید تا دریچه گاز را نیز چک کند.

افت شتاب بعد از تعویض تسمه تایم

افت شتاب بعد از تعویض تسمه تایم راهکارهای ساده‌ای برای رفع دارد که در ادامه به شما می‌گوییم. تسمه تایم یکی از قطعات بسیار پر اهمیت و حیاتی در خودرو است که در موتور فرار می‌گیرد و نحوه و زمان بندی حرکت سوپاپ‌ها را کنترل می‌کند. تاثیر تسمه تایم در شتاب خودرو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا اگر تسمه تایم به دقت تنظیم نشده باشد و یا اگر تسمه تایم تنظیم نباشد و مشکلی در عملکرد آن وجود داشته باشد، حرکت سوپاپ‌ها مختل شده و به دنبال آن احتراق نامنظم روی می‌دهد که می‌تواند باعث “افت شتاب بعد از تعویض تسمه تایم” و حتی حرکت کند اتومبیل شود. اگر نمی‌دانید که تسمه تایم چه زمانی تنظیم نیست، پیشنهاد می‌کنیم که حتما علائم تنظیم نبودن تسمه تایم را بدانید.
اگر از کیفیت تسمه تایم خریداری شده راضی نیستید، بهتر است این قطعه را از فروشگاهی خریداری کنید که ضمانت اصالت داشته باشد. شرکت یدک یار در هنگام فروش تسمه تایم ماشین قطعه را بررسی میکند تا با اطمینان خاطر تسمه تایم را به دست شما مشتریان عزیز با ضمانت اصالت برساند.

تسمه تایم

سخن پایانی

تمامی عوامل و مواردی که بر افزایش و یا شتاب نداشتن ماشین تاثیر گذار بودند را بررسی کردیم، با در نظر گرفتن این عوامل و فاکتورها می‌توانید مطمئن باشید که شتاب خودروی شما همیشه در بهترین حالت خودش باقی می‌ماند.

پس سعی کنید این موارد را همیشه در گوشه ذهن خود داشته باشید تا در صورت برخورد به هر کدام از آن‌ها پیش از آن که تاثیر جدی و بزرگی را بر روی خودرو و میزان شتاب گیری آن بگذارند، بتوانید مشکل موجود را حل و فصل کنید.

اگر به هر دلیل با هریک از موارد زیر مواجه شدید می‌توانید با تماس با بخش مشاوره رایگان مجموعه یدک یار با شماره گیری ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ مشکل خود را با کارشناسان در میان گذاشته و راهنمایی های لازم را کسب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظرات
  1. حامد یگانه می گوید

    سلام من میخوام ماشین بخرم اما بین ۲۰۷sd و ۲۰۷ معمولی موندم از نطر شتاب باهم چقدر فرقشون هست؟؟

    1. یدک یار می گوید

      با سلام و عرض ادب
      طبیعتا ۲۰۷ معمولی به دلیل سبک تر بودن شتاب بیشتری دارد اما آنچنان محسوس نیست.

  2. اسدی می گوید

    سلام سمند الکس دوگانه دستی دارم.متاسفانه اصلا شتاب نداره.ما پیش تسمه تایم عوض شده نشتی گاز گرفتیم .ولی بازم شتاب نداره پدال گاز تا اخر بگیریم بزور ۱۰۰ کیلومتر میره علتش چیه خسته شدیم

    1. یدک یار می گوید

      سلام و عرض ادب
      اگر بعد از تعویض تسمه تایم این مشکل برای شما پیش آمده حتما در اسرع وقت خودرو را به تعمیرکار متخصص نشان دهید تا درست نصب شدن تسمه تایم اطمینان حاصل کنید، در این شرایط ممکن است تایمینگ موتور هنگام تعویض تسمه تایم به درستی انجام نشده باشد.
      اگر از قبل با این مشکل سر و کله میزدید، شمع ها، کویل، وایر، انژکتور خوردو (سیستم احتراق) را بررسی کنید و دنبال مشکل بگردید.
      ضعیف شدن دیسک و صفحه کلاچ خودرو نیز میتواند باعث افت محسوس شتاب و تنبل شدن خودرو شود.
      با توضیحات شما این موارد رایج ترین مشکلاتی است که موجب افت شتاب خودرو میشود.