بررسی علت روشن نشدن ماشین حتی با هل دادن

زمانی که باتری ماشین می خوابد یا شارژ آن تمام می شود، برای روشن کردن ماشین از روش باتری به باتری یا هل دادن استفاده می شود. حال سوالی که بوجود می آید این است که علت روشن نشدن ماشین حتی با هل دادن چیست که معمولاً خرابی دینام و مشکل سیستم سوخت رسانی خودرو باعث این اتفاق می شود.

تمام شدن باتری ماشین یکی از مشکلاتی است که برای اکثر افراد بوجود می آید، زمانی که باتری ماشین تمام می شود معمولاً دو راه برای روشن کردن ماشین وجود دارد، استفاده از روش باتری به باتری و روش هل دادن ماشین. حال موضوعی که در این بین وجود دارد این است که چرا ماشین حتی با هل دادن نیز روشن نمی شود. در این مقاله ما قصد داریم به بررسی “علت روشن نشدن ماشین حتی با هل دادن” بپردازیم تا بدانید چرا این اتفاق می افتد.

علت روشن نشدن ماشین حتی با هل دادن

علت-روشن-نشدن-ماشین-حتی-با-هل-دادن

همانطور که در بالا اشاره کردیم روش های روشن کردن ماشین بدون باتری شامل باتری به باتری و هل دادن می باشد. در روش هل دادن ماشین (Push Start)، شما بایستی سوییچ را در محل استارت و روی روشن قرار دهید. سپس به دنده ۲ بروید و پای خود را روی کلاچ قرار دهید. حال فرد دیگری باید ماشین را هل دهد و زمانی که ماشین با سرعت کمی شروع به حرکت کرد، پای خود را از روی کلاچ بردارید تا خودرو روشن شود.

حال علت روشن نشدن ماشین حتی با هل دادن چیست؟ یکی از مهم ترین علت ها خرابی دینام می باشد. زمانی که از روش هل دادن برای روشن کردن ماشین استفاده می کنید، باتری ضعیف نیروی برقی را از دینام ماشین دریافت می کند که طبیعتاً اگر مشکلی در دینام خودرو وجود داشته باشد، خودرو حتی با هل دادن نیز روشن نخواهد شد. مورد بعدی که می تواند در روشن نشدن ماشین حتی با هل دادن دخیل باشد، مشکل سیستم سوخت رسانی است. اگر هر یک از بخش های مختلف سیستم سوخت رسانی دچار خرابی شده باشند، ماشین با هل دادن نیز روشن نخواهد شد.

به طور کلی این دو مورد علت های اصلی روشن نشدن ماشین حتی با هل دادن می باشند. در این شرایط تنها راه حلی که برای شما باقی می ماند این است که باتری به باتری کنید و یا باتری جدید را جایگزین کنید، البته به این شرط که دینام ماشین خراب نباشد چراکه خرابی دینام می تواند به سرعت باعث خالی شدن باتری ماشین شود. به طور کلی رانندگی با دینام خراب تا زمانی امکان پذیر است که باتری شارژ داشته باشد و به محض اینکه ماشین را خاموش کنید، می بایست باتری جدید را جایگزین کنید تا خودرو دوباره روشن شود.

با تشکر از اینکه ما را تاپایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علت روشن نشدن ماشین حتی با هل دادن دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.