بررسی هوندا سیویک

هوندا سیویک یک خودروی ژاپنی است که مانند اکثر خودروهای ژاپنی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و محبوبیت زیادی هم دارد. خودروی هوندا سیویک دارای نسل های مختلفی است که بعضی از نسل های آن نیز در کشور ما وجود دارد. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی کامل هوندا سیویک پرداخته ایم تا بیشتر با این خودرو سدان آشنا شوید.

صنعت خودروسازی و ماشین های ساخت کشور ژاپن مانند سایر صنعت ها و محصولات ساخت این کشور قابل اعتماد هستند. ماشین “هوندا سیویک“، یک ماشین ژاپنی می باشد که هر نسل نسبت به نسل قبل به روز تر و بهتر شده است. کارخانه خودروسازی هوندا، خودروهای زیادی تولید می کند ولی هیچ کدام از آنها در کشور ما به اندازه خودروی هوندا سیویک مشهور نشدند.

 این خودرو از همان زمان ورود به عرصه خودروهای جهان در بین مردم دنیا طرفدار پیدا کرد. در کل خودروی هوندا سیویک (Honda Civic) به همراه خودروهایی مثل تویوتا کرولا و خودروی هیوندای النترا جزء خودروی سدان محبوب در میان خودروهای میان قیمت جهان هستند. این ماشین در نسل‌های متعددی وارد بازارهای جهانی شده است و در همه آن نسل ها هم مورد اقبال عموم قرار گرفته است. 

هوندا سیویک در کشور ایران

هوندا سیویک

متأسفانه خودروی هوندا سیویک در کشور ما به جز یک مقطع کوتاه، هیچ موقع عمومیت پیدا نکرد. نسل پنجم خودروی هوندا سیویک که بین سال های  1992 تا ۱۹۹۷ میلادی تولید می شدند تنها نسلی بودند که به تعداد زیاد به ایران وارد شدند و  بازار خودروی ایران را تحت تأثیر قرار دادند. اگر دقیق تر بخواهیم بگوییم این خودرو بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ میلادی وارد ایران شد. البته مدل ۱۹۹۵ این خودرو در ایران خیلی کم وجود دارد و بیشترین مدل هوندا سیویک موجود در ایران مدل ۹۴ آن است. هوندا سیویک وارد شده به ایران در آن سالها، دارای دو موتور ۱۵۰۰ سی سی و ۱۶۰۰ سی سی است. هر دو نوع موتور آن چهار سیلندر می باشد. موتور ۱۵۰۰ سی سی هوندا سیویک به صورت هاچ بک و موتور ۱۶۰۰ سی سی در خودروی سدان موجود هستند.

در سال  2012 میلادی هم نسل نهم خودرو هوندا سیویک با یک تغییر چهره یا همان فیس لیفت وارد ایران شد اما به دلیل ورود تعداد کمی از این خودرو به کشور ما، خیلی در بین مردم مطرح نشد و افراد کمی از این خودرو خریداری کردند. در سال ۲۰۱۳ هم تعداد محدودی وارد ایران شدند ولی بعد از آن ورود این خودرو به ایران تقریبا قطع شد. قیمت این خودرو در این روزها در بازار ایران بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان است. بدیهی است که قیمت خودروی کارکرده تابع عوامل متعددی از قبیل میزان کارکرد آن و وضعیت موتور و جلوبندی و ظاهر خودرو است و این قیمتی که ذکر کردیم برای یک خودروی مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ کاملا سالم است.

اگر به دنبال خرید خودروی هوندا سیویک مدل ۲۰۱۲ یا ۲۰۱۳ در ایران هستید باید به نکات مثبت و منفی این خودرو دقت کنید. یک از نکات مثبتی که در این خودرو موجود هستند طراحی مناسب و زیبای بیرون و داخل خودرو است. درون این خودرو آنقدر ارگونومیک طراحی و ساخته شده است که راننده و سرنشینان از نشستن در آن احساس راحتی می کنند. پوشش چرمی صندلی ها و هم چنین قابلیت تنظیم برقی آنها هم، راحتی راننده و سرنشینان را بیشتر می‌کند. نکته مثبت دیگر این خودرو، فرمان پذیری و هندلینگ خوبی است که دارد. اگر شما هوندا سیویک مدل ۲۰۱۲ یا ۲۰۱۳ را خریداری کنید، متوجه می شوید که رانندگی با این خودرو بسیار راحت و دلنشین است. چرا که فرمان این خودرو برقی تلسکوپی است و روکش چرمی دارد و روی آن هم کروز کنترل وجود دارد. علاوه بر این یک دوربین عقب هم در این خودرو نصب شده است تا امنیت خوبی برای راننده و سرنشینان آن فراهم کند. یک ویژگی دیگر این خودرو هماهنگی زیادی است که بین موتور و گیربکس آن وجود دارد. در کل گیربکس اتوماتیک خودرو هماهنگی خاصی با موتور یا پیشرانه آن دارد و باعث می شود که راننده بتواند مانور بیشتری با ماشین بدهد از طرف دیگر امکانات رفاهی و ایمنی زیادی در این خودرو موجود است. از سیستم صوتی مناسب گرفته تا سیستم توزیع  الکترونیکی ترمز یا ای بی دی.

 البته این خودرو هم مانند تمام خودرو های دیگر دارای معایبی است. اولین عیب آن این است که شما اگر قصد خرید هوندا سیویک رو دارید باید یک خودرو ۹ یا ۱۰ ساله را خریداری کنید (البته اگر قصد خرید نسل پنجم هوندا سیویک رو نداشته باشید که در آن صورت باید خودرویی با بیش از ۲۵ سال سن را خریداری کنید). طبیعتاً هر خودروی کارکرده معایب بسیار زیادی می‌تواند داشته باشد، حتی اگر آن خودرو محصول کارخانه معتبر هوندا باشد. هزینه خرید قطعات و تعمیرات خودرو به طرز عجیب و غریبی در این چند سال در ایران زیاد شده است و قطعاً خرید خودروی دست دوم می تواند فشار اقتصادی بسیار زیادی را برای مالکان به دنبال دارد. از این گذشته، قطعات این خودرو هم در بازار کم یاب و حتی نایاب است. 

عیب دوم این خودرو این است که برچسب هوندا روی آن خورده است و همین عامل باعث می شود قیمت آن به شدت بالا برود. البته نسبت به خودروهای مانند پورشه و بی ام و، قیمت هوندا سیویک خیلی گران نیست ولی به هر حال با توجه به بالا بودن قیمت دلار در ایران باید پول زیادی برای خرید آن پرداخت کنید. یکی دیگر از معایب این خودرو هم شتاب زیاد آن است. شما باید با کنار هم گذاشتن این نکات مثبت و منفی، به این نتیجه برسید که خرید این خودرو برای شما مناسب است و یا اینکه بهتر است پول خود را صرف خرید خودرویی صفر ( متأسفانه خودروی صفری که توان رقابت با هوندا سیویک را داشته باشد در ایران موجود نیست) بکنید و یا خودروی کارکرده دیگری بخرید.

طراحی ظاهری ماشین هوندا سیویک

این خودرو از جلو ظاهر خشنی دارد ولی خیلی از افراد اعتقاد دارند که انحنایی که ورودی هوای این خودرو در قسمت جلو ایجاد کرده است ظاهر خندانی به ماشین بخشیده است و از این لحاظ شبیه خودرو مزدا ۳ است. در واقع ظاهر این خودرو از جلو هم ابهت دارد و هم زیبایی.

 خطوط بسیار تیز و تندی در طراحی ظاهری خودروی هوندا سیویک به چشم می آیند که حاکی از ابهت، قدرت و سرعت این ماشین جذاب هستند. همین خطوط مهندسی شده و حرفه ای باعث می‌شوند بسیاری از افرادی که سن و سال کمتری دارند و طرفدار خودروهای اسپرت هستند از دیدن این خودرو نهایت لذت ببرند. دو خط ممتد روی بدنه این خودرو در سمت راست و در سمت چپ مشاهده می شود که از چرخ های جلوی خودرو آغاز شده و در امتداد شیشه های کناری ماشین تا چراغ پشتی آن کشیده شده اند. یک خط دیگر هم از جلو تا سپر عقب کشیده شده است این خودرو دارای بینی تیزی است که هم باعث زیبایی ماشین می شود و هم از لحاظ آیرودینامیکی ماشین را در سطح بهتری قرار می دهد و از طرف دیگر مصرف سوخت خودرو را نیز کاهش می دهد. رینگ های استفاده شده در این ماشین هم اسپرت هستند و بسیار طراحی زیبایی دارند و البته از جنس آلومینیوم هستند. اضافه می کنیم که این رینگ ها ۱۶ اینچی می باشند.

 خودروی هوندا سیویک از عقب ظاهر ساده تری نسبل به جلو دارد. این ویژگی فقط مختص خودروی هوندا سیویک نیست بلکه تقریبا تمامی ماشین های ساخت کشور ژاپن بیشتر در قسمت جلویی خودرو طراحی خاصی دارند تا قسمت عقب آن. این طراحی کلاسیک عقب خودروی هوندا سیویک، باعث زیبا شدن و شکیل شدن آن شده است و در واقع هیچ موقع از مد نمی افتد. به سراغ چراغ های عقب این ماشین برویم. این چراغ ها به جز در مدل ۲۰۱۲ در تمامی مدل های این خودرو یکسان بودند. در مدل ۲۰۱۲ این خودرو، چراغ های عقب یک مقدار کمی متفاوت بودند. یکی دیگر از خصوصیات جذاب قسمت عقبی خودرو هوندا سیویک پوشاننده دیفیوزر است که سبب مخفی شدن لوله اگزوز این خودرو می گردد و عقب این ماشین زیباتر می شود. در عقب این خودرو ضامنی برای باز کردن صندوق عقب وجود ندارد و یه جای آن در جایی که در اکثر خودروهای دیگر یک ضامن برای باز نمودن صندوق عقب خودرو وجود دارد، در این ماشین یک دوربین قرار گرفته شده است.

ظاهر عقب هوندا سیویک

 ظرفیت صندوق عقب این خودرو هم تا ۴۴۰ لیتر می باشد که هم اندازه با خودروی رقیب خود یعنی خودروی مزدا ۳ است. این میزان از گنجایش صندوق عقب برای یک خودروی سدان مناسب می باشد.

 طراحی داخلی خودروی هوندا سیویک

صندلی های عقب خودروی هوندا سیویک با مشکل کمبود جا مواجه هستند ولی در بین صندلی عقب یک زیر دستی تاشو که جای دو عدد لیوان دارد، موجود است. صندلی های این خودرو راحتی زیادی را به ارمغان می آورند و دارای روکش چرمی هستند. شیشه های عقب این ماشین نیز به صورت برقی بالا و پایین می شوند. صندلی راننده هم در این خودرو نسبت به اکثر خودروهای دیگر (لااقل خودروهای رایج در ایران) متمایز و بهتر است و راحتی زیادی را برای راننده ایجاد می کند. فرمانی که در این ماشین استفاده شده است خوش دست کوچک و مناسب است و قسمت آمپر های این ماشین هم زیبایی خاصی دارند.

 ماشین هوندا سیویک چه آپشن‌هایی دارد

 این خودرو از لحاظ آپشن هم در سطح مطلوبی قرار دارد. هوندا سیویک دارای آپشن های زیر است:

  • سیستم تهویه هوای مطبوع خودکار و هوشمند
  • سیستم صوتی بسیار با کیفیت که دارای دکمه هایی روی فرمان خودرو برای کنترل کردن این سیستم صوتی است (البته سیستم صوتی این خودرو دارای صفحه نمایش نیست ولی صفحه نمایش، قابل اضافه شدن است)
  • در کنار فرمان خودروی هوندا سیویک، دکمه vsa موجود است که وقتی در جاده های لغزنده در حال رانندگی باشید می توانید آن را روشن کنید. با روشن شدن این دکمه میزان ترمز بین چرخ ها تقسیم می شود. این تقسیم ترمز در هنگام رانندگی در جاده های لغزنده که تعداد ترمز ها افزایش می یابد بسیار مفید است.
  • دوربین عقب خودروی هوندا سیویک نمایی از عقب ماشین را در آینه وسط نشان می دهد.
  • سیستم بدون کلید خودروی هوندا سیویک می تواند بر اساس اطلاعات شناسایی راننده، خودرو را روشن کند.

 ویژگی های فنی خودروی هوندا سیویک

خودروی هوندا سیویک برای رانندگی در شهر، یک خودروی بسیار مناسب است و کیفیت و فناوری بالایی دارد. بدیهی است که برای رانندگی در جاده های برون شهری و یا برای رانندگی در جاهای پر فراز و نشیب و اصطلاحاً برای آفرود نوردی این خودرو گزینه مناسبی نیست. این ماشین دارای یک موتور چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ است که ۱۸۰۰ سی سی حجم دارد. هم چنین خودروی هوندا سیویک توان تولید نیرویی به اندازه ۱۳۹ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و ۱۷۷ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دقیقه را دارد. تقریباً این ویژگی های خودروی هوندا سیویک مثل خودروهای تویوتا کرولا و مزدا ۳ است. گیربکس استفاده شده در این ماشین نیز اتوماتیک است و ۵ سرعته. مصرف سوخت این خودرو بسیار پایین می باشد و همچنین یک نمایشگر نیز در درون اتاق خودرو و زیر فرمان آن موجود است که مصرف سوخت خودرو را نشان می دهد. این نمایشگر دو نوار به رنگ فسفری در قسمت آمپرهای خودرو دارد که نشان می دهند مصرف سوخت خودروی شما بهینه است یا نه. اگر مصرف سوخت خودروی شما بهینه باشند رنگ این نوار سبز شده و اگر بهینه نباشد آبی می شود. از ویژگی های دیگر این خودرو یک آپشن است که به صورت یک دکمه سبز رنگ در کنار فرمان خودرو تعبیه شده است. روی این دکمه عبارت ECON  نوشته شده است. اگر این دکمه توسط راننده فشار داده شود قدرت سیستم تهویه مطبوع خودرو کم شده و مصرف سوخت آن بهینه می شود. اگر این خود دکمه را روشن کنید چیزی از قدرت خودرو کم نمی شود و نباید نگران باشید. خودروی هوندا سیویک می‌تواند در ۱۰.۴ ثانیه از سرعت صفر تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه برسد.

قاب های تمام شیشه ای در این خودرو استفاده شده است که با پهنای مناسبی که دارند، باعث می شوند راننده هیچ نقطه کوری در هنگام رانندگی نداشته باشد این ویژگی هم می تواند یک ویژگی ظاهری باشد و هم یک ویژگی فنی.

نسل های خودروی هوندا سیویک 

نسل اول خودروی هوندا سیویک

نسل اول خودروی هوندا سیویک

 نسل اول این خودرو در بین سال‌های ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۹ میلادی تولید شد. این ماشین به دو صورت هاچ بک سه درب و سدان به بازار عرضه شد. کارخانه هوندا پس از تولید خودرو هوندا سیویک به شهرت بیشتری در دنیا دست یافت چرا که همین نسل اول هوندا سیویک با اینکه تجهیزات زیادی نداشت ولی به خودروی محبوبی در سرتاسر دنیا تبدیل شد. رینگ های استفاده شده در این خودروی نسل اول هوندا سیویک، ۱۲ اینچی بودند. سیستم تهویه هوای مطبوع دستی در این نسل از ماشین‌ها وجود داشت. گیربکس این ماشین به صورت اتوماتیک و با دو سرعت موجود بود. در مدل هاچ‌ بک این خودرو هم برف پاک کن شیشه عقب وجود داشت. قیمت این ماشین نیز در زمان فروش خودرو حدود هزار و ۴۰۰ دلار بود.

 نسل دوم خودروی هوندا سیویک

 این نسل از خودروی هوندا سیویک در بین سال‌ های ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۳ میلادی تولید شد. نسل دوم خودروی هوندا سیویک، محبوبیت بیشتری نسبت به نسل قبلی به دست آورد. در نسل دوم این خودرو ۵۰ میلیمتر به فاصله بین دو محور چرخ های ماشین اضافه شد. این نسل از هوندا سیویک دارای دو نوع موتور یک و سه دهم لیتری و یک و نیم لیتری بود. تیپ های زیادی از این نسل از هوندا سیویک تولید شدند. تریم‌هایی مانند هاچ بک سه درب، هاچ بک پنج درب، استیشن ۵ درب و سدان چهار درب

 نسل سوم خودروی هوندا سیویک

نسل سوم خودروی هوندا سیویک

این نسل از خودروی هوندا سیویک در بین سال‌های ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۷ میلادی تولید شد. در این نسل از هوندا سیویک، ورژن هاچ بک پنج درب و ورژن استیشن با هم تلفیق شدند و یک ماشین چهار درب تولید شد. این ماشین با نام شاتل واگن معروف بود و نسبت به نسل قبلی، ۱۲۵ میلی متر افزایش در فاصله بین دو محور چرخ ها را داشت. موتور این خودرو یک و نیم لیتری بود. هر چند در نسخه هاچ بک سه درب نسل سوم هوندا سیویک، موتور یک و سه دهم لیتری هم موجود بود. در نسل سوم خودروی هوندا سیویک تریم اس آی اضافه شد.

 نسل چهارم خودروی هوندا سیویک

 این نسل از خودروی هوندا سیویک در بین سال‌های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۱ میلادی تولید شد. سیستم تزریق سوخت الکترونیکی در این نسل از خودروی هوندا سیویک به این ماشین اضافه شد. در این نسل، شرکت هوندا، خودروی هوندا سیویک را از نو طراحی کرد. هر چند ظاهر این خودرو هم حالت مستطیلی و جعبه ای بود ولی شرکت هوندا تریم های زیادی را برای این ماشین لحاظ کرد و مشتریان، این ماشین را می‌توانستند در تریم های سی آر ایکس، دی ایکس، اچ اف و اس آی خریداری کنند.

 نسل پنجم خودرو هوندا سیویک

نسل پنجم خودروی هوندا سیویک

 این نسل از خودروی هوندا سیویک در بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۹ میلادی تولید شد. شرکت هوندا برای ساخت نسل پنجم هوندا سیویک، طراحی خودرو را به میزان بسیار زیادی تغییر داد و در واقع می توان گفت بیشترین تغییر طراحی در این نسل رخ داد. در نسل پنجم خودرو هوندا سیویک، طراحی جعبه ای ظاهر خودرو به کنار رفت و انحنا های بیشتری در طراحی آن استفاده شد. اندازه و ابعاد خودرو های این نسل هم نسبت به نسخه های قبلی بزرگتر شد. نسل پنجم خودروی هوندا سیویک از لحاظ مصرف سوخت هم بسیار بهینه شد، به نحوی که مصرف سوخت آن در در داخل شهر به ۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی و به صورت ترکیبی به چهار و سه دهم لیتر رسید.

 نسل ششم خودروی هوندا سیویک

 این نسل از خودروی هوندا سیویک در بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰ میلادی تولید شد. به لحاظ طراحی، تغییر خاصی در ساخت خودروهای سیویک نسل ششم اعمال نشد. در واقع نسل ششم خودرو هوندا سیویک به لحاظ طراحی و آیرودینامیکی مانند خودروهای نسل پنجم بود، فقط چراغ های خودرو عوض شده بود. این نسل از خودروی هوندا سیویک در تریم های اچ ایکس، ای ایکس آر، ای ایکس، دی ایکس، سی ایکس و ال ایکس تولید شدند و به دست مشتریان رسیدند.

 نسل هفتم خودرو هوندا سیویک

نسل هفتم خودرو هوندا سیویک

 این نسل از خودروی هوندا سیویک در بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ میلادی تولید گشتند. هرچند به لحاظ اندازه و ابعاد، این نسل با نسل قبلی فرقی نمی کرد ولی داخل اتاق خودرو در این نسل، جادار تر شده بود و باعث شد که این خودرو به یک خودروی جمع و جور و کامپکت تبدیل شود. نسل هفتم خودروی هوندا سیویک در چهار تریم ای ایکس، ال ایکس، دی ایکس، اچ ایکس در اختیار مشتریان قرار گرفت.

 نسل هشتم خودرو هوندا 

 این نسل از خودروی هوندا سیویک در بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ میلادی تولید شد. این نسل از خودروها در کشور آمریکا و اروپا به فروش رسید. در کشور آمریکا هم مدل سدان و هم مدل کوپه این خودرو ارائه شدند، ولی در  کشورهای اروپایی تنها مدل هاچ ‌بک این خودرو ارائه شد. ۱۶ و نیم میلیون خودروی نسل هشتم هوندا سیویک در اروپا و آمریکا به فروش رسید که هفت و سه دهم میلیون آن در آمریکا و نه و دو دهم میلیون آن در اروپا بود.

  نسل نهم خودرو هوندا سیویک

نسل نهم خودرو هوندا سیویک

 این نسل از خودروی هوندا سیویک در بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ میلادی در کشور ژاپن تولید شد. ویژگی بارز این نسل از خودرو هوندا سیویک، آیرودینامیک بودن و جذابیت فوق العاده ظاهر این خودرو بود. این ماشین اولین ماشینی از هوندا سیویک بود که دارای تکنولوژی هوندا ایکو اسیست بود. نسل نهم هوندا سیویک در ورژن های کوپه و سدان در آمریکا به فروش رسید.

 نسل دهم خودرو هوندا سیویک

 نصب دهم این خودرو در بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ تولید شد. این نسل از هوندا سیویک دارای ورژن های سدان هاچ ‌بک و کوپه است. این نسل از خودروی هوندا سیویک دارای تریم اس آی هم بود. اولین بار نسل دوم هوندا سیویک با تریم تایپ آر در کشور آمریکا به فروش رفت که یک ورژن بسیار پیشرفته از هوندا سیویک می باشد.

ماشین هوندا سیویک مدل  ۲۰۲۲ یا نسل یازدهم

ماشین هوندا سیویک مدل 2022 یا نسل یازدهم

 خودروی هوندا سیویک مدل ۲۰۲۲ در تابستان پیش رو به بازارهای جهانی و به خصوص کشورهای اروپایی آمریکا و کانادا معرفی خواهد شد و به احتمال زیاد بعد از گذشت مدتی مدل‌های هاچ ‌بک این خودرو هم به بازار عرضه خواهند شد. این خودرو در واقع نسل یازدهم هوندا سیویک است. هر چند هنوز مشخصات کامل این خودرو منتشر نشده است ولی عکس هایی از آن به بیرون درز کرده است که یک سری از تغییرات نسبت به نسل قبل در آن مشهود است. یکی از این تغییرات در قسمت بالای جلو پنجره آن است که تغییر کرده است. از داخل خودروی هوندا سیویک مدل ۲۰۲۲ هنوز از تصویری پخش نشده است اما چیزی که مشخص است این است که یک طراحی ساده ولی جذاب نیز در داخل این خودرو خواهیم دید. چرا که طرح های اولیه که مربوط به خودروی نسل یازدهم هوندا سیویک بود حاکی از سادگی و مینیمال بودن داخل آن دارد. 

خرید لوازم یدکی هوندا سیویک

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم، به دلیل واردات محدود خودروی هوندا سیویک به ایران، لوازم یدکی این خودرو هم در بازار به صورت محدود وجود دارد که همین مسئله باعث دغدغه صاحبان هوندا سیویک شده است. خبر خوب برای شما عزیزان این است که وبسایت فروشگاهی یدک یار انواع لوازم یدکی هوندا سیویک را فراهم کرده تا شما با دست باز به انتخاب قطعه مورد نظر خود بپردازید.

شما می توانید برای خرید لوازم یدکی هوندا سیویک به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا علاوه بر ثبت سفارش خود، از مشاوره آنلاین جهت خرید بهره مند شوید. در وبسایت یدک یار انواع برندهای اصلی و متفرقه هوندا سیویک موجود است که شما می توانید بر حسب نیاز و بودجه‌ی خود هرکدام از این برندها را خریداری کنید.

در پایان لازم به ذکر است که یدک یار خدماتی را برای شما در نظر گرفته تا بتوانید با خیال راحت به خرید لوازم یدکی هوندا سیویک بپردازید. خدماتی که مجموعه یدک یار به مشتریان خود ارائه می دهد شامل ضمانت اصالت کالا، ضمانت سلامت فیزیکی کالا و ارسال سریع است.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه ای راجع به استفاده از ماشین هوندا سیویک دارید خوشحال می شویم که دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.