بهترین مارک لنت ترمز ؛ معرفی برندهای معتبر موجود در بازار

لنت ترمز وظیفه‌ای مهم و حیاتی در سیستم ترمز خودروها دارد. لنت قطعه‌ای مصرفی می باشد که بعد از فرسودگی نیاز است سریعاً آن را تعویض کنید. به همین منظور ما در این مقاله به معرفی بهترین مارک لنت ترمز پرداخته‌ایم تا شما را برندهای موجود در بازار آشنا کنیم.

لنت ترمز (Brake Pad) یکی از بخش های مهم و کلیدی سیستم ترمز خودرو می باشد که اگر این قطعه به خوبی کار نکند، سایر قسمت های سیستم ترمز ماشین مانند کالیپرها، روتورها و دیسک ترمز دچار مشکل می شوند و زودتر از موعد خراب می شوند. علاوه بر این، کم بودن کیفیت لنت و یا عملکرد نادرست آن منجر به تهدید ایمنی افراد و باعث سوت کشیدن ماشین نیز در هنگام ترمزگیری میشود. بنابراین بسیار مهم است که تعویض لنت ترمز را به موقع انجام دهید و همچنین لنت ترمزی را خریداری کنید که کیفیت مناسبی داشته باشد. شما برای اینکه خریدی مطمئن داشته باشید نیاز است “بهترین مارک لنت ترمز” را بشناسید، به همین منظور ما در این مقاله به معرفی بهترین برندهای موجود در بازار پرداخته‌ایم تا انتخابی مناسب تر داشته باشید.

انواع لنت ترمز ماشین

انواع لنت ترمز ماشین

قبل از موضوع برند، شما می بایست با انواع لنت ترمز ماشین از لحاظ جنس آشنا شوید تا بدانید که کدام از این مدل ها کارایی و عملکرد بهتری دارند. انواع لنت ترمز ماشین از لحاظ جنس عبارتند از:

لنت ترمز ارگانیک

یکی از پر استفاده ترین لنت های ترمز در کشور آمریکا، لنت ترمز ارگانیک می باشد. این مدل لنت اصطکاک متوسطی را بدون گرمای زیاد ایجاد می کند و برای افرادی که با ماشین خود به صورت روزانه رفت و آمد می کنند مناسب است. لنت ترمز ارگانیک نرم تر از لنت های دیگر است که همین موضوع باعث شده هنگام ترمز گرفتن سر و صدای کمتری را ایجاد کند و آسیبی به روتورها وارد نکند.

در مورد معایب لنت ترمز ارگانیک نیز لازم به توضیح است این مدل لنت سریع تر دچار فرسودگی می شود و نیاز است زودتر از سایر لنت ها تعویض شود. علاوه بر این، لنت ارگانیک عملکرد مناسبی را در آب و هوای گرم ندارد و اگر شما در آب و هوای گرم زندگی می کنید لنت ترمز ارگانیک مناسب ماشینتان نخواهد بود. مورد آخر اینکه لنت ارگانیک برای درگیر شدن با دیسک نیاز به فشار بیشتری روی پدال ترمز دارد که همین موضوع باعث شده این لنت برای خودروهای سبک مناسب تر باشد.

لنت ترمز سرامیکی

این لنت ترمز همانطور که از نامش پیداست از نوع سرامیک می باشد که بادوام بودن از نقاط قوت آن است. همین موضوع باعث شده امروزه شاهد استفاده از لنت های سرامیکی در خودروهای داخلی و خارجی باشیم. لنت ترمز سرامیکی صدای کمتر و همچنین گرد و غبار اندکی را موقع ترمز تولید می کند. این لنت ترمز بر خلاف لنت ترمز ارگانیک برای هر شرایط آب و هوایی مناسب است که اگر به طور معمول از ماشین خود استفاده می کنید این لنت مناسب شماست. علاوه بر این، لنت ترمز سرامیکی قدرت ترمز گیری خوبی دارد و طول عمر مناسبی دارد.

حالا نوبت به معایب این مدل لنت می رسد؛ لنت ترمز سرامیکی قیمت بالایی نسبت به سایر لنت ها دارد. همچنین لنت ترمز سرامیکی ماشین گرمای بیشتری را ایجاد می کند که در طول زمان می تواند ساییدگی و پارگی بیشتر سیستم ترمز را ایجاد کند. علاوه بر اینها، لنت ترمز سرامیکی برای شرایط شدید رانندگی مانند هوای بسیار سرد و یا شرایط مسابقه‌ای گزینه مناسبی نیست.

لنت ترمز فلزی

یکی دیگر از انواع لنت ها، لنت ترمز فلزی می باشد که برای ترمزهای شدید رانندگی در نظر گرفته شده است. این لنت ها به خوبی گرما را پخش می کنند ولی گرد و غبار بیشتری را ایجاد می کنند و همچنین پر سر و صدا هستند. به دلیل استفاده از مواد اصطکاکی خاص لنت ترمز فلزی این لنت ها سخت تر هستند و ممکن است روتورهای ماشین شما را با سایش بیشتری مواجه کنند. البته لازم به توضیح است که لنت ترمز فلزی سریع تر خنک می شود که این مسئله به خاطر وجود فلز در ساختار این لنت ها است. از نقاط قوت لنت ترمز فلزی می توانیم به عملکرد خوب ترمز با فشار دادن کم پدال ترمز، قیمت مناسب آن و کارایی خوب برای ماشین های اسپرت و کسانی با سرعت بالا رانندگی می کنند اشاره کنیم.

معایب لنت ترمز فلزی نیز شامل سر و صدای زیاد، سایش بیشتر روتورهای ترمز و مناسب نبودن برای افرادی که به صورت روزانه با خودرو تردد می کنند می باشد.

برای دریافت قیمت و خرید لنت ترمز می توانید به صفحه قیمت لنت ترمز ماشین در وبسایت یدک یار مراجعه کنید.

در ادامه توضیحات تکمیلی در تصویر زیر می توانید معایب و مزایای انواع لنت ترمز ماشین را مشاهده کنید.

بهترین مارک لنت ترمز موجود در خودرو

بهترین مارک لنت ترمز

در ادامه این مطلب بهترین مارک لنت ترمز که در بازار موجود است، آورده شده است:

لنت ترمز پارس

لنت ترمز پارس یکی از معروف ترین و بزرگترین برندهای ایرانی تولید کننده لنت است که امروزه در بسیاری از خودروها مورد استفاده قرار می گیرد. لنت پارس برای خودروهای سواری، موتور سیلکت، کامیون و حتی قطار استفاده می شود. از ویژگی های بارز این برند می توانیم به عدم خوردگی دیسک چرخ، ترمز گیری سریع و به موقع و سازگار بودن با محیط زیست اشاره کنیم. این شرکت با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا، لنت هایی با کیفیت بالا را تولید می کند که می توانید این برند را برای خرید لنت در نظر بگیرید. لنت پارس با تولید انواع لنت های ترمز سعی بر این دارد که لنت ترمز مناسب بسیاری از خودروها را پوشش دهد که همین موضوع باعث شده این برند یکی از پرفروش ترین های بازار باشد.

لنت ترمز الیگ

لنت ترمز الیگ

اگر قصد خرید لنت ترمز سرامیکی را دارید، برند الیگ یکی از بهترین های بازار می باشد. الیگ برای تولید لنت ترمز های خود از متریالی با کیفیت بالا استفاده می کند که همین موضوع باعث شده لنت های ترمز عملکردی مناسب داشته باشند. لنت ترمز الیگ برای ترمزهای کاسه‌ای و دیسکی گزینه‌ای بسیار مناسب است چراکه کیفیت بالایی دارد. همچنین آلیگ در تولیدات خود توجه ویژه‌ای به محیط زیست داشته که به همین دلیل از آزبست در لنت ها و دیسک ها استفاده نکرده است.

لنت های الیگ برای اکثر خودروها مناسب است و دارای استاندارد جهانی می باشد که به همین دلیل شما با خیالی راحت می توانید این برند را برای خرید لنت انتخاب کنید.

لنت ترمز تکستار

مورد دیگر بهترین مارک لنت ترمز، تکستار است. برند تکستار کیفیت مناسبی دارد و اغلب برای خودروهای داخلی ما شاهد استفاده از لنت ترمز تکستار هستیم. این شرکت با تولید انواع لنت ترمز دیسکی و کفشکی برای خودروهای سواری و خودروهای سنگین و همچنین استفاده نکردن از آزبست در تولیدات خود یکی از گزینه های خوب در بازار می باشد. از مزیت های لنت ترمز تکستار می توانیم به کم صدا بودن لنت ها، ایمنی بالا، متریال با کیفیت بالا، دوام زیاد و همچنین لنت های سرامیکی کربنی اشاره داشته باشیم.

لنت ترمز های کیو (HI-Q)

لنت ترمز های کیو

لنت ترمز های کیو (HI-Q) یک برند کره‌ای است که از سال ۱۹۹۱ شروع به تولید لنت ترمز کرده است. های کیو به دلیل استفاده از تکونولوژی های روز دنیا، یکی از بهترین برندهای لنت ترمز فلزی و نیمه فلزی در بازار است که قدرت ترمز گیری بالا و عملکرد بسیار خوب از ویژگی های بارز این برند می باشد. علاوه بر این، سایر مزیت هایی که در مورد لنت ترمز HI-Q می توانیم اشاره کنیم عبارتند از کم صدا بودن، خنک شدن سریع لنت، آسیب کمتر به دیسک ها و عمر مناسب.

لنت های ترمز این شرکت قدرت ترمز گیری خوبی دارند که اصطکاک ثابتی را در هر شرایطی حفظ می کند تا ایمنی بالایی را برای خودرو ایجاد کند. همچنین های کیو در تولیدات خود از الیاف شیشه‌ای استفاده نمی کند و کاملاً سازگار با محیط زیست است.

لنت ترمز آسمیکو

در لیست بهترین مارک لنت ترمز جا دارد به برند چینی آسمیکو اشاره داشته باشیم. این شرکت از سال ۲۰۰۱ میلادی اقدام به تولید انواع لنت ترمز، دیسک ترمز، کفشک ترمز، کمک فنر و…. کرده است که همین موضوع باعث شده یکی از بزرگترین تولید کننده های لوازم جانبی خودرو در دنیا باشد. اگر بخواهیم در مورد مزیت های لنت ترمز آسمیکو صحبت کنیم می توانیم به کیفیت بالا و دوام زیاد لنت های این شرکت اشاره داشته باشیم. علاوه بر این، توقف سریع در زمان ترمز گیری، صدای کم هنگام ترمز گرفتن، کم بودن گرد و غبار، عدم زنگ زدگی و عملکرد بالا از ویژگی های بارز لنت آسمیکو می باشد. این برند لنت ترمز تولیدات خود را در بالاترین سطح استاندارد و ایمنی انجام می دهد که دلیلی بر کیفیت مرغوب آسمیکو می باشد.

لنت ترمز جنیون پارت

لنت ترمز جنیون پارت

جنیون پارت یکی از کمپانی های قدیمی و موفق در زمینه فروش لوازم یدکی خودرو و از جمله لنت ترمز می باشد که در سال ۱۹۸۲ میلادی تاسیس شده است. این شرکت کره‌ای عمدتاً قطعات خودرو و علی الخصوص لنت ترمز خودروهای شرکت هیوندای و کیا موتورز را تولید می کند که به عنوان لنت اصلی خودروهای خانواده هیوندای و کیا شناخته می شود. از ویژگی های بارز لنت ترمز جنیون پارت می توانیم به قدرت ترمز گیری بالا، لرزش کم هنگام ترمز، ایجاد کم ترین آسیب دیسک ترمز و آلودگی کم برای محیط زیست اشاره کنیم.

با توجه به پر فروش بودن لنت ترمز جنیون پارت امروزه شاهد عرضه کالاهای تقلبی هستیم که در زمان خرید لازم است از اصل بودن برند جنیون پارت اطمینان حاصل کنید. به همین منظور ما در مقاله جنیون پارت چیست به بررسی کامل این برند و تشخیص اصالت جنیون پارت پرداخته ایم که می توانید آن را مطالعه فرمایید.

لنت ترمز آیسین

برند ژاپنی آیسین از زیر مجموعه های شرکت تویوتا می باشد که قطعات مختلف خودرو از جمله لنت ترمز را تولید می کند. آیسین لنت های ترمز را با آخرین تکنولوژی روز دنیا عرضه می کند که همین موضوع باعث شده یک برند شناخته شده در سطح دنیا باشد. به دلیل کیفیت بالای لنت ترمز آیسین امروزه شاهد استفاده این برند در خودروهای مختلف و از جمله خودروهای ژاپنی هستیم.

لنت ترمز ایساکو

لنت ترمز ایساکو

ایساکو نام یکی از قدیمی ترین برندها در ایران می باشد که اکثر قطعات خودروهای ایران خودرو را تولید می کند. لنت ترمز ایساکو یکی از محصولات این شرکت می باشد که به عنوان برند اصلی لنت ترمز خودروهای ایران خودرو شناخته می شود. ایساکو انواع لنت ترمز ماشین را تولید می کند که کیفیت خوبی را داراست اما با توجه به فروش کالاهای تقلبی در بسته بندی های ایساکو، بسیار مهم است که از اصل بودن لنت ترمز ایساکو اطمینان حاصل کنید. به همین منظور ما در یدک یار به بررسی برند ایساکو پرداخته‌ایم تا شما را با تشخیص اصالت این برند آشنا کنیم.

علاوه بر برندهایی که در بالا ذکر شد، یکسری برندهای دیگر نیز وجود دارند که می توانیم در این لیست قرار دهیم:

  • لنت ترمز امکو
  • لنت ترمز سای نت
  • لنت ترمز جهان لنت
  • لنت ترمز هانتر
  • لنت ترمز لونیکس
  • آسیا لنت
  • لنت ترمز بوش
  • لنت ترمز سی تی آر
  • لنت ترمز کویین
  • لنت ترمز آیسر

خرید لنت ترمز ماشین

با توجه به معرفی بهترین مارک لنت ترمز، اکنون شما می دانید چه برندهایی را انتخاب کنید. اما با توجه به عرضه کالاهای تقلبی در بازار، نیاز به مشاورین خبره برای خرید این برندها احساس می شود که به همین دلیل یدک یار امکان مشاوره آنلاین را برای شما عزیزان ایجاد کرده تا با خیالی راحت بتوانید مناسب ترین لنت ترمز را برای ماشین خود خریداری کنید. شما پس از تماس با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ از مشاوره رایگان برای خرید لنت بهره مند خواهید شد و همکاران ما اطلاعات کاملی را در مورد برندها در اختیارتان خواهند گذاشت تا شما از تجربه خریدی بهتر بهره مند شوید.

علاوه بر مشاوره و ثبت سفارش تلفنی، شما مشتریان عزیز می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و لیست قیمت لنت ماشین های مختلف را به تفکیک برند مشاهده نمایید. در وبسایت یدک یار پس از انتخاب مدل ماشین خود، لیستی از برندهای موجود هم در برندهای اصلی و هم در سایر برندها به شما نشان داده خواهد شد تا با دست باز خرید لنت ترمز ماشین خود را انجام دهید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به استفاده از برندهای مختلف لنت ترمز دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.