آموزش تعویض لنت ترمز خودرو

تعویض لنت ترمز خودرو شامل مراحل مختلفی می شود که در این مقاله ما به آموزش تعویض لنت ترمز خودرو و نکات تعویض لنت پرداخته‌ایم تا به صورت اصولی لنت ترمز ماشین خود را تعویض کنید.

با گذشت زمان یا استفاده زیاد، لنت های ترمز ماشین فرسوده شده و نیاز به تعویض پیدا می کنند. خبر خوب این است که با داشتن دانش اولیه خودرو، می توانید لنت های ماشینتان را تعویض کنید که اینکار در هزینه های شما صرفه‌جویی می کند. پس اگر قصد دارید که لنت های ماشین خود را تعویض کنید، این مقاله آموزش “تعویض لنت ترمز خودرو” (How to Change Your Brake Pads) به شما کمک خواهد کرد.

چگونه لنت ترمز را تعویض کنیم

تعویض-لنت-ترمز-خودرو

تعویض لنت خودرو امر بسیار مهمی است و نباید هر زمان که دلتان می خواهد لنت ترمز ماشین را تعویض کنید. اگر بهترین زمان تعویض لنت خودرو را نمی دانید، پیشنهاد می کنیم حتماً مقاله مرتبط با آن را بخوانید. در ادامه صفر تا صد تعویض لنت ترمز خودرو را به شما خواهیم گفت:

مرحله اول: آماده سازی

تعویض لنت خودرو یکی از وظایف مهم نگهداری و تعمیر خودروست که بهتر است توسط تکنسین های ماهر انجام شود. اما اگر قصد دارید که لنت ترمز ماشین را خودتان تعویض کنید، لازم است دقت و دانش لازم را داشته باشید. در ادامه راهنمای هایی های کلی را برای تعویض لنت ترمز خودرو در اختیارتان قرار خواهیم داد:

  • قبل از هر کاری، ماشین را در یک محل ایمن و سطحی صاف پارک کنید و ترمز دستی را بکشید تا خودرو ثابت بماند.
  • سیستم ترمز خودرو را خنک کنید؛ یعنی اینکه اگر به تازگی از خودرو استفاده کرده‌اید، حتماً صبر کنید تا دیسک ها به طور کامل خنک شوند و سپس به سراغ انجام بقیه مراحل بروید.

مرحله دوم: ابزار و قطعات لازم:

  • مطمئن شوید که دارای ابزارهای لازم برای تعویض لنت ترمز هستید. این ابزارها شامل جک، پیچ های مورد نیاز برای باز کردن چرخ، ابزار مورد نیاز برای باز کردن پیچ ها، آچار و قطعات جایگزین لنت ترمز جدید می باشد.
  • قبل از شروع کار، اطمینان حاصل کنید که مشخصات لنت ترمز جدید مطابق با مشخصات لنت ترمز قبلی می باشد. بررسی شناخت نیازهای ماشینتان یکی از مهم ترین نکات خرید لنت ترمز ماشین می باشد که باید دقت ویژه‌ای به آن داشته باشید.

مرحله سوم: تعویض لنت ترمز

  • لنت ترمز را به همراه بازوهای ترمز باز کنید. این بازوها معمولاً با یک پیچ یا سوئیچ قفل شده‌اند.
  • لنت ترمز قدیمی را از بازوهای ترمز خارج کنید و اگر نیاز به تمیز شدن داشتند، این کار را انجام دهید.
  • لنت ترمز جدید را در بازوهای ترمز قرار داده و بازوها را بسته یا قفل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که لنت ترمز به درستی قرار گرفته است و هیچ فضای خالی وجود ندارد.
  • عملکرد ترمز را تست کنید. در یک محل خلوت و ایمن، تست ترمز را انجام دهید تا بدانید که ترمز به درستی عمل می کند.
  • توجه داشته باشید که در برخی مواقع بعد از تعویض لنت ترمز خودرو ممکن است که ترمز به خوبی عمل نکند، بنابراین پیشنهاد می کنیم که حتماً بررسی نگرفتن ترمز بعد از تعویض لنت را در دستور کار خود قرار دهید.

نکاتی که باید در مورد عوض کردن لنت ترمز خودرو بدانید

در زمان تعویض لنت ترمز خودرو بایستی به یکسری نکات دقت داشته باشید. بعد از تعویض لنت ترمز ماشین سطح روغن ترمز را چک کنید و در صورت نیاز روغن جدید را به مخزن اضافه کنید. اگر روغن ترمز کم باشد این امر منجر به خرابی سیستم ترمز و عمل نکردن آن و در نتیجه به خطر افتادن ایمنی شما و سایر افراد می شود. نکته مهم دیگری که بایستی بعد از تعویض لنت ترمز به آن دقت داشته باشید، هواگیری ترمز است. اگر بعد از تعویض لنت ترمز متوجه هوا گرفتن سیستم ترمز شدید و یا احساس کردید که پدال ترمز ماشین نرم یا اسفنجی شده است، باید در اسرع وقت هواگیری سیستم ترمز را انجام دهید. در رابطه با این موضوع حتماً مقاله آموزش هواگیری ترمز بعد از تعویض لنت را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید تا مراحل هواگیری ترمز را به صورت اصولی انجام دهید.

برای تعویض لنت کجا باید رفت

تعویض-لنت-خودرو

همانطور که در بالا اشاره کردیم، توصیه ما به شما این است که اگر دانش فنی لازم برای تعویض لنت ترمز خودرو را ندارید بهتر است برای تعویض لنت خودرو به تکنسین های متخصص مراجعه فرمایید. به طور کلی امروزه اکثر تعمیرگاه‌های خودرو و نمایندگی های مجاز اقدام به تعویض لنت ترمز ماشین خواهند کرد که به همین منظور شما برای تعویض لنت ترمز ماشین خود می توانید به تعمیرگاه‌های ماشین مراجعه فرمایید.

خرید لنت ترمز ماشین

حال که با چگونگی تعویض لنت ترمز خودرو آشنا شدید، مهم ترین قدم بعدی این است که لنت ترمز مناسب ماشین خود را خریداری کنید. به همین منظور شما می توانید برای خرید لنت ترمز ماشین به وبسایت یدک یار مراجعه فرمایید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از مراجعه به وبسایت یدک یار و انتخاب مدل ماشین خود، تمامی لنت ها که با خودروی شما سازگاری دارند، به همراه قیمت لنت ترمز ماشین نشان داده خواهد شد تا به راحتی خرید خود را انجام دهید. همچنین پس از تماس با مجموعه یدک یار، متخصصان فنی ما تمامی اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار خواهند دارد تا مناسب ترین لنت ترمز را برای ماشین خود خریداری کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد تعویض لنت ترمز خودرو دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.