آموزش قدم به قدم استفاده از کولر ماشین

استفاده از کولر ماشین بسیار آسان است اما با دانستن اینکه چگونه می توانید از کولر خودرو نهایت استفاده را ببرید، موضوعی مهم است. خاموش و روشن کردن کولر خودرو به صورت استاندارد می تواند فشار وارده بر سیستم کولر خودرو را کم کند، خرابی آن را به حداقل برساند و عملکرد کولر را بهتر کند که به همین دلیل ما به بررسی آموزش قدم به قدم استفاده از کولر ماشین پرداخته‌ایم تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

استفاده از کولر ماشین” در فصل تابستان باعث می شود که فضای کابین خنک شود تا به راحتی رانندگی کنید. اما استفاده نادرست از کولر ماشین ممکن است مدت زمان بیشتری طول بکشد تا کابین خودرو خنک شود و نتیجه بهتری به دست نخواهد آمد و علاوه بر این منجر به بار بیش از حد روی سیستم تهویه مطبوع می شود که می تواند در طولانی مدت باعث خرابی کولر ماشین و افزایش هزینه های تعمیر شود. به همین منظور ما در این مقاله آموزش قدم به قدم استفاده از کولر ماشین (How To Use Car Air Conditioning System) را بررسی کرده‌ایم تا بدانید چگونه باید کولر ماشین را روشن کنید تا بازدهی بیشتری داشته باشد و اینکه خاموش و روشن کردن کولر خودروهای مختلف به چه صورت است.

چگونه کولر ماشین را روشن کنیم؟

چگونه کولر ماشین را روشن کنیم

امروزه اکثر خودروها مجهز به سیستم تهویه مطبوع یا همان کولر هستند که اگر می پرسید “چگونه کولر ماشین را روشن کنیم“، در زیر آموزش قدم به قدم استفاده از کولر ماشین برای به دست آوردن بهترین نتایج و حداکثر راحتی آورده شده است:

  • مرحله اول: هنگامی که وارد ماشین می شوید، سعی کنید بلافاصله تمامی شیشه ها را پایین بیاورید تا گرمای محبوس شده در ماشین خارج شود.
  • مرحله دوم: بعد از روشن کردن ماشین فقط دمنده کولر را روشن کنید و همچنین حالت جریان سیستم را روی حالت هوای تازه تنظیم کنید.
  • مرحله سوم: سرعت دمنده را روی حداکثر تنظیم کنید تا جریان هوای سرد از تهویه مطبوع آغاز شود و هوای محبوس شده سریعتر دفع شود.
  • مرحله چهارم: بعد از اینکه احساس کردید هوای گرم از کابین خودرو خارج شده است، تمام پنجره ها دوباره بالا بکشید. با انجام این کار دمای کابین کمی پایین می آید.
  • مرحله پنجم: حالت جریان سیستم را از هوای تازه به هوای در حال چرخش تغییر دهید (دکمه گردش هوا در ماشین را بزنید). انجام اینکار جلوگیری از ورود گرمای به موتور به داخل اتاق یا هر بوی بد دیگری از بیرون به داخل کابین می کند و در نتیجه دما را حفظ می کند.
  • مرحله ششم: دکمه AC را فشار دهید تا فعال شود و سپس دما و سرعت فن را مطابق با اولویت خود تنظیم کنید. کاربرد دکمه AC در ماشین به گونه‌ای است که در تابستان فضای کابین را خنک می کند و در زمستان بخار شیشه های جلو را از بین می برد.
  • مرحله هفتم: اگر خودروی شما مجهز به کنترل تهویه مطبوع خودکار است، می توانید پس از رسیدن به سطح راحتی مطلوب، حالت خودکار را روشن کنید. با انجام این کار، جریان هوا و دمای داخل کابین بسته به دمای بیرون تنظیم می شود.
  • مرحله هشتم: همیشه قبل از خاموش کردن ماشین، دکمه AC را خاموش کنید تا بار کل سیستم و باتری را کاهش دهید.

خاموش و روشن کردن کولر خودرو

خاموش و روشن کردن کولر خودرو دارای یک استاندارد واحدی در ماشین های رایج کشورمان می باشد. طبق توضیحاتی که در بالا ارائه شد شما می توانید کولر خودروهای پژو ۲۰۷، پژو ۲۰۶، پراید، پژو پارس، ساینا، شاهین، کوییک، جک و…. را با این روش روشن و خاموش کنید. یعنی ابتدا با پایین آوردن پنجره ها اجازه دهید که هوای گرم از کابین خارج شود، بعد با حداکثر رساندن سرعت دمنده به زودتر خارج شدن هوای گرم از داخل کابین کمک کنید، سپس پنجره ها را بالا بکشید و دکمه گردش هوا در ماشین و دکمه AC را فعال کنید تا فضای کابین خنک شود و در نهایت قبل از خاموش کردن ماشین ابتدا دکمه AC را خاموش کنید تا بار از روی سیستم و باتری خودرو کاهش پیدا کند. 

نکات استفاده از کولر ماشین در تابستان

استفاده از کولر ماشین

رانندگی در هوای گرم می تواند یک تجربه طاقت فرسا و ناراحت کننده باشد اما با چند استراتژی ساده، می‌توانید پتانسیل کولر ماشین خود را به حداکثر برسانید. در اینجا پنج نکته برای استفاده حداکثری از سیستم کولر ماشین شما آورده شده است:

در سایه پارک کنید

پارک کردن خودرو در سایه یا دور از نور مستقیم خورشید در صورت امکان، به کاهش فشار وارد بر سیستم تهویه مطبوع ماشین کمک می‌کند و خنک کردن کابین را پس از بازگشت به خودرو آسان‌تر می‌کند.

از آفتابگیر استفاده کنید

آفتابگیرها برای جلوگیری از اشعه خورشید طراحی شده اند و از گرم شدن سریع داخل خودرو جلوگیری می کنند. همچنین می توانید از آفتابگیر برای شیشه های عقب و سانروف استفاده کنید تا از گرم شدن خودرو خود جلوگیری کنید.

پایین آوردن پنجره‌ها

همانطور که اشاره کردیم پایین آوردن پنجره‌ها قبل از روشن کردن کولر می‌تواند به آزاد کردن مقداری از هوای داغ محبوس شده در داخل خودرو کمک کند و خنک‌کردن سریع‌تر و کارآمدتر هوا را برای سیستم AC آسان‌تر کند.

از دکمه گردش هوا در ماشین استفاده کنید

استفاده از حالت یا دکمه گردش هوا در ماشین به همراه AC می تواند به خنک شدن سریعتر هوای داخل خودرو کمک کند. این حالت به جای کشیدن هوای گرم از بیرون، هوای خنک موجود در کابین را به گردش در می آورد.

سیستم کولر ماشین خود را سرویس کنید

نگهداری منظم سیستم کولر ماشین، بررسی گاز کولر، تعویض فیلتر هوا، و تمیز نگه داشتن کندانسور کمک می کند تا سیستم AC شما در وضعیت خوبی قرار داشته باشد و پتانسیل خنک کنندگی آن به حداکثر برسد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه‌ای راجع به استفاده از کولر ماشین دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.