بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی پژو پارس

تعویض به موقع اقلام مصرفی پژو پارس مانند روغن موتور، تسمه تایم، شمع، لنت ترمز، کمک فنر و… نقش بسزایی را روی سلامت این خودرو خواهد داشت که به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی پژو پارس پرداخته‌ایم تا بدانید هر کدام از این قطعات را چه زمانی بایستی تعویض کنید.

پژو پارس (Peugeot Pars) یا همان پژو پرشیا جزء پرطرفدارترین خودروهای کشورمان به حساب می آید که از سال ۱۳۷۰ تا به اکنون در حال تولید است. پژو پارس تیپ های مختلفی دارد که می توانیم به پژو پارس معمولی، LX و ELX اشاره داشته باشیم که این مدل ها از نظر مشخصات فنی و برخی آپشن ها با یکدیگر متفاوت هستند. محبوبیت بالای پژو پارس باعث شده که در حال حاضر نیز شاهد این خودرو در خیابان ها باشیم که به همین دلیل ما می خواهیم به بررسی “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی پژو پارس” بپردازیم تا شما را در راستای نگهداری هرچه بهتر این خودرو یاری کنیم.

بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو پارس

روغن موتور پژو پارس نقش بسیار حساسی را در روان کنندگی و تمیز کاری قطعات موتور دارد که به همین دلیل باید آن را در بازه های زمانی مشخص تعویض کنید. طبق گفته متخصصان حوزه خودرو، بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو پارس معمولی، LX و ELX هر ۵ هزار کیلومتر می باشد. نکته مهمی که در زمان تعویض روغن موتور پژو پارس وجود دارد این است که از برندهای باکیفیت استفاده کنید تا سلامت موتور ماشین به خطر نیفتد. اگر بخواهیم بهترین روغن موتور برای پرشیا را نام ببریم می توانیم به کاسترول، فلومکس، لیکومولی، بهران پیشتاز، سوپر پیشتاز و… اشاره داشته باشیم.

[ARPrice id=376]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس پژو پارس

پژو پارس دارای مدل های دنده‌ای و اتوماتیک می باشد که این گیربکس ها برای کارکرد مناسب به روغن گیربکس متکی هستند. روغن گیربکس در مدل های دنده‌ای پژو پارس وظیفه روانکاری قطعات مختلف گیربکس را بر عهده دارد و مانع از اصطکاک آنها می شود. حال روغن گیربکس در مدل های اتوماتیک پژو پارس باعث انتقال نیرو از جعبه دنده به موتور می شود و همچنین از گرم شدن بیش از حد گیربکس جلوگیری می کند. پس با توجه به اهمیت این روغن، بهترین زمان تعویض روغن گیربکس پژو پارس اتوماتیک هر ۴۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض روغن گیربکس پژو پارس دنده‌ای هر ۶۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=377]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم پژو پارس

تسمه تایم پژو پارس یک تسمه از جنس پلاستیک است که مهم ترین رابط میان میل لنگ و میل سوپاپ محسوب می شود. در واقع این قطعه زمانبندی چرخش میل لنگ و میل سوپاپ را عهده‌دار است چراکه سرعت چرخش این دو قطعه با یکدیگر متفاوت می باشد. با گذشت زمان تسمه تایم پژو پارس کم کم دچار فرسودگی می شود که برای جلوگیری از عوارض پاره شدن تسمه تایم باید آن را هر از چندگاهی بررسی کنید و در صورت نیاز تعویض را انجام دهید. به طور میانگین می توان گفت که بهترین زمان تعویض تسمه تایم پژو پارس در مدل های معمولی، LX و ELX هر ۶۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=378]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام پژو پارس

دومین تسمه مهم پژو پارس تسمه دینام نام دارد که این قطعه انرژی اجزا و قطعات مختلف خودرو را تامین می کند. معمولاً تسمه های دینام عمر بالاتری را نسبت به تسمه تایم خواهند داشت که از این رو می بایستی تسمه دینام پژو پارس را هر ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=379]

بهترین زمان تعویض شمع پژو پارس

شمع یکی از مهم ترین محصولات مصرفی پژو پارس می باشد که این قطعه وظیفه جرقه زنی و احتراق موتور را بر عهده دارد. فرسودگی شمع پژو پارس می تواند باعث کاهش شتاب خودرو، بالا رفتن مصرف سوخت، مشکل در استارت خوردن ماشین و بسیاری از مشکلات دیگر شود که به همین دلیل باید به زمان تعویض این قطعه دقت ویژه‌ای داشته باشید. به طور معمول، بهترین زمان تعویض شمع پژو پارس معمولی، LX و ELX هر ۴۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=380]

بهترین زمان تعویض باتری پژو پارس

باتری پژو پارس مهم ترین بخش سیستم برقی این خودروست که نیرو الکتریسیته را تامین، ذخیره و تقسیم می کند. به طور معمول عمر مفید باتری پژو پارس بین ۲ الی ۳ سال خواهد بود که در این بازه زمانی نیاز به تعویض باتری پژو پارس پیدا خواهید کرد. اگر می خواهید به طور دقیق بدانید آیا زمان تعویض باتری پژو پارس فرا رسیده است یا خیر می توانید تست سلامت باتری ماشین را انجام دهید و در صورت نیاز این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=381]

بهترین زمان تعویض لنت پژو پارس

لنت ترمز پژو پارس حیاتی ترین مکانیسم ایمنی در خودروی شماست که وظیفه کاهش سرعت و توقف خودرو را بر عهده دارد. با گذر زمان لنت ترمز پژو پارس دچار فرسودگی می شود و نیاز به تعویض پیدا می کند که معمولاً بهترین زمان تعویض لنت ترمز جلو پژو پارس هر ۴۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لنت ترمز عقب پژو پارس هر ۶۰ هزار کیلومتر خواهد بود. علاوه بر این دقت داشته باشید که تشخیص زمان تعویض لنت ترمز از روی یکسری از نشانه ها مانند ضعیف شدن ترمز، لرزش در پدال ترمز، سوت کشیدن ترمز و… قابل انجام است.

[ARPrice id=382]

بهترین زمان تعویض لاستیک پژو پارس

لاستیک ها باعث بالا رفتن کیفیت سواری، هندلینگ، عملکرد بهتر ترمزها و موارد دیگر می شوند که با توجه به مصرفی بودن آنها شما می بایست لاستیک های جلو پژو پارس را هر ۷۰ هزار کیلومتر و لاستیک های عقب پژو پارس را هر ۹۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=383]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی پژو پارس

پژو پارس دارای انواع فیلترها می باشد که ما در ادامه به بررسی بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی پژو پارس پرداخته‌ایم.

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا پژو پارس:

فیلتر هوا پژو پارس یکی از قطعات تعبیه شده در مسیر ورودی موتور است که تمام ناخالصی های موجود در هوا را به خود جذب می کند و سپس هوای تمیز را وارد موتور می کند. با گذشت زمان فیلتر هوا به دلیل جذب این ناخالصی ها دچار گرفتگی و کثیفی می شود که به منظور جلوگیری از آسیب دیدن اجزای موتور ماشین بایستی این قطعه را تعویض کنید. به طور میانگین بهترین زمان تعویض فیلتر هوا پژو پارس هر ۱۰ الی ۱۵ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=384]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق پژو پارس:

فیلتر اتاق پژو پارس بخش مهمی در سیستم گرمایش و سرمایش این خودرو می باشد که همچنین به محافظت از سرنشینان خودرو در برابر آلودگی های موجود در هوایی که در داخل اتاق ماشین تنفس می کنید، کمک می کند. بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق پژو پارس هر ۱۲ الی ۱۵ هزار کیلومتر خواهد بود که البته اگر در محیط های با آلودگی زیاد تردد می کنید پیشنهاد می شود زودتر از موعد اقدام به تعویض فیلتر کابین پژو پارس کنید تا سلامت سرنشیان خودرو به خطر نیفتد.

[ARPrice id=385]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن پژو پارس:

وظیفه اصلی فیلتر روغن پژو پارس پاک کردن کثیفی های موجود در روغن موتور است تا روغن موتور تمیز بتواند به خوبی روانکاری و خنک سازی قطعات داخل موتور را انجام دهد. با توجه به اهمیتی که فیلتر روغن پژو پارس دارد توصیه می شود هر زمان که قصد دارید روغن موتور پژو پارس را تعویض کنید همراه با روغن موتور، فیلتر روغن پژو پارس را هم تعویض کنید.

[ARPrice id=386]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین پژو پارس:

صافی بنزین پژو پارس یکی از قطعات کاربردی و مهم این خودروست که سلامت آن تاثیر مستقیمی روی کارکرد موتور خواهد داشت. صافی بنزین پژو پارس آلاینده‌ها و کثیفی های موجود در سوخت را به خود جذب می کند تا مانع ورود بنزین ناخالص به موتور شود. با گذر زمان صافی بنزین به دلیل انجام فیلتراسیون دچار گرفتگی می شود و کارایی خود را از دست می دهد که به همین دلیل شما باید صافی بنزین پژو پارس را هر ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=387]

بهترین زمان تعویض کمک فنر پژو پارس

کمک فنر پژو پارس بخشی از سیستم تعلیق این خودرو محسوب می شود که نقش مستقیمی را روی جذب ضربات و ارتعاشات وارده به شاسی خودرو و جلوگیری از انتقال آنها به اتاق ماشین دارد. طول عمر کمک فنر پژو پارس کاملاً بستگی به شرایط و سبک رانندگی شما دارد چراکه تردد در مسیرهای ناهموار باعث فرسودگی زودتر این قطعه می شود. با این حال به طور میانگین می توان گفت که بهترین زمان تعویض کمک فنر پژو پارس بین ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=388]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور پژو پارس

کاتالیزور پژو پارس قطعه‌ای است که در انتها و ابتدای آن لوله های پهنی وجود دارد که از یک طرف به خروجی اگزوز و از طرف دیگر به خروجی منیفولد موتور نصب می شود و باعث کاهش آلایندگی خودرو می شود. بهترین زمان تعویض کاتالیزور پژو پارس هر ۱۰۰ هزار کیلوتر خواهد بود که با فرسودگی این قطعه با نشانه‌هایی مانند پایین آمدن شتاب ماشین، بالا رفتن مصرف سوخت، سخت استارت خوردن ماشین و…. مواجه خواهید شد.

[ARPrice id=389]

خرید لوازم یدکی پژو پارس

خرید-لوازم-یدکی-پژو-پارس

در این مقاله ما سعی کردیم شما را با بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی پژو پارس آشنا کنیم تا با تعویض به موقع اقلام مصرفی، سلامت ماشین خود را تضمین کنید. هنگام خرید لوازم یدکی پژو پارس می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و علاوه بر ثبت سفارش، از مشاوره رایگان برای خرید بهره مند شوید. متخصصان فنی یدک یار در طول فرایند خرید لوازم یدکی پژو پارس اطلاعات لازم اعم از کیفیت قطعه، برندهای معتبر، زمان تعویض، قیمت و… را به شما عزیزان ارائه خواهند داد تا از تجربه خرید هرچه بهتری بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی پژو پارس دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.