بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ام وی ام ۳۱۵

تعویض اقلام مصرفی در زمان های مشخص باعث کارایی بهتر و جلوگیری از خرابی های متعدد ام وی ام ۳۱۵ می شود. از مهم ترین قطعات مصرفی ام وی ام ۳۱۵ می توانیم به روغن موتور، روغن گیربکس، لنت ترمز، تسمه تایم و… اشاره کنیم که تعویض به موقع این قطعات اهمیت زیادی دارد. به همین منظور ما در این مقاله به بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ام وی ام ۳۱۵ پرداخته‌ایم تا شما را در راستای نگهداری هرچه بهتر این خودرو یاری کنیم.

ام وی ام ۳۱۵ (MVM 315) یکی از خودروهای چینی بازار می باشد که توسط شرکت مدیران خودرو تولید شده است. این خودرو برای اولین بار در سال ۱۳۹۱ رونمایی شد که به دلیل ظاهر و طراحی نامناسب استقبال خوبی از آن نشد. سپس در سال ۱۳۹۳ مدل فیس لیفت ام وی ام ۳۱۵ روانه بازار گردید که به دلیل ظاهر زیباتر و مشخصات فنی بهتر طرفداران زیادی را برای خود پیدا کرد. به همین دلیل ما در این مقاله می خواهیم به بررسی “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ام وی ام ۳۱۵” بپردازیم و شما را در نگهداری هرچه بهتر این خودرو یاری کنیم تا از خرابی های مختلف که به دلیل عدم تعویض اقلام مصرفی بوجود می آید جلوگیری کنید.

بهترین زمان تعویض روغن موتور ام وی ام ۳۱۵

اولین و مهم ترین وظیفه روغن موتور ام وی ام ۳۱۵ روانکاری بین قطعات موتور و جلوگیری از بوجود آمدن ساییدگی و اصطکاک قطعات می باشد. در واقع روغن موتور ام وی ام ۳۱۵ در تمامی مجراهای مربوطه به حرکت در می آید و باعث روانسازی و کاهش اصطکاک می شود. بهترین زمان تعویض روغن موتور ام وی ام ۳۱۵ بستگی به کیفیت برند روغن موتور دارد که البته به طور میانگین توصیه می شود هر ۵ هزار کیلومتر این روغن را تعویض کنید. بهترین روغن موتور برای ام وی ام ۳۱۵ شامل برندهای آیسین، ادینول و لیکومولی می باشد.

[ARPrice id=421]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ام وی ام ۳۱۵

روغن گیربکس یکی دیگر از سیالات مهم ام وی ام ۳۱۵ می باشد که تعویض به موقع آن باعث عملکرد بهتر جعبه دنده و موتور و در نهایت حرکت خودرو می شود. با گذشت زمان روغن گیربکس ام وی ام ۳۱۵ دچار آلودگی می شود که این موضوع می تواند به گیربکس آسیب وارد کند. به همین دلیل بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ام وی ام ۳۱۵ دنده‌ای هر ۵۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ام وی ام ۳۱۵ اتومات هر ۴۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=422]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم ام وی ام ۳۱۵

تسمه تایم ام وی ام ۳۱۵ از قطعات بسیار حیاتی سیستم موتور و پیشرانه است که وظیفه زمانبندی حرکت و چرخش میل لنگ و میل سوپاپ را بر عهده دارد. فرسودگی مهم ترین علت پاره شدن تسمه تایم می باشد که اگر به زمان تعویض این قطعه توجهی نداشته باشید با عوارض و هزینه های تعمیر بسیار زیاد مواجه خواهید شد. به همین منظور پیشنهاد می کنیم تسمه تایم ام وی ام ۳۱۵ را هر ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=423]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام ام وی ام ۳۱۵

تسمه دینام ام وی ام ۳۱۵ یک تسمه دندانه دار در موتور است که این قطعه اجزای کلیدی و مهم موتور را به حرکت در می آورد. تسمه دینام ام وی ام ۳۱۵ معمولاً هر ۱۰۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض پیدا می کند که البته اگر با علائم پاره شدن تسمه دینام مانند خالی شدن باتری ماشین، صدای خراشیدن در قسمت موتور، عملکرد نادرست فرمان هیدرولیک و… مواجه شدید باید زودتر از این بازه زمانی اقدام به تعویض تسمه دینام ام وی ام ۳۱۵ کنید.

[ARPrice id=424]

بهترین زمان تعویض شمع ام وی ام ۳۱۵

شمع ام وی ام ۳۱۵ نقش مهمی را در عملکرد ماشین دارد و با ایجاد احتراق خوب باعث کارایی و عملکرد بهتر خودرو می شود. با گذر زمان شمع ام وی ام ۳۱۵ دچار فرسودگی می شود که در این زمان شما شاهد نشانه های تعویض شمع خودرو مانند بالا رفتن مصرف سوخت، کم شتاب شدن ماشین، مشکل در استارت خوردن، لرزش و سر و صدا موتور و… خواهید بود. به طور میانگین بهترین زمان تعویض شمع ام وی ام ۳۱۵ هر ۴۰ هزار کیلومتر می باشد که با تعویض به موقع آن می توانید عملکرد ماشین خود را بهبود ببخشید و از مشکلاتی که ذکر کردیم جلوگیری کنید.

[ARPrice id=425]

بهترین زمان تعویض باتری ام وی ام ۳۱۵

باتری ام وی ام ۳۱۵ یکی از کم دردسر ترین اقلام مصرفی این خودرو به‌شمار می رود که نقش اساسی را در تامین و ذخیره نیرو الکتریسیته خودرو ایفا می کند. به طور میانگین باتری ام وی ام ۳۱۵ حدوداً ۲ الی ۳ سال دوام خواهد داشت که در این بازه زمانی بایستی اقدام به تعویض این قطعه کنید. البته برای تایید دقیق زمان تعویض باتری ام وی ام ۳۱۵ می توانید تست سلامت باتری ماشین را هم انجام دهید و در صورت نیاز اقدام به تعویض به باتری کنید.

[ARPrice id=426]

بهترین زمان تعویض لنت ام وی ام ۳۱۵

لنت ام وی ام ۳۱۵ قطعه بسیار مهم در سیستم ترمز این خودرو محسوب می شود که در صورت فشار دادن پدال ترمز و تماس با دیسک ترمز باعث کاهش سرعت و توقف ماشین می شود. فرسودگی مهم ترین علت از کار افتادن لنت ها می باشد که به همین دلیل می بایست لنت ترمز جلو ام وی ام ۳۱۵ را هر ۴۰ هزار کیلومتر و لنت ترمز عقب ام وی ام ۳۱۵ را هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید. البته دقت داشته باشید که سبک رانندگی، شرایط رانندگی و کیفیت لنت ترمز نقش مهمی را روی طول عمر لنت ام وی ام ۳۱۵ خواهند داشت.

[ARPrice id=427]

بهترین زمان تعویض لاستیک ام وی ام ۳۱۵

یکی دیگر از اقلام مصرفی بسیار مهم و کاربردی ام وی ام ۳۱۵ لاستیک ها می باشند که باعث بهبود هندلینگ و سواری، عملکرد ترمزها و ایمنی خودرو می شود. معمولاً بهترین زمان تعویض لاستیک جلو ام وی ام ۳۱۵ هر ۷۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لاستیک عقب ام وی ام ۳۱۵ هر ۹۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=428]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ام وی ام ۳۱۵

خودروی ام وی ام ۳۱۵ دارای انواع فیلترها مانند فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلتر بنزین و…  می باشد که ما در ادامه به تفکیک بررسی بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ام وی ام ۳۱۵ را انجام داده‌ایم.

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا ام وی ام ۳۱۵:

فیلتر هوا ام وی ام ۳۱۵ در مسیر ورودی موتور قرار دارد که با جلوگیری از ورود ذرات و آلاینده‌های موجود در هوا به داخل موتور مانع فرسایش و خرابی سوپاپ ها، رینگ های پیستون، بدنه سیلندرها و… می شود. به دلیل اینکه فیلتر هوا ام وی ام ۳۱۵ با گذر زمان دچار گرفتگی می شود و خاصیت خود را از دست می دهد، توصیه می شود این قطعه را هر ۱۰ الی ۱۵ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=429]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق ام وی ام ۳۱۵:

فیلتر کابین یا فیلتر اتاق ام وی ام ۳۱۵ باعث حذف آلاینده‌های مضر مانند دود و گرد و غبار از هوایی که در داخل اتاق ماشین تنفس می کنید می شود. از نشانه هایی تعویض فیلتر کابین ام وی ام ۳۱۵ کاهش جریان هوا و بوی نامطبوع اتاق ماشین می باشد که شما را برای تعویض این قطعه آگاه می کند. به همین دلیل ما توصیه می کنیم فیلتر اتاق ام وی ام ۳۱۵ را هر ۱۲ الی ۱۵ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=430]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن ام وی ام ۳۱۵:

وظیفه اصلی فیلتر روغن ام وی ام ۳۱۵ پاک کردن کثیفی های موجود در روغن موتور است تا روغن موتور بتواند به خوبی روانکاری و خنک سازی قطعات داخل موتور را انجام دهد. از آنجایی که سلامت فیلتر روغن ام وی ام ۳۱۵ بسیار مهم است توصیه می شود هر زمان که می خواهید روغن موتور ام وی ام ۳۱۵ را تعویض کنید همراه با روغن موتور، فیلتر روغن ام وی ام ۳۱۵ را هم تعویض کنید.

[ARPrice id=431]

بهترین زمان تعویض صافی ام وی ام ۳۱۵:

صافی بنزین ام وی ام ۳۱۵ در بین مخزن سوخت و موتور قرار می گیرد که آلاینده‌ها و کثیفی های موجود در سوخت را به خود جذب می کند تا احتراق و عملکرد ماشین تحت تاثیر قرار نگیرد. با گذر زمان صافی بنزین ام وی ام ۳۱۵ به دلیل گرفتگی نمی تواند وظایف خود را به درستی انجام دهد که به همین دلیل بهترین زمان تعویض صافی بنزین ام وی ام ۳۱۵ هر ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=432]

بهترین زمان تعویض کمک فنر ام وی ام ۳۱۵

کمک فنر ام وی ام ۳۱۵ بخش تاثیرگذار و بسیار مهم در سیستم تعلیق این خودرو است که با جذب ضربات و نوسانات وارده به شاسی خودرو اجازه نمی دهد اتاق ماشین دچار تکان های شدید، لرزه و سر و صدا شود. طول عمر کمک فنر ام وی ام ۳۱۵ بستگی به سبک و شرایط رانندگی دارد که همین موضوع باعث شده اگر در مسیرهای ناهموار تردد می کنید، زودتر نیاز به تعویض این قطعه پیدا کنید. حال به طور میانگین می توان گفت که بهترین زمان تعویض کمک فنر ام وی ام ۳۱۵ هر ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=433]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور ام وی ام ۳۱۵

در انتها و ابتدای کاتالیزور ام وی ام ۳۱۵ لوله های پهنی وجود دارد که از یک طرف به خروجی اگزوز و از طرف دیگر به خروجی منیفولد موتور نصب می شود و آلایندگی خودرو را کاهش می دهد. فرسودگی کاتالیزور ام وی ام ۳۱۵ می تواند باعث بالا رفتن مصرف سوخت، کاهش شتاب ماشین، لرزش و عملکرد نامطلوب موتور و بسیاری از مشکلات دیگر شود که به همین دلیل توصیه می شود کاتالیزور ام وی ام ۳۱۵ را هر ۱۰۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=434]

خرید لوازم یدکی ام وی ام ۳۱۵

خرید-لوازم-یدکی-ام-وی-ام-315

آگاهی از بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ام وی ام ۳۱۵ باعث می شود که بدانید چه قطعه‌ای را چه موقع تعویض کنید تا عملکرد و سلامت ماشین خود را ارتقاع دهید. با توجه به مطالب گفته شده اگر قصد تعویض اقلام مصرفی ام وی ام را دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و خرید لوازم یدکی ام وی ام ۳۱۵ را انجام دهید. علاوه بر این شما می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برای خرید لوازم یدکی ام وی ام ۳۱۵ بهره مند شوید. پس از تماس با یدک یار کارشناسان ما به تمامی سوالات شما عزیزان پاسخ خواهند داد تا از تجربه خرید هرچه بهتری بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ام وی ام ۳۱۵ دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.