بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ماکسیما

خودروی ماکسیما دارای قطعات مصرفی گوناگون مانند، روغن موتور، تسمه تایم، شمع، باتری، لاستیک، فیلتر هوا و… می باشد که هر کدام از این قطعات نیاز به تعویض در زمانی مشخص خواهند داشت. ما در این مقاله به بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ماکسیما پرداخته‌ایم تا بدانید چه قطعه‌ای را چه موقع باید تعویض کنید.

نیسان ماکسیما (Nissan Maxima) یکی از خودروهای مطرح و پرطرفدار کشورمان است که نسل سوم این خودرو در سال ۱۳۸۱ وارد بازار شد. ماکسیما دارای دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک می باشد که این دو مدل تفاوت هایی را از لحاظ سرعت و شتاب و همچنین گشتاور با یکدیگر دارند. با توجه به اینکه ماکسیما یک خودروی محبوب به حساب می آید و افراد زیادی به دنبال حفظ و نگهداری هرچه بهتر آن هستند، ما تصمیم به بررسی “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ماکسیما” گرفته‌ایم تا بتوانیم صاحبان این خودرو را در راستای نگهداری هرچه بهتر ماکسیما یاری کنیم.

بهترین زمان تعویض روغن موتور ماکسیما

روغن موتور از موارد مصرفی ماکسیما محسوب می شود که نقش بسیار مهمی را در روان کنندگی و تمیز کاری قطعات داخل موتور دارد. طبق گفته متخصصان حوزه خودرو، بهترین زمان تعویض روغن موتور ماکسیما هر ۵ الی ۶ هزار کیلومتر می باشد و توصیه شده که حتی الامکان تعویض روغن موتور ماکسیما را به تاخیر نیندازید تا سلامت موتور ماشین به خطر نیفتد.

[ARPrice id=305]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ماکسیما

همانطور که در بالا اشاره کردیم، ماکسیما دارای دو نسخه دنده‌ای و اتوماتیک در بازار کشورمان است که هر دو مدل نیاز به روغن گیربکس خواهند داشت. روغن گیربکس در ماکسیما دنده‌ای در بخش گیربکس و جعبه دنده قرار می گیرد و با روانکاری قطعات مختلف گیربکس از اصطکاک و خرابی های مختلف جلوگیری می کند. حال روغن گیربکس در ماکسیما اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو از جعبه دنده به موتور را عهده‌دار است و همچنین گیربکس را خنک می کند. در مورد بهترین زمان تعویض روغن گیربکس ماکسیما باید گفت که مدل های دنده‌ای هر ۶۰ هزار کیلومتر و مدل های اتوماتیک هر ۴۰ هزار کیلومتر نیاز به تعویض روغن گیربکس خواهند داشت.

[ARPrice id=306]

بهترین زمان تعویض زنجیر تایم ماکسیما

خودروی ماکسیما دارای زنجیر تایم است و در واقع زنجیر تایم همان کار تسمه تایم را انجام می دهد ولی با این تفاوت که دارای طول عمر بیشتر و سر و صدای کمتر نسبت به تسمه تایم می باشد. با توجه به این موضوع بهترین زمان تعویض زنجیر تایم ماکسیما هر ۱۰۰ الی ۱۶۰ هزار کیلومتر خواهد بود که البته اگر با علائم خرابی زنجیر تایم آشنا باشید می توانید زمان دقیق تعویض را تشخیص دهید تا از آسیب های پر هزینه جلوگیری کنید.

[ARPrice id=307]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام ماکسیما

تسمه دینام ماکسیما تسمه‌ای پر پیچ و خم و دندانه‌دار است که انرژی را به اجزای حیاتی خودرو منتقل می کند. امروزه به دلیل استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در تسمه های دینام شاهد این هستیم که معمولاً این قطعه طول عمر بالایی دارد که به همین دلیل بهترین زمان تعویض تسمه دینام ماکسیما بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار کیلومتر می باشد.

[ARPrice id=308]

بهترین زمان تعویض شمع ماکسیما

شمع ماکسیما یکی از مهم ترین اقلام مصرفی این خودرو محسوب می شود که نقش زیادی را روی بهبود مصرف سوخت، شتاب ماشین و احتراق مناسب دارد. شمع های ماکسیما معمولاً در حدود ۴۰ هزار کیلومتر دوام می آورند که البته کیفیت و نوع شمع می تواند تاثیر زیادی روی طول عمر این قطعه داشته باشد.

[ARPrice id=309]

بهترین زمان تعویض دیسک و صفحه ماکسیما

دیسک و صفحه کلاچ در مدل های ماکسیما دنده‌ای وجود دارد که این سیستم برای انتقال نیرو به چرخ دنده و در نهایت حرکت خودرو بسیار مهم است. با گذر زمان دیسک و صفحه کلاچ ماکسیما دچار فرسودگی می شود و شما با علائم خرابی دیسک و صفحه کلاچ که شامل گاز هرز خوردن ماشین، عدم کشش در سربالایی، ایراد در تعویض دنده و…. مواجه خواهید شد. به همین منظور بهترین زمان تعویض دیسک و صفحه ماکسیما کاملاً بستگی به کیفیت قطعه، سبک و شرایط رانندگی شما دارد اما به طور کلی می بایست دیسک و صفحه کلاچ ماکسیما هر ۵۰ الی ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=310]

بهترین زمان تعویض باتری ماکسیما

باتری ماکسیما مهم تریم جزء سیستم برقی این خودروست که نیرو الکتریسیته را به ترتیب تامین، ذخیره و تقسیم می کند. به طور میانگین طول عمر باتری ماکسیما بین ۲ الی ۳ سال می باشد که در این بازه زمانی نیاز به تعویض باتری پیدا خواهید کرد.

[ARPrice id=311]

بهترین زمان تعویض لنت ماکسیما

لنت ترمز ماکسیما قطعه‌ای است که در زمان ترمز گرفتن با روتور چرخ تماس پیدا می کند و باعث ایجاد اصطکاک می شود و خودروی شما را متوقف می کند. لنت ماکسیما یکی از مهم ترین موارد مصرفی این خودرو به‌شمار می رود که باید سر موقع تعویض شود تا سلامت سرنشینان خودرو به خطر نیفتد. به همین منظور توصیه می کنیم لنت ترمز جلو ماکسیما را هر ۴۰ هزار کیلومتر و لنت ترمز عقب ماکسیما را هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=312]

بهترین زمان تعویض لاستیک ماکسیما

همانطور که می دانید لاستیک ها نقش زیادی را روی کیفیت سواری و هندلینگ خودرو دارند که با توجه به مصرفی بودن این قطعه بایستی بعد از مدتی مشخص لاستیک ها را تعویض کنید. معمولاً بهترین زمان تعویض لاستیک جلو ماکسیما هر ۷۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لاستیک عقب ماکسیما هر ۹۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=313]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ماکسیما

ماکسیما دارای انواع فیلتر و صافی اعم از فیلتر هوا، فیلتر روغن و… می باشد که هر یک از آنها باید در زمانی مشخص تعویض شوند. ما در ادامه بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی ماکسیما را بررسی کرده‌ایم.

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا ماکسیما:

ذرات و گرد و غبارهای زیادی در هوا وجود دارند که این آلاینده‌ها می توانند آسیب های زیادی را به اجزای موتور ماشین وارد کنند. فیلتر هوا ماکسیما در این میان وظیفه دارد تا از ورود ذرات و آلاینده‌ها به داخل موتور و اجزای آن جلوگیری کند و مانع فرسایش یا خرابی آنها شود. همانند سایر اقلام مصرفی، فیلتر هوا ماکسیما نیز طول عمر مشخصی دارد و بعد از مدتی به دلیل گرفتگی و کثیفی خاصیت خود را از دست می دهد. به طور معمول شما باید هر ۱۰ الی ۱۵ هزار کیلومتر فیلتر هوا ماکسیما را تعویض کنید تا از آسیب به قطعاتی مانند سوپاپ ها، رینگ های پیستون، بدنه سیلندرها و… جلوگیری کنید.

[ARPrice id=314]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق ماکسیما:

فیلتر کابین ماکسیما باعث حذف دود و گرد و غبار از هوایی که در داخل اتاق ماشین تنفس می کنید می شود. اگر متوجه شدید که کابین خودروی شما بوی نامطبوعی دارد یا جریان هوا در اتاق ماشین کاهش یافته است، فیلتر اتاق ماکسیما را تعویض کنید که معمولاً بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق ماکسیما بین ۱۲ الی ۱۵ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=315]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن ماکسیما:

مهم ترین وظیفه و نقشی که فیلتر روغن ماکسیما دارد این است که روغن موتور را تصفیه کند تا روغن موتور بتواند به خوبی روانکاری و خنک سازی قطعات داخل موتور را انجام دهد. طبق پیشنهاد متخصصان حوزه خودرو بهتر است هر زمان که می خواهید روغن موتور ماکسیما را تعویض کنید همراه با آن، فیلتر روغن ماکسیما را نیز تعویض کنید.

[ARPrice id=316]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین ماکسیما:

بنزینی که درون باک ماکسیما قرار دارد ذرات و آلاینده‌های زیادی مانند خاک، ضایعات، تراشه های رنگ و… را به خود جذب می کند که اگر این کثیفی ها با بنزین مخلوط شود می تواند تاثیر نامناسبی را روی عملکرد موتور ماشین بگذارد. با وجود این کثیفی های داخل باک، الزام فیلتری که مانع ورود این ذرات به داخل سوخت و در نهایت عملکرد نامناسب موتور شود بیش از پیش احساس می شود که از این رو قطعه‌ای به نام صافی بنزین وجود دارد که مانع رسیدن سوخت ناخالص به موتور ماشین می شود. با گذر زمان صافی بنزین ماکسیما به دلیل جذب کثیفی های مختلف دچار فرسودگی می شود که بهتر است هر ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر این قطعه را تعویض کنید.

[ARPrice id=317]

بهترین زمان تعویض کمک فنر ماکسیما

کمک فنر ماکسیما بخشی از سیستم تعلیق این خودروست که با جذب نوسانات و ضربات وارده به شاسی خودرو اجازه نمی دهد اتاق ماشین دچار لرزش های بیش از حد و سر و صدا شود. طول عمر کمک فنر ماکسیما کاملاً بستگی به این دارد که در چه شرایط و مسیرهای تردد می کنید اما معمولاً بهترین زمان تعویض کمک فنر ماکسیما هر ۸۰ الی ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=318]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور ماکسیما

کاتالیزور ماکسیما از یک طرف به خروجی اگزوز و از طرف دیگر به خروجی منیفولد موتور نصب می شود که باعث کاهش آلایندگی خودرو خواهد شد. کاتالیزور ماکسیما اگر دچار فرسودگی شود می تواند مشکلات مختلفی را برای ماشین بوجود بیاورد که به همین دلیل بهتر است هر ۱۰۰ هزار کیلومتر کاتالیزور ماکسیما را تعویض کنید.

[ARPrice id=319]

خرید لوازم یدکی ماکسیما

خرید-لوازم-یدکی-ماکسیما

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ماکسیما آشنا کنیم تا بدانید چه قطعه‌ای را چه موقعی بایستی تعویض کنید. همانطور که اشاره کریم تعویض به موقع اقلام مصرفی ماکسیما باعث بهبود عملکرد ماشین و جلوگیری از خرابی های مختلف می شود که به همین دلیل توصیه می کنیم تمامی اقلام مصرفی ذکر شده را سر موقع تعویض کنید تا ماکسیما را در بهترین شرایط نگهداری کنید. به همین منظور اگر قصد تعویض اقلام مصرفی ماکسیما را دارید می توانید برای خرید لوازم یدکی ماکسیما به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت و سفارش خود را انجام دهید. هنگام تماس با مجموعه متخصصان یدک یار شما را در راستای خریدی هرچه بهتر و مطمئن تر یاری خواهند کرد تا از تجربه بهتری بهره مند شوید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ماکسیما دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.