مزایا و معایب مزدا ۳ نیو

مزدا ۳ نیو یکی از خودرو های کمپانی مزدا است که با داشتن طراحی مدرن و اسپورت خود توجه نسل جوان را به خوبی جلب کرده است. البته این خودرو با داشتن مزایا و معایب مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد که در این مقاله سعی کرده ایم به تمامی نکات مهم آن قبل از خرید بپردازیم.

مزدا ۳ نیو (Mazda 3 new) به عنوان دومین نسل از مزدا ۳ در سال ۲۰۱۰ توسط کمپانی مزدا ژاپن وارد خط تولید شد. این مدل خودرو که طراحی مناسب نسل جوان دارد در سال ۱۳۸۹ وارد خط مونتاژ گروه خودرو سازی بهمن در ایران شد و امروزه تعداد بسیاری از این خودرو جذاب را در خیابان های شهر می‌بینیم.

مزدا ۳ نیو را می‌توان نسخه ارتقا یافته و فیس لیفت مدل قبلی خود و یا به عبارتی مزدا ۳ قدیم دانست که با امکانات و ظاهری مدرن تر وارد بازار های جهانی شد و محبوبیت بسیاری را در بین نسل جوان پیدا کرد. امروزه ۵ تیپ مختلف از این خودرو به صورت دست دوم قابل خریداری است.

در این بخش از مقاله یدک یار قصد داریم تا اطلاعاتی را درباره “مزایا و معایب مزدا ۳ نیو” در اختیار شما قرار دهیم تا اگر این مدل خودرو را در لیست اتومبیل های قابل خریداری خود قرار داده اید، با نگاه دقیق تر اقدام به خرید کنید.

مزایای مزدا ۳ نیو

مزایا مزدا 3 نیو

پیشرانه قوی

“مزدا ۳ نیو” که نسل دومی برای مزدا ۳ قدیمی محسوب می‌شود با دارا بودن دو پیشرانه بنزینی و دیزلی ۲۰۰۰ سی سی ۴ سیلندر و ۱۶ سوپاپ انتظار فرد را برای رانندگی های روزانه برآورده می‌کند. شتاب صفر تا صد مزدا ۳ نیو نیز ۱۰٫۵ ثانیه تخمین زده شده است.

ایمنی بالا

مزدا ۳ نیو موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه Euro-NCAP در سال ۲۰۰ شده است. این خودرو با دارا بودن امکاناتی نظیر سیستم های ABS, EBD, ESC, TCS، کمربند های ایمنی پیش کشنده، پشت سری فعال، ۶ کیسه هوا، ایربگ جانبی و پرده ای به خوبی نشان دهنده ایمنی مناسب این خودرو می‌باشد.

کیفیت ساخت بالا

با توجه به گزارش کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ISQI، “مزدا ۳ جدید” مونتاژ شده توسط گروه خودرو سازی بهمن از جمله خودرو هایی است که موفق به کسب چهار ستاره شده است.

آموزش استفاده از چراغ شوی مزدا 3 نیو

متریال بکار رفته در این خودرو بسیار با دوام و کیفیت بوده و مسلما افرادی که صاحب این خودرو هستند و یا قصد خرید آن را دارند مدت زمان زیادی را در تعمیر گاه ها سپری نخواهند کرد.

استهلاک پایین

استهلاک پایین و طول عمر بالای قطعات بکار رفته در مزدا ۳ نیو از دیگر نقاط قوت این خودرو محسوب می‌شود.به عنوان مثال، پیشرانه مزدا ۳ نیو مجهز به زنجیر تایم به جای تسمه تایم می‌باشد و حداقل ۴ برابر بیشتر از تسمه عمر می‌کند.

امکانات و تجهیزات مناسب

مزدا ۳ نیو از جمله خودروهایی است که مجهز به تجهیزات و امکانات مختلفی می‌باشد و همین امر در جلب نظر خریدار بسیار تاثیر گذار است.

نمایشگر لمسی مولتی مدیا، آینه های جانبی تاشونده، سیستم تنظیم ارتفاع چرخ های جلو، آینه وسط الکتروکرومیک، کروز کنترل، سنسور دنده عقب، شیفتر فرمان، سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، و … از جمله آپشن های این خودرو محسوب می‌شوند.

گیربکس قوی

مزدا ۳ نیو مجهز به جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک است که می‌تواند در دو حالت تیپ ترونیک و حالت دنده دستی نیز قرار گیرد. همچنین وجود شیفتر فرمان رانندگی را بسیار لذت بخش خواهد کرد.

طراحی ظاهری زیبا

طراحی بدنه و کابین مدرن و امروزی مزدا ۳ نیو در مقایسه با نسخه قبلی یکی از مهم ترین دلایلی است که نسل جوان را به سمت این اتومبیل سوق داده است.

بازار دست دوم خوب

مزدا ۳ نیو از ان دسته اتومبیل هایی است که از خرید و فروش راحتی در بازار برخوردار است و اصطلاحا روی دست صاحب خود نمی‌ماند. اگر قصد خرید این خودرو را دارید نمونه های کارکرده و سرحال را می‌توانید به راحتی پیدا کنید، همچنین، اگر صاحب این مدل خودرو بوده اید و قصد فروش آن را دارید می‌توانید به راحتی مشتری مورد نظر خود را پیدا کنید.

معایب مزدا ۳ نیو

معایب مزدا 3 نیو

سواری خشک

بهتر است بدانید که مزدا ۳ نیو یک خودرو با سیستم تعلیق و فنربندی خشک است و شاید رانندگی با آن احساس راحتی در شما ایجاد نکند. اگر به این جنبه خودرو توجه دارید، این موضوع به خصوص در جاده و دست انداز ها بسیار اذیت کننده خواهد بود.

فضای کم صندلی های عقبی

برخلاف طویل بودن طول و عرض خودرو و فضای کافی سرنشینان جلویی، فضای کافی برای سرنشینان عقبی وجود ندارد. بدین ترتیب، نشستن سه فرد بزرگسال در عقب مزدا ۳ نیو با کمبود فضا مواجه خواهد بود.

ارتفاع پایین سواری

اسپرت بودن مزدا ۳ نیو یکی از دلایلی است که ارتفاع سواری پایینی را برای راننده به ارمغان می‌آورد. این موضوع مزایا و معایب مختلفی را برای راننده به وجود می‌آورد. به عنوان مثال، عبور از سرعت گیر های بزرگ یا دست انداز هایی با ارتفاع بالا سبب به وجود آمدن این مسئله می‌شود.

پلتفرم قدیمی مزدا ۳ نیو

با توجه به قیمت خرید مزدا ۳ نیو مونتاژ شده در ایران، استفاده از پلتفرمی که مربوط به نسل قدیمی آن است، خرید سراتو ۲۰۱۷ یا تویوتا کرولای ۲۰۱۵ وارداتی که تقریبا هم قیمت این مدل خودرو هستند شاید کمی منطقی تر به نظر بیاید.

هزینه بالا نگه داری

با اینکه مزدا ۳ نیو از خودرو های کم استهلاک بازار اتومبیل است اما هزینه نگه داری بالایی را برای فرد به وجود می‌آورد. بنابراین، اگر قصد خرید یک مزدا ۳ نیو را دارید، باید هزینه قابل توجهی را برای نگه داری آن اختصاص دهید.

قطعات مصرفی گران قیمت

خدمات پس از فروش ضعیف و قطعات گران قیمت مزدا ۳ نیو از مهم ترین معضلات و نقاط ضعف این خودرو محسوب می‌شود. این موضوع برای بسیاری از مشتریان حائز اهمیت است و باعث دلسری مشتری می‌شود.

آیا مزدا ۳ نیو بخریم؟

مزدا ۳ نیو یکی از خودرو های نسل جوان است که در سال ۲۰۱۰ وارد بازار های جهانی شد و در ۸۹ نیز وارد خط مونتاژ گروه خودرو سازی بهمن شد. این خودرو اسپرت با داشتن امکانات و تجهیزات مختلف تامین کننده نیاز بسیاری از افراد می‌باشد.

علاوه بر این، طراحی ظاهری زیبا و مدرن در کنار جعبه دنده و پیشرانه قوی نیز از دیگر ویژگی هایی است که خریداران را به سوی خرید این خودرو سوق می‌دهد.

البته هزینه نگه داری بالا و قطعات مصرفی گران قیمت مزدا ۳ نیو برای افرادی که به دنبال خودرویی برای استفاده روزانه است چندان مناسب نیست. فضای کم سرنشینان عقبی و ارتفاع پایین و خشک سواری مزدا ۳ نیو از دیگر مواردی است که ممکن است خریدار را دچار دلسردی کند.

در هر حال با توجه به “نقد مزدا ۳ نیو” که در این مقاله انجام شد، این اتومبیل جزء خودرو هایی است که با وجود ضعف های ذکر شده ارزش خرید را به عنوان یک اتومبیل سواری شهری دارد.

نظر شما درباره مزدا ۳ نیو چیست؟

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.