پژو۴۰۷

در این مقاله ما به بررسی پژو ۴۰۷ می پردازیم. بررسی مشخصات فنی، بررسی آپشن ها، بررسی طراحی، بررسی مصرف سوخت ۴۰۷ بخشی از این مقاله است. قسمتی دیگری نیز در مقاله وجود دارد که برای افرادی که قصد خرید این خودرو را دارند بسیار طلاعات مهمی را ارائه میدهد. در اینجا شما میتوانید سطح دسترسی به لوازم یدکی ۴۰۷ را در بازار لوازم یدکی بررسی کنید. همچنین قطعات پرمصرفی مثل دسته موتور ۴۰۷ و بوش طبق های این خودرو نیز به شما معرفی خواهد شد.

پژو ۴۰۷ (Peugeot 407) یکی دیگر از محصولات شرکت فرانسوی پژو بوده که در سال ۱۳۸۴ به بازار ایران آمد. اما با تمام ویژگی های خوبش در کشور مان از آن استقبال خوبی به عمل نیامد و تعداد کمی از آن به فروش رسید. همین تعداد کم موجب شد تا خرید لوازم یدکی پژو ۴۰۷ کمی دشوار باشد. چرا که فروشگاه هایی که “لوازم یدکی ۴۰۷” را به فروش میرسانند در مقایسه با دیگر خودرو های پژو بسیار کمتر اند و از طرفی قیمت لوازم یدکی ۴۰۷ در مقایسه با خودرو های هم سطح خود بالاتر است. اما نباید از این مهم چشم پوشی کرد که در صورتی که شما از ۴۰۷ خود به خوبی نگهداری کنید، شما نگرانی برای خرابی خوردو نخواهید داشت. چرا که کیفیت ساخت این خوردو بسیار بالا بوده و همانند خودرو های داخلی خرابی های متعدد نخواهد داشت. با این حال سلامت ۴۰۷ شما ارتباط مستقیم با نگهداری از آن دارد.

پژو 407

مشخصات فنی ۴۰۷

پژو ۴۰۷” در ایران با موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر تنفس طبیعی با گیربکس دستی ۶ دنده و در نسخه های فول آپشن با گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته AL4 رو نمایی شد.
موتور قوی ۴۰۷ به کمک گیربکس آن در حدود ۱۰٫۵ ثانیه این خودرو را با وزن ۱۴۴۶ کیلوگرم از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رساند.
حداکثر قدرتی که موتور این موتور میتواند در اختیار راننده این خودرو قرار دهد ۱۴۳ اسب بخار با گشتاور ۲۰۰ نیوتون متر است. ۴۰۷ میتواند با حداکثر سرعت ۲۰۷ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

طراحی پژو 407

طراحی پژو ۴۰۷

طراحی این خودرو به کمک تلفیقی از تکنولوژی روز در عین سادگی با در نظر داشتن المان های لازم برای رانندگی هیجان انگیز صورت گرفته است. این خودرو کمی کشیده و پهن طراحی شده به صورتی که طولی در حدود ۴ مترو ۶۰ سانت و عرضی در حدود یک متر و ۸۰ سانت دارد. از آنجا که همیشه راحتی یکی از المان های مدنظر پژو برای تولید خودرو های خود بوده، پژو ۴۰۷ نیز از آن مستثنا نیست. این خودرو به گونه ای طراحی شده که سرنشینان عقب جای پای کافی داشته باشند. این فظای بزرگ را مدیون فاصله محوری نسبتا زیاد این خودرو هستیم. با اینکه پژو برای داشتن ۴۰۷ جذاب، بسیار بروی طراحی خارجی و داخلی مدرن آن مانور داده بود اما در ایران چهره بیرونی آن یکی از ضعف های بزرگ این خودرو محسوب میشود. حتی برخی از کارشناسان بر این باور هستند که یکی از دلایل اصلی شکست این خودرو در ایران طراحی متفاوت آن است.

واردات یا مونتاژ ۴۰۷؟

بر خلاف تصورات همه، هیچ وقت ایران خودرو اقدام به مونتاژ ۴۰۷ نکرد. ایرانخودرو تنها  ۱۵ هزار دستگاه از این مدل پژو را مستقیم وارد و سپس به تامین لوازم یدکی ۴۰۷ پرداخت. در کنار ایرانخودرو شرکتها و اشخاصی بودند که در مجموع حدود ۲ هزار دستگاه از این خودرو را وارد کشور کردند، اما در ادامه به فکر تامین لوازم یدکی این ماشین نبودند و بازار لوازم یدکی این خودرو بیشتر متکی به ایرانخودرو بود. اما با گذشت زمان لوازم یدکی فروشان اقدام به واردات قطعات یدکی ۴۰۷ به داخل کشور کردند تا انحصار آن را از دست ایرانخودرو خارج کنند. امروزه شما میتوانید لوازم یدکی پژو ۴۰۷ را به راحتی با ضمانت اصالت از مجموعه یدک یار تهیه کنید. یدک یار همواره سلامت و اصالت برند قطعه خریداری شده را برای مشتریان خود دارد و در صورت بروز هر مشکل، امکان مرجوع قطعه بدون هیچ هزینه برای مشتری فرآهم شده است.

مصرف سوخت ۴۰۷

با توجه به ابعاد و وزن این خودرو مصرف سوخت ترکیبی ۸٫۶ لیتر برای هر صد کیلومتر، مصرف سوختی قابل قبول است. اما باید به این نکته توجه داشت که این خودرو در استفاده های شهری جزوی از خودرو های پر مصرف به حساب می آید. بخصوص در نسخه های اتوماتیک، به دلیل وجود گیربکس اتوماتیک میزان مصرف سوخت آن کمی بیشتر از نسخه های گیربکس دستی آن است. لذا با توجه به این میزان مصرف سوخت باکی با حجم ۷۰ لیتر برای ۴۰۷ نعبیه شده تا نیاز مکرر و مداوم به سوختگیری نباشد.

آپشن های پژو 407

سیستم تعلیق پژو ۴۰۷

تعلیق پژو ۴۰۷ را میتوان در مقایسه با هم رده های خود بی مانند دانست. مکانیزم تعلیق دو جناقی بکار رفته در این خودرو مختص خودرو های ساز بزرگ و بسیار سنگینتر از ۴۰۷ است اما با استفاده از این سیستم در این خودرو شاهد عملکرد بینظر سیستم تعلیق این خودرو هستیم. یکی از مهمترین المان های ۴۰۷ را میتوان نرم بودن اتاق آن دانست که استفاده از آن را برای سرنشینانش بسیار لذت بخش میکند.

تجهیزات و آپشن های پژو ۴۰۷

پژو ۴۰۷ در زمان ورود خود به بازار از خودرو های بسیار با امکانات بود. آپشن هایی که این خودرو داشت، در بین رقبای هم قیمت خود منحصر به فرد بود.
در بخش ترمز و پایداری باید به سیستم های ABS و EBA و EFB و REF و ESP و ASR اشاره کرد. گفتنی است که در آن زمان رقبای ۴۰۷ تنها دارا سیستم ترمز ضدقفل یا همان ABS بودند. برخی از رقبای این خودرو داری سیستم کنترل پایداری الکتریکی یا ESP  هم بودند اما این تکنولوژی آنچنان در تمامی خودرو های حاضر در بازار ایران استفاده نشده بود. همینطور پژو ۴۰۷ درای شبکه مولتی پلکس بسیار پیشرفته ای در زمان خود بود. برای درک بهتر این موضوع باید به این نکته اشاره داشت که پژو ۲۰۶ در آن زمان یکی از خودرو های مدرن و بروز بشمار میرفت و سیستم برقی پیچیده ای داشت. ۴۰۷ در مقایسه با پژو ۲۰۶ به مراتب سیستم سیم کشی و برقی پیشرفته تری داشت. از دیگر آپشنهای ۴۰۷ میتوان به سانروف، آینه الکتروکرومیک، سنسور پارک جلو و عقب، چراغ اتوماتیک، سنسور باران، کروز کنترل، تهویه هوای مجزا برای سرنشینان عقب، پنل تهویه هوای اتوماتیک، آینه های تنظیم برقی و در نسخه های فول جمع شو برقی، پرده شیشه عقب، چراغشور، … اشاره کرد که در زمان خود ۴۰۷ را به خودرویی با امکانات تبدیل میکرد.

ایمنی پزو ۴۰۷

نتیجه تست تصادف پژو 407
نتیجه تست تصادف پژو ۴۰۷

۴۰۷ در سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ بار ها در تست تصادف موسسات مختلف شرکت کرد اما معتبر ترین آن موسسه NCAP که استاندارد ایمنی خودرو ها در اروپا را اندازه گیری میکند بود. پژو ۴۰۷ توانست هم در نسخه کوپه و هم در نسخه سدان خود نتیجه یکسان در این تست کسب کند. تست ایمنی این خودرو برای سرنشینان بزرگسال با پنج ستاره بالاترین رتبه را دریافت کرد. برای سرنشینان کم سن و کودک نیز توانست با چهار ستاره تست این موسسه را پشت سر گذارد. در آخر نتیجه تست میزان حفاظت از عابرین پیاده در زمان تصادف، برای این خودرو نیز با دو ستاره از چهار ستاره ارائه شد که در زمان خود بسیار نتیجه خوبی بشمار میرفت. از تجهیزات ایمنی ۴۰۷ باید به ۶ کیسه هوا که برای دو سرنشین جلو قرار گرفته شده بود اشاره کرد. این در صورتی است که رقبای ۴۰۷ با ۲ یا ۴ ایربگ به مشتریان عرضه می شدند.

با تمام این تفاسیر پژو ۴۰۷ خوردو موفقی نه تنها در ایران بلکه در کل جهان نبود. خط تولید ۴۰۷ تنها در فرانسه در شهر رن از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ فعالیت داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.