مزایا و معایب پژو ۴۰۷

۴۰۷ یکی از نسل های کمپانی فرانسوی پژو است که بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ وارد خط تولید شده است. این خودرو در سال ۱۳۸۴ وارد ایران شد اما به دلایل مختلفی در سال ۱۳۹۰ به طور متوقف شد. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب این خودرو پرداخته ایم.

پژو ۴۰۷ یکی از خودرو های سدان خانوادگی است که توسط کمپانی پژو فرانسه وارد بازار های جهانی شد. این خودرو در حد فاصل سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ وارد مرحله تولید شد و جایگزینی برای پژو ۵۰۴ محسوب می‌شد.

مسلماً نام این مدل پژو را چندین بار شنیده اید و طراحی ظاهری آن را نیز دیده باشید که شباهت های متعددی به خودور هایی مانند ۲۰۶ و ۲۰۷ دارد اما از نظر فنی و ابعاد اتاق به کلی با این دو هاچبک متفاوت است. پیش از این درباره پژو ۴۰۷ و ویژگی های مختلف آن صحبت کرده ایم! در این بخش به بررسی معایب و مزایای این خودرو فرانسوی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

تاریخچه ورود 407 به ایران
بررسی محصولات پژو

نگاهی به داستان ورود ۴۰۷ در ایران!

همانطور که گفته شد، پژو ۴۰۷ (Peugeot 407) در سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ رونمایی و وارد بازار های جهانی شد. این خودرو از نظر فنی و آپشن ها از ویژگی های برجسته زیادی برخوردار بود و همین موضوع سبب محبوبیت آن در کشور های اروپایی شد.

داستان ورود پژو ۴۰۷ به ایران مربوط به سال ۱۳۸۴ می‌باشد که به صورت وارداتی در معرض نمایش قرار گرفت و در گالری های مختلف خودرو در کشور رونمایی شد. بعد از گذشت سه سال، یعنی سال ۱۳۸۷، نمونه های وارداتی این خودرو وارد خیابان های شهر شد اما به دلیل ترک بازار ایران توسط پژو و اعمال تحریم های بین المللی، واردات آن تا سال ۱۳۹۰ ادامه داشت و بعد از آن به کلی متوقف شد.

نحوه قیمت گذاری پژو ۴۰۷ در ایران به گونه ای بود که رقیب سرسختی برای خودرو های کره ای از جمله کیا اپتیما و هیوندای سوناتا محسوب می‌شد اما با نگاهی دقیق تر به مزایا و معایب آن این نتیجه حاصل شد که پژو ۴۰۷ یکی از ضعیف ترین خودرو ها در این رده قیمتی بوده است.

مزایای پژو ۴۰۷

هر خودرویی با توجه به طراحی ظاهری، ویژگی های فنی، قدرت موتور، و همچنین قیمت آن از مزایا و معایب مختلفی در عین حال برخوردار است. در این بخش به بررسی دقیق مزایای ۴۰۷ می‌پردازیم:

کیفیت ساخت بالا

اگر با افرادی که تخصص در زمینه خودرو دارند و یا حتی قبلا صاحب ۴۰۷ بوده اند، سوال کنید متوجه می‌شوید که کیفیت قطعات ساخت و بخش فنی این خودرو بر خلاف دیگر خودرو های ایرانیزه شده از درجه بسیار بالایی برخوردار است.

استهلاک پایین

پایین بودن استهلاک یک خودرو یکی از مهم ترین مزایای آن محسوب می‌شود و این موضوع ارتباط مستقیمی با کیفیت متریال بکار رفته در آن دارد. ۴۰۷ به عنوان خودرویی با استهلاک پایین یکی از موارد تقریبا اقتصادی به شمار می‌رود و هزینه نگه داری مناسبی را برای فرد متحمل می‌شود.

بنابراین، پژو ۴۰۷ در دسته بندی اتومبیل های کم خرج قرار می‌گیرد.

ایمنی بالا

پژو ۴۰۷ با دارا بودن امکانات و آپشن های ایمنی مختلفی از جمله سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری، و مجهز شده به شش ایربگ در لیست اتومبیل های با ایمنی بالا قرار می‌گیرد. همچنین، کسب نمرات بالا در موسسه Euro NCAP دال بر ایمنی مطلوب این خودرو می‌باشد.

هندلینگ و سواری عالی

سواری نرم و هندلینگ بسیار مطلوب پژو ۴۰۷ شاید یکی از قابل توجه ترین مزایای این خودرو محسوب می‌شود که ضعف مشخصات فنی آن را نیز کمی تحت پوشش قرار داده است. فرمان پژو ۴۰۷ دارای سیستم کمکی برقی است و میزان دقت بالا و همچنین گردش نرمی را برای راننده به ارمغان می‌آورد.

علاوه بر آن، سیستم تعلیق نرم این خودرو نیز ضربات را به خوبی جذب کرده و مانع آزار سرنشینان می‌شود.

فضای مناسب کابین

بر خلاف دو نسل محبوب پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ که نقاط ضعفی همچون نبود فضای کافی بر آنها وارد است، پژو ۴۰۷ از فضای کابین مناسبی به ویژه در بخش سرنشینان عقب برخوردار است و همین موضوع در راحتی این خودرو برای سفر های خانوادگی تاثیر می‌گذارد.

ظاهر جذاب

پژو ۴۰۷ مانند دیگر مدل اتومبیل های این کمپانی از طراحی ظاهری جذابی برخوردار بوده و این نقطعه قوت تاثیر بسزایی در نگاه مشتری و مورد پسند بودن آن دارد.

معایب پژو 407

معایب پژو ۴۰۷

در کنار مزایای مختلفی که این خودرو دارد، بد نیست نگاهی هم به معایب مختلف آن بیاندازیم:

خدمات پس از فروش

برخلاف توقف واردات و یا مونتاژ این مدل پژو در ایران، خدمات پس از فروش آن همچنان به خوبی توسط کمپانی ایران خودرو پشتیبانی می‌شود و این موضوع برای افرادی که صاحب این مدل پژو هستند بسیار مطلوب و قابل توجه است.

واردات محدود

همانطور که گفته شد واردات پژو ۴۰۷ در سال ۱۳۹۰ به کلی متوقف شده است. نبود خدمات پس از فروش و بعد از عدم استقبال از این مدل به دلیل وجود مدل خودرو های کره ای رقیب سبب شده تا ۴۰۷ به خوبی دیده نشده و خواهان زیادی هم نداشته باشد.

نگه داری و تعمیر سخت

به سبب کم لطفی کمپانی ایران خودرو در تامین قطعات و لوازم یدکی پژو ۴۰۷، دارندگان این مدل خودرو ناچار هستند تا به تامین قطعات حتی در بازار های آزاد که ریسک محصولات تقلبی را دو برابر می‌کند مراجعه کنند. علاوه بر آن، نبود شناخت مکانیکی کافی به بخش های مختلف این خودرو تعمیر و نگه داری آن معمولا با سختی و هزینه های بالایی همراه است.

بازار دست دوم ضعیف

اگر چه واردات این اتومبیل به کشور متوقف شده ما همچنان تعدادی از نمونه های دست دوم آن در بازار قابل خریداری هستند اما دسترسی به این بازار های به شدت سخت و مشکل است یا نمونه های کارکرده آن دارای ضعف های هستند تا جایی که فرد از خرید آن به کل منصرف خواهد شد.

فضای کم صندوق عقب

از آنجایی که پژو ۴۰۷ یک سدان خانوادگی به حساب می‌آید اما دارای نقطعه ضعف بارزی است که به نبود فضای کافی در صندوق عقب اطلاق می‌شود. کمبود فضا در این بخش، خودرو را برای سفر مشکل ساز می‌کند.

قیمت گذاری غیر منطقی

غیر منطقی بودن محدود قیمتی های تعیین شده برای پژو ۴۰۷ در کشور از جمله دیگر معایبی است که بر این خودرو وارد است و با توجه به قوای فنی ضعیف نسبت به خودرو های کره ای، خرید این مدل پژو کمی غیر عاقلانه به نظر می‌رسد. همچنین، قیمت گذاری ها بر اساس میزان امکانات و آپشن ها از دیگر مواردی است که شاید با عقل جور در نیاید.

کمبود لوازم یدکی ۴۰۷

پژو ۴۰۷ از دسته خودرو هایی است که علاوه بر خدمات پس از فروش ضعیف، با کمبود لوازم یدکی و قطعات مربوطه نیز روبه روست. این موضوع تاثیر بسیاری در هزینه تامین آنها نیز دارد چرا که در صورت کمیاب بودن قطعات اصل آن، در صورتی که موفق به دسترسی به آنها شوید باید هزینه بسیار زیادی را بابت خرید آن بپردازید. البته خرید لوازم یدکی پژو ۴۰۷ از طریق برخی از مراکز معتبی که ارائه دهنده قطعات اصل و با کیفیت هستند نیز امکان پذیر است.

نتیجه گیری

۴۰۷ به عنوان یکی از سدان های خوش ظاهر کمپانی فرانسوی پژو از دسته اتومبیل هایی است که جای برای محبوبیت بیشتر در بین بازار های جهانی را دارد اما به سبب ضعف در بخش های موتوری و فنی در مقایسه با نمونه رقبای کره ای حرفی برای گفتن ندارد.

با بررسی مزایا و معایب این خودرو در می‌یابیم که خرید و نگه داری آن با مشکلات مختلفی مواجه خواهد بود که مهم ترین آنها نبود مرکز متخصص جهت تعمیر و تامین قطعات آن می‌باش ام از سویی هزینه های کمتری را نسبت به رقبای کره ای خود برای فرد به وجود خواهد آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.