بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۴۰۷

تعویض به موقع اقلام مصرفی نقش بسزایی را روی افزایش طول عمر و جلوگیری از خرابی های مختلف دارد که به همین دلیل می بایست اقلام مصرفی پژو ۴۰۷ را به موقع تعویض کنید تا خودرو را در بهترین شرایط نگهداری کنید. مهم ترین محصولات مصرفی پژو ۴۰۷ شامل روغن موتور، تسمه تایم، شمع، کمک فنر، فیلتر هوا، لنت ترمز و… می باشد که به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۴۰۷ پرداخته‌ایم تا بدانید هر کدام از این قطعات را چه موقع باید تعویض کنید.

پژو ۴۰۷ (Peugeot 407) یکی از محصولات شرکت خودروسازی پژو فرانسه می باشد که در سال ۱۳۸۴ وارد بازار کشورمان شد. این خودرو که در کلاس سدان قرار می گیرد در دو نسخه گیربکس دنده‌ای و گیربکس اتوماتیک وجود دارد. به دلیل فروش پایین پژو ۴۰۷ در ایران معمولاً مالکین این خودرو با مشکل تامین لوازم یدکی این خودرو دست و پنجه نرم می کنند، اما نکته مهمی که وجود دارد این است که می توان خرابی های پژو ۴۰۷ را با تعمیر و نگهداری به موقع به حداقل رساند چراکه کیفیت ساخت این خودرو بسیار بالا می باشد. به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به بررسی “بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۴۰۷ بپردازیم تا با آگاهی از زمان دقیق تعویض اقلام مصرفی بتوانید تا سالیان سال از این خودرو به بهترین شکل استفاده کنید.

بهترین زمان تعویض روغن موتور پژو ۴۰۷

روغن موتور پژو ۴۰۷ وظیفه روانکاری و خنک سازی قطعات موتوری و در نتیجه جلوگیری از بوجود آمدن اصطکاک در بین قطعات موتور را دارد. با توجه به اهمیت روغن موتور پژو ۴۰۷، تعویض به موقع آن بسیار حائز اهمیت می باشد که بدین ترتیب می بایست روغن موتور پژو ۴۰۷ اتوماتیک و دنده‌ای را هر ۵ هزار کیلومتر یا شش ماه یکبار تعویض کنید.

[ARPrice id=390]

بهترین زمان تعویض روغن گیربکس پژو ۴۰۷

یکی دیگر از سیالات مهم پژو ۴۰۷ روغن گیربکس نام دارد که برای نسخه‌ دنده‌ای و اتوماتیک این خودرو کاربرد دارد. وظیفه اصلی روغن گیربکس کاهش فرسایش و اصطکاک بین قطعات گیربکس است که به همین دلیل باید به زمان تعویض آن دقت ویژه‌ای داشته باشید زیرا در صورت عدم تعویض روغن گیربکس پژو ۴۰۷، آسیب های زیادی برای گیربکس بوجود خواهد آمد. بدین ترتیب بهترین زمان تعویض روغن گیربکس پژو ۴۰۷ دنده‌ای هر ۶۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض روغن گیربکس پژو ۴۰۷ اتوماتیک هر ۴۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=391]

بهترین زمان تعویض تسمه تایم پژو ۴۰۷

زمانبندی دقیق حرکت و چرخش میل لنگ و میل سوپاپ توسط قطعه‌ای به نام تسمه تایم انجام می شود که در واقع می توان تسمه تایم را مهم ترین رابط میان میل لنگ و میل سوپاپ محسوب کرد. طول عمر تسمه تایم پژو ۴۰۷ بستگی به کیفیت قطعه دارد که به طور معمول ما پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از عوارض پاره شدن تسمه تایم هر ۶۰ هزار کیلومتر تسمه تایم پژو ۴۰۷ دنده‌ای و اتوماتیک را تعویض کنید.

[ARPrice id=392]

بهترین زمان تعویض تسمه دینام پژو ۴۰۷

تسمه دینام پژو ۴۰۷ تسمه‌ای دندانه دار و بلند است که قطعات مهم خودرو را به حرکت در می آورد و انرژی آن ها را تامین می کند. امروزه به دلیل استفاده از فناوری های پیشرفته در تولید تسمه های دینام ما شاهد طول عمر بالای این قطعه هستیم که به همین منظور شما باید تسمه دینام پژو ۴۰۷ را بعد از طی کردن مسافتی در حدود ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=393]

بهترین زمان تعویض شمع پژو ۴۰۷

شمع پژو ۴۰۷ شروع کننده و ادامه دهنده جرقه زنی و احتراق موتور است که به همین دلیل نقش مهمی را در مصرف سوخت، شتاب خودرو، استارت خوردن ماشین و بسیاری از موارد دیگر دارد. با گذر زمان شمع پژو ۴۰۷ دچار فرسودگی می شود و مشکلات مختلفی را برای خودرو ایجاد می کند که به همین دلیل می بایست شمع پژو ۴۰۷ را هر ۴۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=394]

بهترین زمان تعویض باتری پژو ۴۰۷

باتری پژو ۴۰۷ یکی از کم دردسر ترین قطعات بکار رفته در این خودرو می باشد که به شدت کم استهلاک بوده و در هر شرایطی به کار خود ادامه می دهد. طول عمر مفید باتری پژو ۴۰۷ در حدود ۲ الی ۳ سال است که در این بازه زمانی معمولاً با علائم خرابی باتری ماشین مواجه خواهید شد که نشان دهنده زمان تعویض باتری پژو ۴۰۷ خواهد بود.

[ARPrice id=395]

بهترین زمان تعویض لنت پژو ۴۰۷

یکی از مهم ترین بخش های سیستم ترمز هر خودرویی لنت ترمز می باشد که این قطعه پس از تماس با دیسک ترمز باعث کاهش سرعت و توقف خودرو می شود. با توجه به تاثیر بسیار زیادی که لنت ترمز روی سلامت سرنشینان خودرو و سایر افراد دارد ما توصیه می کنیم لنت ترمز جلو پژو ۴۰۷ را هر ۴۰ هزار کیلومتر و لنت ترمز عقب پژو ۴۰۷ را هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید. البته لازم به توضیح است که تشخیص زمان تعویض لنت ترمز از روی یکسری از علائم مانند صدای جیغ یا سوت کشیدن ترمز، ضعیف شدن ترمزها، لرزش در پدال ترمز و… قابل انجام است.

[ARPrice id=396]

بهترین زمان تعویض لاستیک پژو ۴۰۷

لاستیک های پژو ۴۰۷ نقش بسزایی را روی کیفیت سواری، هندلینگ و عملکرد مناسب ترمزها خواهند داشت که از این رو باید به موقع این محصول مصرفی را تعویض کنید. به طور میانگین بهترین زمان تعویض لاستیک جلو پژو ۴۰۷ هر ۷۰ هزار کیلومتر و بهترین زمان تعویض لاستیک عقب پژو ۴۰۷ هر ۹۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=397]

بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی پژو ۴۰۷

خودروی پژو ۴۰۷ دارای انواع فیلترها مانند فیلتر هوا، فیلتر روغن، فیلتر بنزین و فیلتر اتاق می باشد که ما در ادامه به بررسی بهترین زمان تعویض فیلتر و صافی پژو ۴۰۷ پرداخته‌ایم تا بدانید هر کدام از این فیلترها در چه زمانی باید تعویض شوند.

بهترین زمان تعویض فیلتر هوا پژو ۴۰۷:

در بخش ورودی موتور پژو ۴۰۷ فیلتر هوا قرار می گیرد که عمل تصفیه هوا را انجام می دهد تا هوای تمیز وارد موتور شود. عمر مفید فیلتر هوا در خودرها متغیر است و شما می توانید از روی یکسری از علائم مانند ریپ زدن موتور، افزایش زمان استارت، بالا رفتن مصرف سوخت، کاهش توان موتور، لرزش مداوم موتور … تشخیص دهید آیا فیلتر هوا نیاز به تعویض دارد یا خیر. با این حال طبق یک قانون کلی پیشنهاد می شود فیلتر هوا پژو ۴۰۷ را بین ۱۰ الی ۱۵ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=398]

بهترین زمان تعویض فیلتر اتاق پژو ۴۰۷:

فیلتر اتاق یا فیلتر کابین پژو ۴۰۷ به حذف آلاینده‌هایی مانند دود و گرد و غبار از هوایی که در داخل اتاق ماشین تنفس می کنید کمک می کند. به بیانی دیگر می توان گفت که فیلتر اتاق پژو ۴۰۷ کاملاً با سلامت سرنشینان خودرو سر و کار دارد که به همین دلیل توصیه می شود فیلتر اتاق پژو ۴۰۷ را در بین ۱۲ الی ۱۵ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=399]

بهترین زمان تعویض فیلتر روغن پژو ۴۰۷:

از آنجایی که روغن موتور بین قطعات مختلف موتور حرکت می کند و عملیات خنک سازی و روانکاری را انجام می دهد، در حین برگشت کثیفی های زیادی با روغن مخلوط می شود که پاک کردن این کثیفی های روغن موتور بر عهده فیلتر روغن است. فیلتر روغن با از بین بردن کثیفی های درون روغن باعث می شود که روغن موتور بتواند به خوبی وظایف خود را انجام دهد. پس دقت داشته باشید هر زمان که قصد دارید روغن موتور پژو ۴۰۷ را تعویض کنید همراه با آن، فیلتر روغن پژو ۴۰۷ را هم تعویض کنید.

[ARPrice id=400]

بهترین زمان تعویض صافی بنزین پژو ۴۰۷:

صافی بنزین پژو ۴۰۷ در بین مخزن سوخت و موتور قرار می گیرد که با جذب آلاینده‌های موجود در سوخت از تاثیرات منفی در عملکرد موتور خودرو جلوگیری می کند. با گذر زمان صافی بنزین پژو ۴۰۷ به دلیل جذب این کثیفی های موجود در سوخت دچار گرفتگی می شود که به همین دلیل بهتر است صافی بنزین پژو ۴۰۷ را هر ۲۰ الی ۳۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.

[ARPrice id=401]

بهترین زمان تعویض کمک فنر پژو ۴۰۷

کمک فنر پژو ۴۰۷ در بخش سیستم تعلیق خودرو قرار دارد که ضربات و ارتعاشات وارده به شاسی خودرو را به خود جذب می کند تا اتاق ماشین به لرزه و سر و صدا نیفتد. طول عمر کمک فنر پژو ۴۰۷ بستگی به شرایط و سبک رانندگی شما دارد چراکه تردد در مسیرهای ناهموار باعث کاهش طول عمر این قطعه می شود. با این حال طبق یک قانون کلی بهترین زمان تعویض کمک فنر پژو ۴۰۷ در حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=402]

بهترین زمان تعویض کاتالیزور پژو ۴۰۷

کاتالیزور پژو ۴۰۷ بخشی از سیستم کنترل آلایندگی این خودرو به‌شمار می رود که از یک طرف به خروجی اگزوز و از طرف دیگر به خروجی منیفولد موتور نصب می شود و آلودگی خودرو را کاهش می دهد. به دلیل اینکه کاتالیزور پژو ۴۰۷ قطعه‌ای مصرفی محسوب می شود و در صورت خرابی مشکلات مختلفی را به همراه دارد، بهترین زمان تعویض کاتالیزور پژو ۴۰۷ بین ۱۰۰ الی ۱۲۰ هزار کیلومتر خواهد بود.

[ARPrice id=403]

خرید لوازم یدکی پژو ۴۰۷

خرید-لوازم-یدکی-پژو-407

تا به اینجای مطالب گفته شده شما می دانید که بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۴۰۷ چه زمان هایی می باشد. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، تعویض به موقع اقلام مصرفی پژو ۴۰۷ باعث به حداقل رسیدن خرابی های متعدد ماشین می شود که توصیه می کنیم به تعمیر و نگهداری این خودرو دقت ویژه‌ای داشته باشید. به همین منظور هر زمان که قصد خرید لوازم یدکی پژو ۴۰۷ دارید می توانید به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از تماس با مجموعه یدک یار از مشاوره رایگان برای خرید لوازم یدکی پژو ۴۰۷ بهره‌مند خواهید شد تا بتوانید قطعاتی مناسب و باکیفیت بالا را تهیه کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد بهترین تایم تعویض قطعات مصرفی ۴۰۷ دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.