راهنما خرید کمپرسور کولر پراید

کمپرسور کولر پراید یکی از قطعات خنک کنندگی این خودروست که برای ایجاد جریان هوای تازه و خنک در کابین طراحی و تعبیه شده است. خرید کمپرسور کولر پراید با توجه به نوع درب یا همان دریچه آن متفاوت است و نکاتی نیز در هنگام خرید این قطعه وجود دارد که باید رعایت کنید.

کمپرسور کولر یکی از قطعات مهم و حیاتی خودروست که به عنوان یکی از امکانات و آپشن ها شناخته می‌شود. وجود این قطعه در روز های گرم تابستانی برای خنک کردن فضای داخلی کابین خودرو مناسب است و خراب شدن و یا ایجاد هر نوع ایرادی در آن خصوصا در فصول گرم سال معضل مهمی را در هنگام رانندگی به وجود می‌آورد.

پراید از جمله خودرو های پر فروش ایرانی است که مجهز به این سیستم خنک کنندگی است. خرابی در این قطعه در بسیاری از مواقع موجبات تعویض آن را فراهم می‌کند و فرد ملزم به خرید نمونه نو و جدید به جای نمونه قبلی است. در این مقاله قصد داریم تا راهنما خرید کمپرسور کولر پراید را در اختیار شما قرار دهیم و موارد و نکات مهم هنگام خرید این قطعه را بیان کنیم تا با آگاهی کامل نسبت به خرید کمپرسور کولر پراید اقدام کنید.

کمپرسور کولر چیست؟

کمپرسور کولر چکار می‌کند؟

کمپرسور کولر (Compressor) همان سیستم خنک کنندگی کابین خودروست که با گرفتن جریان هوای موجود در کابین و خنک کردن این جریان هوای خنک را از طریق دریچه های تعبیه شده در خودرو را وارد کابین می‌کند. وجود این قطعه رفاه و سهولت را هنگام استفاده از خودرو و رانندگی به ارمغان می‌آورد.

راهنما خرید لوازم یدکی پراید

کولر خودرو از یک کمپرسور، کندانسور، کپسول خنک کننده، سوئیچ، فن، و ریسیوردرایر تشکیل شده است. هر یک از این اجزا مرحله به مرحل سیال های گاز را به مایع و سیال مایع را به گاز تبدیل کرده و این جریان خنک وارد فن و از دریچه ها وارد کابین خودرو می‌شود. معمولا خودرو ها دارای چهار دریچه کولر هستند که در دو طرف صندلی های سرنشینان عقب و جلو و در وسط کنسول یعنی پایین تر از داشبورد قرار دارد.

در اصل مراحل ابتدایی تبدیل گاز خنک کننده بر عهده کمپرسور است که گاز خنک کننده را به صورت فشرده و متراکم کرده و به سمت کندانسور می‌فرستد.

نکاتی هنگام خرید کمپرسور کولر پراید

پراید از جمله خودروهایی است که بسیار پر فروش بوده و در سراسر کشور در حال استفاده است. کمپرسور کولر از قطعات مصرفی می‌باشد، و این موضوع از دلایلی است که فرد را ملزم به تعویض این قطعه می‌کند.

کولر خودرو چگونه کار می‌کند؟

برخی از نکاتی که هنگام خرید کمپرسور کولر پراید باد بدانید این است که در ابتدا، قبل از خرید کمپرسور کولر باید نسبت به نوع و مدل دریچه و یا همان درب های کولر اطمینان حاصل کنید تا اشتباه این قطعه را خریداری نکنید. درب یا دریچه های کولر پراید معمولا در چهار نوع زیر هستند:

  1. درب بالا دنده ای
  2. درب پشت دنده ای
  3. درب بالا شیاری
  4. درب پشت شیاری

حال با چک کردن و بررسی نوع درب های کمپرسور کولر پراید خود می‌توانید اقدام به خرید آن کنید.

برند اصلی کمپرسور کولر پراید چیست؟

برند اصلی کمپرسور کولر پراید چیست؟

حال مهم ترین سوالی که در این حالت پیش می‌آید این است که برند اصلی کمپرسور کولر پراید چیست؟ برند های بسیاری در سطح بازار وجود دارند که ارائه دهنده قطعات و لوازم یدکی هستند که کیفیت های مختلفی را به خود اختصاص داده اند.

برند اصلی کمپرسور کولر پراید سایپا یدک، ساندن، و پاناسونیک هستند که در بسته بندی های با لیبل همین برند ها قابل خریداری هستند. توجه داشته باشید که قطعات تقلبی که در بسته بندی های با لیبل اصلی عرضه می‌شوند اما کیفیت نامرغوبی دارند. برای تشخیص قطعات اصلی سایپا یدک و دیگر بند ها نیاز است تا کمی اطلاعات در این باره به دست آورید.

خرید کمپرسور کولر پراید

مجموعه یدک یار با دارا بودن بیش از ۶ سال سابقه، از بزرگترین فروشگاه آنلاین لوازم یدکی پراید بوده و اقدام به ارائه خدمات به مشتریان خود می‌کند. این فروشگاه اینترنتی با تنوع بالای قطعات و لوازم یدکی و جانبی خودرو اقدام به تامین نیاز مشتریان در کوتاه ترین زمان ممکن در تمامی نقاط کشور می‌کند.

ضمانت اصالت کالا، سلامت فیزیکی محصولات، ارسال در اسرع وقت، تحویل درب محل، درگاه پرداخت ایمن، و … از جمله خدمات و ویژگی های یدک یار می‌باشد. همچنین امکان دریافت مشاوره رایگان محصول نیز وجود دارد که می‌توانید با تماس با کارشناسان متخصص ما هر گونه سوال خود را درباره برند و قیمت کمپرسور کولر خودرو بپرسید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.