بررسی و معرفی انواع کاتالیزور خودرو

انواع کاتالیزور خودرو شامل کاتالیزور سرامیکی، کاتالیزور فلزی، کاتالیزور دو گانه و کاتالیزور سه گانه می باشد که در این مقاله ما به بررسی و معرفی انواع کاتالیزور ماشین پرداخته‌ایم تا اطلاعات لازم را پیدا کنید.

کاتالیزور بخشی ضروری از سیستم اگزوز خودروست که با تبدیل گازهای خطرناک احتراق به مواد کمتر مضر مانند بخار آب و دی اکسید کربن، به کاهش تعداد آلاینده‌های سمی منتشر شده در هوا کمک می کند. کاتالیزور خودرو با توجه به بخش های تعبیه شده و همچنین جنس بدنه به انواع مختلفی تقسیم می شود که به همین منظور ما در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی “انواع کاتالیزور خودرو” (What are the Types of Car Catalysts) بپردازیم تا اطلاعات لازم را به دست آورید.

انواع کاتالیزور خودرو

انواع-کاتالیزور-خودرو

همانطور که در بالا اشاره کردیم، کاتالیزور ماشین بر اساس جنس بدنه و بخش های مختلف آن به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود که انواع کاتالیزور ماشین شامل موارد زیر می باشد:

کاتالیزور سرامیکی

کاتالیزور سرامیکی دارای سلول‌های مربعی شکل است که می تواند بین ۱۰ تا ۱۰۰ اینچ متفاوت عمل کند، این نوع مبدل ها امروزه رایج‌ترین نوع کاتالیزور برای استفاده در خودروهای دیزلی و بنزینی هستند.

کاتالیزور فلزی

یکی دیگر از انواع کاتالیزور خودرو، کاتالیزور فلزی می باشد که با استفاده از تکنیک ترکیبی و آبکاری بر روی بستری از جنس استنلس استیل هستند.

علاوه بر جنس بدنه، کاتالیزور بر حسب پروسه عملکرد نیز به دو دسته زیر تقسیم می شود:

کاتالیزور دو گانه

کاتالیزور دو گانه معمولاً در موتورهای دیزلی استفاده می شود و در کاهش مونو اکسید کربن و هیدرو کربن های نسوخته تاثیر گذاری بیشتری دارند، در واقع این نوع کاتالیزور به صورت همزمان مشغول اکسیداسیون مونو اکسید کربن به دی اکسید کربن و هیدروکربن های نسوخته به دی اکسید کربن و آب است.

کاتالیزور سه گانه

در نهایت کاتالیزور سه گانه یکی دیگر انواع کاتالیزور ماشین می باشد که بیشتر در موتورهای بنزینی مورد استفاده قرار می گیرد و توانایی بالایی در کاهش آلاینده‌های خودروها دارد. کاتالیزور سه گانه علاوه بر انجام اکسیداسیون های کاتالیزور دو گانه، به کاهش سطح اکسیدهای نیتروژن و تبدیل آن به اکسیژن نیز می پردازد.

بهترین نوع کاتالیزور خودرو

بهترین-نوع-کاتالیزور-خودرو

برای تعیین بهترین نوع کاتالیزور خودرو فاکتورهای مختلفی ملاک قرار می گیرد؛ مهم ترین مسئله این است که کاتالیزوری را انتخاب کنید که با مشخصات خودروی شما سازگاری داشته باشد. به طور کلی می توان گفت بهترین نوع کاتالیزور خودرو کاتالیزورهای سرامیکی و سه گانه می باشند.

خرید کاتالیزور ماشین

برای خرید قطعات مختلف خودرو و مخصوصاً کاتالیزور ماشین، اطلاع از کیفیت محصول و داشتن اطلاعات لازم در مورد این قطعه بسیار مهم است. به همین منظور شما می توانید برای خرید کاتالیزور ماشین و کسب اطلاعات لازم به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و تمامی سوالات خود را از متخصصان فنی یدک یار بپرسید. پس از تماس با مجموعه یدک یار، همکاران ما تمامی اطلاعات لازم اعم از کاتالیزور مناسب ماشین شما، برندهای کاتالیزور، قیمت کاتالیزور و… را در اختیارتان قرار دهند تا خریدی مطمئن‌تر را تجربه کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد انواع کاتالیزور خودرو دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.