راهنما خرید گیربکس پراید

گیربکس پراید یکی از قطعات مصرفی این خودرو محسوب می‌شود که در سه نوع مختلف قابل تهیه است. خرید این نوع قطعات نیازمند شناسایی برند ها و کیفیت های اصلی می‌باشد که در نهایت منجر به تجربه خریدی مطمئن خواهد بود. در این مقاله راهنمایی های لازم جهت خرید این قطعه را برای شما فراهم آورده ایم.

پراید یکی از خودرو های ملی و پر فروش در داخل کشور است که به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل خودرو به دلیل استهلاک پایین و مصرف سوخت اقتصادی به عنوان خودرویی کم هزینه توسط افراد خریداری می‌شود.

علاوه بر این، قطعات خودرو پراید نیز در دسترس آسان تمامی افرادی است که از این مدل اتومبیل استفاده می‌کنند.، اما مهم است که نسبت به کیفیت و اصالت قطعاتی که قصد خرید آن را داریم توجه داشته باشیم چرا که در کنار دسترسی آسان به قطعات پراید، نمونه های تقلبی بسیاری از آن نیز در بازار وجود دارد. “گیربکس پراید” نیز از این قاعده مستثنی نیست!

گیربکس از دسته قطعات مصرفی و حیاتی پراید محسوب می‎‌شود که به صورت جداگانه با برند های متنوع و سطح کیفیت های مختلف قابل تهیه است. این قطعه هم همانند دیگر قطعات مصرفی پراید از نمونه های تقلبی که درجه کیفیت پایینی دارند نیز برخوردار است و داشتن اطلاعاتی مبنی بر شناسایی قطعات اصلی از مهم ترین اقدامات افراد در این زمینه است.

در این مقاله قصد داریم تا “راهنمای خرید گیربکس پراید” و انواع آن را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

گیربکس چیست؟

گیربکس چیست؟

گیربکس یکی از اجزای پیشرانه خودرو به حساب می‌آید و جعبه ای متشکل از دنده می‌باشد. این جعبه وظیفه اصلی انتقال نیرو به چرخ ها و در نهایت به حرکت درآمدن خودرو را بر عهده دارد. فرد راننده در طول رانندگی تماس مستقیم با این قطعه دارد؛ یک دسته دنده در کابین خودرو این ارتباط را به وجود می‌آورد.

کنترل سرعت چرخ ها و به طور کلی پیشرانه خودرو در حالت های مختلفی از جعبه دنده یا همان گیربکس اتفاق می‌افتد. همانطور که می‌دانید، گیربکس ها در دو دسته بندی اصلی دستی و اتومات در خودرو ها تعبیه می‌شوند.

گیربکس های تعبیه شده در پراید همگی از نوع دستی هستند و دارای ۵ حالت مختلف و یک دنده عقب است. تغییر هر کدام یک از حالت های دنده به کاهش یا افزایش سرعت خودرو و همچنین تطبیق پیشرانه کمک می‌کند.

انواع گیربکس پراید

انواع گیربکس پراید” با توجه به مکانیزم ساختاری آنها و همچنین سال تولید آنها به سه دسته اصلی تقسیم بندی می‌شوند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

گیربکس یورو ۲ پراید

جعبه دنده با گیربکس های یورو ۲ شایع ترین نمونه گیربکس های تعبیه شده در پراید است که به طور معمول در بیشتر مدل های این اتومبیل به چشم می‌خورد. این گیربکس ها فاقد سنسور دور موتور بوده و با نام یورو ۲ یا مکانیکی نیز در بازار شناخته می‌شدند.

تولید این نوع گیربکس ها تا سال ۱۳۹۱ ادامه داشت و تمامی مدل های پراید که تا این سال تولید می‌شدند، توسط جعبه دنده معمولی پشتیبانی می‌شدند.

گیربکس مگنتی پراید

بعد از سال ۹۱، تولید گیربکس ها وارد مرحله جدیدتری شد و مکانیزم های مدرن تری جهت سهولت استفاده را به خود اختصاص داد. این نوع گیربکس را مگنتی یا مغناطیسی می‌نامند.

گیربکس های مگنتی به دلیل نداشتن تماس فیزیکی بین روتور های داخلی و خارجی بسیاری از معضلات مختلف مانند روغن کاری های دوره ای، تعمیرات دوره ای، و همچنین سرو صداهای نه چندان خوشایند را از بین برده است و سهولت بیشتری برای فرد راننده را به وجود می‌آورند.

این نوع گیربکس دارای سنسور دور موتور هستند و در حال حاضر در خط تولید قرار دارند.

گیربکس یورو ۴ پراید

گیربکس های یورو ۴ نسل جدیدتری از گیربکس های پراید قابل استفاده در پراید هستند که اخیرا وارد خط تولید شده است. این نوع جعبه دنده تفاوت چندانی با مگنتی ندارد اما دارای مکانیزم مدرن ترین نسبت به آن است.

گیربکس های یورو ۴ نیز همانند مگنتی دارای سنسور دور موتور هستند و دارای نقاط قوت و بهبودی هایی  در طراحی سوپاپ تخلیه بخارات روغن، درپوش های کاسه نمد و دیفرانسیل و همچنین متریال بکار رفته می‌باشد.
همچنین، شباهت های بسیار در مکانیزم این گیربکس با نوع مگنتی سبب می‌شود تا بتوانند به جای یکدیگر نیز استفاده شوند؛ به عنوان مثال، گیربکس های یورو ۴ می‌توانند به جای مگنتی در پراید بکار روند.

برند اصلی گیربکس پراید

برند اصلی گیربکس پراید چیست؟

شاید این سوال برای خیلی از افراد پیش آمده باشد که برند اصلی و اورجینال گیربکس های پراید چیست! به طور کلی، برند اصلی جعبه دنده این خودرو مربوط به کمپانی توزیع کننده سایپا یدک و شرکت تولید کننده این قطعه می‌باشد؛ در واقع، برند اصلی و اورجینال با کیفیت این قطعه توسط این دو برند در بازار های داخلی عرضه شده اند. قیمت گیربکس پراید نیز بر اساس برند و سطح کیفیت آن تعیین می‌شود.

نکته ای که بهتر است در این رابطه بدانید این است که سایپا یدک خود تولید کننده این قطعات نیست و تمامی قطعات آن از جمله گیربکس پراید به سفارش سایپا یدک تولید شده و با بسته بندی این برند توزیع می‌شود.

کدام گیربکس مناسب پراید است؟ گران یا ارزان؟

همانطور که گفته شد، برند های مختلفی با درجه کیفیت های متنوع در بازار ارائه دهنده گیربکس پراید هستند. دسته ای از این قطعات با بسته بندی های برند شرکت های تولید کننده وارد بازار می‌شوند و با کیفیت و قیمت بالا در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. دسته دوم این قطعات نیز با بسته بندی شرکت سایپا که تولید کمپانی های دیگر است وارد بازار می‌شوند؛ قیمت گیربکس پراید با برند سایپا نیز نسبت به دیگر برند های موجود بیشتر است.

دسته سومی از این قطعات در بازار وجود دارد که شاید از نظر برندی به جایگاه به نامی در بازار نداشته باشد اما صرفا به معنی بی کیفیت بودن آن قطعه هم نیست؛ این دسته بندی با گرد آوری قطعات گیربکس به صورت مونتاژ شده تولید شده و به مرحله عرضه در بازار درمی‌آید.

برخی از این گیربکس های مونتاژی به دلیل کیفیت قطعات بکار رفته در آنها، قادر به تامین نیاز خریدار است و رضایت مصرف کننده را جلب می‌کند. همچنین، با توجه به سطح کیفیت از قیمت های کمتری نیز برخوردار هستند. حال در این حالت، خریدار با هزینه کمتر و تهیه قطعه ای ارزان تر، کالای موردنظر خود را خریداری می‌کند.

لاین مشاوره رایگان مجموعه یدک یار نیز با ارزیابی میزان بودجه شما مناسب ترین برند و کیفیت محصولی را به شما معرفی می‌کند. کافی است با شماره ۹۱۳۰۵۰۶۰-۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

تیم متخصص یدک یار با ارائه مشاوره در زمینه برند های مختلفی که بر خلاف به نام نبودن از سطح کیفیت مناسبی برخوردارند و به مشتری کمک می‌کند تا با پرداخت هزینه کمتر، گیربکس پراید را با درجه کیفیتی مناسب تر خریداری نماید.

چگونه گیربکس اصل پراید را خریداری کنیم؟

وجود گیربکس های تقلبی پراید با تنوع برندی و سطح کیفیت های پایین اخیرا معضلات مختلفی را در بازار های داخلی به وجود آورده است و عمده این معضلات گریبان گیر تولید کنندگان و عرضه کنندگان اصلی این قطعات است.

همانطور که می‌دانید، بکار بردن قطعات تقلبی و کیفیت پایین علاوه بر عدم دارا بودن عملکرد صحیح، خسارات مختلفی را به خودرو وارد می‌کنند؛ در صورت داشتن عملکرد صحیح، قطعه به سرعت عمر مفید خود را از دست داده و نیاز به تعویض مجدد دارند و هزینه های بیشتری را در نهایت برای فرد به وجود می‌آورد.

بنابراین، تشخیص اصالت قطعه مورد نظر اولین گامی است که در جهت خرید کالا برمی‌دارید. اما این تشخیص توسط تمامی افراد امکان پذیر نیست چرا که اشراف کافی در این رابطه وجود ندارد. در این حالت، شما می‌توانید با مراجعه به تعمیر کار متخصص خود نسبت به اصالت قطعه اطمینان حاصل کنید.

مجموعه یدک یار با داشتن بیش از ۶ سال سابقه فروش اینترنتی از اولین و بزرگ ترین مراکز خرید و فروش قطعات و لوازم یدکی خودرو است. این مجموعه با دارا بودن طیف وسیعی از قطعات مصرفی، جانبی، قطعات موتوری، و همچنین برخی قطعات بدنه به عنوان فروشگاهی جامع و کامل تامین کننده نیاز تمامی مشتریان است.

این مجموعه با رعایت دو رکن اصلی اصالت و سلامت فیزیکی کالا اقدام به ارائه خدمات نموده و امکان تعویض یا مرجوع کردن کالا را نیز برای خریداران به وجود آورده است. دریافت مشاوره رایگان در زمینه  های مختلف مرتبط به قطعات مانند مقایسه برندی، قیمتی، و کیفیتی نیز تویط تیم متخصص یدک یار ارائه می‌شود.
به عنوان مثال، شاید خریدار اشراف کافی بر برند های مختلف گیربکس پراید نداشته باشد و با پرداخت هزینه های بالایی که صرفا مرتبط با به نام بودن برند است اقدام به خرید قطعه خود کند.

پرداخت قطعات یدک یار به دو صورت آنلاین و درب محل نیز امکان پذیر است. لذا، جهت دریافت مشاوره و خرید گیربکس پراید با ما در تماس باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.