علت روشن نشدن ماشین بعد از تعمیر موتور چیست؟

تعمیر موتور از جمله تعمیرات اساسی خودرو می باشد که تمامی کارها باید به درستی انجام شود تا ماشین روشن شود و به عملکرد استاندارد خود ادامه دهد. ما در این مقاله به بررسی علت روشن نشدن ماشین بعد از تعمیر موتور پرداخته‌ایم تا بدانید چه مشکلاتی باعث این اتفاق می شوند.

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی “علت روشن نشدن ماشین بعد از تعمیر موتور” (What Causes Car Does Not Start After Engine Overhaul) بپردازیم که اغلب اوقات به دلیل درست جمع نشدن موتور خودرو و مشکلات اینچنینی منجر به روشن نشدن ماشین می شود. برای صرفه جویی در وقت و هزینه شما ما سعی می کنیم که دلایل این اتفاق را بررسی کنیم، اما همیشه توصیه می کنیم تعمیر موتور را به افراد باتجربه و حرفه‌ای بسپارید تا مشکلاتی از دست برای خودرو بوجود نیاد.

علت روشن نشدن ماشین بعد از تعمیر موتور

علت روشن نشدن ماشین بعد از تعمیر موتور

یکی از اصلی ترین دلایل روشن نشدن ماشین بعد از تعمیر موتور مربوط به زمانبندی نادرست تسمه تایم است. تسمه تایم مهم ترین رابط بین میل لنگ و میل سوپاپ است که این قطعه تنظیم زمان چرخش میل سوپاپ و میل لنگ را بر عهده دارد چراکه سرعت چرخش این دو قطعه در اصل باهم متفاوت می باشد. اگر این زمانبندی ها به درستی انجام نشود، ماشین روشن نمیشود. پس تنظیم زمانبندی تسمه تایم موضوعی بسیار مهم است که اگر علاقه دارید در مورد این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید، توصیه می کنیم مقاله علائم تنظیم نبودن تسمه تایم را از مجله یدک یار مطالعه کنید.
اگر مجبور به خرید تسمه تایم شدید، میتوانید بهترین قیمت تسمه تایم ماشین را در وبسایت یدک یار مشاهده و اقدام به خرید بکنید.

مشکل در سیستم سوخت رسانی می توانید از دیگر علت های روشن نشدن ماشین بعد از تعمیر موتور باشد. برای استارت خوردن ماشین و ادامه کار آن به سوخت با اندازه کافی و فشار کافی نیاز دارید. سیستم احتراق ماشین با استفاده از مخلوط سوخت و هوا می تواند به درستی عملیات جرقه زنی را ایجاد کند. پس اگر پمپ بنزین ماشین، فیلتر بنزین و یا انژکتورهای سوخت با مشکلی روبرو باشند قطعاً خودرو روشن نخواهد شد.

مورد بعدی اینکه تمام سیلندرهای موتور باید فشرده سازی (آب بندی) لازم را داشته باشند تا ترکیب سوخت و هوا را به خوبی محصور کنند. برای دستیابی به قدرت مناسب موتور نسبت هوا به سوخت در طول فشرده سازی نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. به همین منظور حتماً باید سیلندرها و سرسیلندرها به خوبی آب بندی شده و در جای خود قرار گرفته باشند.
دقت داشته باشید که قبل از آب بندی سیلندر و سر سیلندر ها میزان مصرف روغن موتور به علت نو بودن قطعات زیاد میشود و بعد از آب بندی این مشکل کامل حل میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به مقاله علت روغن سوزی بعد از تعمیر موتور در وبلاگ یدک یار مطالعه کنید.

از دیگر علت های روشن نشدن ماشین بعد از تعمیر موتور می توانیم به مشکلات سیم کشی، خرابی شمع و وایرهای شمع ماشین و حتی وجود مشکل در فیوز استارت ماشین  اشاره داشته باشیم.

روشن نشدن ماشین بعد از تعمیر موتور

نکته آخر اینکه هنگام تعویض موتور سعی کنید مدل و مشخصات موتور جدید با مشخصات موتور قبلی شما یکی باشد تا مشکلاتی از قبیل بوجود نیاید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر تجربه یا سوالی در مورد علت روشن نشدن ماشین بعد از تعمیر موتور دارید خوشحال می شویم دیدگاه های خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.