بررسی کامل چگونه بفهمیم عمر باتری ماشین تمام شده

یکی از سوالات پر تکرار این است که چگونه بفهمیم عمر باتری ماشین تمام شده. برای تشخیص این مسئله می بایست تست سلامت باتری با مولتی متر و یا بررسی چراغ های جلو ماشین را انجام دهید. البته روش های دیگری نیز وجود دارد که در این مقاله می توانید اطلاعات لازم را به دست آورید.

باتری ها قلب هر خودرویی هستند و نیرویی را فراهم می کنند که باعث می شود موتور ماشین به حرکت درآید. همه ما دوست داریم که باتری ماشین ( برای همیشه دوام داشته باشد ولی طول عمر باتری خودرو محدود است و زمانی نیاز به تعویض دارد. در این مقاله ما به بررسی اینکه “چگونه بفهمیم عمر باتری ماشین تمام شده” (How to Know When the Car Battery Life is Over) خواهیم پرداخت تا بدانید چه زمانی نیاز به تعویض این قطعه خواهید داشت.

چگونه بفهمیم عمر باتری ماشین تمام شده

چگونه-بفهمیم-عمر-باتری-ماشین-تمام-شده

به طور کلی و در حالت معمول باتری ماشین بین ۲ الی ۳ سال عمر خواهد داشت و در صورتی که باتری ماشین به پایان عمر خود نزدیک شود معمولاً یکسری از علائم را بروز می دهد. علائم خرابی باتری ماشین که شامل کم نور شدن چراغ های جلو، درست استارت نخوردن ماشین، شنیدن صدای کلیک موقع استارت زدن و… به شما هشدار می دهند که زمان تعویض باتری فرا رسیده است.

حال در جواب این سوال که چگونه بفهمیم عمر باتری ماشین تمام شده، روش های مختلفی وجود دارد. ساده ترین راه برای تست سلامت باتری استفاده از مولتی متر است. شما می توانید یک مولتی متر را تهیه کنید و سپس آن را روی ولت تنظیم کنید و روی ترمینال ها یا همان قطب های باتری قرار دهید. اگر عدد نمایش داده شده بین ۱۲٫۴ تا ۱۲٫۷ بود که این نشان دهنده سلامت باتری ماشین است ولی اگر عدد نمایش داده شده کمتر از ۱۲ ولت بود این به معنای تمام شدن عمر باتری می باشد. 

یکی دیگر از راه هایی که توسط آن می توانید متوجه تمام شدن عمر باتری ماشین شوید، تست چراغ های جلو است. چراغ های جلو ماشین را روشن کنید تا ببینید چه واکنشی نشان می دهند. در صورتی که باتری ماشین به پایان عمر خود نزدیک شده باشد چراغ های جلو تیره خواهند بود که بعد از حرکت ماشین متوجه می شوید چراغ های جلو کم کم روشن تر می شوند. این بدین معنیست که دینام ماشین کار می کند ولی جریان کافی برای شارژ کامل باتری را تامین نمی کند.

همچنین در صورتی که باتری ماشین تمام شده باشد هیچ کدام از لوازم برقی خودرو مانند شیشه های برقی، چراغ های پشت آمپر، سیستم صوتی و… کار نخواهند کرد. به طور کلی از طریق این روش ها می توانید بفهمید که آیا عمر باتری ماشین تمام شده یا خیر. البته روش های دیگری نیز مانند تست بار، تست باتری با استفاده از پراب برق، بررسی آمپرمتر و هیدرومتر و… وجود دارند که برای آشنایی کامل تر با این روش ها پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه تست سلامت باتری ماشین را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید تا اطلاعات جامع تری را به دست آورید.

خرید باتری ماشین

خرید-باتری-ماشین

همانطور که در بالا اشاره کردیم، باتری ماشین قطعه‌ای مصرفی محسوب می شود که معمولاً بین ۲ الی ۳ سال عمر می کند. اگر با علائم خرابی باتری روبرو شدید و یا تست سلامت باتری را انجام دادید و متوجه شدید که عمر باتری تمام شده است، نیاز است که سریعاً این قطعاً را تعویض کنید. به همین منظور شما می توانید برای خرید باتری ماشین به وبسایت یدک یار مراجعه کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۵۰۶۰ تماس بگیرید و ثبت سفارش خود را انجام دهید. پس از تماس با مجموعه یدک یار کارشناسان ما تمامی اطلاعات لازم اعم قیمت باتری ماشین، باتری با آمپر مناسب برای خودروی شما، بهترین برندها و… را در اختیارتان خواهند گذاشت و همچنین به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد تا از تجربه خرید هر چه بهتری بهره مند شوید و مناسب ترین باتری را برای ماشین خود خریداری کنید.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد اینکه چگونه بفهمیم عمر باتری ماشین تمام شده دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما عزیزان باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.