آشنایی با علائم خرابی سر باطری

علائم خرابی سر باطری شامل سخت استارت خوردن ماشین و کاهش توان الکتریکی خودرو می باشد که در صورت مشاهده این علائم بایستی بست های باتری را تمیز کنید تا مشکل برطرف شود.

مشکلات الکتریکی خودرو اهمیت زیادی دارند که اغلب چنین مشکلاتی به باتری خودرو مربوط می شود، اگرچه دینام، استارت، فیوز و سیم کشی ها نیز ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند. خرابی سر باطری یکی از همین اختلالات می باشد که ممکن است به دلایل مختلفی ایجاد شود که به همین منظور در این مقاله قصد داریم به بررسی “علائم خرابی سر باطری” (What are the Symptoms of Bad Battery Terminal Ends) بپردازیم تا اطلاعات کافی را به دست آورید.

علائم خرابی بست باطری

علائم-خرابی-سر-باطری

انتهای بست باطری به عنوان نقطه اتصال بین سیستم الکتریکی خودرو و خود باتری عمل می کند و هنگامی که مشکلی رخ می دهد معمولاً علائم خرابی بست باطری ظاهر می شوند:

مشکل در استارت خوردن ماشین

اگر هنگام چرخاندن سوییچ و یا فشار دادن دکمه استارت صدای کلیک را شنیدید، بایستی بست باطری را بررسی کنید. معمولاً در صورت وجود مشکل یا سولفاته در سر باطری، خودرو استارت نمی خورد که بایستی برای حل این مشکل، خوردگی یا سولفاته سر باتری ماشین را پاک کنید. اگر قصد دارید که با نحوه تمیز کردن سر باتری و بست ها آشنا شوید توصیه می کنیم مقاله مرتبط با این موضوع را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

کاهش توان الکتریکی خودرو

یکی دیگر از علائم خرابی سر باطری کاهش توان الکتریکی خودرو است که در این شرایط به طور مثال ممکن است چراغ های جلو کم نور شوند یا سوسو بزنند، سیستم صوتی خودرو کند شود و یا چراغ های پشت آمپر کم نور شوند.

تعمیر سر باطری ماشین

تعمیر-سر-باطری-ماشین

اکنون که با علائم خرابی سر باتری آشنا شدید بایستی به دنبال راه‌حل این مشکل باشید. برای تعمیر سر باطری ماشین اقدامات زیر را انجام دهید:

  • بست باتری را تمیز کنید: اگر در جایی که انتهای سر باتری با پایه های باتری برخورد می کند خوردگی و سولفاته وجود دارد، آن را خوب تمیز کنید تا مشکل حل شود.
  • کابل ها را بررسی کنید: انتهای بست باتری به یک کابل متصل می شود. اگر پس از پاک کردن خوردگی و سولفاته هنوز خودروی شما روشن نمی شود، ممکن است انتهای آن یا کابل نیاز به تعویض داشته باشد. به دنبال هرگونه ساییدگی باشید و در صورت لزوم کابل ها را تعویض کنید.
  • در صورت نیاز باتری را تست و تعویض کنید: هنوز در روشن کردن ماشین خود مشکل دارید؟ اگر چنین است مشکل می تواند از خود باتری باشد. شما می توانید باتری خودرو را تست کنید و اگر متوجه شدید که باتری در شرایط خوبی قرار ندارد این قطعه را تعویض کنید. برای آگاهی بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله نحوه تست باتری ماشین را از مجله یدک یار مطالعه فرمایید.

خرید باتری ماشین

اگر متوجه علائم خرابی بست باطری شدید و با تمیز کردن آن نتوانستید خودرو را روشن کنید، تنها راه حل این است که باتری خودرو را تعویض کنید. خرید باتری ماشین نیاز به دقت ویژه‌ای دارد زیرا باتری با ظرفیت ها و برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که اگر باتری مناسبی را برای ماشین خود خریداری نکنید ممکن است سیستم الکتریکی خودرو با مشکلات مختلفی مواجه شود. فروشگاه اینترنتی یدک یار با ارائه مشاوره رایگان توسط متخصصان حوزه خودرو این امکان را برای شما ایجاد کرده که با راحتی هر چه تمام تر باتری مناسب ماشین خود را خریداری کنید. به همین منظور شما می توانید با شماره تلفن ۰۲۱۳۵۰۰۰۴۲۴ تماس بگیرید و تمامی سوالات خود را از متخصصان فنی یدک یار بپرسید. علاوه بر این، امکان انتخاب باتری مناسب ماشینتان و مشاهده قیمت باتری تمامی خودروها در وبسایت یدک یار وجود دارد که پس از انتخاب باتری ماشین و تکمیل خرید، این قطعه در سریع‌ترین زمان ممکن و درب منزل به شما تحویل داده خواهد شد.

با تشکر از اینکه ما را تا پایان این مقاله همراهی کردید، اگر سوالی در مورد علائم خرابی سر باطری دارید می توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید تا متخصصان فنی یدک یار در اسرع وقت پاسخگوی سوالات شما باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.